Print side | Luk vindue

Hjælp til WD TV LIVE

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71927
Udskrevet den: 10-Juni-2024 kl. 18:24


Emne: Hjælp til WD TV LIVE
Skrevet af: Xplized
Emne: Hjælp til WD TV LIVE
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 22:35
Jeg har investeret i sådan en satan...
 
Mit problem er at jeg ikke kan læse alle mine .iso filer over den. Jeg kan finde mapperne men når jeg åbner dem siger den at der ikke er nogle media filer inde i... Jeg har dog kunnet afspille enkelte .iso filer... Kan ikke forstå hvorfor det kun er nogle af dem.
Jeg har idag opdateret til den nyeste version da jeg smed den over netværket for første gang. Inden da brugte jeg en ekstern harddisk direkte i dyret og der har jeg ikke haft nogle problemer med at afspille .iso filerne...
Da jeg smed den på netværket slettede jeg også de filer jeg havde lagt på min eksterne så har ikke lige fået tjekket om jeg stadig kan afspille filerne efter firmware opdateringen... Det vil jeg lige gøre når jeg har sendt denne besked så jeg kan finde ud af om det har noget at sige. Det vil jo i givet fald afsløre om det er firmware opdateringen der har gjort noget.
Hvis det er, er det så muligt at downgrade igen???
 
Nogle der ligger inde med en løsning til hvordan jeg kan se mine .iso filer?
Tilføjer lige at jeg sagtens kan afspille .avi filer



Svar:
Skrevet af: Xplized
Skrevet den: 10-December-2009 kl. 22:53
Så har jeg lige testet om jeg kunne afspille filerne via min eksterne harddisk. Og det kunne jeg godt... Det er præcis de samme filer i de samme mapper som jeg har kopieret fra min computer over på en ekstern harddisk og smidt den i min WD TV HD LIVE... Nogle der kan forklare mig hvorfor jeg ikke "bare" kan afspille dem over netværket i stedet for at jeg skal flytte tingene over på min eksterne harddisk og så sætte den over i den???


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 11:56
Hvordan har du lavet netværks sharing?
Har du delt hver enkelt mappe delt everybody?


Skrevet af: Xplized
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 19:09
Jeg bruger XP med SP3.
Jeg har bare taget den film jeg vil se og valgt at dele den på netværket undet et givent navn. Den dukker så frem i min WD TV LIVE men siger der ikke er nogle medie filer i... Tager jeg så harddisken ud af computeren og sætter den direkte i, så kan den godt afspille filmen...
Skal jo så også lige siges at nogle .iso filer kan den godt se og afspille... Jeg har kigget lidt inden i filerne for at se om der er forskel i størrelsen på det inden i, og der kan jeg ikke rigtig se nogen forskel...


Skrevet af: M-P-A
Skrevet den: 11-December-2009 kl. 19:28
lyder som noget fejl 40 af en eller anden art - tjek at du har sharet den korrekte mappe samt "everybody/alle" har fået lov til at læse og/eller skrive.

windows 7 + wd tv live har mange problemer med har jeg hørt - xp skulle der ikke være de store dikkedarer med.

søg for mere info:
http://wdtvforum.com/main/index.php?board=15.0 - http://wdtvforum.com/main/index.php?board=15.0

 

-------------
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red


Skrevet af: Kierstein
Skrevet den: 13-December-2009 kl. 12:55
Jeg har samme problem!
 
Når iso fil ligger på min Synology DS209 NAS server kan jeg ikke se filmen.
Når den ligger på USB harddisk og sat direkte til WD TV Live er der ingen problemer.
 
???


-------------
Synology DS209
Squeezebox Duet
WD TV Live
Bose Lifestyle V20
Samsung 50" Plasma B855


Skrevet af: Xplized
Skrevet den: 13-December-2009 kl. 17:09
Hvordan kan det blive en fejl fra min side når nogle af de filer jeg kan se og ikke se ligger i samme mappe. Ergo er de delt på samme måde...


Skrevet af: Xplized
Skrevet den: 15-December-2009 kl. 13:48
bump


Skrevet af: wiggumdk
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 15:17
Jeg har oplevet at filer jeg har hentet fra nettet skal flyttes fra den oprindelige download lokation til en nyt sted på HD før WD TV live kan afspille disse. Dvs. flyt mappen ud på skrivebordet og tilbage igen, så burde det virke.


Skrevet af: Xplized
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 23:21
Nogle der kender til dette problem og kender en løsning?


Skrevet af: montan
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 07:56
Har haft præcis samme problem. Det skyldtes, at jeg i WDTVLIVE forsøgte at afspille via "media server" og at min media server (Twonky) ikke understøtter ISO-filer. Hvis jeg i stedet vælger "network shares" og kigger i præcis samme folder på samme server ser jeg ISO-filen og kan afspille den uden problemer.
 


Skrevet af: Xplized
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 11:01
Jeg kører over network shares og det virker ikke. Men jeg prøvede det med at flytte filerne til en ny mappe og der har i nogle tilfælde gjort at jeg godt kunne afspille nogle af filerne... Synes bare det virker rigtig underligt at det kan have noget at sige...


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 08:15
er dette stadig et problem for wdtv live?


Skrevet af: Thomas39
Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 08:59

Jeg har ingen problemer med ISO filer når det er over ”network shares”, men det virker ikke hvis man vælger ”media server”. Jeg har heller ikke problemer  med at afspille filer fra den mappe som de er downloadet til som ”wiggumdk”  nævner , så  jeg vil mene at de har løst de problemerClap.




Print side | Luk vindue