Print side | Luk vindue

Info fra Panasonic vedr. garanti

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7193
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 22:24

Emne: Info fra Panasonic vedr. garanti
Skrevet af: alexjensen
Emne: Info fra Panasonic vedr. garanti
Skrevet den: 21-Oktober-2005 kl. 13:19

Hej alle

Jeg har læst flere steder, man skulle være tilbageholden med at købe f.eks. Panasonic-plasmaskærm i Tyskland, da man ikke kunne få den repareret i Danmark, hvis den skulle være/blive defekt.

Men for mig røg lidt af idéen med eruopæisk garanti, så jeg har nu talt med Panasonic Danmark, og beskeden er følgende

Hvis vi køber en plasmaskærm i Tyskland, skal man sørge for at forhandleren udfylder det (pan)europæiske garantibevis, der findes i ”pakken”. Hvis det er udfyldt og firmastemplet fra leverandøren, kan man få det repareret i Danmark på et Panasonic-servicecenter (hvor man selv betaler fragten hertil). Hvis man f.eks. får købt hos en tysk forhandler, der selv har import fra f.eks. Indien, kan man ikke få den repareret i Danmark.

Så ud over fordelene ved at støtte danske forhandlere, håber jeg dette er en hjælp til de personer, der har planer om udenrigshandel.

Alex

Svar:
Skrevet af: karlsen
Skrevet den: 22-Oktober-2005 kl. 17:01

Hej Alex,

nævnte de noget om hvor lang tids garanti man har og om man evt. risikere at skulle dokumentere at fejlen ikke er selvforskyldt( ligesom ved dk-garanti >½ år).

Hvordan kan man iøvrigt se, at den tyske forhandler ikke har parallelimporteret det?

mvh karlsen

Skrevet af: alexjensen
Skrevet den: 23-Oktober-2005 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af karlsen karlsen skrev:

Hej Alex,

nævnte de noget om hvor lang tids garanti man har og om man evt. risikere at skulle dokumentere at fejlen ikke er selvforskyldt( ligesom ved dk-garanti >½ år).

Hvordan kan man iøvrigt se, at den tyske forhandler ikke har parallelimporteret det?

mvh karlsen

Hej Karlsen

Jeg ved faktisk ikke hvordan det forholder sig med garantilængden som eventuel dokumentation, men her kan andre måske bidrage

Vedr. parallelimport var det Panasonic DK's holdning, at hvis man kunne få den tyske forhandler til at udfylde og stemple et europæisk garantibevis på produktet, burde man kunne regne med det var produceret i Europa.

Alex

Print side | Luk vindue