Fejl og ønsker til Denver DMB-105HD
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72247
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 13:42
Emne: Fejl og ønsker til Denver DMB-105HD
Skrevet af: laursen
Emne: Fejl og ønsker til Denver DMB-105HD
Skrevet den: 17-December-2009 kl. 21:39
Dette emne er til opsamling af generelle fejl og mangler samt ønsker
til forbedringer af http://www.denver-electronics.com/pages/webside3.asp?articleGuid=57269&menuGuid=&subMenuguid=&subGroupGuid=4981 - Denver DMB-105HD DVB-T modtageren. Skriv meget gerne
denne information i forbindelse med problem-rapporterne
- Firmware/SW version af modtager (ses fra Menu -> System opsætning -> System Information)
- Hvordan fremprovokeres fejlen
- Opleves problemet på specifik kanal eller under bestemte forhold
For generel debat om modtageren henvises til tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477 - mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD
/Lars
================================== Liste over fejl og ønsker til firmware 20100111 ==================================
De fejl der er fundet er disse (prioriteret):
- Lyd og billede på DR-HD kommer ud af synkronisering efter et stykke tid (kanal skift frem og tilbage afhjælper midlertidigt)
- Ustabil USB/Optagefunktion. Nogle gange stopper modtageren med at fungere når optagelse startes (enten direkte optagelse eller med Timer). Strømmen skal slukkes/tændes for at få modtageren i gang igen
- USB tilsluttede enheder bør forsøges vækket fra Dvale inden en optagelse skal til at gå i gang eller disk-operationer foretages (såfremt en USB enhed ikke umiddelbart er tilgængelig). Dette for at understøtte eksterne USB diske der går i strømspare funktion/dvale efter en periode med inaktivitet
- Når modtageren bliver tændt, efter at have stået i stand-by skifter den ikke automatisk tilbage til 4:3-format når man ser et program der vises i 4:3-format selv om modtageren i Videoindstillinger > ASPECT CONVERSION er sat til Letter Box. Det betyder, at man er nødt til at trykke OK og vælge Pan Scan og trykke OK for derefter at trykke OK igen og så vælge Letter Box. Så virker det igen.
- Efter at have læst tekst-tv via modtageren forsvinder underteksterne på den kanal man har læst tekst-tv på. Man skal så ind via knappen SUB.T og vælge undertekster igen. De er nemlig blevet slukket. Dette gælder uanset hvilken kanal man har læst tekst-tv på.
- Automatisk kanalsøgning fungerer ikke korrekt, når flere sendere af samme MUX findes (svageste sender vælges i stedet for kraftigste)
- Antenne loop through (Ant in -> Ant out) har (for) stor dæmpning
- Navngivning (label) af USB stick foråsager i visse tilfælde at sticken overhovedet ikke genkendes og kan bruges af modtageren
- "Daglig" timer optagelse fungerer ikke (optager kun første dag)
- Ikke muligt at vælge lydspor på Folketings-kanalen (original-lyd eller dansk tolkning)
- Letterboksen bør være sort og ikke grå (evt. valgfri farve via menu)
- Ved visning af billeder fra USB enhed, vises billederne tilsyneladende i en tilfældig rækkefølge, i hvert fald ikke alfabetisk som man kunne forvente.
- Ved afspilning af video filer fra USB enhed er lyd og billede ude af synkronisering når der afspilles xvid/avi video - afspilningen kan også i nogle tilfælde 'hakke'
- Menu-punkter (direkte fejl er skrevet herunder - flere forslag til forbedringer findes under afsnittet "Fejl/Rettelser til OSD" længere nede på siden)
- Menu -> Opsætning: Punktet "Slet kanal" skulle rettelig være "Kanalopsætning", "Redigér kanaler" el. lign.
- Menu -> Opsætning -> Slet kanal: Funktionen "Bevæge", skulle være "Flyt" (fungerer faktisk som "Byt")
- Menu -> Opsætning -> Video Indstillinger:
Punktet "Skærm rotation" skulle rettelig være "Skærm format" Punktet "ASPECT CONVERSION" skulle rettelig være "Billedstørrelse" - EPG -> "Skift" (rød knap) -> "OK" (Ny reservation):
Punktet "Daglig" i Dato linien skulle rettelig være "Dag" Teksten "Løbende tilstand" skulle rettelig være "Gentagen optagelse" Teksten "Reservations tilstand" skulle hellere være "Optagetilstand", med valgene "USB (Optag)" og "Vis direkte" Teksten "Event navn" burde vel rettere være "Navn på optagelse" eller "Programnavn"
Ønsker til funktionelle forbedringer af modtageren er disse (prioriteret):
- Fejltolerance i forhold til ustabil afspilning fra USB (afspilning stopper). Sikre at UART sender Flush Cache - og INIT USB, og derefter at forsøge et transfer_retry, hvor transfer gik død.
- Resume-funktion, så man kan genoptage afspilning af en optagelse uden at starte helt forfra
- Skip frem og tilbage knapperne skal f.eks. skippe 5 minutter frem eller tilbage når man ser optagelser. Som det er nu kan man kun spole hurtigt frem eller tilbage med billede på
- Gå til tid, så man fx kan hoppe 1 time ind i optagelsen
- OTR/manuelt valg af optagelængde på eks. 30-minutters trin ved gentagen tryk på optageknappen (1 tryk optager, 2 tryk optager i 30 min, 3 tryk i en time osv indtil man efter fx 4 timer går tilbage til optagelse uden tidsbegrænsning)
- Permanent valg af favorit-liste (så når der vælges kanal op/ned eller trykkes OK vises favorit-listen i stedet for den komplette kanal-liste)
- Tidsangivelse ved afspilning, så man kan se hvor langt man er nået i optagelsen
- Mulighed for at tilføje ny optagelse mens en anden optagelse er igang
- Afspille en igangværende optagelse tidsforskudt
- Programnavn i filnavnet på optagelse
- Automatisk skift af sommer-/normal-tid
Herunder også at timerprogrammeringer sættes med GMT tider og bruger indstillingen tidszone/sommertid til at beregne lokal-tid/optagetidspunkt (dette for at have en velfungerende timer funktion hen over et sommer-/normal-tids skift) - Tilføj timer-programmering manuelt (fra optageplanen/timer oversigten)
- Info funktionen (tryk på "info" knap) skal udover signalkvalitet også vise signalstyrke
- Direkte indtastning af nye start- og stop-tider ved indstilling af timer-programmering - uden først at skulle slette time/minut felterne
- NTFS fil-system understøttelse på USB
- Srt undertekst visning ved Avi afspilning.
- På et 20" TV er det umuligt at læse udsendelses-beskrivelsen i EPG, da teksten er for lille. Den bør (kunne) være samme størrelse som på EPG oversigten.
- Menu dialogbokse bør også kunne lukkes med både Exit og OK knap.
- Understøttelse af udvidede/extended partitioner på USB (ikke kun primær partition)
- Ved afspilning af avi fra usb bør der korrigeres for 4:3 på 16:9 optagelser - dvs. med letterboks når dette er valgt i menu'en.
Fejl/Rettelser til OSD (menu-system/tekster)
Herunder forslag til forbedringer af tekster i OSD (menu-systemet)
- Menu: "HOME MENU" burde snarere være "Hovedmenu"
- Menupunkter er flere steder med kapitæler (store bogstaver), eksempelvis Menu (Hovedmenu):
FJERNSYN i hovedmenuen burde være "TV" RADIO i hovedmenuen burde være "Radio" DISK i hovedmenuen burde være "USB" Menu -> Opsætning -> System opsætning: Punktet "AUTO STANDBY" bør være "Auto standby" - Forklaring af knappen "Exit" - står nogle steder til "Tilbage" eller "Retur" og andre steder til "Back". Der bør vælges at bruge "Tilbage" eller "Retur" alle steder (hvor knappen går tilbage i menu-systemet) - og eventuelt bruge "Afslut" de steder hvor "Exit" knappen lukker menuen, eks.:
Menu -> Opsætning: Her bør "EXIT" være forklaret som "Afslut" (ikke "Retur") EPG -> "Skift" (rød knap) -> "OK" (Ny reservation): Her bør "EXIT" være forklaret som "Retur" (ikke "Back") - "LCN" Punktet under Menu -> Opsætning -> System opsætning hhv. Installation -> Automatisk Søgning, bør i stedet for "LCN" være "Kanalrækkefølge" eller "Kanal nummerering"med valgmulighederne "Logisk (LCN)" og "Manuel"
- Menu -> Opsætning -> Video Indstillinger kontra Lydindstillinger kontra System opsætning i samme menu (med/uden mellemrum og store hhv små bogstaver i andet ord!?) -> der bør vælges det ene eller andet (Lyd Indstillinger, Lyd indstillinger eller Videoindstillinger, Systemopsætning). Jeg ville foretrække Lyd indstillinger og Video indstillinger)
Punktet "HD udgang" burde rettere være "HDMI opløsning" eller "HDMI udgang" Punktet "Scart udgang" burde hellere være "Scart opsætning" - Menu -> Opsætning -> Lydindstillinger:
"LR Mode" skulle hellere være "Lyd opsætning" ================================== Liste over rettede fejl fra firmware 20091125 ==================================
- Mulighed for at slette optagelse på tilsluttet USB enhed
- EPG
- Viser kortvarigt de næste par programmer, men slettes og viser derefter kun beskrivelse af aktuelt program
- Listen over programmer opbygges først når der vælges en kanal i oversigten og trykkes "Skift" (rød knap på fj. betjeningen). Listen bør opbygges mens kun kanalen er valgt.
- Det er kun programmer for de kommende 24 timer der vises i programoversigten - burde være 7 dage frem
- Mange linier har teksten "Ingen oplysninger" - de burde i stedet blot stå tomme/blanke
- Ur med aktuel tid vist i EPG oversigten
------------- Redaktør, recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: Karsten_R
Skrevet den: 21-December-2009 kl. 12:07
Periodisk manglende teletext gennemsløjfning.
Jeg vil meget gerne kunne bruge mit tv's indbyggede teletext dekoder, da det giver mig nogle fordele. Problemet er bare at det ikke er altid DMB-105 sløjfer teletext informationen videre når boksen tændes (jeg kan dog altid bruge DMB-105 indbyggede teletext). Ved at sætte boksen i standby og tænde igen 1 til flere gange kommer der teletext med i gennem.
Håber problemet kan løses! (meget få andre billige bokse understøtter teletext gennemsløjfning)
Mvh. Karsten
|
Skrevet af: clif4d
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 12:37
Firmware: 20091125
Fejl: Visning af billeder fra USB enhed: Billederne vises tilsyneladende i en tilfældig rækkefølge, i hvert fald ikke alfabetisk som man kunne forvente. Derfor bliver det roddet når fx en ferietur skal vises frem, da der springes frem og tilbage mellem de forskellige dage/tidspunkter, selvom filerne er navngivet således at en alfabetisk gennemgang vil give den korrekte kronologi.
