Print side | Luk vindue

Mediaafspiller til erstatning af WMC

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72656
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 20:22

Emne: Mediaafspiller til erstatning af WMC
Skrevet af: Hanien
Emne: Mediaafspiller til erstatning af WMC
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 13:08
Hej alle

Nu har jeg fået nok af mit medie center - det kører bare ikke stabilt nok, men det er jo ogsåbare en dum pc.

Jeg er så heldig at have IPTV fra tdc, såden hopper jeg på istedet.

Nu skal jeg have fundet en løsning til mine film og musik.

Jeg har en NAS stående med følgende:

Al min musik, primært i MP3 format
En masse dvd film, rippet i folder struktur
En del BD film rippet som .iso

Dette vil jeg gerne kunne streame fra NAs'en.

Jeg har følgende ønsker:

- Det skal køre stabilt fra dag 1 (gider ikke at vente på ny firmware) og uden alt for meget software der skal installeres.
- Grafisk interface - ikke grimme tekst lister - kan faktisk godt lige WMC's interface - det er meget kone og børne venligt.
- Jeg skal kunne streame ovenstående
-Der må meget gerne være et optisk drev, så jeg kan afspille dvdfilm og cd'er

Det virker ikke af store krav, men jeg synes ikke jeg kan finde den rigtige afspiller.

Jeg har kigget på Popcorn Hour, C-200, men jeg synes kun at læse at dethele nok skal køre stabilt baaaaare vi venter på næste, næste, næstefirmware
Desuden skulle det ikke være specielt god interface til musik.

Jeg har kigget på Tvix, men synes ikke interfacet er grafisk, men blot lange lister - desuden er der ikke optisk drev - ved ikke om man kan sætte et til eksternt.

Det kan være jeg tager fejl af ovenstående, men det er hvad jeg synea at kunne læse mig til.

Findes der ikke en 'perfekt' medieafspiller?

Svar:
Skrevet af: justrace
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 13:18
Jeg får på puklen hver gang jeg nævner den, men endnu kun tilfredse "kunder" som har lyttet og købt en.

Men en Netgear EVA8000 eller EVA9150.
Understøtter stort set alle de filformater man bruger, kan læse flere playlistformater, lave billede-tags, osv. osv. osv..

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 14:09
Havde slet ikke tænkt på Netgear, var helt væk i PCH og Tvix.

EVA9150 ser ud til at være flagskibet, så det må være den jeg stiler efter.

Jeg kan se at den kan afspille .iso, så jeg burde kunne afspille min BD rips - er det muligt at sætte optisk drev til den?  

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Havde slet ikke tænkt på Netgear, var helt væk i PCH og Tvix.

EVA9150 ser ud til at være flagskibet, så det må være den jeg stiler efter.

Jeg kan se at den kan afspille .iso, så jeg burde kunne afspille min BD rips - er det muligt at sætte optisk drev til den?  

hvad mener du med BD rips  mener du rips som i mkv eller rips som i iso  mig bkent kan netgear som er en temlig gamel en ikke kklare det  andgåne  Popcorn Hour, C-200 så kan den fint afspile blu ray med den nye fimwhere dog kun i folerform  Spawn  køre  vis med en beta fimwhere  nu  og emner han sage den kunne klare iso nu også

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

hvad mener du med BD rips  mener du rips som i mkv eller rips som i iso  mig bkent kan netgear som er en temlig gamel en ikke kklare det  andgåne  Popcorn Hour, C-200 så kan den fint afspile blu ray med den nye fimwhere dog kun i folerform  Spawn  køre  vis med en beta fimwhere  nu  og emner han sage den kunne klare iso nu også

Jeg mener BD rips som .iso.

Jeg har læst det mesteaf den laaange tråd om c-200 og jeg synes konstant der er bugs, som forsvinder ved næste og næste og næste firmware - jeg er blevet for gammel til evige 'work-arounds' indtil næste firmware.

