Print side | Luk vindue

Panasonic PV7 og 24p

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72517
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 07:40


Emne: Panasonic PV7 og 24p
Skrevet af: PelleGris
Emne: Panasonic PV7 og 24p
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 23:49
Hej alle

Jeg har et Myth media center som jeg kører alt tv osv. på. Jeg kan dog ikke få hd-ting (mkv'er og andet) til at køre uden hakkeri. Jeg kan se på min computer at der ikke mangler CPU-power, og hvis jeg bytter mit PV7 ud med en 30" Dell 3008 er der ikke noget hakkeri (begge kører på hdmi).
Er det mit PV7 der ikke kan vise 24p, og hvis det er, kan det så firmware-opdateres? Jeg vil helst ikke købe et nyt fjernsyn, men modsat gider jeg ikke hakkeriet :-)

Pft
PelleGris



Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 23-December-2009 kl. 23:58
Hej og velkommen til recordere.dkSmile , det er vist et tv med et par år på bagen? , det er modellerne fra sidste år der kan vise 24p , og jeg mener bestemt ikke at det kan firmware opgraderes....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-December-2009 kl. 08:47
pv7 er skrabede model af PX70/PV70, så nej ingen 24P og får det heller ikke.
men kører du 60hz ud fra din pc?. for ved 50hz vil det hakke rigtig meget.
23976(24p). Så det bedste uden 24P er at sætte dit output til 60hz fra din pc.
Men hvis du skal se tv skal den tilbage til 50hz, ellers vil det hakke
  


Skrevet af: PelleGris
Skrevet den: 24-December-2009 kl. 09:15
Det ligner nok et nyt fjernsyn, hvilket er lidt ærgerligt, da det gamle ellers opfylder behovene fint.
Lige en ting jeg ikke helt forstår: computeren er indstillet til 50Hz, både med 30" og PV7, men jeg kan ikke se på nogen af dem, at der skiftes screenmode når jeg kører 24p. Normalt ville både skærmen og tv'et vise en lille firkant med "720P" eller "HDMI input" når der skiftes, men det er ikke tilfældet.
Jeg er sikker på at fjernsynet kører 50Hz, da almindeligt tv ser flot ud, og jeg hader hakkeri :-)

Venlig hilsen

PelleGris

PS: Tak for svarene, og god jul..


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-December-2009 kl. 09:22
Hvis din computer er indstillet til 50hz, du skal selv skifte hz på et mediacenter. Mener dog media portal har mulighed for at skifte selv. Bruger selv en popcorn c200 til filer.
så vil dit tv vise 50hz og din dell 60hz. Mener ikke den dell model kan vise 50hz
en grund til det ikke vil hakke så meget på din monitor.
man kan jo få en pan s10 til 6000 kr.

Men ellers god jul



Print side | Luk vindue