Print side | Luk vindue

Formater

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7264
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 18:34

Emne: Formater
Skrevet af: holy
Emne: Formater
Skrevet den: 24-Oktober-2005 kl. 18:54

Hejsa.

Nu har jeg undersøgt denne jungle lidt og fundet frem til hvilke afspillere jeg evt gerne vil have.

Pioneer/sony/jvc/Kiss... een af deres top modeller.

Men hvordan har pioneer / sony og jvc det med formater? Jeg ved at kiss understøtter det meste så man "bare" kan afspille en DIVX direkte eller andre formater.

Er dette muligt med Pioneer /jvc og Sony's modeller, synes ikke at jeg kan finde noget somhelst på det nogen steder.

Kunne godt tænke mig en liste over hvilke formater de forskellige understøtter, forstår ikke hvorfor det skal være så svært at oplyse det, jeg mener det er jo RET vigtigt.

Håber der er nogle der kan være behjælpelige.

/holy

Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 24-Oktober-2005 kl. 23:54

Sony RDR-HX710/910 kan afspille DVD Video, Audio CD, Data CD med mp3 filer, Data CD med JPEG billeder, Data DVD med JPEG billeder.

Sony'en kan ikke afspille DivX/XviD eller andre mp4 formater, ej heller AVI eller VOB filer uden en DVD Video struktur.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 25-Oktober-2005 kl. 00:50

Med andre ord så er det KUN kiss der understøtter de fleste formater. såsom DIVX MPEG osv osv??

/holy

Skrevet af: AndersPier
Skrevet den: 25-Oktober-2005 kl. 08:18

Nej det gør LG også LG RH-7800, en STABIL maskine (i modsætning til KISS'en) - eneste som KISS'en har, og LG ikke har er EPG (Elektronisk Program Guide, Netværkstilslutning og selvfølgelig en HULENS masse problemer og fejl). Ellers afspiller LG'en XviD/DivX, etc. rigtig godt !

Jeg er MEGET glad for min maskine (og selv KONEN er, hun har nemt ved at anvende den også) - hvilket betyder 0 support fra mig :-)

Oprindeligt skrevet af holy holy skrev:

Med andre ord så er det KUN kiss der understøtter de fleste formater. såsom DIVX MPEG osv osv??

/holy

-------------
Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 25-Oktober-2005 kl. 08:59
Du er opmærksom på at af de mærker du nævner er Kiss'en den eneste uden mulighed for at optage/gemme på en dvd-skive? Der skal man omkring en pc.

Skrevet den: 25-Oktober-2005 kl. 16:05

Jeg er rystet.

Er der virkelig INGEN recordere der har nedenstående muligheder?

Netværkstilslutning - Mulighed for at brænde på DVD - samt mulighed for at afspille DIVX & MPEG?

KISS er den der kommer nærmest, men den er jo så fejlbehæftet, er der ingen af de "store" leverandører JVC/Pioneer/Sony der leverer en maskine der kan det overstående?

/holy

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 25-Oktober-2005 kl. 17:00

Netværkstilslutning - Mulighed for at brænde på DVD - samt mulighed for at afspille DIVX & MPEG?

Nix.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 26-Oktober-2005 kl. 18:27

Ok.... utroligt.

Troede at det var år 2005.... JESUS!!!!

Skrevet af: Splifen
Skrevet den: 26-Oktober-2005 kl. 18:34
Jeg vil godt lige nævne her at jeg er super tilfreds med min kiss 558...jeg har ikke oplevet nogle problemer med den..

-------------
Det kan jo smutte det skidt og det gjorde det så..

Skrevet af: Flim
Skrevet den: 27-Oktober-2005 kl. 15:17

Samme her.

Min kører også bare derud af. Jeg holder mig til 1.1.3 indtil 1.1.5 kommer (sikkert i år 2007)

-------------
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 27-Oktober-2005 kl. 15:45

Jeg er rystet.

KISS er den der kommer nærmest, men den er jo så fejlbehæftet, er der ingen af de "store" leverandører JVC/Pioneer/Sony der leverer en maskine der kan det overstående?

/holy

Dem der ønsker disse muligheder bygger en htpc - eller køber et mediacenter. To sider af samme sag. Så det findes der ude, men ingen af de gamle elektronikproducenter gider åbenbart rører ved den slags. Personligt kan jeg godt forstå det.