Desuden skulle den ikke være enspecielt god som musikafspiller.

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 14:19
Nå-ja, der er lige en enkelt lille mangel. :(

Glemte også en masse andet, eks. at hvis man har flere, kan de samarbejde eller "move to other room", og sende små tekstbeskeder til børneværelset, skifte "baggrundsbillede", understøtter DLNA, UPnp (selvom Netgeaer siger det kører bedre uden", ikke behøver en "Public" mappe, da der kan indtastes bruger/passwd. osv. osv.

Man kan lægge sine filer som man ønsker, og den finder dem.

Billedtags er ret genial og også børnevenligt som du nævnte tidligere som en fordel.
Virker både på fil- og mappeniveau.

Har selv 2 EVA8000 (nå ja, og en ældre 700) og syntes BD-film driller lidt, men har heller ikke gjort ret meget ud af det.

Direkte kopier af dvd klarer den til topkarakter.
Både tekst og lyd.

Læser man så trådene omkring de 2 andre du nævner, gider jeg slet ikke beskæftige mig med dem, da der jo tilsyneladende er ret meget bøvl.
Ligesom WD TV-kasserne.

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 14:32
@justrace: Har du prøvet at sætte et optisk drev til usb indgangen?
Har du prøvet EVA9150 - måske dne trækker BD lidt bedre

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 14:42
Nej, det har jeg ikke prøvet, men i teorien er det vel bare det samme som en usb-harddisk.
Men om det vil virke ved jeg ikke.
Nej, jeg har ikke prøvet en 9150'er, men overvejer det, da den indbyggede harddisk på de 500 GB jo ville kunne bruges til BD-film. Og så håbe det vil virke.

EVA'erne kan jo forresten også, hvis man har en PC tændt :( med et (kompatibelt) TV-kort optage udsendelser på NAS'en. (Har heller ikke prøvet det i praksis).

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 14:47

Jeg mener BD rips som .iso.

Jeg har læst det mesteaf den laaange tråd om c-200 og jeg synes konstant der er bugs, som forsvinder ved næste og næste og næste firmware - jeg er blevet for gammel til evige 'work-arounds' indtil næste firmware.

Desuden skulle den ikke være enspecielt god som musikafspiller.

ja du må jo gøre som du vil jeg kan jo kun sige hvad der er fakta da jeg har en melem hænerne  og   spawn køre med en dr kan klare iso nu også men foler er ikke et problem  nu med den fimwhere der er ude   men inge af dem skule være særlig god til musik

edit EVA9150 kan hiler ikke kalre blu ray  værken som iso eller foler vis du vil have menuer med  måske en selv byg HTPC vile pase dine behov best ?

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 15:01
Det er nu mit netværk der ikke kan klare BD-film, for EVA'erne kan sagtens afspille dem. :)
Også HD-videoklip fra mit Sony SR-12E som "råfilm" uden konvertering. Og det er helt uproblematisk.

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Det er nu mit netværk der ikke kan klare BD-film, for EVA'erne kan sagtens afspille dem. :)
Også HD-videoklip fra mit Sony SR-12E som "råfilm" uden konvertering. Og det er helt uproblematisk.

må du undskyle så syns bare ikek jeg kan se det på deres hjemeside  http://www.netgear.com/Products/Entertainment/DigitalMediaPlayers/EVA9150.aspx?detail=Specifications BD  her menes jo med menuer  iverfal i min bog  og syns ikke jeg kan se noget om licens til det

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 15:54
til trodstarteren du kune prøve af kige på Dune BD Prime  ved ikke hvor god den er til blu ray men det er mig beknt kun C-200 Dune BD Prime eller en  HTPC med software det kan afspile blu ray og det er blu ray og ikke HD jeg snarker om

