Print side | Luk vindue

PS3 internet??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72088
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 15:26

Emne: PS3 internet??
Skrevet af: Shalashaska
Emne: PS3 internet??
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 15:57
Ja.. Jeg ved godt, at det er noget, der er blevet snakket en del om.. Men jeg har sidder og gloet det her forum (samt mange andre) igennem i 2 TIMER, og jeg har STADIG ikke fundet en løsning.. Så jeg spørger:

Er det helt umuligt at sætte sin Playstation 3 op til internettet, hvis man kører på en linksys Hotspot?? Dvs. Jeg har ingen Router, jeg kan "Åbne porte" på eller hvad man ellers skal, for jeg ved ikke, hvor min forbindelse kommer fra .. Hvis man ikke kan det, er det så helt umuligt??

Håber jeg kan få noget hjælp.. Jeg er virkelig en dør til teknologi..
Hvis der er brug for nogle oplysninger, så bare spørg. Så vil jeg se, om jeg kan finde ud af det ^^;

// Shaska

Svar:
Skrevet af: dannemand
Skrevet den: 14-December-2009 kl. 16:04
Har du prøvet det første forslag her:

http://www.ps3news.com/forums/playstation-3-news/playstation-3-online-access-point-hotspot-62743.html - http://www.ps3news.com/forums/playstation-3-news/playstation-3-online-access-point-hotspot-62743.html

Skrevet den: 14-December-2009 kl. 17:59
Nix.. Men jeg tror heller ikke, jeg kan gøre det på den måde.. For den er nogle gange conneced' i omkring 10 minutter, så går den af igen.. Og den bliver ved med at sige, at der er en DNS-fejl! 

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 15-December-2009 kl. 12:11
hmm det lyder lidt mærkeligt, har haft min PS3 gennem 2 forskellige routere (Linksys og Netgear) og har aldrig åbnet nogen porte til det..både kablet og trådløst.

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 15-December-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Shalashaska Shalashaska skrev:

Nix.. Men jeg tror heller ikke, jeg kan gøre det på den måde.. For den er nogle gange conneced' i omkring 10 minutter, så går den af igen.. Og den bliver ved med at sige, at der er en DNS-fejl! 

Det minder lidt om mit tidligere problem.

Jeg havde en standdard Zyxel router fra fullrate, hvorpå jeg havde påsat en linksys trådløs router.
Dette gav uhyggelige problemer og man skulle rode meget med indstillingerne på den trådløse router for at få det hen.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 15-December-2009 kl. 14:22

du kan konfigurere din PS3 til at køre med faste DNS server, selvom IP adresse tildeles via DHCP serveren på den hotspot.

Omkring port forwarding og problemet at du ikke kan ændre det, så er det meget ubredt at router benytter UPNP til at få informationen fra enheder omkring porte som skal reserveres og forwardes til den enhed.
Så det mange nye routere gør er: PS3 sende info via UPNP til router at port XXX skal forwardes til PS3 ip adr, så vil routeren så dirigere trafik den vej hen når det kommer forespørgsler fra internet.

På forskellige router's kan man så altså også slå UPNP fra, det kan være dit problem her..

Skrevet den: 16-December-2009 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

du kan konfigurere din PS3 til at køre med faste DNS server, selvom IP adresse tildeles via DHCP serveren på den hotspot.

Omkring port forwarding og problemet at du ikke kan ændre det, så er det meget ubredt at router benytter UPNP til at få informationen fra enheder omkring porte som skal reserveres og forwardes til den enhed.
Så det mange nye routere gør er: PS3 sende info via UPNP til router at port XXX skal forwardes til PS3 ip adr, så vil routeren så dirigere trafik den vej hen når det kommer forespørgsler fra internet.

På forskellige router's kan man så altså også slå UPNP fra, det kan være dit problem her..

Jaa.. Altså, det lyder meget flot når du siger alt det dér, men jeg forstår ikke så meget af det xD
Jeg kan jo netop IKKE rode ved min router, fordi jeg ikke HAR nogen.. Oo

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 18:21

Jaa.. Altså, det lyder meget flot når du siger alt det dér, men jeg forstår ikke så meget af det xD
Jeg kan jo netop IKKE rode ved min router, fordi jeg ikke HAR nogen.. Oo
ok.. men bare så vi er helt enige...    linksys hotspot = AP, gateway igennem router (som du altså ikke har rettigheder over)

Så når du ikke kan ændre på router, så er historien så ikke længere..

du skal forestil dig at du deler forbindelsen med andre.. (som at bo i opgang 5 , 3th. , man ved det er nr5 men ikke det er 3th, så får du aldrig posten derop), så der kræver altså nogen dirigerer "posten" til korrekt lokation.. og det kræver opsætning af router, eller at den understøtter UPNP.