Afspilning af video filer fra USB enhed:
Lyd og video er ude af synkronisering når der afspilles xvid/avi filer på boksen.
Ønsker: Mulighed for at tilføje ny optagelse mens en anden optagelse er igang: Som boksen fungerer nu, er det ikke muligt at tilføje et nyt (senere) optagelsestidspunkt mens en anden optagelse er igang.
Opensource firmware: Hvorfor skal Denver gøre alt arbejdet selv med at tilføje ekstra funktionalitet, når der sandsynligvis er brugere, der er villige til at hjælpe dem
|
Skrevet af: svbg1979
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 22:27
Firmwareversion 20091104. FEJL:
1: Når man læser tekst-tv via modtageren (man skal benytte modtagerens tekst-tv-dekoder, da HDMI ikke sender tekst-tv-signalet videre til tv'et.) har jeg opdaget, at underteksterne forsvinder på den kanal man har læst tekst-tv på. Man skal så ind via knappen SUB.T og vælge undertekster igen. De er nemlig blevet slukket. Dette gælder uanset hvilken kanal man har læst tekst-tv på.
2: Når modtageren bliver tændt, efter at have stået i stand-by skifter modtageren ikke automatisk tilbage til 4:3-format når man ser et program der vises i 4:3-format selv om modtageren i Videoindstillinger > ASPECT CONVERSION er sat til Letter Box. Det betyder, at man er nødt til at trykke OK og vælge Pan Scan og trykke OK for derefter at trykke OK igen og så vælge Letter Box. Så virker det igen. Men det er en fejl, at modtageren efter stand-by ikke automatisk vælger korrekt aspect ratio selv om det ER instillet i modtageren.
3: Når man vil se en film fra USB-pennen der er kodet enten i DivX eller XviD så hakker filmen lidt. Det gør det ikke på pc'en. At afspille mp3- og billedefiler fungerer fint.
4: Jeg har også lagt mærke til, at på DR HD kommer billede og lyd lidt ude af synkronisering efter at modtageren har stået på DR HD i f.eks. en time konstant. Det er kun på DR HD jeg har oplevet dette, altså ikke på de andre SD-kanaler uanset om det er MPEG-2- eller MPEG-4-kanaler.
5: At optage udsendelser fungere nogenlunde godt. Der kan dog være nogen gange hvor modtageren "fryser". Desuden er der også nogle gange hvor modtageren ikke kan se når USB-pennen bliver isat. Så skal modtagen enten slukkes eller USB-pennen skal udtages og så isættes igen. Jeg har prøvet med to forskellige USB-penne på henholdsvis 2- og 4 GB og det fungere med disse. De blev først formatteret på pc'en og dernæst formatteret på modtageren. Jeg prøvede at optage filmen Godzilla på DR HD via Timeren. Modtageren kom godt nok frem og spurte om jeg ville optage, men "frøs" så efter jeg trykkede OK. Modtageren måtte så genstartes, d.v.s. at starten af filmen ikke kom med. Jeg prøvede at optage igen og det gik okay. Jeg gik så ud fra, at modtageren nu ville optage filmen helt til slut, men nej. Den optog ikke ca. den sidste time af filmen til trods for, at der var ca. 900 MB tilbage på USB-pennen. Så alt i alt må man konkluderer, at optagefunktionen mangler noget "finpudsning". ØNSKER:
1: På Denvers hjemmeside er det desværre kun muligt at downloade den seneste firmwareversion. Det kunne måske være en fordel, at lægge de tidligere versioner ud til download også. Dog ved jeg ikke om modtageren kan downgraderes til en tidligere firmwareversion hvis man har lagt den nyeste ind.
2: Nogle af menuerne er skrevet med STORE BOGSTAVER. Der kunne det se lidt pænere ud, at det var ensartede, hvor man kun starter med Stort bogstav som man i de allerfleste menuer også gør.
|
Skrevet af: DVDslideshowGUI
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 18:30
Rettelser: - Letterboksen bør være sort og ikke grå. - Ved afspilning af avi fra usb bør der korrigeres for 4:3 på 16:9 optagelser - dvs. med letterboks når dette er valgt i menu'en.
Ønske: - Srt undertekst visning ved Avi afspilning.
------------- http://download.videohelp.com/tin2tin - DVDslideshowGUI - http://download.videohelp.com/tin2tin/tutorials.html - Tutorial - Eks
|
Skrevet af: steeen
Skrevet den: 05-Januar-2010 kl. 07:51
Programinfo tekst-størrelse
På et 20" TV er det umuligt at læse teksten. Den bør (kunne) være samme størrelse som på EPG oversigten.
Menu dialogbokse
...med OK-knap bør også kunne lukkes med Exit knappen. Ved flere knapper er det tydeligt nok hvilken der er valgt.
Kan det passe
Savner signalstyrke info.
|
Skrevet af: Ole B
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:43
vel bedst vente med foreslå mere til den nye update er, klar. .ellers kan vi nok komme til vente evighed på nye kommer
|
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:51
Hej Ole,
Ole B skrev:
vel bedst vente med foreslå mere til den nye update er, klar. .ellers kan vi nok komme til vente evighed på nye kommer | Ja, jeg er også lidt afventende med at rapportere flere fejl til Denver. Det lød på Morten/Denver til, at en ny firmware var lige på trapperne.... Så hellere blot notere sig evt. fejl nu - og rapportere dem, hvis de ikke er løst med den nye firmware.
/Lars
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:26
Bare de kunne komme med en update så den kan dekode til 5.1
|
Skrevet af: Slyerfox
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 00:57
Firmware 04122009 m.fl.
Bedre Analog out signal(styrke) på SCART (Hvis optagelse / afspilning ikke er stabil på USB, bør man i det mindste kunne koble boksen til VCR, og få et fornuftigt billede, som på andre DVB bokse)
Muligheden for "Fast forward" i mp3 filer under afspilning.
En liste over ikke kompatible eksterne USB enheder på Denvers hjemmeside - samt en angivelse af "Godkendte" Eksterne USB lagerenheder (som fungerer stabilt).
AT timer "Daglig" optagelse rent faktisk optager på samme tidspunkt dagligt - og bruger datoangivelsen som startdag - og ikke eneste dag...
AT Timer starter optagelse, selvom boksen er tændt, og står på anden kanal, end den i optagelisten angivne.
Vedrørende ustabil afspilning (afsp. går død) AT sikre at UART sender Flush Cache - og INIT USB, og derefter at forsøge et transfer_retry, hvor transfer gik død. (Fejltolerance)
|
Skrevet af: abca
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 01:23
Jeg kan ikke vælge lydspor på Folketings-kanalen. På Boxers Sagem dims kan jeg vælge mellem originallyd og dansk tolkning (de er i færd med at grille den nye kommission)
|
Skrevet af: netforce
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 15:47
har nu kørt et par dage med den nye firmware, og i hvert fald EPG funktionen er blevet forbedret, og fungerer nu fint Mangler dog en time shift funktion, så man kan pause tv, eller se en optagelse, imens den optager færdig. Er det muligt at få ved en firmware update?
|
Skrevet af: imtiaz
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 15:51
Jeg kan tilføje disse ønsker
1) når man har valgt en opsætning i menuen vil jeg gerne kunne komme tilbage med navigation - left knap i stedet for at brug exit knappen.
2) kunne optage fra et andet enhed tilsluttet VCR-scart stikket.
|
Skrevet af: perjes
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 10:27
netforce skrev:
har nu kørt et par dage med den nye firmware, og i hvert fald EPG funktionen er blevet forbedret, og fungerer nu fint Mangler dog en time shift funktion, så man kan pause tv, eller se en optagelse, imens den optager færdig. Er det muligt at få ved en firmware update?
|
Jeg har prøvet den nye, meget bedre (EPG, Kan slette PVR filer, som kan ses i VLC) . Men - er to skridt frem og et tilbage.
Den kan ikke længere genkende min 8 GB USb pen, Vil heller ikke formatter den (det går fint med en på 2 GB). Jeg geninstallerede firmvaren fra december - så kan den igen bruge den på 8 Gb.
Tilbage til den nye fra januar - samme problem igen.
Kan I lige slrive til dem om det - men s de arbejder på at få lavet HTFS opdateringen???
Mvh Per
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 11:52
Indlæg om specifikke modtageproblemer flyttet til tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=75123 - Denver DMB-105HD modtageproblemer .
/Lars
|
Skrevet af: raketten
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 00:01
Spole 4 - 8 - 16 * hastighed - eller goto funktion.
f.eks goto 01:32:00 (tt:mm:ss)
------------- Raketten
Panasonic 42PX80E WDTV Live Yamaha rx-665 Surround Denver dvb-t dmb 113 Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) ) Gale højtalere Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
|
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 10:53
Optagelse af TTV (399) tekster..
|
Skrevet af: Tank
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 19:22
Boksen har ofte vanskeligt ved at fastholde signalet, hvilket medfører pixilering / billedudfald.
Problemet skyldes ikke ´dårlige signalforhold. Min gamle Philips 220 og AGK 10559 har ingen problemer.
Det ville være rart, hvis en kommende firmware rettede denne fejl.
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 22:02
Stort ønske, huske hvor man er nået i afspilning så kan genoptage. sidde og spole 20 min for 4x i optagelse er for slemt. tænkte ok så sætter jeg den bare på pause til i morgen, men i dag var maskinen gået i baglås stod stadig på billedet med pause skiltet, men intet kunne gøres,
|
Skrevet af: mpg4
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 16:25
Det bedste ville være at de basale funktioner kom til at virke!
FEJL!: 1) Lyd og billede ikke i synk på DR_HD! 2) Nogle gange skal boksen slukkes/tændes for at virke igen! 3) USB virker bare IKKE stabilt!
Når ovenstående virker uden problemer, kan Denver & co fortsætte men deres udvikling på boksen.
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 13:55
Hvem videresender egentlig dette til Denver??+ Og hvornår???
MVh Per j
|
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 18:50
Morten fra Denver følger vist med i denne tråd...gør du ikke, Morten?
------------- Raketten
Panasonic 42PX80E WDTV Live Yamaha rx-665 Surround Denver dvb-t dmb 113 Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) ) Gale højtalere Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 00:43
Listen i første indlæg er nu opdateret og sendt til Morten Pannen / Denver.
/Lars
|
Skrevet af: Pannen
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 08:31
Hej
Jo vi kigger med herinde, og Laursen var også så flink at sende den til mig:
Jeg har lige knyttet nogle kommentarer til det herunder.
Alt er videregivet til fabrikken, men da vi ikke selv udvikler firmware til modellen, så er vi afhængige af at de laver updaten til os. Derfor kan vi ikke give noget estimat på hvornår der er update klar.
Men jeg giver besked både herinde, og via vores egen hjemmeside når næste update er klar.
Mvh.
