Print side | Luk vindue

Sammenkobling af Pioneer og Imac

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72457
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 07:21


Emne: Sammenkobling af Pioneer og Imac
Skrevet af: jensoest
Emne: Sammenkobling af Pioneer og Imac
Skrevet den: 22-December-2009 kl. 16:30
Jeg har lige koblet min iMac 3.06 GHz (2008 model) sammen med min Pioneer PDP-LX5090H via mini-DVI til HDMI. Billedet går fint igennem i en opløsning på 1080p. Men hvordan får jeg koblet lyden på?
 
Jeg er udmærket klar over, at der ikke kommer noget lyd igennem DVI'en. Derfor har jeg forsøgt at koble mini-jack-out på iMac'en sammen med PC Input (audio) på Pioneer'en. Lyden går igennem, når jeg vælger PC mode på tv'et, men jeg kan ikke få indstillet tv'et sådan, at lyden også går igennem, når Input 3 vælges på tv'et (Billedet kommer via Input 3).
 
Jeg vil jo gerne have samtidig billede og lyd:-)
 
Jeg har været igennem manualen og forsøgt mig med alverdens opsætninger, desværre uden held.
 
Er der nogen, der kender til denne problemstilling og har et løsningsforslag? Jeg har svært ved at tro, at jeg skulle være den eneste, der har denne problemstilling.



Svar:
Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 22-December-2009 kl. 17:44
Sæt den til analog lyd istedet for auto i menuen "HDMI indgang".


Skrevet af: jensoest
Skrevet den: 22-December-2009 kl. 17:52
Jeg har både prøvet at sætte indstillingen til både analog og digital, men lyden er stadig kun tilgængelig i PC mode.


Skrevet af: mickey_nygaard
Skrevet den: 22-December-2009 kl. 18:35
Køb evt. dette: http://kanexlive.com/products/item.aspx?id=3495

Jeg overvejer det selv så man altid har mulighed for at hooke sin mac op via HDMI


Skrevet af: jensoest
Skrevet den: 22-December-2009 kl. 19:47
Ja, det ville være et fint produkt, hvis det ikke var fordi min 2008 iMac har mini-DVI i stedet for mini-display-port



Print side | Luk vindue