Skrevet af: Reffe89
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 19:28

Har et problem når jeg skal på internettet med min playstation 3. inde når man skal teste internetforbindelse, skriver den bare fejl, ved ip adresse. Noget med noget timeout. Nogen der kan forklare på "dansk" hvordan man løser det problem? Er en dør til teknologi. Hvis det skulle hjælpe kan jeg fortælle jeg kører med trådløs USB modem også med stik fra com til playstation 3

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 20:11

Ehm.. under netværksindstillinger (på PS3en) skal/kan du slå noget med server fra - kan ikke lige huske ordet - det kan hjælpe, det hjalp i hvert fald hos mig.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 00:46
Okay, må prøve det ad. Ellers hvis der er en som har en konkret løsning, ser jeg frem til at høre den :)

Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 00:48
Jeg er snart ved at løbe helt tør for muligheder. Har siddet på nettet i flere timer idag for at prøve på at finde løsning på en DNS fejl (80710102), men intet ser ud til at hjælpe. Jeg været inde i kommandoprompt og sat manuelt op efter hvad der står af ipadresse, gateway, dns osv derinde. Jeg har prøvet open DNS, ændet på MTU'en, prøvet både at forbinde routeren til playstation 3 via kabel, computeren til ps3 via kabel osv. INGEN RESULTAT. Har en opsætning med USB 3g modem, Router lige ved siden af, og 100 % på playstation.

Tidligere var det ip adressen der var fejl ved. Det har jeg fået udbedret. Ud for det står der nu gennemført. Men er på randen til at give op overfor den dns fejl. Er så langt ude at jeg ligefrem udlover en dusør på 2 friske hunde til den der evt kan komme op med en løsning!!!

Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 00:56
Skal siges at jeg ikke har prøvet med en WEP key. Har 2 bærbare computere. Den anden kan ikke kobles på nettet da den kræver en WEP key. Så kunne forestille mig at det var der problemet ligger. Kan bare ikke finde min WEP key. Har en Dlink DIR-635 Router.

I manualen står der at for at få nøglen til trådløs kryptering skal man gøre følgende.
1. Slut pc'en til routeren vha. et ethernel kabel
2. åben en webbrowser og angiv en webadresse.
derinde skal man så kunne logge sig på og få den, men min computer vil hverken åbne den side eller support siden til dlink. Så står lidt på bar bund!! 

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 08:20
Her

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?message.uid=42264211

Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 23:25
Anima: Det link du hentyder til er til en open DNS server. Har jeg prøvet, flere af endda.
Som jeg sagde. Jeg tror problemet er at jeg ikke har en WEP key. Har en anden bærbar som ikke vil gå på nettet. Den bedre om en WEP key. Jeg har bare ikke en !! snakkede med d-link support idag. Grunden til jeg ikke har en WEP key er åbenbart at installationen af min router er gået galt på et tidspunkt. Men det virker ikke med CD'en. Bliver ved i step 2 med at sige (PC ethernet kabel er ikke tilsluttet korrekt). Dette er dog ikke tilfældet, har kun en port til ethernet på min bærbare, så kan ikke se hvordan det kan sidde forkert.

Der er åbenbart en maual til at installere den korrekt uden cd på dette link:
ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/dir-635/QIG/DIR-635_QIG.pdf

men det kan jeg ikke åbne. Nogen der evt har 5 minutter til overs til at åbne den og give kort referat af hvordan fanden man installerer den router uden cd, eller nogen som ved hvordan man gør, eller kan give et link? Har en Dlink-DIR 635

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 14:26
Du skal bare tilgå den via IP? - jeg har ikke installeret min DIR-655 med CD, det fejlede den hver gang.

Prøv at benytte portforward og deres guider. Jeg roder aldrig med det, så kan ikke huske det på stående fod.

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-635/fpadvert.htm

Print side | Luk vindue