Denver Electronics A/S
Morten Pannen
================================== Liste over fejl og ønsker til firmware 20100111 ==================================
De fejl der er fundet er disse (prioriteret):
- Lyd og billede på DR-HD kommer ud af synkronisering efter et stykke tid (kanal skift frem og tilbage afhjælper midlertidigt) – Fabrikken er i gang med at forbedre.
- Ustabil USB/Optagefunktion. Nogle gange stopper modtageren med at fungere når optagelse startes (enten direkte optagelse eller med Timer). Strømmen skal slukkes/tændes for at få modtageren i gang igen – Fabrikken er i gang med at forbedre.
- USB tilsluttede enheder bør forsøges vækket fra Dvale inden en optagelse skal til at gå i gang eller disk-operationer foretages (såfremt en USB enhed ikke umiddelbart er tilgængelig). Dette for at understøtte eksterne USB diske der går i strømspare funktion/dvale efter en periode med inaktivitet – Det er en ting vi har bedt dem undersøge om softwaren kan sættes til at styre. Mere info når vi nærmer os næste update.
- Når modtageren bliver tændt, efter at have stået i stand-by skifter den ikke automatisk tilbage til 4:3-format når man ser et program der vises i 4:3-format selv om modtageren i Videoindstillinger > ASPECT CONVERSION er sat til Letter Box. Det betyder, at man er nødt til at trykke OK og vælge Pan Scan og trykke OK for derefter at trykke OK igen og så vælge Letter Box. Så virker det igen. – Fabrikken er i gang med at forbedre
- Efter at have læst tekst-tv via modtageren forsvinder underteksterne på den kanal man har læst tekst-tv på. Man skal så ind via knappen SUB.T og vælge undertekster igen. De er nemlig blevet slukket. Dette gælder uanset hvilken kanal man har læst tekst-tv på.- Dette kan ikke ændres. Tekst-tv bruger samme hukommelses del som DVB subtitles, så det er naturligt at de slår fra når man bruger tekst tv.
- Automatisk kanalsøgning fungerer ikke korrekt, når flere sendere af samme MUX findes (svageste sender vælges i stedet for kraftigste) – Fabrikken er informeret og vi håber de forstår fejlen og kan forbedre.
- Antenne loop through (Ant in -> Ant out) har (for) stor dæmpning – Kan ikke ændres. Det skyldes EUP strømdirektivet iflg. Fabrikken.
- Navngivning (label) af USB stick foråsager i visse tilfælde at sticken overhovedet ikke genkendes og kan bruges af modtageren – Forsøger at få forbedret, ellers skriver vi op hvad USB sticks skal hedde.
- "Daglig" timer optagelse fungerer ikke (optager kun første dag) – Fabrikken er i gang med at forbedre
- Ikke muligt at vælge lydspor på Folketings-kanalen (original-lyd eller dansk tolkning) – Den har vi ikke selv observeret?.. Vi forsøger at få det forbedret fra fabrikken.
- Letterboksen bør være sort og ikke grå (evt. valgfri farve via menu) – Forsøger at få forbedret.
- Ved visning af billeder fra USB enhed, vises billederne tilsyneladende i en tilfældig rækkefølge, i hvert fald ikke alfabetisk som man kunne forvente. Sorterer i nummer orden, så hvis man navngiver sine billeder 01. 02. Osv. så bør de komme i korrekt rækkefølge.
- Ved afspilning af video filer fra USB enhed er lyd og billede ude af synkronisering når der afspilles xvid/avi video - afspilningen kan også i nogle tilfælde 'hakke' – Det kommer an på kildematerialet. Hvis det f.eks. er for høj opløsning så vil man opleve dette. Det har også MEGET at sige om USB sticken er hurtig nok til at afspille det uden hak.
- Menu-punkter (direkte fejl er skrevet herunder - flere forslag til forbedringer findes under afsnittet "Fejl/Rettelser til OSD" længere nede på siden)
- Menu -> Opsætning: Punktet "Slet kanal" skulle rettelig være "Kanalopsætning", "Redigér kanaler" el. lign. – Fabrikken er informeret
- Menu -> Opsætning -> Slet kanal: Funktionen "Bevæge", skulle være "Flyt" (fungerer faktisk som "Byt") Fabrikken er informeret
- Menu -> Opsætning -> Video Indstillinger: - Fabrikken er informeret
Punktet "Skærm rotation" skulle rettelig være "Skærm format" –Fabrikken er informeret Punktet "ASPECT CONVERSION" skulle rettelig være "Billedstørrelse" – Fabrikken er informeret
- EPG -> "Skift" (rød knap) -> "OK" (Ny reservation): - Fabrikken er informeret
Punktet "Daglig" i Dato linien skulle rettelig være "Dag" – Fabrikken er informeret Teksten "Løbende tilstand" skulle rettelig være "Gentagen optagelse" – Fabrikken er informeret Teksten "Reservations tilstand" skulle hellere være "Optagetilstand", med valgene "USB (Optag)" og "Vis direkte" – Fabrikken er informeret Teksten "Event navn" burde vel rettere være "Navn på optagelse" eller "Programnavn" – Fabrikken er informeret
- Fejltolerance i forhold til ustabil afspilning fra USB (afspilning stopper). Sikre at UART sender Flush Cache - og INIT USB, og derefter at forsøge et transfer_retry, hvor transfer gik død. – Det er en af de ting vi forsøger om er muligt, men vi KAN ikke trylle funktioner frem hvis hardwaren ikke understøtter det. Specielt transfer retry kræver højst sandsynligt mere hukommelse i apparatet, da den skal ”holde fast” på optagelsen imens den samtidig forsøger at få adgang til USB enheden igen. . Men vi forsøger og hører fabrikken om det er muligt.
- Resume-funktion, så man kan genoptage afspilning af en optagelse uden at starte helt forfra – har fået at vide af fabrikken at hardware ikke understøtter.
- Skip frem og tilbage knapperne skal f.eks. skippe 5 minutter frem eller tilbage når man ser optagelser. Som det er nu kan man kun spole hurtigt frem eller tilbage med billede på – Igen. Ikke hardware understøttet.
- Gå til tid, så man fx kan hoppe 1 time ind i optagelsen – Forsøger at få en update.
- OTR/manuelt valg af optagelængde på eks. 30-minutters trin ved gentagen tryk på optageknappen (1 tryk optager, 2 tryk optager i 30 min, 3 tryk i en time osv indtil man efter fx 4 timer går tilbage til optagelse uden tidsbegrænsning) – Ikke understøttet på nuværende tidspunkt men forsøger om det er muligt.
- Permanent valg af favorit-liste (så når der vælges kanal op/ned eller trykkes OK vises favorit-listen i stedet for den komplette kanal-liste) – Ikke understøttet på nuværende tidspunkt, forsøger om det er muligt
- Tidsangivelse ved afspilning, så man kan se hvor langt man er nået i optagelsen – Ikke understøttet på nuværende tidspunkt, forsøger om det er muligt.
- Mulighed for at tilføje ny optagelse mens en anden optagelse er i gang - Kan ikke lade sig gøre. Igen pga. hukommelse.
- Afspille en igangværende optagelse tidsforskudt – Kan ikke lade sig gøre. Pga. hukommelse.
- Programnavn i filnavnet på optagelse – En af de ting der bliver forbedret i næste update.
- Automatisk skift af sommer-/normal-tid – Forsøger at få rettet fra fabrikken, men jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre.
Herunder også at timerprogrammeringer sættes med GMT tider og bruger indstillingen tidszone/sommertid til at beregne lokal-tid/optagetidspunkt (dette for at have en velfungerende timer funktion hen over et sommer-/normal-tids skift) – Der er man nok nødt til at være obs på det selv og regulere for det i sin optagelse.
- Tilføj timer-programmering manuelt (fra optageplanen/timer oversigten) - kommer med nuværende software ikke til at fungere. Der SKAL man via epg, men kan så blot rette tid osv. efterfølgende.
- Info funktionen (tryk på "info" knap) skal udover signalkvalitet også vise signalstyrke – Det er en af de ting vi har bedt dem tilføje.
- Direkte indtastning af nye start- og stop-tider ved indstilling af timer-programmering - uden først at skulle slette time/minut felterne – Kommer ikke til at fungere. Der skal slettes først.
- NTFS fil-system understøttelse på USB – NEC har udtalt at de arbejder på NTFS support. Hvornår det er klar kan vi ikke sige noget om på nuværende tidspunkt.
- Srt undertekst visning ved Avi afspilning. – Kommer ikke til at fungere pga. hukommelse.
- På et 20" TV er det umuligt at læse udsendelses-beskrivelsen i EPG, da teksten er for lille. Den bør (kunne) være samme størrelse som på EPG oversigten. – Det er videre givet, om de kan lave det vides ikke endnu.
- Menu dialogbokse bør også kunne lukkes med både Exit og OK knap. – Det er videregivet, men om de kan lave det vides ikke endnu.
- Understøttelse af udvidede/extended partitioner på USB (ikke kun primær partition) – Kommer ikke til at fungere. Kun Primære partitioner er understøttede.
- Ved afspilning af avi fra usb bør der korrigeres for 4:3 på 16:9 optagelser - dvs. med letterboks når dette er valgt i menu'en. – Det er videregivet til fabrikken.
Fejl/Rettelser til OSD (menu-system/tekster)
Herunder forslag til forbedringer af tekster i OSD (menu-systemet) – Det er videregivet til fabrikken. Men har ikke højeste prioritet fra vores side. Først og fremmest skal vi have forbedret kompatibilieteten og funktionerne på boksen, og herefter OSD’en. Dermed ikke sagt at det ikke bliver rettet, men det er ikke sikkert det kommer i næste update. Det kommer helt an på fabrikken.
- Menu: "HOME MENU" burde snarere være "Hovedmenu"
- Menupunkter er flere steder med kapitæler (store bogstaver), eksempelvis Menu (Hovedmenu):
FJERNSYN i hovedmenuen burde være "TV" RADIO i hovedmenuen burde være "Radio" DISK i hovedmenuen burde være "USB" Menu -> Opsætning -> System opsætning: Punktet "AUTO STANDBY" bør være "Auto standby"
- Forklaring af knappen "Exit" - står nogle steder til "Tilbage" eller "Retur" og andre steder til "Back". Der bør vælges at bruge "Tilbage" eller "Retur" alle steder (hvor knappen går tilbage i menu-systemet) - og eventuelt bruge "Afslut" de steder hvor "Exit" knappen lukker menuen, eks.:
Menu -> Opsætning: Her bør "EXIT" være forklaret som "Afslut" (ikke "Retur") EPG -> "Skift" (rød knap) -> "OK" (Ny reservation): Her bør "EXIT" være forklaret som "Retur" (ikke "Back")
- "LCN" Punktet under Menu -> Opsætning -> System opsætning hhv. Installation -> Automatisk Søgning, bør i stedet for "LCN" være "Kanalrækkefølge" eller "Kanal nummerering"med valgmulighederne "Logisk (LCN)" og "Manuel"
- Menu -> Opsætning -> Video Indstillinger kontra Lydindstillinger kontra System opsætning i samme menu (med/uden mellemrum og store hhv små bogstaver i andet ord!?) -> der bør vælges det ene eller andet (Lyd Indstillinger, Lyd indstillinger eller Videoindstillinger, Systemopsætning). Jeg ville foretrække Lyd indstillinger og Video indstillinger)
Punktet "HD udgang" burde rettere være "HDMI opløsning" eller "HDMI udgang" Punktet "Scart udgang" burde hellere være "Scart opsætning"
- Menu -> Opsætning -> Lydindstillinger:
"LR Mode" skulle hellere være "Lyd opsætning"
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 10:36
Hej Morten,
Mange tak for de detaljerede kommentarer - meget fornemt!