Skrevet den: 27-Oktober-2005 kl. 19:44

Endnu mere rystet.

Nu finder jeg denne model, hvor der står der er netværkstilslutning. Troede at KISS var de eneste der havde det???

http://www.pixmania.com/dk/dk/72510/art/panasonic/dvd-afspiller-optager-med.html - http://www.pixmania.com/dk/dk/72510/art/panasonic/dvd-afspil ler-optager-med.html

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 27-Oktober-2005 kl. 20:00
Det er en Joke at kalde det netværksstik. Det har være nævnt herinde før. Stikket kan stort set kun bruges til at forbinde 2 stk 500'er med hinanden eller til at omdøbe titler på HDD'en - ikke andet. Prøv at søg i forum'et

Skrevet den: 27-Oktober-2005 kl. 20:04

Endnu mere rystet.

Nu finder jeg denne model, hvor der står der er netværkstilslutning. Troede at KISS var de eneste der havde det???

Nej, men KiSS er den der kommer tættest på at opfylde dine krav.

Netværket på Panasonic DMR-E500 kan bruges til:

• Rename titler fra en PC
  • Hente billeder fra memory card slot over på PC.

Det er det. Så ingen grund til at foreslå den med de krav du havde.

Men når du aligevel overvejer at bruger mere end 10000 kr. på projektet, hvorfor så ikke kigge på en HTPC eller Mediacenter løsning. Altså PC-baseret. Der får du alt det som du efterspørger.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 27-Oktober-2005 kl. 20:36

Hehe synes nu ikke engang at jeg er så krævende. Men er lidt chokeret over at vi ikke er længere fremme hvad angår hdd optagere, og dennes muligheder.

Jeps det var da også klart en løsning med et mediacenter.

Har du evt nogel links til dette?

At sidde og bikse een sammen fra bunden af kan kun give besvær, medmindre at man virkeligt bruger lang tid på det.

Synes ikke at jeg kunne finde nogle links her på siden til mediacenter løsninger andet end dem man bygger selv.

Vil hellere give 10k for en løsning der spiller end 3k for noget bras, som ikke kan det den er beregnet til, eller mangler op til flere funktionaliteter som jeg ser som højst nødvendige.

Tak for info ;)

/holy

Skrevet den: 27-Oktober-2005 kl. 20:52

Hej holy

Problemet er nok, at den teknik du efterspørger er PC-teknik som kræver løbende service, vedligeholdelse og opdateringer - ihvertfald hvis du ønsker at kunne fortsætte med at afspille de nyeste formater efterhånden som de udvikles.

DVD- og harddisk-optagere har meget lang produktionstid, og de sigter mod en helt anden målgruppe:  Dem som ønsker en stabil erstatning for VHS optageren.

Det er 2 verdener. PC-verdenen og den stabile recorder som ikke kan så meget, til gengæld er den rock-stable. Ikke at den ene udelukker den anden, men det kræver mod og en god service-organisation at bevæge sig ind på PC-markedet med en stationær recorder til stuen. KiSS har måttet tage mange tæsk indtil nu - og de troede at det var så let.

Så jo, jeg har fuld forståelse for at fabrikanter som Pioneer, JVC, Panasonic, Philips og Sony endnu har afholdt sig fra at forsøge at blande de 2 verdener sammen.

Men du behøver jo heller ikke satse på et alt-i-et apparat. Ofte gør det jo kun hver enkelt funktion dårligere, at det skal kunne det hele på én og samme tid.

Men prøv at smide en føler i forummet http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=25 - HTPC, Media Center & MCE  med dine ønsker til en Media-PC, så er der sikkert god hjælp at hente.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 27-Oktober-2005 kl. 21:49

Hej holy,

Du kan f.eks. finde komplette mediacentre hos vores sponsor http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe.asp?action=shop&menu=dvd&gruppe=mediacenter - MM-Vision (se ellers indlæggene i http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=25 - HTPC, Media Center & MCE forummet).

Jeg bemærkede også at http://www.aopen.nl/company/ehall/2005%20computex/platform-consumer.htm - AOpen netop har præsenteret en serie af flotte mediecentre - se f.eks. Media Server 410 i http://www.aopen.nl/company/ehall/2005%20computex/pdf/Consumer%20PC_L.zip - brochuren .

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Print side | Luk vindue