Print side | Luk vindue

squezeebox duet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72692
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 19:10

Emne: squezeebox duet
Skrevet af: Highway
Emne: squezeebox duet
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 21:25
Hej.

Jeg overvejer at købe logitechs squezeebox duet. Dertil håber jeg nogen herinde kan hjælpe mig med lidt rådgivning. Ved ikke om der findes tråde i forvejen om emnet....
Mht:

- Er squezeebox duet kompatibel med N standard? Jeg har en trådløs router med 802.11 G wlan standard og f.eks en bærbar med 802.11 b/g wlan netværkskort. Jeg overvejer at anskaffe en router med N standard for at kunne få et stærkere og længere rækkende trådløs netværk. Dertil kommer så at jeg nogle steder har læst at squezeebox duet IKKE er kompatibel med N standarden... Er det korrekt?

- Er der nogen som har positive erfaringer med at streame med duet? Tænker fra sin comp, ekstern harddisk osv? Er det nødvendigt at have sin bærbar pc tændt for at streame sin musik fra den?

- Hvordan fungerer det hvis man med duet skal streame musik fra en ekstern harddisk (skal den tilsluttes boksen fra duet?? Atlså med usb...?

- Har set duet til 2499,- idag i elgiganten - nogen der har set den billigere nogen steder?

Håber nogen kan hjælpe!

Forhånd tak!

Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 21:35

Jeg har Squeezebox duet:

Den understøtter ikke N, kun G. Men det virker fint nok.

Du kan enten streame internetradio uden din pc. Vil du streame din egen musik skal du have en pc'er eller NAS der har musikken liggende. Du kan IKKE tilslutte en USB harddisk til Duet. Denne funktion kommer i Squeezebox Touch.

Jeg købte i Elgiganten for nogle måneder siden til 1800 eller 1900, så det du har set er ikke billigt.

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 21:39
Jeg tror faktisk jeg har skrevet forkert. Den hedder squeezebox touch... Den er den jeg spørger om.

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 21:44
okay.. lidt forvirret nu. Hvad er forskellen på duet og touch? Og er touch ikke lige udkommet i dec 09?

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 22:09
Squeezebox Touch er en ny afspiller og den skulle man kunne sætte en USB disk til direkte. Men jeg har ikke erfaring/viden om den, så den kan jeg ikke svare på. Jeg er godt tilfreds med min Duet. Efter hvad jeg troede så mente jeg ikke at Touch var frigivet endnu, men som sagt har jeg ikke følgt med idet.

Skrevet den: 27-December-2009 kl. 22:33
Ok. Mener jeg har læst at den bliver frigivet i dec 09. Den store forskel rent praktisk så vidt jeg kan læse mig til er at touchen skal stå et fast sted og altså ikke fungerer som fjernbetjening.. Mit største krav er at jeg kan have musikken med mig mobilt - altså med fjernbetjening! Men en god ting ved tochen er da at man kan tilslutte en ekstern harddisk m usb. Så slipper man vel for at have sin comp kørende samtidig?
Ved nogen om man kan købe en sq. box controller og bruge som fjernbetjening samtidig med at man har en touch? Tænker man kunne både have en toch ståënde og/eller hængende i andre rum samtidig med at have muligheden for at styre musikken med controller?
Og kan man så styre den musik man har på ekstern harddisk (som er tilsluttet touch'en) med controlleren?

Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 27-December-2009 kl. 23:49
Touch'en bliver ikke frigivet før i februar -siges det. Efter hvad rygterne siger kan Touchen både læse musik fra en usb-disk og fra et SD-memory kort.

Controlleren kan styre alle typer Squeezeboxe

Det  musik som Touch'en giver mulighed for at streame kan også styres af Controlleren, da den optræder som en server for alle andre Squeezeboxes. Om den kan trække et uendeligt antal det afhænger nok af hvilket format du har dit musik liggende i.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk

Skrevet af: slate
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 01:09

Hvis du evt har en

- Iphone/Touch
- Mobil med Android
- Mobil med Windows Mobile

Så findes der flere små programmer som man kan bruge til fjernbetjening af Touch/Duet/SB3 osv... de giver dig stort set samme funktionalitet som controller.

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 11:27
Okay. Tak for svarene. Jeg tror jeg går ud og køber mig en sq. duet idag! Har også set det med at lave sin mobil om til controller men jeg foretrækker at have en dedikeret controller til at styre det. Lige en ting mere - afløser en touch så den reciever der følger med pakken i sq. duet? For senere kunne jeg forestille mig at opsætte touch skærme i andre rum... eller skal man købe recievere til det?

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 13:24
Tocuh'en og recieveren er begge to afspillere som du kan bruge i hvert sit rum. På den måde kan du få musik i flere rum hvor musikken kommer fra den samme server. Om du vil købe receivere eller Touch eller Radioer helt op til dig og dine krav/ønsker. Controlleren styrer dem alle.
Hvis du køber en Duet nu så husk at den kræver en pc/NAS med Squeezebox server installeret.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 13:46
Ok. den squeezebox server er det ikke den software der hedder squeezeboxcenter? Eller er der noget bestemt man skal gøre. Jeg har en ca 1 1/2 år gammel pc....

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 17:21
Du to muligheder med Squeezebox:

1) Du kan køre en lokal server hvor du installerer serveren http://www.logitechsqueezebox.com/support/download-squeezebox-server.html - http://www.logitechsqueezebox.com/support/download-squeezebox-server.html
2) Du kan benytte http://mysqueezebox.com - mysqueezebox.com

Sidst nævnte giver "kun" adgang til de tjenester som udbyder musik og ikke din lokal musik.

Hvis du vælger 1 er en 1½ år gammel pc mere end rigeligt til det. Men den skal stå tændt hele tiden for at det virker. Min første server var en lille 486 P3 med 384 MB RAM og så installeret med en linux. Virkede fint og uden problemer i de to første år jeg havde Squeezeboxes.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet af: hpdahl
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hvis du vælger 1 er en 1½ år gammel pc mere end rigeligt til det. Men den skal stå tændt hele tiden for at det virker.

Eller sættes til Wake on lan, så den kan hibernate (gå i dvaletilstand, hvor den så at sige ikke bruger strøm) efter f.eks  15 minutter, hvor den ikke bliver brugt.
Når man så vil afspille, vækker controlleren den. Min er klar efter ca 20 sekunder.

-------------
MVH
HPDahl

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 20:01
Ok. det lyder umiddelbart bedst med en wake on lan. Men ellers kan man ikke købe en Nas og inst. server på den? Hvilken nas ville i givet fald fungere bedst hertil? Hvis man har Nas skal den vel bare tændes sammen med recieveren fra sq, duet ikk?
Har en Nas ikke harddisk og hvor store er de? Ja jeg ved ikke så meget om det som I kan høre...

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 20:31
Jo WOl er en god ting. Og en NAS kan også løse opgaven. Der findes en del tråde i dette forum der omhandler dette emne så tjek dem.

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D

Skrevet den: 28-December-2009 kl. 22:12
ok det prøver jeg.

Print side | Luk vindue