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 16:17

til trodstarteren du kune prøve af kige på Dune BD Prime  ved ikke hvor god den er til blu ray men det er mig beknt kun C-200 Dune BD Prime eller en  HTPC med software det kan afspile blu ray og det er blu ray og ikke HD jeg snarker om

Dune HD Center ser meget lovende ud, men jeg synes ikke jeg kan finde nogle danske forhandlere.
Den har det optiske drev jeg efterspørger - kan dog ikke finde meget info om stabilitet og kan ikke lure om den kan afspille BD-iso fra min NAS

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 16:33
Har skrevet til http://www.nemedia.dk/ - http://www.nemedia.dk/  som ser ud til at være en kommende Dune forhandler

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 16:55
Umiddelbar ser den jo ikke ud til at kandidere til at blive afløseren for mine Netgear, men nærmere AT VÆRE afløseren, og det kan næsten kun være et spm. om økonomi for hvornår.

Men glæder mig til at høre nærmere når du har fået fat i en. :) :)

Sådan en får jo, indtil videre på papiret, alle de andre til at blegne.

Har man aktier i Popcorn, EVA, Twix og hvad de hedder, så er det nok tid at sælge. :)

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 10:04
Skriver du forresten når du har hørt fra dem?

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 10:24
  lidtlæse stof   http://www.mpcclub.com/download.php?f=review_hdi_bd_prime30.pdf - http://www.mpcclub.com/download.php?f=review_hdi_bd_prime30.pdf   anmelse af Dune HD Center 3.0 hvor de samenlinger med C-200

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 13:39

Det er ikke korrekt justrace.
Der spørges efter afspilning af BD.ISO - hverken dine EVA8000 eller 9150 understøtter afspilning af BD, hverken som ISO eller folder struktur eller som retail BD
De kan afspille rå rippede eller rencodede m2ts eller mkv filer - ligesom alle de andre også kan - men det har altså ikke noget at gøre med "BD-film" som det der efterspørges

BD.ISO er et rip af en hel Bluray struktur indeholdende både menu, kapitler, undertekster, hd audio osv. - og det er der kun 2 afspillere der understøtter fuldt ud, nemlig C-200 og Dune 3.0

Og det er absolut ikke for at give dig på puklen, men det duer ikke at du rådgiver med forkerte oplysninger dels om dem du ikke kan lide som Popcorn hour, og dels om din egen afspiller. Så er man jo nødt til at reagere en gang imellem med hjælp til informationen der gives. Men det er i god mening, og ikke for at pukle dig på nogen måde :)

Sådan en får jo, indtil videre på papiret, alle de andre til at blegne.

Har man aktier i Popcorn, EVA, Twix og hvad de hedder, så er det nok tid at sælge. :)

Hvorfor det ?
Dune 3.0 er nøjagtig samme teknologi som C-200, den kan principielt ikke noget en C-200 ikke kan, og den har ligeså mange bugs som en C-200 (de fleste bugs er de samme da de kommer fra Sigma SDK'et de begge benytter)

Forskellen på C-200 og Dune BD 3.0 er mere en smagssag - der er ikke nogen af dem der som sådan er bedre end den anden - de kan de samme ting. Forskellen ligger i at C-200 er et mere åbent system, hvor brugeren kan tilpasse mere efter sin egen smag (vil du have 3½ disk eller BD drev, osv), mens Dune 3.0 er et mere lukket prækonfigureret system hvor der på forhånd eks. er besluttet BD drev og ingen 3½ disk. Detsamme gælder softwaren hvor C-200 også tillader mere bruger konfiguration end Dune gør. Det er så en smagssag om man som bruger foretrækker den ene eller den anden ideologi.  

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 14:24
Det er muligt den ikke kan, men jeg har lagt en direkte kopi af bdmw folderen fra "Wanted", den med Angelina Jolie, over på min NAS, og den spiller den, men hakker noget i det, og kommer med beskeden om "Insufficient Network Prfomance, buffering", og kører lidt igen. Lyden er også ok, og den er kørt over anlægget med det orange stik til digital, og min receiver fanger det selv som dolby digital, da der er en lampe der viser det.

