Print side | Luk vindue

YouSee TV-Arkiv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71899
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 09:42

Emne: YouSee TV-Arkiv
Skrevet af: simongunborg
Emne: YouSee TV-Arkiv
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 14:01
Hej.

Efter at have fået installeret en YouSee HD modtager med HDD og et YouSee Plus abb. har brugen af mit fjernsynskiggeri ændret sig markant, det spiller bare!

Dog er jeg stødt på ærgelser som jeg sikkert ikke er alene om!
- Det drejer sig om YouSee TV-Arkiv og StartForfra funktionerne, som er genialt og brugbart, men oplevelsen er langt fra hvad jeg havde forventet!
Jeg oplever at lyden og billedet konstant hakker, og det er ikke bare hvert 5. minut men efter hver andet sekundt. 
Det gør funktionerne fuldstændig ubrugelige da det ikke er til at blive fuldstændig vanvittig af at se/høre på.
Er der nogle på recordere der oplever samme problem som jeg og evt. nogen der har en løsning på problemet?

Mvh
Simon

Svar:
Skrevet af: kimjensen
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 15:45
Hej.
Vi er også begyndt at bruge de 2 funktioner. Og de virker bare. Kun en gang har jeg oplevet at en udsendelse på tv arki er stoppet og jeg måtte begynde forfra igen. Måske at det har noget med din router eller nettet at gøre.

-------------
Mvh
Kim Jensen

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kim%20jensen - Mine dvd'er

Skrevet af: henrik-d
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af simongunborg simongunborg skrev:

Hej.

Efter at have fået installeret en YouSee HD modtager med HDD og et YouSee Plus abb. har brugen af mit fjernsynskiggeri ændret sig markant, det spiller bare!

Dog er jeg stødt på ærgelser som jeg sikkert ikke er alene om!
- Det drejer sig om YouSee TV-Arkiv og StartForfra funktionerne, som er genialt og brugbart, men oplevelsen er langt fra hvad jeg havde forventet!
Jeg oplever at lyden og billedet konstant hakker, og det er ikke bare hvert 5. minut men efter hver andet sekundt. 
Det gør funktionerne fuldstændig ubrugelige da det ikke er til at blive fuldstændig vanvittig af at se/høre på.
Er der nogle på recordere der oplever samme problem som jeg og evt. nogen der har en løsning på problemet?

Mvh
Simon

Skrevet af: henrik-d
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 19:47
Jeg synes du skal investere i nogle rigtig gode kabler både mellem box og tv og mellem vægtilslutningens antenneindgang og boxen.
Ofte er modtagelsen af digitale signaler hæmmet af for dårlig kabelkvalitet i hjemmet.
V.h.
Henrik

Skrevet af: simongunborg
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 22:52
Nu skal det siges at forbindelsen "internet" til boksen er målt til ca. 20100/2100 kbps så vejen til nettet burde ikke være problemet!
Mht. modtagelse af både HD og almindeligt digitalt TV er der ingen problemer med udfald på hverken billede eller lyd. 
Kan det være noget med YouSee's digitalboks eller noget andet?

Skrevet af: morelli
Skrevet den: 19-December-2009 kl. 19:24
Hej. Jeg har haft samme problem. Jeg skiftede HDMI kablet ud og det hjalp.

Print side | Luk vindue