Print side | Luk vindue

iTunes og QNAP Nas

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=72997
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 20:40

Emne: iTunes og QNAP Nas
Skrevet af: HenrikH
Emne: iTunes og QNAP Nas
Skrevet den: 01-Januar-2010 kl. 19:10

Har lagt al musik over på min QNAP NAS i biblioteket QMEDIA og aktiveret iTunes Servicve på den.

NAS'en dukker op i iTunes som forventet og sangene kan ses. Men flere af dem kan ikke afspilles. Har fundet ud af, at de ikke afspilles f.eks. er i 128kb og dem i 160kb afspilles fint. Men der er også nogen på 360kb, der ikke afspilles.

Nogen der ved, hvad der er galt? Kan det være ID3tag eller bitraten, der driller.

Jeg har samtidig peget iTunes bibliotek på samme katalog på NAS'en og så kan jeg fint spille alle sangene under "menupunktet" Musik i iTunes. Men afspillet som en af iTunes registeret NAS, så virkder det ikke.

-------------
mvh

Henrik

Svar:
Skrevet af: ankere
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 17:47
Kan det være DRM beskyttede sange? Dvs. dem der ikke er iTunes plus?

Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 23:17
Nej det er også "gamle" cd'ere der er rippet via Windows Media.

Svært at finde et mønster i det. Troede jeg havde fundet det med bitraten men den er også forskellig på de, der ikke kan spilles. Den spiller dem jo godtnok når iTunes bilbliotek er sat til NAS ogh viser cover i Cover Flow.

-------------
mvh

Henrik

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-Januar-2010 kl. 21:28
Hvilket format er dem der ikke virker, og hvilket codec er de lavet med? Så vidt jeg ved gør iTunes servicen på NAS'en ikke noget ved filerne andet end at "server" dem.
Det må derfor være dine filer det er galt med?

Kan du afspille dem på anden måde?

-------------
.....

Print side | Luk vindue