Print side | Luk vindue

MiniDV båndmaskine ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Andre video-optagere
Forumbeskrivelse: Videokameraer og videoer
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72570
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 00:33

Emne: MiniDV båndmaskine ?
Skrevet af: Palleba
Emne: MiniDV båndmaskine ?
Skrevet den: 25-December-2009 kl. 20:53
Hej! Glædelig jul!

Er der nogen her der kan fortælle mig hvor man kan købe MiniDV videomaskiner?

Jeg vil have en stationær MiniDV maskine, så man slipper for at tilslutte kamera'et hver gang man skal se en film man har optaget.

Det havde været dejligt hvis der er nogle steder man kan købe disse for ca. 5-6.000 kr., enten som alene-maskiner eller som kombineret MiniDV/HDD/DVD recorder. Og helst i Danmark.

MVH
Palleba

Svar:
Skrevet af: sodaha
Skrevet den: 25-December-2009 kl. 21:30

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1749&PN=1 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1749&PN=1

-------------
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)

Skrevet den: 25-December-2009 kl. 23:57
Tak for svar, men jeg kender allerede denne tråd, der er skrevet for 5½ år siden, så denne maskine får man nok ikke mere, og der står ikke hvor den kan købes idag.

Men tak for svar. :)

Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 01:38
Skal den være ny?

De tv-stationer, hvor jeg har arbejdet, har vi brugt DV-maskiner fra Sony , som vist kostede på den anden side af 10.000 kr. Men en Google-søgning tyder på, at de er gået ud af produktion.

De burde snart kunne findes brugt.

vh. Thomas

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 22:57
Nej, den behøver ikke være ny, den skal bare være fuldt funktions dygtig, og være i god stand, så måske er jeg en køber... :D

MVH
Palleba

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 10:22
En Sony DSR-11 kunne være løsningen, den er den mindste i serien. En maskine jeg har været rigtig glad for, måske mest fordi den køre på 12V/230 desværre løb tiden fra den da nu er HD der bliver brugt. Det er en DVCAM maskine som også køre alm. DV playback og recording, og kan køre med miniDV og FULLSIZE DV/DVCAM bånd, den klare faktisk også NTSC playback og recording, dog kan den ikke konverter til PAL. Men den kan konvertere mellem firewire/ilink til analog og også den anden vej.

Den er set brugt ned 5000kr.

Sony DSR 20 kan sikkert også findes brugt, de større modeller syns er alt for dyre.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 10:45

Her et par link til for skellige modller fra sony: http://www.dvt.com.au/vcr/sony.html - http://www.dvt.com.au/vcr/sony.html

DHR 1000 er en fin hjemme maskine med tuner og set 4-5000kr.

Link til brugte og nye maskiner:http://www.2hb.dk/

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

En Sony DSR-11 kunne være løsningen, den er den mindste i serien......

Den er set brugt ned 5000kr.

Sony DSR 20 kan sikkert også findes brugt, de større modeller syns er alt for dyre.

Det er præcis disse to maskiner, vi plejer at bruge professionelt til afspilning, og de er glimrende. Som nævnt burde brugtprisen være for nedadgående, men markedet er jo ikke kæmpestort i Danmark, så det er ikke sikkert, at du har tid til at vente på et godt tilbud.

vh. Thomas

Skrevet af: mureren
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 11:06
Kan man i grunden få en adapter så man kan afspille miniDV båndene i den JVC HM-DR1000EU jeg har (til salg)?

-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 16:20
Til "mureren" !

Dette havde  også været en dejlig VHS-maskine at have, da de klarer HDTV på VHS-bånd. :) Kan se den står til salg i en News-gruppe. Hvad vil du have for dem? :)

Men svvar på dit spørgsmål, so tror jeg ikke du kan finde nogen adapter, da dette slet ikki er samme format, og selv bånd-strimmelen har forskellig bredde...

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 16:25
Og til Potter!

Tak for dine svar, jeg vil forsøge at lede efter en af de maskiner du nævner, de må bare ikke koste for meget, da jeg bor på Færøerne, og så får man 100% i told på "BRUGTE" Videomaskiner. :(

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 17:49
Selv tak. Er der stadig noget der hedder Sørvags radio handel der oppe?, tror jeg nok det hed?

-------------

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Palleba Palleba skrev:

Til "mureren" !

Dette havde  også været en dejlig VHS-maskine at have, da de klarer HDTV på VHS-bånd. :) Kan se den står til salg i en News-gruppe. Hvad vil du have for dem? :)

Ikke voldsomt meget :)
Jeg tror faktisk det er den første elektroniske ting jeg har ejet der bliver mere og mere værd (op til et punkt!), men who cares!

Hvis du vil købe den, kan du hente den for 750 kr. i Silkeborg.

