Print side | Luk vindue

LG vs Samsung

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72562
Udskrevet den: 22-April-2025 kl. 13:34

Emne: LG vs Samsung
Skrevet af: Rarenshoj
Emne: LG vs Samsung
Skrevet den: 25-December-2009 kl. 18:52
Hejsa

Jeg står i et slemt dilemma og er ved at få grå hår :-)
Jeg har længe overvejet at købe et nyt tv og bluray afspiller men hvad skal jeg vælge?

-------------
Medion 27" (skod tv) :-), Yamaha RX-V 461, SUB10, SAT10
Media center WiFi,ethernet, internal Hdd 2 TB, USB external, Youtube, Flikr, Picasa, DTS HD, Toslink, HDMI 1.3, Bit torret, UPnP ;-)

Svar:
Skrevet af: Ellegaard74
Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 15:17
Ja, jeg går og grubler over samme tv. Lg vs. Samsung..

Begge deres LED tv LG 9000 og Samsung 8050....

Tror nu mest jeg hælder til Samsung alene af den grund at stikkene bagpå peger nedaf og til siden. På LG's peger de ind mod væggen og så kan man sige at det smarte med en FLAD skærm går af.

Tjek evt. flatpanels.dk der er test af mange tv....

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820
Front: System Audio Saxo 30
Center: SA Saxo 10 AV
Bag: SA Saxo 8
Sub: SA Saxo 10

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 15:22

tror desværre at Samsung vinder, da SL9000 serien ikke leverer billed i top.

Var billed i top, burde stik på bagsiden slet ikke være et problem.. billed kvalitet er for flere vigtigst og som ikke går op i design og ens stue indretning.. så en monster grim skærm som beo vision 10 ville jeg springe udenom og nok også samsung.. da jeg personligt mener LG SL9000 stadig er pænere at se på og kan nok slå min PQ6000 på nogle områder..

Skrevet af: Ellegaard74
Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 18:06
Måske, men syntes da stadig det er direkte åndsvagt af diverse producenter der lave flade skærme mht stikkene på bagsiden. Skærmende kommer jo til at hænge flere cm fra væggen. Men ok, det er nok bare min mening.

Men ja, billedet skulle være kanon på Samsung 8 serie

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820
Front: System Audio Saxo 30
Center: SA Saxo 10 AV
Bag: SA Saxo 8
Sub: SA Saxo 10

Skrevet af: pipper
Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Rarenshoj Rarenshoj skrev:

Hejsa

Jeg står i et slemt dilemma og er ved at få grå hår :-)
Jeg har længe overvejet at købe et nyt tv og bluray afspiller men hvad skal jeg vælge?

Kender ikke til Samsung modellen, men Lg Sl 8000 skulle have et bedre billede end Sl9000.
Så ved jeg ikke om du har valgt 9000 ud fra designet?

Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 19:08
jeg kan ihvertfalde sige at som andre vælger Pioneer el. B&O, så har jeg indtil videre slået mig ned på LG . med det kompromis som skal til.

Så selvom Samsung måske er den tand bedre, så ville mit næste tv være fra CES messen og der står LG på.

Jeg ville nok vente nogle måneder hvis det ikke er høj aktuelt at skifte, da de nye modeller ser rimlig fede ud fra LG.

Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

jeg kan ihvertfalde sige at som andre vælger Pioneer el. B&O, så har jeg indtil videre slået mig ned på LG . med det kompromis som skal til.

Så selvom Samsung måske er den tand bedre, så ville mit næste tv være fra CES messen og der står LG på.

Jeg ville nok vente nogle måneder hvis det ikke er høj aktuelt at skifte, da de nye modeller ser rimlig fede ud fra LG.

Kommer de ikke først i handlen til sep/okt. 2010?

Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 19:25
Aner det ikke.. men jo, nok først tidligst i 2. kvt.
men surt er det at købe SL8000 el. SL9000 og så se de nye modeller med smarte look og nok bedre dyb sort denne gang, og generelt en forbedre udgave af deres tv serier..

Ved godt at sådan kan man blive ved Wink

Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Aner det ikke.. men jo, nok først tidligst i 2. kvt.
men surt er det at købe SL8000 el. SL9000 og så se de nye modeller med smarte look og nok bedre dyb sort denne gang, og generelt en forbedre udgave af deres tv serier..