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 15:56
ok, men det den gør der er sikkert kun afspilning af den master m2ts fil som ligger inde i bdmv strukturen og indeholder selve filmen. Jeg formoder ikke du kan kalde bluray menuen frem og vælge forskellige undertekster, audiospor, ekstramateriale osv.  ??

-------------

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 22:40

Skriver du forresten når du har hørt fra dem?
Nu har jeg skrevet lidt frem og tilbage med NE-media og han havde allerede et par stykker af Dune BD Prime på lager.
Jeg regner med at hente en inden nytår.

Jeg er blevet lovet 14 dages fuld returret, selvom jeg afhenter, så nu vil jeg prøve den af.

Jeg skriver lidt om erfaringerne, når den har været igang et par dage.

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 01:41
Det glæder jeg mig til. Hvad vil han have for den?

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 11:52
Overser jeg noget, eller er forskellen på Prime og Base at de har hhv. BlueRay drev eller harddisk?

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 11:54
Det er korrekt justrace :)

-------------

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 12:00
Ok, vil det sige at BD-rips, altså ikke helt korrekt betegnelse, men backups af BD-film vil kunne hældes på NAS'en og streames?
Tænker på en direkte kopi af BDMW-mappen?

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 12:20

Overser jeg noget, eller er forskellen på Prime og Base at de har hhv. BlueRay drev eller harddisk?
Jeg er blevet tilbudt at fåsat en HDD i den Dune HD Prime jeg har i tankerne, så det er altså muligt med HDD i Dune HD Prime

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 12:23

Ok, vil det sige at BD-rips, altså ikke helt korrekt betegnelse, men backups af BD-film vil kunne hældes på NAS'en og streames?
Tænker på en direkte kopi af BDMW-mappen?

Ja

-------------

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 12:28
Ok, så er det bare om man vil have HDD og BD, eller BD eller HDD. :)
Så er der kun ventetiden til du har prøvet den tilbage indtil jeg skal have en hvis den "spiller efter bogen".

Hvad var prisen forresten?

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 12:31

Jeg er blevet tilbudt at fåsat en HDD i den Dune HD Prime jeg har i tankerne, så det er altså muligt med HDD i Dune HD Prime

Ja, der er plads til en 2½ disk indeni

Men forskellen på Prime og Base er at Prime kommer med Blu-Ray drev monteret, mens Base har en 3½ harddisk slot-in tray istedetfor Blu-Ray drev. 

-------------

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 12:45
Hmm, ja det kan jo være svært at vælge så, men hvis man alligevel laver BD backups til NAS'en, er drevet vel lidt overflødig?
Kan man evt. bruge et ekstern BD-drev via USB?
Og har også en Sony BD-afspiller, så det bliver nok Base jeg skal kigge efter hvis ovenstående passer.

Jeg har jo allerede fået bekræftet BD-kopi, øhh sludder, backup, så der er jo egentlig kun spørgsmålet om der er fordele ved at have drevet i?

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 14:46
Jeg synes det er rart med drevet. Det er ikke alle børnenes 1.000.000.000 film der ligger på NAS'en og så er det ikke altid der er tålmodighed til at vente til jeg har fået taget mig sammen til at lægger nyindkøbene ind på NAS'en.

Desuden hænder det at andre kommr forbi med film eller musik på skiver.

Så jeg kan ikke undvære drevet.

Så lige en enkelt ting jeg har glemt at svare på et par gange - jeg skal give 3400 for Prime.

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 20:23
Jo da, men når jeg nu har både Sony BD-player og HDD-optager er der vel ingen reel grund til at have drevet?

Det er så 200 under den på deres hjemmeside, så det bliver spændende at se hvad Base'n koster.
Har lige skrevet til dem, og hvis de svarer hurtigt, vil jeg måske betale i morgen, og håbe den kan nå at komme torsdag. :)

Har du fået hentet din?

