Squeezebox reagerer langsomt på remote
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72336
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 15:17
Emne: Squeezebox reagerer langsomt på remote
Skrevet af: joze
Emne: Squeezebox reagerer langsomt på remote
Skrevet den: 20-December-2009 kl. 13:57
Hej
Jeg har for nyligt (efter automatisk opdatering til nyeste firmware) måtte sande at min SB3 reagerer meget langsomt eller slet ikke på min standard fjernbetjening. Først troede jeg det var mit hardware (jeg kører Squeezebox server 7.4.1 på en VIA 667mhz cpu 512mb ram), men så prøvede jeg at slukke serveren og bare bruge Squeezeboksen i dens opsætningsmenuer, men samme resultat. Der virker som om det er bestemte knapper/funktioner det er galt med, fx. tilbage, volumen +/-, brightness fejler ofte, hvorimod frem og powerknappen virker altid uden problemer. Jeg har naturligvis prøvet at skifte batterier uden det hjalp.
Er min remote ved at dø eller er min SB3 blevet "syg" efter sidste firmware opgradering?
Det skal siges, at når man endelig får sat den i gang med at spille spiller musikken upåklageligt og load på maskinen ligger omkring 5-7%.
|
Svar:
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 20-December-2009 kl. 18:01
Har du prøvet at skifte batterier på remoten?
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet den: 20-December-2009 kl. 19:36
Jep, som jeg skrev i mit indledende post, så er det afprøvet
|
Skrevet den: 20-December-2009 kl. 20:06
Ups det så jeg ikke. Det er ikke noget jeg har oplevet da jeg skiftede til 7.4.1. Er det den officielle eller er det den som er på vej til at blive 7.4.2?
------------- Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
Skrevet den: 20-December-2009 kl. 20:51
Det er den officielle. Men jeg har ingen grund til at tro at det er server softwaren, da den gør det samme, når serveren er slukket og man bare fiser rundt i menuerne. Det er det, som gør det super mærkeligt.
|
Skrevet den: 20-December-2009 kl. 22:21
Hvilken firmware er det?
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet af: SSvenSSon
Skrevet den: 21-December-2009 kl. 15:16
Kender ikke SB3, men mon ikke der er en mulighed for at lave en factory-reset og starte forfra. Det hjælpen somme tider på den slags problemer![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet den: 21-December-2009 kl. 15:17
Det er forsøgt, men intet held, desværre.
|
Skrevet den: 21-December-2009 kl. 15:18
Kurt Poulsen skrev:
Hvilken firmware er det?
|
Jeg tjekker lige op på det, når jeg kommer hjem.
|
Skrevet den: 21-December-2009 kl. 17:33
Skrevet den: 21-December-2009 kl. 17:53
Jeg er åbenbart ikke den eneste med problemet. Der er en lang tråd her:
http://www.mail-archive.com/discuss@lists.slimdevices.com/msg127005.html
hvor andre oplever noget lignende. Dog skulle det være fikset med version 7.4.1:
https://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=14485
Så jeg er lige vidt.
Jeg prøver lige at sætte en server op med version 7.3.3 og så se om den automatisk nedgraderer firmwaren på boksen, så kan vi se om det hjælper.
|
Skrevet den: 21-December-2009 kl. 20:24
Serveren og firmwaren er nu nedgraderet, men lige lidt hjap det... I og med det hele virker lidt tilfældigt og uden sammenhæng med softwaren der kører, så hælder jeg til en defekt fjernbetjening.
Hvor skaffer man lige sådan en?
|
Skrevet den: 21-December-2009 kl. 20:56
Det kan du ikke. Logitechs reservedelslager i europa er elendig. Dit eneste håb er at der nogen der har en til overs.
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet af: SSvenSSon
Skrevet den: 21-December-2009 kl. 23:31
Kender du ikke en som har logitech (eller andet mærke) multifjernbetjening og så sætte den op til at styre din SB3, så kan du nemt checke om det er fjernbetjeningen eller apparatet som fejler.
|
Skrevet af: Casmic
Skrevet den: 22-December-2009 kl. 11:28
SSvenSSon skrev:
Kender du ikke en som har logitech (eller andet mærke) multifjernbetjening og så sætte den op til at styre din SB3, så kan du nemt checke om det er fjernbetjeningen eller apparatet som fejler. |
Eller oplys i hvilken by du bor, så der måske er en her i forummet der lige kan smutte forbi med en fjernbetjening og tjekke om det hjælper
|
Skrevet den: 22-December-2009 kl. 11:29
Bor i Silkeborg, hvis der skulle være nogen derfra:-)
|
Skrevet af: turbonegro
Skrevet den: 22-December-2009 kl. 21:32
Du er sikker på det ikke er dit netværk der er årsagen, for jeg får lignende problemer hvis der er meget trafik på mit trådløse netværk og jeg samtidig skal spille musik via squeezeboxen.
|
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 08:05
Jeg har trukket kabler i hele huset, så det hele kører trødet. Men lige for en sikkerhedsskyld og netop for at afprøve om der er network clashes, har jeg også prøvet at tage ethernet kablet fra, men det gør ingen forskel ud over, at den så ikke kan forbinde til serveren.
|
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 08:06
Kurt Poulsen skrev:
Det kan du ikke. Logitechs reservedelslager i europa er elendig. Dit eneste håb er at der nogen der har en til overs.
|
Det var da træls at høre. Men det er vel ikke værre end man så har en undskyldning for at købe en SB3/SB radio/SB Boom mere ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 17:16
Se det er den rette indstilling
------------- Mvh Kurt
|
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 22:30
Det viste sig at være fjernbetjeningen som er defekt.
|
|