Print side | Luk vindue

Softsqueeze?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72701
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 17:47

Emne: Softsqueeze?
Skrevet af: lpnielsen
Emne: Softsqueeze?
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 01:55
Hej

Jeg har en stationær PC hvor alle mine musikfiler ligger på og hvor mit squeezecenter er. Jeg har en squeezebox classic i stuen hvor jeg streamer fra - det går glimrende.

Men nu har jeg også en bærbar, hvor jeg egentlig også at ønske disse musikfiler til. Der synes jeg at læse mig frem til, at jeg kan installere softsqueeze og det forsøger jeg. Men jeg kan ikke få den til at connecte til min stationære PC - jeg ved ikke rigtig hvad jeg gør galt.

Er der nogle som kan lave en "idiotsikker guide" for mig, hvad jeg skal installere på den bærbare og hvordan jeg sætter det op? Og hvis nogle endda har en guide til hvordan det gøres i Windows Media Center - så endnu bedre, men ikke et must.

Tak.

-------------
Mvh

LPN

Svar:
Skrevet af: slate
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 02:45
Jeg bruger selv squeezeslave; man giver serverens IP addresse som parameter når man starter det: squeezeslave.exe 127.0.0.1

Man kan sikkert gøre det samme med SoftSqueeze

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet af: SSvenSSon
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 06:58
Jeps, som slate skriver så skal man angive servernavn ( file://%5C%5Cservernavn%5C - \\servernavn\ ) eller serverens ip-adresse under en af menupunkterne, i øverste venstre hjørne.

Bemærk knapperne til menupunkterne er ultra-små, så du kan nemt overse dem!! Det gjorde jeg til at starte med, men når man først finder dem så kører det bare.

Skrevet af: lpnielsen
Skrevet den: 28-December-2009 kl. 09:29
Under netværk er der noget som hedder hostname - og der skrev jeg det hostname som der står på min stationære i squeezecenter - et eller andet mystisk navn, som også er det sammme som mit Computernavn. Men jeg skriver ikke nogen IP-adresse nogen steder.

Jeg er bare lidt i tvivl om det er noget generelt netværk som ikke er sat rigtigt op mellem min stationære og bærbare - hvordan tjekker jeg det (har windows vista på den bærbare)?

-------------
Mvh

LPN

Print side | Luk vindue