-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 19:25

Selv tak. Er der stadig noget der hedder Sørvags radio handel der oppe?, tror jeg nok det hed?

Ja, der var en der hedder:
Sørvágs Radiohandil
v/Regin Leonsson
Bakkavegur 43
380 Sørvágur
Tel: 332614
Faks: 333614

Men jeg tror den er lukket. Hvosfor spørger du om denne? Har du været her oppe? :)

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Til "mureren" !

Jeg tror faktisk det er den første elektroniske ting jeg har ejet der bliver mere og mere værd (op til et punkt!), men who cares!

Det var nu MEGET billigt, men det bliver lidt svært at afhente den, da jeg  bor på Færæerne. Men jeg ville nu gærne have den...

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 19:57

Til "mureren" !

Det var nu MEGET billigt, men det bliver lidt svært at afhente den, da jeg  bor på Færæerne. Men jeg ville nu gærne have den...

Ja du får mig altså ikke til at æde fragt-omkostningerne til Færøerne :-)
Har du ikke familie i Jylland der evt. kan hente den?

-------------
Mvh. Mureren

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 20:08
Inkl. fragt til Færøerne vil den koste dig 1.075 kr.
Det er da i grunden ikke så voldsomt :-)
(men så varer det også mellem 5 og 10 dage før du har den)

-------------
Mvh. Mureren

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 21:01

Ja, der var en der hedder:
Sørvágs Radiohandil
v/Regin Leonsson
Bakkavegur 43
380 Sørvágur
Tel: 332614
Faks: 333614

Men jeg tror den er lukket. Hvosfor spørger du om denne? Har du været her oppe? :)
Tilbage i firserne leverede jeg store parbolskærme etc. til ham, men jeg husker ham ikke som Regin, men som Nils, men jeg husker nok forkert. Kan huske at det var et helved med toldpapir og at få det der op med fragtskibet inden fra frihavnen, kan det passe at i havde omkring 70% told på tv/ udstyr, der var et eller andet der havde megahøj afgift på der oppe? Måske jeg også husker forkert, det er jo nogle år siden.

-------------

Skrevet af: avh
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 21:26
Har dit kamera ikke et egnet output, f.eks. USB, firewire eller s-video??

Hvis det er tilfældet kan indholdet overspilles med egnet software/hardware til en PC og administreres derfra...

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: justrace
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 23:34
>Mureren: Husk at lægge et lille "familieagtigt" brev med, og "mange tak for lån", så kan det være tolderne regner det for "ikke import". :)

Skrevet af: Mikkel A
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 16:41
Vi har et par af de omtalte Sony DSR 11 DV-cam båndmaskiner, som vi gerne vil sælge. Er du interesseret i det? Nypris ligger vist på 15.000 ex moms, men du kan købe vores til 4000.

Send mail til: mikkel.aude(a)koncern.dk

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 18:42

Inkl. fragt til Færøerne vil den koste dig 1.075 kr.
Det er da i grunden ikke så voldsomt :-)
(men så varer det også mellem 5 og 10 dage før du har den)

Ang. dette, kan du kontakte mig på (Email er slettet), så kan vi skrive videre derfra vedr. VHS-maskinen.

Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Vi har et par af de omtalte Sony DSR 11 DV-cam båndmaskiner, som vi gerne vil sælge. Er du interesseret i det? Nypris ligger vist på 15.000 ex moms, men du kan købe vores til 4000.

Send mail til: mikkel.aude(a)koncern.dk

Er det sikkert at disse maskiner kan afspille de MiniDV videobånd man optager med de lille hjemmevideo kamera'er?

Fordi de bånd vi bruger er 60/90 minutter i længde, men der står spec. til disse maskiner at de afspiller MiniDV op til 40 min.??

Der står:
Citér Standard & Mini Cassettes - Standard size provides a recording time of up to 184 minutes, while the mini size provides up to 40 minutes.

MVH
Palleba

Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 10:08
Ja, det er sikkert.... men når du siger 90 min på et MiniDV bånd tænker jeg straks LongPlay (LP) hvilket for mig altid vil være en dødssynd at optage i, da MiniDV i forvejen er et så voldsomt komprimeret format at det i hvertfald ikke bliver bedre af at blive optaget på denne måde.
Hvis vi snakker LP optagelser, må jeg blive dig svar skyldig. Der mener jeg kun at man kan bruge kameraet som afspiller... og måske en konsum maskine.
DSR 11 er jo netop en professionel maskine, hvor LP aldrig vil komme på tale... mm nogen gør det ved en fejl, som faktisk er sket alt for ofte Smile

Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Ja, det er sikkert.... men når du siger 90 min på et MiniDV bånd tænker jeg straks LongPlay (LP) hvilket for mig altid vil være en dødssynd at optage i, da MiniDV i forvejen er et så voldsomt komprimeret format at det i hvertfald ikke bliver bedre af at blive optaget på denne måde.
Hvis vi snakker LP optagelser, må jeg blive dig svar skyldig. Der mener jeg kun at man kan bruge kameraet som afspiller... og måske en konsum maskine.
DSR 11 er jo netop en professionel maskine, hvor LP aldrig vil komme på tale... mm nogen gør det ved en fejl, som faktisk er sket alt for ofte Smile

Okay, tak for svaret. Og ja, det står på båndene at 90min er i LP-mode, men alle båndene er optaget i SP, så...