Blot et par kommentarer til nogle af punkterne, som jeg bemærkede at fabrikken har svaret på tidligere (i indlæg http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477&PID=727582&title=minianmeldelse-denver-dvbt-mpeg4-pvr-dmb105hd#727582 - her fra 18/12-2009).
Pannen skrev:
7. Antenne loop through (Ant in -> Ant out) har (for) stor dæmpning – Kan ikke ændres. Det skyldes EUP strømdirektivet iflg. Fabrikken.
- Resume-funktion, så man kan genoptage afspilning af en optagelse uden at starte helt forfra – har fået at vide af fabrikken at hardware ikke understøtter.
- Skip frem og tilbage knapperne skal f.eks. skippe 5 minutter frem eller tilbage når man ser optagelser. Som det er nu kan man kun spole hurtigt frem eller tilbage med billede på – Igen. Ikke hardware understøttet.
- Gå til tid, så man fx kan hoppe 1 time ind i optagelsen – Forsøger at få en update.
- OTR/manuelt valg af optagelængde på eks. 30-minutters trin ved gentagen tryk på optageknappen (1 tryk optager, 2 tryk optager i 30 min, 3 tryk i en time osv indtil man efter fx 4 timer går tilbage til optagelse uden tidsbegrænsning) – Ikke understøttet på nuværende tidspunkt men forsøger om det er muligt.
- Afspille en igangværende optagelse tidsforskudt – Kan ikke lade sig gøre. Pga. hukommelse.
|
Pannen skrev:
2. - Resume-function
so that it will remember where you where when playing back.. (if you then turn
off the box and are starting the next day it could playback where it was the
day before.)
Reply:not support now, and will support this function in
Q1,2010, after changing to one new File Record System.
3. - GOTO time.
(so that you can enter a specific time where it then will jump to, in a
recording).
REPLY:not support now, and will support this function in
Q1,2010, after changing to one new File Record System. 6. - One push on REC
are starting rec.. good, but if you push again it would be great if it could
make so that it records 30 minutes, 60 minutes, 90 minutes etc.
8. - Skip forward/backward
buttons should skip 5 minutes in a recording at each push. Now you can only
fast forward with picture on.
10.- The signal on
antenna out is very low when in standby mode. (som says it is not existing).
.please make update for making it same level as when turned on.
Reply:That
is because of power standby shall be less than 1W. We cannot make
stronger loop through when power needs to be that low. But we are
working on a possible solution. 12.- Timeshift
function? (pause live tv and also ff and fw live tv.)
Q1,2010, after changing to one new File Record System. | Nogle af ønskerne ser altså ud til at være afhængig af "new File Record System" (NTFS?!). I December var dette forventet i Q1 2010 (inden 1. April 2010?!) Selvfølgelig er jeg klar over at tidsplaner og funktioner kan ændre sig... men krydser alligevel fingre
Edit: liste opdateret med flere punkter og kommentarer fra fabrikken
/Lars
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 11:55
Dejligt mange ting der bliver lavet , glæder mig, men en ting savner, i alle dissse dejlige ting, er bedre support for videofiler, har masser filer den ikke vil afspille. bla en masse .avi
|
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 22:31
Ja, vi må da håbe NTFS kommer, det er nok een af de største prioriteter - men Hr. Pannen - det er meget fint, at I gør en indsats - det er absolut værdsat !
Nu er jeg dog ikke så sikker på, at Microsoft er så lykkelige for anvendelsen af NTFS i en PVR boks, så spørgsmålet er, om ikke et open source filsystem ville være nemmere at implementere rent licensmæssigt ?
|
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 16:29
Ja det er rigtigt fedt at Denver gider forbedre - Købte fælleskøb Digiatally fra Kjærulf - ingen opdatering selv om den var hunde dyr den gang.
Nå pyt med det.
Jeg er hørehæmmet og det vil være MEGET lækker hvis det om det kan lade sig gøre bliver muligt at optage TTV undertekster (s. 399) via USB stikket ...
Ok kan bare bruge min HDD oprtager men........
Mvh Per
|
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 18:01
Indlæg vedr. konvertering mellem AVI og PVR (MPEG-2/4 TS) flyttet til tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76297&PID=770497#770497 - Avi to PVR
/Lars
|
Skrevet af: FlipFlop
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 00:05
Jeg kan ikke få den til at køre hdmi igennem min NAD 755 surround receiver..
Det sjove er at jeg faktisk mener det virkede før jeg opdaterede til den nyeste firmware.
Hvis jeg sætter den direkte til fjernsynet kan den godt køre hdmi..
|
Skrevet af: jtcrec
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 11:55
5. Efter at have læst tekst-tv via modtageren forsvinder underteksterne på den kanal man har læst tekst-tv på. Man skal så ind via knappen SUB.T og vælge undertekster igen. De er nemlig blevet slukket. Dette gælder uanset hvilken kanal man har læst tekst-tv på.- Dette kan ikke ændres. Tekst-tv bruger samme hukommelses del som DVB subtitles, så det er naturligt at de slår fra når man bruger tekst tv.
Hvis dette ønske/rette punkt ikke kan lade sig gøre, bør TTV gennemsløjfningen til scart/HDMI forbedres så den tilsluttede skærm's indbyggede TTV decoder kan bruges. I øjeblikket virker det ind i mellem ved genstart af receiveren.
|
Skrevet af: bohr
Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 17:22
Ønsker:
- Når man vælger en funktion (taster på fjernbetjening) så skal man kunne gå tilbage ved at trykke endnu engang på samme tast. Dette letter navigation så man bedre kan arbejde i blinde. Det er bøvlet at skifte mellem ønsket tast og "exit" tast. - Have en tast der altid går helt tilbage til billede uanset hvor man er i menuerne. "Exit" går kun et niveau tilbage, hvor det ville være ønskeligt at gå alle skridt tilbage med een tast. - Få et estimat over hvor lang tid man kan optage på en memory stick (hvor meget recording time der er tilbage)
|
Skrevet af: skachr
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 13:50
clif4d skrev:
Firmware: 20091125 Fejl: Visning af billeder fra USB enhed: Billederne vises tilsyneladende i en tilfældig rækkefølge, i hvert fald ikke alfabetisk som man kunne forvente. Derfor bliver det roddet når fx en ferietur skal vises frem, da der springes frem og tilbage mellem de forskellige dage/tidspunkter, selvom filerne er navngivet således at en alfabetisk gennemgang vil give den korrekte kronologi.
|
laursen skrev:
<klip>
12. Ved visning af billeder fra USB enhed, vises billederne tilsyneladende i en tilfældig rækkefølge, i hvert fald ikke alfabetisk som man kunne forvente.
<klip>
|
Apparater såsom mp3-afspillere, dvd-afspillere, og vores Denver mp4-box, har ikke så avanceret software til håndtering af filsystemer, at de kan sortere alt alfanumerisk, som vi er vant til det fra for eksempel stifinder på en Windows PC. Som nødløsning finder programmørerne på at filerne fremfindes i den rækkefølge de blev kopieret over på mediet. Formentlig er dette anledningen til det problem der beskrives.
Der findes et lille gratis hjælpeprogram, ”foldersort”, der sorterer mediets fysiske ”rækkefølgetabel” så den stemmer med logisk ”alfabetisk rækkefølge”. Det plejer at hjælpe. Jeg har ikke prøvet det med Denver-boksen, men det virker på husstandens to DVD-afspillere med USB tilslutning.
Se: http://www.jetman.dircon.co.uk/software/foldersort.html
|
Skrevet af: orlaib
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 16:17
Hej!
Så vidt jeg kan se er denne lille fejl endnu ikke beskrevet - jeg håber den også kan blive rettet i næste opdatering:
Ved brug af EPG hen på aftenen (typisk efter kl. 22.00), hvor der på nogle kanaler kun er 2 programmer tilbage i listen, vises de to titler kun ganske kortvarigt, hvorpå de af mystiske årsager forsvinder. Fejlen optræder så vidt jeg kan se KUN, når der er præcis 2 programmer i EPG-listen for pgl. tv-kanal.
Problemet herved er, at det ikke er muligt at indstille programmeret optagelse eller afspilning af programmet kl. 23, hvis man først går ind kl. 22 for at bestille optagelsen.
Boksen er opgraderet til seneste version (20100111).
|
Skrevet af: ubl_
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 17:04
orlaib skrev:
Hej!
Så vidt jeg kan se er denne lille fejl endnu ikke beskrevet - jeg håber den også kan blive rettet i næste opdatering:
Ved brug af EPG hen på aftenen (typisk efter kl. 22.00), hvor der på nogle kanaler kun er 2 programmer tilbage i listen, vises de to titler kun ganske kortvarigt, hvorpå de af mystiske årsager forsvinder. Fejlen optræder så vidt jeg kan se KUN, når der er præcis 2 programmer i EPG-listen for pgl. tv-kanal.
Problemet herved er, at det ikke er muligt at indstille programmeret optagelse eller afspilning af programmet kl. 23, hvis man først går ind kl. 22 for at bestille optagelsen.
Boksen er opgraderet til seneste version (20100111). |
Af og til så oplever jeg også ovenstående problem! To programmer vises i EPG'en og forsvinder hurtigt igen. (Håber sgu snart der kommer en ordentlig firmware ellers kunne det godt være at harald skrald får min igen)
|
Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 18:59
har prøvet at opdatere min 2009 model og pakket filen ud her på side 1 og lagt den disk som den også kan læse! men når jeg går ind under disk på Denver og opgradere STB skriver den bare ingen opgradereings fil - hvad gør jeg galt?