Ved godt at sådan kan man blive ved Wink

prøv se her. Hvis det er denne LED du tænker på ligner den meget LH5000 som dog ikke er slimline.
Her står også sep.2010

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3492&zoneid=5

Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 19:49
Denne her:   http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/01/pk950_front.jpgPK950 - http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/01/pk950_front.jpg

Flere gode billeder her:  http://www.engadget.com/photos/lgs-ces-2010-announcements/#2584454 - LINK

Skrevet af: kramsen
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 22:58

Blot en kommentar.

Jeg har LG9000 frameless og fravalgte bevidst Samsung, som jeg ellers troede det skulle være...

LG'en "sprøjter" ikke farver ud som Samsung, det glædes man ved, når man set på de to mærkers billede i længere tid. Jeg har LG, min onkel Samsung. Den kan selvfølgelig stille manuelt, men mange kører auto ifht lysforhold.
LG'ens lyd er bedre, synes jeg. Der har Samsung givet op, men eftersælge alt muligt isenkram. Ikke at LG'ens lyd er fabelagtig dog!
LG'ens USB æder alt du kan proppe i den af underlige formater. Det kan jeg li'.
LG'ens bluetoth virker - også til surround anlæg. Samsungs DLNA og DLNA i det hele taget er svært at få til at køre fejlfrit i en hel spillefilm ifølge en ven - men han kan jo gøre noget forkert....? USB virker - ellers kable en medieboks på din router, så du undgår drop outs.

Min kone - ja, det tæller - synes LG'en ser fed ud i stuen sømmet op på væggen!
Og - da-da, der er lys i fjernbetjeningen ,-))

Skrevet af: Rarenshoj
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 21:49
Jeg vælger Samsung og det bliver LE46B658 da den har et fantastisk billede (set med mine øjne) og så er prisen ved at være rimelig :-) 

-------------
Medion 27" (skod tv) :-), Yamaha RX-V 461, SUB10, SAT10
Media center WiFi,ethernet, internal Hdd 2 TB, USB external, Youtube, Flikr, Picasa, DTS HD, Toslink, HDMI 1.3, Bit torret, UPnP ;-)

Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 22:13
Det er også et godt tv. Jeg har set den i 40" og havde selv valgt dette tv hvis bare den kunne fås i 42" hvilket den ikke gjorde.

Tillykke med tv'et

Skrevet af: vestermark
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:34
næste

Skrevet af: vestermark
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af kramsen kramsen skrev:

Min kone - ja, det tæller - synes LG'en ser fed ud i stuen sømmet op på væggen!
Og - da-da, der er lys i fjernbetjeningen ,-))

Hej. Nu har der været stor debat om sl9000 kan hænge på en væg! Kan se du skriver at dit er banket op på væggen? Hvordan er det klaret med stikkene som sidder bagpå?

Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af vestermark vestermark skrev:

[
Hej. Nu har der været stor debat om sl9000 kan hænge på en væg! Kan se du skriver at dit er banket op på væggen? Hvordan er det klaret med stikkene som sidder bagpå?

SL9000 har 3 hdmi stik som peger ind mod væggen og 1 hdmi stik som peger ud til siden, det sidder ved siden af CA slotten.

Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Rarenshoj Rarenshoj skrev:

Jeg vælger Samsung og det bliver LE46B658 da den har et fantastisk billede (set med mine øjne) og så er prisen ved at være rimelig :-) 

Du har jo tilsyneladende valgt hvad du vil købe, og du vælger at følge eget instinkt og egne øjne istedet for de personer som bruger udstyr og måle instrumenter til at give en korrekt vurdering.

Siden indlægget fra januar, så er LG skærmene kommet på markedet og tests viser at Samsung ikke rigtig kan følge med mere, så det er da overaskende modsat mange her i forum at du vælger at følge dine øjne , når andre spørger i forum, fordi deres øjne ikke altid er nok, og de også gerne følger anvisninger fra flatpanels.dk osv...

Men der er nok mange som føler med dig og dit valg, for de følger nemlig også øjnene og ikke tests og anmeldelser, og det er grunden til producenterne skruer op for farver på udstillingsskærmene.. Det er nemlig almindelige brugers fortrukne begrundelse..

Print side | Luk vindue