Print side | Luk vindue

Skarphedsindstillinger på Pioneer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72175
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 07:49

Emne: Skarphedsindstillinger på Pioneer
Skrevet af: Christian Otte
Emne: Skarphedsindstillinger på Pioneer
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 01:21
Jeg sidder og finjusterer billedindstillingerne på mit Pioneer 427XA-tv, men har et spørgsmål til skarphedsjusteringen.

Den svinger fra -15 til +15 - jeg ved, at man vil have et neutralt billede og skal undgå, at tv'et gør billedet skarpere, men gør alt under 0 billedet blødere end kilden, eller bør jeg skrue det helt ned -15 for at undgå nogle kunstigt skarpe konturer og kanter?

Svar:
Skrevet af: Frossenfisk
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 01:29
Nu har vi ikke samme model, men på mit Pioneer er -15 = ingen kunstig skarphed, altså billedet bliver vist som det nu engang ser ud (med forbehold for alle de andre indstillinger, opskalering, osv.). Altså bør du sætte tv'et på -15, for at komme tættere på et korrekt billede.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 09:22
På min 436 kan jeg vha. DVE se at der sker et drastisk hop mellem -8 og -9. Det er et stort hop i forhold til hvad der sker mellem alle andre (f.eks. -9 til -10 eller -5 til -6).

-9 og derunder ser ud til at gøre billedet mere sløret end det bør være, og -8 har ingen synlige kunstige konturer.

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-December-2009 kl. 09:25
Hej Christian.

Normalt er det at foretrække at sætte skarphed på 10 - 20% - og det er helt fra bunden (-15 i dit tilfælde). Men det er ligeså et personligt valg, hvordan du foretrækker at have dit TV stående...  Wink

M.v.h.

Print side | Luk vindue