Print side | Luk vindue

AGK10359

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72254
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 05:17

Emne: AGK10359
Skrevet af: Per A
Emne: AGK10359
Skrevet den: 18-December-2009 kl. 07:27
Er der nogen her der kan aflæse info om softwaren i denne box (AGK10359) og skrive de 2 linier her.
Det ser ud til at det er denne model der erstatter AGK10360 på Føtex og Bilkas hylder nu.
Dataene for denne box er de samme som 10360, men der er vel en forskel, botset fra udseendet ???

Opdateringen til 10360 som ligger på AGK's hjemmeside ødelægger tænd-funktionen i boxen!
(så denne box skal nu tændes manuelt på on/off-knappen)

Svar:
Skrevet af: mbil
Skrevet den: 20-December-2009 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Per A Per A skrev:

Er der nogen her der kan aflæse info om softwaren i denne box (AGK10359) og skrive de 2 linier her.
Det ser ud til at det er denne model der erstatter AGK10360 på Føtex og Bilkas hylder nu.
Dataene for denne box er de samme som 10360, men der er vel en forskel, botset fra udseendet ???

Opdateringen til 10360 som ligger på AGK's hjemmeside ødelægger tænd-funktionen i boxen!
(så denne box skal nu tændes manuelt på on/off-knappen)

Jeg har en 10359 tilbage fra Sept måned i Føtex.
Den har denne info:

model: 10359
SW Version: 90629.90718.1
HW Version: 5007.2836.1

Håber du kan bruge det til noget. - Jeg oplever ingen problemer med denne kasse. Den er klippe stabil og virker rigtigt godt. Eneste anke er at fjernbetjeningen er lidt sløv i det (Den rækker ikke langt)

Skrevet den: 20-December-2009 kl. 18:37
Takker for info.
Har du i øvrigt prøvet at slukke for dit TV, og se om din RC til boxen så rækker  længere???
Hvis dette er tilfældet har jeg måske en løsning på problemet.

Skrevet den: 21-December-2009 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Per A Per A skrev:

Takker for info.
Har du i øvrigt prøvet at slukke for dit TV, og se om din RC til boxen så rækker  længere???
Hvis dette er tilfældet har jeg måske en løsning på problemet.

Øhh ... Det forstår jeg ikke ...
Skal jeg slukke mit TV for at teste om min DVB-t Remote virker bedre ?
De to ting har da intet med hinanden at gøre, eller hvad ?
Jeg har et gammelt Sony 32" trinitron CRT TV, men jeg har svært ved at se hvorledes mit TV's remote modtager skal have indflydelse på min DVB-T IR Modtager - Den må du gerne forklare mig ?
Jeg er koblet DVB-T sammen med SCART på TV

Skrevet den: 21-December-2009 kl. 21:25
Jeg har flere gange opdaget at visse IR modtagere blev forstyrret af de blink der kommer fra fra TV-skærmen. De var simpelthen for følsomme, selv om det virkede modsat.
Specielt blinkene fra nogle plasma-skærme.
 Hvis man så slukkede for TV-skæmen virkede RC'en pludseligt normalt. Prøv at slukke for tv'et og se om du nu kan skifte kanal på længere afstand (se på boxens display).
Hvis det er tilfældet, kan fejlen i mange tilfælde afhjælpes med et stykke hvidt papir foran boxens IR-modtager (indvendigt eller udvendigt). Så dæmpes disse forstyrrende blink.
Jeg siger ikke at det er fejlen, men det er da værd at prøve.
Det kan jo også være at IR modtageren bare er monteret skævt.

Skrevet den: 22-December-2009 kl. 20:34
ok ! Det ville jeg ikke havde troet muligt.
Tak for info.

Skrevet den: 22-December-2009 kl. 20:55

En af mine gode venner kunne ikke fjernbetjene sit TV om aftenen. Det virkede fint om dagen.

Årsagen var en bestemt sparepære hvis frekvens forstyrrede IR-modtageren.
Den blev udskiftet med et andet mærke og fejlen var væk.

Hvis man har et oscilloskop og måler over IR-modtagerens udgang kan man se hvor meget i omgivelserne, der tit forstyrrer modtagelsen af det rigtige IR-signal.

Print side | Luk vindue