Men jeg vil lige høre om du/I har solgt maskinen, fordi jeg har sendt dig en email, men har intet svar fået tilbage endnu...

MVH
Palleba

Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 12:59
Jeg har faktisk sendt dig en mail her til formiddag...

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 13:09
Hej!

Jeg genopliver denne gamle tråd, da jeg ikke fik købt nogen DV-maskine.

Jeg søger stadig efter en billig brugt DV/MiniDV båndmaskine til mine MiniDV bånd.

Jeg er ikke så meget interiseret i Sony DSR-11, da dette ligner en "bulk" maskine, ikke noget display, lidt for simpel. Men hvis jeg kan få en for ca. 1.000 - 1.500 kr, så måske...

Men disse har mere interesse:
Panasonic NV-DV2000

Sony DHR-1000
Sony DSR-20
Sony DSR-30

JVC SR-VS20E (Ved nogen om SR-VS20U kan afspille PAL-format?)
JVC ?????? (Den mere consumer version af MiniDV+S-VHS maskine)
JVC DR-DX7SE

Og andre...

Maskinerne kan være Standalone DV/MiniDV maskine eller som kombineret MiniDV/S-VHS eller MiniDV/HDD/DVD-recorder.

Håber jeg får et godt tilbud.

MVH
Palleba

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 15:32

Hej!

Jeg søger stadig efter en billig brugt DV/MiniDV båndmaskine til mine MiniDV bånd.

Jeg er ikke så meget interiseret i Sony DSR-11, da dette ligner en "bulk" maskine, ikke noget display, lidt for simpel. Men hvis jeg kan få en for ca. 1.000 - 1.500 kr, så måske...

Panasonic NV-DV2000

Sony DHR-1000
Sony DSR-20
Sony DSR-30

JVC DR-DX7SE

Og andre...

Maskinerne kan være Standalone DV/MiniDV maskine eller som kombineret MiniDV/S-VHS eller MiniDV/HDD/DVD-recorder.

MVH
Palleba
Du er opmærksom på at Sony DHR 1000 kun er en DV/mini DV maskine og ikke kan afspiller eller optage DVCAM

-------------

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 15:51

Hej!

Panasonic NV-DV2000

Sony DHR-1000
Sony DSR-20
Sony DSR-30

JVC DR-DX7SE

Og andre...

MVH
Palleba
Du er opmærksom på at Sony DHR 1000 kun er en DV/mini DV maskine og ikke kan afspille eller optage DVCAM!
Glemte lige at DHR 1000 også findes i en prof udgave og hedder DSR-30P som er en DVCAM udgave af DHR 1000 men KAN playback alm. DV/mini dv den er dog uden tuner del.

-------------

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 18:50

Du er opmærksom på at Sony DHR 1000 kun er en DV/mini DV maskine og ikke kan afspiller eller optage DVCAM
Hej!

Dette havde jeg ikke tænkt over, men disse små hjemmekamera'er der bruger MiniDV bånd kører næppe med DVCAM-format, eller hvad? Jeg ved ikke selv.

Men nu har jeg set på billederne af en DHR-1000 og DSR-30, de ligner jo meget hinanden på fronten, dog har DSR-30 nogle flere knapper. :)

Tak for info. :)

MVH
Palleba

Skrevet den: 10-Juli-2010 kl. 10:06

Hej!

Dette havde jeg ikke tænkt over, men disse små hjemmekamera'er der bruger MiniDV bånd kører næppe med DVCAM-format, eller hvad? Jeg ved ikke selv.

Men nu har jeg set på billederne af en DHR-1000 og DSR-30, de ligner jo meget hinanden på fronten, dog har DSR-30 nogle flere knapper. :)

Tak for info. :)

MVH
Palleba
Nej, de små billige eller for den sag de dyre køre kamera køre ikke DVCAM, men i den semi og professionel verden findes der selvfølgelig. I gamle dage var der et Sony PD100 og PDX10 begge små DVCAM kamera som kunne optage i 4:3 eller 16/9 men men selve ccd censoren var i 4:3 hvilket jo ikke var optimalt for dem der vil skyde i 16:9. Sådan var det i lang tid med consumer kamera, faktisk i flere år og man skal ikke ret mange år tilbage før de ægte 16:9 kom på banen. Men det er en anden snak.

-------------

Print side | Luk vindue