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 20:39
Det kan du have ret i.

Jeg henter min i morgen

Skrevet den: 29-December-2009 kl. 22:00
Ok, bliver spændende at høre om den.
Har lige fået svar, og han havde ingen Base på lager, først i midten af Januar. :(
Er lige før jeg nupper en Prime. :)

Nå, men venter jo nok, da det vil være tåbeligt at give næsten 1 kilo for et drev man ikke får brug for.

Skrevet af: hellum
Skrevet den: 29-December-2009 kl. 22:38
jeg følger lige lidt med her, for jeg mangler i den grad også en enhed der kan afspille mit musik i stuen og jeg magter ikke at have en hel PC stående... Er der da ingen af disse "stand-alone" produkter der har et sprødt musik-interface, ala iTunes eller lignende? Samtidig kunne det da være super fedt hvis den kunne afspille film osv også, men egentlig er det mest musikken jeg er interesseret i.

Skrevet den: 30-December-2009 kl. 21:34
Uha- du lader os sidde på pinebænken. Smile

Skrevet den: 30-December-2009 kl. 23:47
Ok, så har jeg haft dyret indenfor døren i nogle timer.

Det er begrænset hvor meget jeg har nået, men herer førstehåndsindtrykkene.

Afspilning BD skiver kører naturligvis upåklageligt, det samme gør DB .iso fra NAS, DVD i folder struktursamt mp3 filer.

Opsætningen er så simpel som det kan være og UI i logisk og let.

Film samling kan (og bliver) organiseret med Mymovies, som giver et super godt overblik over filmene.
Lige nu roder jeg lidt med filstruktur, så jeg kan få nogle pæne ikoner - det kræver lidt tålmodighed :)

Musik delen er jeg slet ikke tilfreds med.
Jeg kommer fra WMC og det bliver aldrig lige så godt.
Enten kan jeg logge ind på serveren og få en oversigt over min foldere, eller jeg kan finde alle UPnP serveren, vælge dne rigtige maskine på netværket, vælge musik folderen og herefter komme ind til min musik.
Ingen albumbilleder eller andet lækkert - det er ikke godt nok til mig.

Har lidt ballade medat opgradere firmware, men deter mest fordi jeg ikke har en simpel USB ping, men kun en ekstern harddisk.

For at summere lidt op, så er jeg fint tilfreds med de filformater og hastigheden i afspilningen, men jeg er ikke helt tilfreds med brugerfladen - savner meget WMC sprødhed - dog tror jeg den er af høj standard for Medieafspillere.

Skrevet den: 31-December-2009 kl. 00:01
Hej, rart at høre om den.
BD-iso er godt den klarer det, for i bund og grund er det jo grunden til jeg vil have en. :)
Hvad fylder et BD-iso?

Det med albumcovers, er det ikke bare et spørgsmål om tags?

Hvilken firmware? Mener da det er den nyeste de leveres med?
Den på deres hjemmeside er jo en Beta?

Kan brugerfladen ikke ændres, evt. bare lidt "skins"?
Men som du skriver, og som jeg har set i manualen, er det da rimeligt at se på. :)

På mine EVA'er kan man nu både lave albumcovers, på både numre/film og mapper.
Man kan også selv skifte skins, endda lave dem selv. :)

Men mangler s... det med BD, selvom det kræver en hulens masse HDD-plads. :(

Skrevet den: 31-December-2009 kl. 00:14

BD.iso fylder 30 - 40 gb.

Det var Beta'en jeg ville have lagt på, da den understøtter mp3 tags - lige nu står filnavnet bare på skærmen.

Brugerfladen kan ændre, men det kræver lidt benarbejde og det er jeg i gang med nu.