------------- Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50 Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III Squeezebox duet/Radio og IPAD NAS Synology 211
|
Skrevet af: sjonsson
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 07:38
Firmware 20100111
Jeg vil gerne rapportere følgende fejl (som også nævnt på den anden tråd):
Ustabil USB/Afspillefunktion. Billedet fryser/afspilningen stopper tilfældige steder. Problemet er tilsyneladende mest udtalt ved afspilning af HD optagelser. Efter 1-2 minutter fortsætter afspilningen som regel, men nogen gange skal strømmen slukkes/tændes for at få modtageren i gang.
|
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 11:36
Geh på min skal den UPG fil ligge i en mappe der heder: upgrade ellers kan Denver ikke finde den.
|
Skrevet den: 25-Marts-2010 kl. 12:12
Opdateringen SKAL blive liggende i upgrade mappen. så det skal altså se således ud på usb sticket..
e:\upgrade\NEC_EMMA3SLHD.UPG hvor e er jeres USB drev..
så sætter man den i boksen, går til menu, disk, upgrade.. hvis den stadig ikke vil så prøv at hive strømmen fra boksen, sætte usb sticket i. sættte strøm til igen, og gå direkte til menu/disk/upgrade.
|
Skrevet af: klausklud
Skrevet den: 29-Marts-2010 kl. 22:29
ØNSKE:
Efterhånden nævnt nogle steder nu, men mulighed for at sætte mere end 10 (EPG) reservationer i kø på een gang
Mulighed for at fravælge blinkende optage indikator (REC på displayet er nok)
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 12:51
sjonsson skrev:
Firmware 20100111
Ustabil USB/Afspillefunktion. Billedet fryser/afspilningen stopper tilfældige steder. Problemet er tilsyneladende mest udtalt ved afspilning af HD optagelser. Efter 1-2 minutter fortsætter afspilningen som regel, men nogen gange skal strømmen slukkes/tændes for at få modtageren i gang.
|
Denne fejl støder jeg også ind i ofte (DR HD). Jeg er næsten altid nødt til at slukke maskinen og spole i rigtig lang tid for at nå til det sted afspilningen stoppede. Benytter Datatraveler 100 8GB (Kingston) USB memory.
|
Skrevet af: ozzie2006
Skrevet den: 31-Marts-2010 kl. 14:56
Fejl ved opdateringen pr. 29.3.2010: Subtitles på TV2 vises ikke ved gengivelse af det optagne, selvom de blev vist korrekt under optagelsen. Efter en fornyet opdatering til januar-versionen vises subtitles igen på gengivelsen.
mvh ozzie2006
|
Skrevet af: mlm
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 09:19
sjonsson skrev:
Firmware 20100111
|
Jeg har de samme problemer, også ved optagelser fra Ramasjang, TV2 og DR 1.
Jeg har forbedret afkølingen ved at fjerne plasticfolie fra kølehullerne og der står ikke noget oven på boksen. Dette har ikke afhjulpet problemet!
|
Skrevet den: 01-April-2010 kl. 10:55
mlm skrev:
sjonsson skrev:
Firmware 20100111
|
Jeg har de samme problemer, også ved optagelser fra Ramasjang, TV2 og DR 1.
Jeg har forbedret afkølingen ved at fjerne plasticfolie fra kølehullerne og der står ikke noget oven på boksen. Dette har ikke afhjulpet problemet!
|
Har observeret at når fejlen opstår kan man bagefter ikke gå ind starte afspilningen igen da boksen ikke længere kan 'se' filerne på USB-memory. Kun en genstart af boksen afhælper dette.
Her vil det iøvrigt være godt hvis man kunne spole hurtigere end FF2, da det er tidskrævende at skulle spole hen hvor filmen stoppede.
|
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 09:39
Fejl: Sletning af en fil opdaterer ikke listen over filer Fejl: Afspilning fungerer ikke efter sletning af fil. Genstart af boksen er nødvendig Fejl: Under listen over reservationer kan man komme ud for, at den sletter en forkert entry (dvs. en der ikke er markeret) Fejl: Manglende undertekster på tv2 optagelser Fejl: Afspilning stopper nogle gange når man spoler i en optagelse Mulig fejl: Reservationer der starter før midnat og slutter efter midnat fuldføres tilsyneladende ikke korrekt
|
Skrevet den: 02-April-2010 kl. 11:53
Ønske: At boksen kan finde alle fat32 partitioner på disken og ikke bare antage at man vil bruge den første
|
Skrevet den: 03-April-2010 kl. 20:21
laursen skrev:
Hej Morten,
Mange tak for de detaljerede kommentarer - meget fornemt!
Blot et par kommentarer til nogle af punkterne, som jeg bemærkede at fabrikken har svaret på tidligere (i indlæg http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477&PID=727582&title=minianmeldelse-denver-dvbt-mpeg4-pvr-dmb105hd#727582 - her fra 18/12-2009).
|
Pannen skrev:
7. Antenne loop through (Ant in -> Ant out) har (for) stor dæmpning – Kan ikke ændres. Det skyldes EUP strømdirektivet iflg. Fabrikken.
|
Ifølge Nordig's standarder, side 40, afsnit 3.4.7, skal apparatet kunne levere et loop through på minus 1dB til plus 3dB, uanset om den står i Standby, sååå ...
http://www.nordig.org/pdf/NorDig-Unified_ver_2.1.pdf - http://www.nordig.org/pdf/NorDig-Unified_ver_2.1.pdf
|
Skrevet den: 04-April-2010 kl. 18:30
Pannen skrev:
Ifølge Nordig's standarder, side 40, afsnit 3.4.7, skal apparatet kunne levere et loop through på minus 1dB til plus 3dB, uanset om den står i Standby, sååå ...
http://www.nordig.org/pdf/NorDig-Unified_ver_2.1.pdf - http://www.nordig.org/pdf/NorDig-Unified_ver_2.1.pdf
|
PS: I den anden tråd med minianmeldelsen, klages der over, at når man indstiller S/PDIF udgangen til "RAW", slår den tilbage til "PCM" efter en strømafbrydelse. Det er helt efter bogen i Nordig standarden, at PCM er default lyd, når brugeren ikke foretager sig noget.
Men efter side 125, afsnit 16.1, skal den huske lydindstillingen jf afsnit 6.1.2.3, og i sidstnævnte er brugerens valg af PCM kontra AC3 eller DTS beskrevet. Så når apparatet ikke kan huske indstillingen efter en powercycle, er det i modstrid med Nordig standarden.
Det samme gør sig gældende for billedindstillingen 4:3 kontra 16:9, jf. henvisningen i afsnit 16.1 til afsnit 5.1.2.
|
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 11:52
skachr skrev:
Pannen skrev:
7.
Antenne loop through (Ant in -> Ant out) har (for) stor
dæmpning – Kan ikke ændres. Det
skyldes EUP strømdirektivet iflg. Fabrikken.
Ifølge Nordig's standarder, side 40, afsnit 3.4.7, skal apparatet
kunne levere et loop through på minus 1dB til plus 3dB, uanset om den
står i Standby, sååå ...
|
PS: I den anden tråd med minianmeldelsen, klages der over, at når
man indstiller S/PDIF udgangen til "RAW", slår den tilbage til "PCM"
efter en strømafbrydelse. Det er helt efter bogen i Nordig standarden,
at PCM er default lyd, når brugeren ikke foretager sig noget.
Men efter side 125, afsnit 16.1, skal den huske lydindstillingen jf
afsnit 6.1.2.3, og i sidstnævnte er brugerens valg af PCM kontra AC3
eller DTS beskrevet. Så når apparatet ikke kan huske indstillingen efter
en powercycle, er det i modstrid med Nordig standarden.
Det samme gør sig gældende for billedindstillingen 4:3 kontra 16:9,
jf. henvisningen i afsnit 16.1 til afsnit 5.1.2. | Men hvor ser du at Denver modtageren bryster sig af at være NorDig certificeret - eller overholde de refererede dele af standarden?!
/Lars
|
Skrevet den: 05-April-2010 kl. 19:58
Når man sletter en fil fra en usb nøgle via. boksen frigøres der ikke noget plads (geez ) - filerne forbliver skjult på en eller anden måde
|
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 11:03
laursen skrev:
Men hvor ser du at Denver modtageren bryster sig af at være NorDig certificeret - eller overholde de refererede dele af standarden?!
/Lars
|
Ingen steder.
Jeg tænkte bare det kunne være et argument Pannen/Denver kunne bruge i diskussionen med leverandøren i Fjernøsten når der specificeres krav til firmware. NEC kan vel selv indse at det vil lyde lidt dumt, at argumentere imod en standard som er gældende i det område de skal sælge deres produkter i.
Det kunne også være, at vi andre dødelige forbrugere skulle spørge ind til Nordig standarden næste gang vi køber et nyt produkt.
|
Skrevet af: sjonsson
Skrevet den: 11-April-2010 kl. 10:13
filmfreak skrev:
sjonsson skrev:
Firmware 20100111
|
Denne fejl støder jeg også ind i ofte (DR HD). Jeg er næsten altid nødt til at slukke maskinen og spole i rigtig lang tid for at nå til det sted afspilningen stoppede. Benytter Datatraveler 100 8GB (Kingston) USB memory.
|
Med seneste firmware ser problemet med at afspilningen fryser/stopper være forsvundet i hvertfald for mit vedkommende (jeg har ikke hørt andre bekræfte det?)
Desværre er der så tilkommet en række andre fejl:
Filerne på disken bliver nu forsøgt navngivet. Men navnet er forkert. Som regel er det navnet på programmet inden optagelsen eller med "No name"
Optagelser der er brudt op i 2 eller flere filer (ofte DR HD optagelser) bliver ikke længere afspillet automatisk, men afbrudes efter hver fil. Man skal søge på disken og genstarte næste fil, hvilket besværliggøres af at filnavnet ikke er korrekt og at filerne er blandet samme i fillisten istedet for at være listet i rækkefølge.
Firmwaren har ikke løst de synkroniseringsproblemer jeg oplever: Ved afspilning af f.eks avi eller xvid filer er lyd og billed ikke synkront. Lyden er ca. 1/4 sekund foran billedet.
Subtekster optages ikke på TV2 (andre bokse slås også med dette problem)
Alt i alt forstår jeg ikke at Denver lægger firmware af 29. marts ud på hjemmesiden som en officielt upgrade. Den ser ud til at tilføje flere problemer end den løser?
|
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 17:13
Jeg så ARN i søndag. Efter 30-40 min var lyden asynkron! Har opdateret med nyeste formware. Har også bemærket, at den navngiver "forkert", men det er jo nok fordi den tager oplysningerne streamen fra når den rent faktisk starter. Der er nok ikke hukkommelse til at den kan huske filnavnet fra når man sætter den til at optage...
------------- Raketten
|
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 20:21
Flere fejl til den lange liste:
Fejl 1) Hvis 2 reservationer (planlagte optagelser) ligger i forlængelse af hinanden på 2 forskellige kanaler så:
1) Går den i standby (den burde forblive tændt) 2) Starter ikke optagelse 2 med mindre du tænder den og venter lidt
Fejl 2) Hvis maskinen er tændt, når en timer starter, skal den ikke slukke når optagelsen er slut. Det skal den kun gøre hvis den har tændt sig selv for at lave en optagelse
Fejl 3) Under visse omstændigheder kan den ved oprettelse af en ny reservation overskrive en eksisterende eller numerere reservationen forkert. Sandsynligvis relateret til den anden fejl, hvor den kan finde på at slette en forkert reservation
Fejl 4) Man kan godt lave 2 reservationer, hvor slut tidspunktet overlapper med et start tidspunktet med mindre du ændrer start tidspunktet (faktisk overlapper de slet ikke for slut tidspunktet skal være ekslusiv)
|
Skrevet den: 13-April-2010 kl. 20:35
Ekstra bemærkning til fejl 1)
Det ser ud til at være ligegyldigt om det er 2 forskellige kanaler og den ser ud til at starte den optagelse, som den burde have startet når man går ind under reservations listen under epg
|
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 22:59
Fejl: Når man skifter mellem vintertid og sommertid passer EPG ikke længere (den skal smide sin cache)
|
Skrevet den: 09-Juni-2010 kl. 23:04
Bilka her en AGK til 349, som jeg lige har købt. Den har USB record + time shift! Har ikke testet den for asynkron lyd på HD, men den virker! Og har meget mere nice menu end Denver. Heldigvis fik jeg pengene retur fra Harald Nyborg.