Skrevet den: 31-December-2009 kl. 00:23
Ja det var lige det jeg var bange for med iso-størrelsen.
Det bliver sjovt med 50 BD-film! :(
Det bliver lige en RAID5 med 4 x 1 TB diske.

Nåh, jamen så kommer det jo til at skinne alligevel?

Har du set du kan stemme på hvilke funktioner der skal være i kommende firmwares?

Skrevet den: 31-December-2009 kl. 01:01
En ting er de plads filmene fylder, en anden ting er den tid de tager at lave .iso'erne.

Jeg er kommet i tvivl om det kan lade sig gøre at ændre skin på andre dele end film delen i maskinen,men har skrevet på mpcclub.com.

Jeg kan ikke finde udaf om jegkan leve med begrænsningerne på musikdelen - til 3400 kr vil jeg nok ikke gå på kompromis.

Skrevet den: 31-December-2009 kl. 01:10
Ja det tager da hurtigt en times tid. Det har nok lidt med CPU-power at gøre.

Det er jo nok ikke den mest optimale måde, men kan da give et fingerpeg om hvad der kan lade sig gøre:
http://dune-hd.com/features/ - http://dune-hd.com/features/

Det kan jeg godt følge dig i, men jeg er, næsten, kun interesseret i film og foto-delen.

Skrevet den: 01-Januar-2010 kl. 23:21
Dune HD Prime bliver nu leveret retur.

På trods af at den nok er toppet af poppen leverede den ikke godt nok til mig.

Jeg tror jeg er nødt til at gå på kompromis med optisk drev hvis jeg skal finde en løsning og er allerede lidt varm på den kommende Boxee boks.

Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 01-Januar-2010 kl. 23:38

Jeg tror jeg er nødt til at gå på kompromis med optisk drev hvis jeg skal finde en løsning og er allerede lidt varm på den kommende Boxee boks.

Interessant - kan du uddybe, hvad du synes, der er galt med den?

Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Interessant - kan du uddybe, hvad du synes, der er galt med den?

Det er musikdelen som jeg ikke synes er god nok.

Enten kan jeg logge ind på serveren og få en oversigt over min foldere, eller jeg kan finde alle UPnP serveren, vælge den rigtige maskine på netværket, vælge musik folderen og herefter komme ind til min musik.
Ingen albumbilleder eller andet lækkert - det er ikke godt nok til mig.
Specielt det at kunne sætte den til at afspille al musik blandet mangler jeg.

Jeg kommer fra WMC og det bliver aldrig lige så godt.

Resten kører rigtig godt, specielt ved brug af MyMovies til at håndtere min film, selv om jeg savner lidt UI lir. nogle pæne overgange og så'en, det kan jeg dog leve uden.

Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 00:15
Så er der Netgear EVA, dog med lidt mangler på BD-siden. :)

Men de ting du nævner med musikdelen kan den.

Men der er nok også lidt på nusikken alligevel, da Dune'n jo har sorround.
Ved dog ikke med EVA om den kan på digital-udgangen.

Skrevet af: birddog
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 20:52
Men hvis man hovedsageligt vil bruge den til at streame film fra sin nas så virker den 100% efter hensigten, altså med dvd mennuer og BD menuner?

hvad med blæser larm er der noget af det ?

Musik delen er jeg også lidt ligeglad med, der har jeg min squeezebokses i hele huset.

Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 21:49
Har kigget på mine EVA'er, og lyden er perfekt, enten med HDMI eller Digital Out til Anlæg. :)

Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Men hvis man hovedsageligt vil bruge den til at streame film fra sin nas så virker den 100% efter hensigten, altså med dvd mennuer og BD menuner?

hvad med blæser larm er der noget af det ?

Musik delen er jeg også lidt ligeglad med, der har jeg min squeezebokses i hele huset.
Ja, som filmstreamer virker den rigtig godt.
BD iso rips kører fint med menuer og det hele.

Der er ingen blæser i, så ingen blæser larm.

Den koster 3400 kr, det synes jeg er en anelse dyrt for kun at streame film - holder den i 3 år, koster det 100 kr om måneden at slippe for at lette rüven og sætte en skive på :D

Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 23:41

Så er der Netgear EVA, dog med lidt mangler på BD-siden. :)

Men de ting du nævner med musikdelen kan den.

Men der er nok også lidt på nusikken alligevel, da Dune'n jo har sorround.
Ved dog ikke med EVA om den kan på digital-udgangen.
Jeg tror jeg venter helt og ser hvad foråret byder på - er lidt lun på Boxee boxen der kommer i år

Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 00:07
Kender ikke Boxee, men tror du det bliver bedre?

Altså om ksssaen der er perfekt til alle 3 områder: Musik, Foto og Film?

Jeg tror jeg prøver en Base senere når jeg lige er kommet mig over en ny 24" og et nyt sæt sorround højttalere til stuen. :)

Men jeg kommer nok til at gå på kompromis med nogle af funktionerne på EVA'erne. :)
En af de fede er at når datteren (6 år) sidder i stuen og ser et eller andet, kan jeg uden problemer trykke "Follow me" og tænde i soveværelset (hendes favorit), eller hendes værelse, og trykke "Continue" og filmen fortsætter derfra den var kommet til.

Så kan jeg jo komme til at se hvad jeg vil i stuen.
Jeg kan også sende "sms'er" mellem EVA'erne.
Der bliver nok et par huller, hvis jeg hopper på Dune, men det bliver kun p.gr. af BD-delen hvis jeg gør det.

Prøvede lige en fuld kopi af en DVD, og menuer virker 100%.

Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 14:11
Jeg kan ret godt lige Boxee softwaren til pc, dog er den lagt fra perfekt, men der kommer ny beta i januar og jeg forventer at beta'en ligner det software der kommer til at lige i Boxee Boxen, så jeg har slrevet mig op som Beta tester.

Jeg prøver en ren kopi af en DVD, altså folder struktur, og det kørte helt fint med menuer og det hele.

Skrevet den: 05-Januar-2010 kl. 23:16
Faldt lige over den her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72593&PID=731052&title=dune-hdi-bd-prime-30 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72593&PID=731052&title=dune-hdi-bd-prime-30

Måske de kan komme med lidt input omkring brugersiden af Dune?
Det kunne jo være interessant om der evt. kunne gøres noget ved det med musik-delen som du nævner. :)

Skrevet den: 05-Januar-2010 kl. 23:18
Gad forresten godt vide hvorfor Dune's hjemmeside er nede?
Har ikke kunnet komme på den de sidste par dage. Nogen der ved hvad der kan være galt?

Skrevet den: 05-Januar-2010 kl. 23:29

Ja det tager da hurtigt en times tid. Det har nok lidt med CPU-power at gøre.

Det er jo nok ikke den mest optimale måde, men kan da give et fingerpeg om hvad der kan lade sig gøre:
http://dune-hd.com/features/ - http://dune-hd.com/features/

Det kan jeg godt følge dig i, men jeg er, næsten, kun interesseret i film og foto-delen.

BD iso er nu primer  blu ray dravet og HDD der sæter en stoper der Smile

Skrevet den: 05-Januar-2010 kl. 23:33
Det tror jeg da forreaten du har ret i, nu når jeg tænker lidt efter, og husker på hvor meget der skal læses/skrives. :)

Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 00:00

Det tror jeg da forreaten du har ret i, nu når jeg tænker lidt efter, og husker på hvor meget der skal læses/skrives. :)

ja cpu bliver først ratig novendig vis du skal encode noget pile ved biletkvaliteten  jeg har  før jeg fik min c-200  lagt ind blu ray ind  i .ts fil på en atom cpu Big smile og det der rugte cpu var da lyden skule laves om til ac3 selve video  kom der ikke noget vider udsving fraTongue bare for af give et bilet det Smile

Print side | Luk vindue