------------- Raketten
|
Skrevet den: 17-Juni-2010 kl. 09:17
takker for det nye firmware V7 fra 19 maj
Fundet problemer med danske karaktere æøå
når boksen generere filnavne ud fra programmerne kan navne indeholdene æøå ikke slettes igen via boksen . og de vil heller ikke afspiles på pc med VLC player.
et filnavn indeholdene f.eks æ vil genereres som space istedet. og selv hvis space fjernes i begge filer (.ini og .pvr) vil den ikke afspiles. fra pc
venlig hilsen ole
|
Skrevet den: 17-Juni-2010 kl. 11:31
At bemærke :
Gælder ligeledes for tallet 6 - "Gone in 60 seconds" bliver til "Gone in 0 seconds" - og det må siges at være liige lovlig hurtigt.
Til gengæld er det heldigt at man kan se "60 minutes" på " 0 minutes" ....
Tilbagespoling virker ikke med nyere firmwares, testet på WD elements 500GB & 1,5TB, samt på JMicron baseret ekstern harddisk.
Til gengæld er de nyere firmwares meget stabile under afspilning og spol frem.
Mangler stadig spolefunktion til mp3 filer.
Kunne "Spring 5-10 minutter ad gangen" ikke let implementeres på Track forward + reverse knapperne - det ville da være lige til højrebenet ?! - og så vidt jeg lige erindrer, bruges disse ikke eksklusivt til noget på DMB-105 ?
Kunne TTV pass through til TV ikke genindføres ?
|
Skrevet den: 17-Juni-2010 kl. 12:02
Hej
Mht. spring fremad/goto funktion, så bør vi modtage update her snarest der implementerer dette. Jeg har også skrevet til dem med tekst tv om de kan sætte pass through på igen. Så det håber vi naturligvis de retter til
Det samme med spole tilbage.
mvh DENVER ELECTRONICS A/S
Morten Pannen
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 17-Juni-2010 kl. 16:12
Pannen skrev:
Mht. spring fremad/goto funktion, så bør vi modtage update her snarest der implementerer dette. Jeg har også skrevet til dem med tekst tv om de kan sætte pass through på igen. Så det håber vi naturligvis de retter til
Det samme med spole tilbage. |
Og sync fejl på DRHD?
Klaus
|
Skrevet den: 18-Juni-2010 kl. 09:27
Pannen skrev:
Hej
Mht. spring fremad/goto funktion, så bør vi modtage update her snarest der implementerer dette.
Jeg har også skrevet til dem med tekst tv om de kan sætte pass through på igen. Så det håber vi naturligvis de retter til
Det samme med spole tilbage.
mvh
DENVER ELECTRONICS A/S
Morten Pannen |
Takker ydmygst, Hr. Pannen (Jeg starter en bølge herfra !)
|
Skrevet den: 23-Juni-2010 kl. 08:03
Fundet problemer med danske karaktere æøå
når boksen generere filnavne ud fra programmerne kan navne
indeholdene æøå ikke slettes igen via boksen . og de vil heller ikke
afspiles på pc med VLC player.
et filnavn indeholdene f.eks æ vil genereres som space istedet. og
selv hvis space fjernes i begge filer (.ini og .pvr) vil den ikke
afspiles. fra pc |
testet med ny optagelse og kunne både slette fra boks og afspille på pc. så ingen problemer med æøå
|
Skrevet den: 25-Juni-2010 kl. 09:58
forslag og ønsker.
var det mon muligt med import/export af system indstillinger import/export af kanaler (rækkefølgen) så efter firmvare update slipper for sætte samme ting igen.
hurtigere navigering så klikker man op når står i toppen af menu kommer til bunden og samme højre venstre.
når klikker USB første punkt bliver video istedet for nu det er sidste punkt. (lige meget hvis navigeringen rettes med ovenstående forslag :)
mulighed for lave screenshot der gemmes på usb.
--- en popup info er stadig på engelsk når man vil slette en fil står noget med delete file?, kunne f.eks istedet stå vil du slette denne fil?
--- program info når der ingen omtale af program er, står der. ingen inholdsfortegnelse. foreslår det ændres til ingen program omtale.
venlig hilsen Ole
|
Skrevet af: hansjorn
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 09:54
Ole B skrev:
Dejligt mange ting der bliver lavet , glæder mig, men en ting savner, i alle dissse dejlige ting, er bedre support for videofiler, har masser filer den ikke vil afspille. bla en masse .avi |
Husk på, at der er tale om en meget enkel maskine, der "blot" skal sørge for modtagelse af DVB-T signaler fra diverse sendere i en rimelig kvalitet.
Så får man desuden U/B en USB-baseret optagefunktion af de videostrømme, som også sendes til skærm/monitor.
At Denver så har valgt at man kan se billeder og høre lyd i nogle få formater, tja - jeg vil hellere have, at de sørgede for den fundamentale balancegang - og overlade til diverse Pc-programmer at håndtere konvertering af video til acceptable og gerne åbne formater.
Jeg har ikke problemer med at læse almindelige mpeg-filer ind i AviDemux-programmet - hvorimod jeg endnu ikke har fundet løsningen på DR HD's åbne H.264-format, men det skal nok komme.
For hvad øjet kan se på skærmen, det kan mange programmer gøre noget ved - blot man holder sig fri af Microsoft og Apple og deres mærkværdige måde at anskue verden på.
------------- venlig hilsen,
hans jørn
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 11:28
hansjorn skrev:
Jeg har ikke problemer med at læse almindelige mpeg-filer ind i AviDemux-programmet - hvorimod jeg endnu ikke har fundet løsningen på DR HD's åbne H.264-format, men det skal nok komme.
|
Hvori består disse problemer? Der findes da efterhånden flere programmer der kan håndtere optagelser fra DR HD, f.eks. Videoredo, MPEGStreamclip, TSDoctor, VLC og DVBViewer.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 14:49
[/QUOTE]
Hvori består disse problemer? Der findes da efterhånden flere programmer der kan håndtere optagelser fra DR HD, f.eks. Videoredo, MPEGStreamclip, TSDoctor, VLC og DVBViewer.
Flemming
[/QUOTE]
Godt at du nævnede DVBView - endog den professionelle udgave. For den kan næsten klare alt, men den var ikke interesseret i .dvr-filen fra Denver.
VLC er også et udmærket program til H.264, men den ville heller ikke.
Når jeg nævnede AviDemux, så var det fordi, den faktisk fik indlæst DR HD-filen og også i et kort øjeblik fik raspet noget af sig, men så gik der kage i både billede og lyd.
Men som sagt, jeg er nybegynder på Denver-maskinen og dens HD-videofiler, så jeg vil dels optage nogle flere, dels prøve nogle flere programmer.
ps! Det bedste ville dog være et program, der analyserede en videostrøm og gav antydninger af dets indhold. Her tænker jeg f.eks. på "Super", der kan give ganske god information om dette.
hans jørn
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 15:09
hansjorn
Det bedste ville dog være et program, der analyserede en videostrøm og gav antydninger af dets indhold. Her tænker jeg f.eks. på Super, der kan give ganske god information om dette. [/QUOTE skrev:
Det gør TSDoctor også. Jeg forstår dog ikke dine problemer med DVR filerne. Jeg har selv Denver DMB-107HD, og her er der ingen problemer med filerne i førnævnte programmer.
Flemming |
Det gør TSDoctor også. Jeg forstår dog ikke dine problemer med DVR filerne. Jeg har selv Denver DMB-107HD, og her er der ingen problemer med filerne i førnævnte programmer.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 09:28
Husk på, at der er tale om en meget enkel maskine, der "blot" skal sørge
for modtagelse af DVB-T signaler fra diverse sendere i en rimelig
kvalitet. |
joe men nu er det jo om fejl og ønsker, og "eneste" det kræver for læse mange formater er de rette codecs, flere film den gerne ville afspille med det medfødte firmware er væk nu.
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 11:41
ønske: mulighed for kopiere filer mellem to drev via usb hub og mulighed for slette hele mapper
|
Skrevet af: henrik aa
Skrevet den: 05-September-2010 kl. 02:05
har pludselig fået et problem med min dmb-105hd - box.
når den tændes kommer denver-logo op på skærmen, men derefter bliver skærmen glå og boxens display viser -00- istedet for et programnummer, ligesom hverken remote eller manual kanalvælger reagerer. at slukke og tænde igen hjælper ikke.
er der nogen der har oplevet noget tilsvarende eller har bud på udbedring af fejlen?
|
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 12:33
står noget på denvers side om man skal checke modellen før man opdater firmware ellers virker remoten ikke bagefter
IMPORTANT - Updates for DMB-105HD - IMPORTANT
Please notice that these updates are for DMB-105HD with PO number lower than 5801. If your serial number starts with 5801 or higher, then please don't use this update. it will make the remote control useless.
we are awaiting an update for the units with PO number 5801 and higher, so please wait for that.
The PO number is the 4 first digits on the serial number.
måske det er det der er sket hos dig
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 09:21
Pannen arbejder i stadig på noget firmware ? venlig hilsen Ole
|
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 22:14
Ole B skrev:
Pannen arbejder i stadig på noget firmware ? venlig hilsen Ole
|
Det gør de skam - blev frigivet idag, men trukket tilbage kort efter. Det lykkedes eders undertegnede at downloade begge versioner - og de kører aldeles fortrinligt, sandsynligvis den bedste firmware indtil nu !
Pannen skrev at de meget hurtigt vil blive lagt ud igen - så glæd dig.
Dog er der lige et enkelt problem tilbage - som jeg skrev i den anden tråd :
Kan ikke skippe udover, hvad der svarer til max filesize for FAT32. Dvs. at ved en given optagelse på 4t 30min, hvor 1t50 = 4GB (3,96), kan der kun skippes til 1:50 - herefter starter afspilning / skip fra starten af filen (Uanset pointers i ELU filen) - og det er jo ikke smart....
Heldigvis kan der nu spoles udover, i dette tilfælde, 1t 50min med den normale spole frem funktion - men med en spilletid på 4T 32Min bliver man vanvittig, hvis man skal se et klip ved 4:16 - og skal nøjes med 4x fremad spoling. (Men et stort fremskridt alligevel !)
Problemet er ydermere, at da komprimeringen kan variere, ved man ikke hvornår man når til 4GB grænsen - det kan være ved 1:10, eller 1:50
Det er den eneste fejl jeg indtil videre har konstateret - det vil være toppen, hvis dette også kunne rettes relativt hurtigt, for så har Denver en Hit-firmware !
|
Skrevet den: 17-September-2010 kl. 08:11
ok lyder godt mht spoling i det gl firmware virkede det nogen lunde man kan spole fremad hvis man blot trykker pause når vil stoppe spolingen, men man kan ikke spole baglæns uden risikere den fryser.
ville fortelle det mange gange men altid kommet fra det
|
Skrevet den: 17-September-2010 kl. 09:34
Jeg har et problem, idet jeg ikke kan se svenske kanaler - selvom jeg har en fin Sveriges-antenne.
Som jeg kan se direkte på mit Sony Tv-apparat.
De danske er ikke noget problem, men Denver-maskinen kan måske ikke håndtere 2 forskellige lande samtidig?
Jeg mener, at man på et tidspunkt skal fortælle, hvilket land, man er i - men hvis man nu bor på grænsen mellem 2 - enten Danmark-Sverige eller Danmark-Tyskland - så er det da ærgerligt, hvis man ikke kan rumme begge ved samme lejlighed.
Eller har jeg overset noget?
hans jørn
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 08:42
kan selv modtage en svensk og en norsk så prøvede sætte land til svensk men det hjalp ikke noget men du kan prøve selv det kan nemt gøres under indstillinger.
|
Skrevet den: 22-September-2010 kl. 12:04
den nye er kommet :) husk der er 2 versioner og brug den rette. url http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=57269&menuGuid=5386&subMenuguid=7194 - http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=57269&menuGuid=5386&subMenuguid=7194
|
Skrevet den: 22-September-2010 kl. 12:30
noget i indstillinger hedder LCN on/off hvad er LCN ?
Takkker for svaret klausDM
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-September-2010 kl. 14:07
Ole B skrev:
noget i indstillinger hedder LCN on/off hvad er LCN ? |
Logic Channel Numbering = den bestemmer hvilken rækkefølge kanalerne skal være i.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 23-September-2010 kl. 08:21
Først en stor tak for den nye firmware så mange fine forbedringer. Prøvet den nye og rendt ind i nogle problemer. men starter lige med meddele hvordan min opdatering forløb. hentede begge versioner da ikke er hjemme og ikke kan se hvad version min boks har. stod det var et PO nummer men fandt ikke et der startede med PO men da nummeret var noget med femtusind nogle skråstreger og flere tal , satsede på det var det nummer . og kørte update, straks meldte maskinen Ingen opdaterings fil. tænkte sært har jo lagt den på som beskrevet, udog intet andet på USB drevet, lidt efter havde den opdateret boksen, men fæl besked havde nær slukket for den. kørte installationen og formaterede USB i det nye exfat, satte EPG til optage to programmer lige efter hinanden skråplan og normalaweise det ene fra 19:00-19:25 det andet fra 19:25-19:45 fik meddelsen Timer optagelser overlapper hinanden. ved så ikke om det er Danmarks Radio eller boksen der er problemet, men to efterfølgende optagelser burde vel kunne optages med EPG uden sidde pille i start og slut tiderne.
testede optagelserne og de var fine, men så opstod der et problem ville prøve det nye og pause en optagelse hvor med den meddelte USB Fuld en 32 Gb disk så naturligvis ikke fuld. prøvede så vælge video/usb og den viste der ingen drev var . slukkede ventede 10 sek tændte igen nu kunne drevet ses men meddelte stadig det var fuldt. formaterede det igen meldte fri plads 29 gb optog 15 min fra drhd uden problemer , afbrød optagelsen og ville starte en ny men fik ny melding drev fuld. både når der formateres i alm og i det nye format. satte den i min pc med windows XP og den sagde drev ikke formateret. testede i ubuntu og den meeddelte drevet var fat32 men den kunne ikke åbne det før formaterede det på ny så noget tyder på boksen laver noget ged i drevet.
|
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 08:40
Fik formateret min USB til exfat i windows vista lader til den nye firmware virker som den skal med den formatering. så problemet er nok få boksen til formatere ordentligt den formaterede også kun i få sek hvor vista var 1½ time om en full format. også rart hvis man selv kan vælge om man vil have en fast eller en full format med boksen.
venlig hilsen ole
|
Skrevet den: 29-September-2010 kl. 08:14
stadig fejl med den nye update fra 27 september, formatere meget hurtigt, og derefter melder den fuld når man har optaget noget. fejlen med melde fuld stopper når usb er formateret med exfat på pc.
den fryser nogle gange, foretog test optagelse af 30 sek hvor efter skiftede kanal og optog 30 sek mere, fik den ene gang meddelesen "dont stop recording within 30 seconds" - (kan i passende oversætte til. "stands ikke optagesen de første 30 sekunder")derefter frøs systemet kunne ikke standse optagelsen. slukkede på powerknappen og prøvede igen og den ville så ikke færdigøre efterfølgende optagelser. optog dem nue serie borgen fra dr1 i går via EPG og den fulgte ikke programmet startede flere minutter før og fik ikke slutningen med. før klaget til DR om fejl med epg de siger det er ens modtager der skal sørge for rette optagelserne efter DR´s ændringer i EPG. gør boksen egentligt det ?
PS: lidt ærgerligt hvis du, pannen kun læser den anden tråd, er kommet med forslag og kommentarer i denne tråd mange gange, men også undret mig over denne tråd ikke har ret mange debatøre. venlig hilsen Ole.
|
Skrevet den: 29-September-2010 kl. 08:48
Hej Ole
nu så jeg lige tilfældigvis tråden her nu. Men som skrevet i anden tråd, hvis i vil være sikre på svar, så send en mail til os istedet.
Vi kigger løbende herinde, men ikke hele tiden/hver dag. Så brug de officielle veje istedet.
mvh
DENVER ELECTRONICS A/S
Morten Pannen
|
Skrevet den: 29-September-2010 kl. 08:53
det er godt jo så vil jeg da maile for eftertiden ;)
|
Skrevet den: 29-September-2010 kl. 09:05
troede nu vi debaterede fejl og ønsker heri forum så vi vidste hvad der skete, bruger vi email kan vi jo alle spørge om de samme ting er det ikke bedre med et forum ??
|
Skrevet den: 29-September-2010 kl. 22:03
Ole B skrev:
troede nu vi debaterede fejl og ønsker heri forum så vi vidste hvad der skete, bruger vi email kan vi jo alle spørge om de samme ting er det ikke bedre med et forum ?? |
Det lyder da rigtig nok - men brugerne kan jo også bare gengive den viden de får via evt. mail korrespondance - p.t. har jeg forespurgt på de gamle firmwares, nu med CRC check - og er der problemer med denne, skal jeg da nok råbe op herinde, så andre kan lære af mine erfaringer - ligesom jeg selv har fundet mange mange gode tips m.v. i trådene herinde.
Du skal huske på Ole, at Denver har deres egen hjemmeside, og de er på ingen måde forpligtet til at betragte recordere.dk som deres forlængede arm - næ, det er simpelthen ekstra service at Denver Electronics har valgt at følge med herinde, og deltage i en løbende dialog med os brugere.
(At det så samtidig er brand´go salgspolitik og omsætningsmæssigt smågenialt, det er så bare Denvers belønning for en såkalt pro-aktiv medvirken !)
Der er andre fora derude, som omhandler DMB-105HD, og så skal Denver teoretisk til at vedligeholde kondekontakten via måske 20 forskellige kanaler - nej, det bliver altså for bøvlet.
Så selvom du har fat i en pointe, ja så har medaljen også en bagside.
Hilsen En anden Ole
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 07:47
jeg er blot en ydmyg slave der tester og håber engang den boks kan komme ud af beta stadiet og fungere som den burde da jeg købte den, flot af Denver er da så meget sagt. havde DEnver ikke gået igang med rette fejlene var boksen returneret og fået pengene retur forlængest, sætter da pris på de vil gøre noget men er da ved være træt af have købt noget der bare ikke fungere og spekulere på om den nogensinde kommer til det, jeg sendte mail i starten, oglægger hvad jeg kommer frem til herinde, og kun de to steder, der hvor det startede og senere der hvor Recordere.dk henviste til i forgangne tråd. begge steder efter Pannen har været inde og besvare. og svare Pannen så troede jeg da at han fulgte lidt med i trådene, at han så nu meddeler han ikke gør det er da møg ærgerligt al den tid jeg har brugt på skrive og vente. er der noget der er for bøvlet så har Denver selv skabt det.
Venlig hilsen Ole
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 09:00
Utroligt - jeg har aldrig set sådan noget før. Efter at have opdateret maskinen med 27.9.10-filen har den sådan set kørt normalt, dog gik hele maskinen i stå i forbindelse med en optagelse. Men en genstart fik den i gang igen, dog var optagelsen ikke gemt, men det er OK. Men her til morgen skete altså det utrolige: Maskinen hang ved et simpelt programskiftet fra kanal 1 til 2 - skærmen frøs, og den sad fast. Hvilket er meget normalt - MEN - så slukkede jeg for strømmen og startede igen, og dæleme om ikke den fortsatte nøjagtig, hvor den slap!! Lyden var den samme, men nu var skærmen dog sort - så nu har jeg en maskine, der kan gengive lyden fra DR2 uden billede - og nok så vigtig: UDEN mulighed for at ændre noget som helst.
Det virker på mig, som om den har overskrevet noget i sin egen hukommelse, så instruktionspegepinden fører til den samme løkke.
Er der nogen der kan give mig en ide om, hvordan jeg slipper ud af denne løkke?
ps! Idet jeg vil advare mod at bruge 27.9.10-ajourføringsfilen - den må være korrupt og dårlig testet.
hans jørn
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 09:48
hansjorn skrev:
Utroligt - jeg har aldrig set sådan noget før. Efter at have opdateret maskinen med 27.9.10-filen har den sådan set kørt normalt, dog gik hele maskinen i stå i forbindelse med en optagelse. Men en genstart fik den i gang igen, dog var optagelsen ikke gemt, men det er OK. Men her til morgen skete altså det utrolige: Maskinen hang ved et simpelt programskiftet fra kanal 1 til 2 - skærmen frøs, og den sad fast. Hvilket er meget normalt - MEN - så slukkede jeg for strømmen og startede igen, og dæleme om ikke den fortsatte nøjagtig, hvor den slap!! Lyden var den samme, men nu var skærmen dog sort - så nu har jeg en maskine, der kan gengive lyden fra DR2 uden billede - og nok så vigtig: UDEN mulighed for at ændre noget som helst.
Det virker på mig, som om den har overskrevet noget i sin egen hukommelse, så instruktionspegepinden fører til den samme løkke.
Er der nogen der kan give mig en ide om, hvordan jeg slipper ud af denne løkke?
ps! Idet jeg vil advare mod at bruge 27.9.10-ajourføringsfilen - den må være korrupt og dårlig testet.
|
Jeg har ikke selv været ude for det men i den anden denver -tråd har jeg fundet dette løsningsforslag:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477&PN=133&title=minianmeldelse-denver-dvbt-mpeg4-pvr-dmb105hd - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477&PN=133&title=minianmeldelse-denver-dvbt-mpeg4-pvr-dmb105hd
"hold pil op på boksen inde mens du tænder - det giver dig et vindue på ca. 1-2 sekunder til at skifte væk fra kanalen som låser.
Løsningen er at nulstille boksen til fabriksindstillinger (Via menuen) - og foretage en ny søgning - så skulle problemet være løst."
Måske hjælper det også dig ?
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 11:08
Tak fil "filmfreak" for rådet om at holde pil-op-tasten inden, når der startes. Så ser jeg ganske kort DENVER-logo'et, men maskinen er stadig låst godt og grundigt! Hvordan kan det være, at maskinen har omprogrammeret sig selv? Det er komplet og aldeles ubrugeligt - så jeg vil nu henvende mig til Denver Electronic og bede dem om at undersøge kassen. For - jeg kan garantere - kan jeg komme til at gøre det, så kan andre også. Såvidt jeg husker var det i forbindelse med et kanalskift fra fjernstyringsenheden, at det skete - og det er jo en normal ting, ikke?
hans jørn
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 11:19
hansjorn skrev:
Tak fil "filmfreak" for rådet om at holde pil-op-tasten inden, når der startes. Så ser jeg ganske kort DENVER-logo'et, men maskinen er stadig låst godt og grundigt! Hvordan kan det være, at maskinen har omprogrammeret sig selv? Det er komplet og aldeles ubrugeligt - så jeg vil nu henvende mig til Denver Electronic og bede dem om at undersøge kassen. For - jeg kan garantere - kan jeg komme til at gøre det, så kan andre også. Såvidt jeg husker var det i forbindelse med et kanalskift fra fjernstyringsenheden, at det skete - og det er jo en normal ting, ikke?
|
Det lyder ikke betryggende . Glad for at jeg endnu ikke har opdateret min boks.
Huskede du at skifte kanal lige såsnart du så denverlogoet på skærmen ?
Hvilket PO-nr har din boks iøvrigt (under eller over PO5801) ?
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 04:32
Fidusen med at holde pil op / trykke pil op hurtigt under / efter start fungerer kun såfremt det er "Mpeg-4" kanalerne. Dvs. : DR Update, Ramasjang, DR HD, DR K, o.s.v.
Hvis fejlen optræder på DR1, DR2, TV2 eller lokalkanalen - ja så er det en helt anden sag....
Generelt fungerer denne firmware langt bedre end de tidligere - når den altså fungerer....
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 06:28
Ole B skrev:
jeg er blot en ydmyg slave der tester og håber engang den boks kan komme ud af beta stadiet og fungere som den burde da jeg købte den, flot af Denver er da så meget sagt. havde DEnver ikke gået igang med rette fejlene var boksen returneret og fået pengene retur forlængest, sætter da pris på de vil gøre noget men er da ved være træt af have købt noget der bare ikke fungere og spekulere på om den nogensinde kommer til det, jeg sendte mail i starten, oglægger hvad jeg kommer frem til herinde, og kun de to steder, der hvor det startede og senere der hvor Recordere.dk henviste til i forgangne tråd. begge steder efter Pannen har været inde og besvare. og svare Pannen så troede jeg da at han fulgte lidt med i trådene, at han så nu meddeler han ikke gør det er da møg ærgerligt al den tid jeg har brugt på skrive og vente. er der noget der er for bøvlet så har Denver selv skabt det.
Venlig hilsen Ole
|
Det var da en skrækkelig klagesang - snup en tudekiks - du lyder snart ligeså hysterisk som mig ! (Gad vide om det er deskriptivt for navnet ?)
Du har købt en boks til en yderst fornuftig pris, og du kan naturligvis med rimelighed forlange at den skal virke efter hensigten - men der er jo også grænser for galskaben.
Bare tænk på den positive udvikling vi har oplevet på det seneste - Denver har fået sparket gang i programmørerne på de små kinesiske kontorer igen - og bortset fra et par bugs, virker kassen efterhånden overraskende fornuftigt.
Ja, okay - skip 5 minuttter virker kun delvist, DR HD er ikke i sync hos alle, boksen låser på de nye kanaler, efter man har haft slukket for svinet, fra tid til anden låser boksen bare generelt, o.s.v.
Til gengæld er DR HD tilsyneladende i sync hos flere end før, "Goto" funktionen fungerer indtil videre perfekt, du har fået gratis Timeshift, (Det var ikke med i specifikationerne fra start), du kan nu spole både frem & tilbage, og endda med 4x hastighed, der er kommet understøttelse for ubrudte optagelser via ExFat filsystemet, (Det stod heller ingen steder i "Reklamen") - o.s.v., o.s.v.
Med den udvikling der er sket, tror jeg vi kan stole på, at også de sidste fejl bliver rettet indenfor en overskuelig fremtid.
Iøvrigt sagde Hr. Pannen ikke, at han ej "Fulgte lidt med i trådene", - han sagde "Vi kigger løbende herinde, men ikke hele tiden/hver dag..." - og så er det endda ordret !
PS : Du mangler kun at skrive "Smæk mig bagi, åh Nådige Herre" i dit indlæg - så havde det bare været top-dollar !
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 08:17
Slyerfox skrev:
Fidusen med at holde pil op / trykke pil op hurtigt under / efter start fungerer kun såfremt det er "Mpeg-4" kanalerne. Dvs. : DR Update, Ramasjang, DR HD, DR K, o.s.v.
Hvis fejlen optræder på DR1, DR2, TV2 eller lokalkanalen - ja så er det en helt anden sag....
Generelt fungerer denne firmware langt bedre end de tidligere - når den altså fungerer.... |
Ja når den fungerer !
Jeg vil da mene at hvis boksen kan fryse permanent med den nye firmware så er der tale om en graverende fejl, som gør at mange nok ikke tør opgradere men beholder den gamle firmware fra 19. maj
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 08:48
Slyfox. Gaaaaaaaab.
a frygt for blive yderligere punket undlader jeg komme med flere negative udgydelser,mit svar var også kun sådan fordi du provokerede sly. dril ikke en mand der lige er vågnet
er glad for hvad Denver og Pannen gør for os og fedt et forslag jeg selv kom med er kommet med på maskinen, det er en helt speciel rar føelse at have opnået en sådan ting
her er en opsummering af mine indæg gider heller ikke selv læse dem alle igen men her er hvad kan huske og mere til HA HA: 1) at maskinen igen kan finde flere drev via USB HUB,
2) en funktion så kan flytte/kopiere filer mellem drevene. så kan bytte filer med andre via USB uden have en computer :)
3) at maskinen understøtter flere video codex. (den nye video icon er fra Video Lan Player så. hvis maskinen kører en form for linux så findes der en VLC til den hvis de da vil tillade i bruger den i kommercielt produkt, men det gør de jo nok ellers tillod de vel ikke i bruger deres icon , nok også den nemmeste måde få maskinen til klare flere formater, dog er der noget ged med nogle versioner af VLC der ikke vil afspille PVR filerne. men skrev til VLC om problemet for et par måneder siden. så måske de kigger på det, lavede testoptagelser forleden men ingen af dem ville VLC afspille. koede også en FLV fil til avi men den ville boksen ikke afspille. ikke helt sikker på om det var xvid eller avi min converter skal stå til får boksen normalt vil afspille den men koder den om til xvid og fortæller på mandag om den så virker.
4) en Reset knap For eksempel en kombination med to knapper på remoten så man kan lave et reset, når boksen hænger så har en chance for undgå trykke powerknappen når maskinen hænger nok ikke så sundt i længden med cutte på powerknappen.
5) mulighed for slette hele mapper
6) mulighed for læse tekstfiler og evt html filer
7) et menu punkt vis alt så kan slette filer selvom de ikke understøttes af boksen.
8) scrolle både op og ned i USB menuen
9) mulighed for se billeder som slideshow
10) se slideshow med effekter
11) høre valgt musik imens ser billeder.
12) Høre musik i tilfældig rækkefølge.
13) mulighed for formatere i full format.
14) mulighed for vælge sit eget startup billede.
fundet lidt der ikke er oversat til dansk men glemt mine noter så prøver huske få det med på mandag.
Ønsker jer alle en god og dejlig Weekend. hilsen Ole B
|
Skrevet af: DVDslideshowGUI
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 11:34
11) høre valgt musik imens ser billeder. |
Prøv DVD slideshow GUI - det kan også eksportere til f.eks. .avi, så du behøver ikke at brænde dvd.
------------- http://download.videohelp.com/tin2tin - DVDslideshowGUI - http://download.videohelp.com/tin2tin/tutorials.html - Tutorial - Eks
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 11:57
hmm pænt af dig men. taler om denvers DVB-T boks ikke om noget til dvd.
|
Skrevet af: stigc
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 12:09
DVDslideshowGUI skrev:
11) høre valgt musik imens ser billeder
. |
Prøv DVD slideshow GUI - det kan også eksportere til f.eks. .avi, så du behøver ikke at brænde dvd.
|
Hvordan får man DVDslideshowGUI installeret på denvers DVB-T boks ?
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 07:49
Jo ser du :
Du skal bruge en stor hammer, en hel serie af ukvemsord, et TTL interface / kabel, en yngre kvinde i bikini, samt en stor hund !
1) Du checker om boksen har JTAG eller TTL interface, prøver at montere kablet, men boksen har ikke hverken JTAG eller TTL, så derfor :
2) Lammetæver du boksen til døde med en hammer.
3) Hvorefter du leverer serien af ukvemsord, mens ovennævnte kvinde i bikini går forbi (Husk at kalde hende, som minimum, moderat afrundet i kanterne - eller hvis du har travlt, så "Markant lig en kassevogn" ) ...
4) Hun anvender naturligvis en hel serie af unævnelige gloser i sin derefter følgende beskrivelse af din åndelige tilstand - og kalder iøvrigt din hund en bepelset killing med sideskilning.
5) Hunden bliver seriøst knotten - så du slipper den.
6) Kræet drøner efter kvinden i flere minutter (Kvinder kan jo være gustent hurtige i let påklædning) - hun ender i et træ, hvor hun fortsætter med diverse fæle udtryk og mundfnidder, men da hun ikke kan komme ned for hunden - er det bare at betragte scenariet som Top-underholdning, og afvente at det bliver vinter !
7) Du morer dig bekosteligt over det skete, med en kop kaffe / øl / sodavand i hånden, mens du sidder ved din bærbare, og installerer DVDslideshowGUI, samtidig med du klapper den på låget - og kalder den en Denver DVB-T boks.
8). Sådan skal det gøres ! (Send professionel hjælp !)
|
|