Print side | Luk vindue

3d og krav til øjne

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73026
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 13:40


Emne: 3d og krav til øjne
Skrevet af: AGAAGA
Emne: 3d og krav til øjne
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 11:23
Hej.

Vil blot høre hvor jeg kan læse om hvilke krav der er til ens øjne for at kunne se 3d film i dag. Har desværre et dovent øje og mener derfor ikke at kunne få udbytte heraf.

Hvor er krav til øjne dokumenteret?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 11:29
 
 Det er vist ikke beskrevet nogen steder, men har du prøvet, det vil da være det afgørende.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af AGAAGA AGAAGA skrev:

Hej.

Vil blot høre hvor jeg kan læse om hvilke krav der er til ens øjne for at kunne se 3d film i dag. Har desværre et dovent øje og mener derfor ikke at kunne få udbytte heraf.

Hvor er krav til øjne dokumenteret?

Jeg kender ikke ikke til nogle "officielle" krav, men:

Kan du se i 3D ude i den virkelige verden? Kan du f.eks. føre spidserne af højre hånds tommelfinger og venstre hånds pegefinger mod hinanden og ramme i første forsøg?

3D-visning af film er alene en metode til at få de to øjne til at se et forskelligt billede, ligesom de gør ude i virkeligheden. Så kan man ikke se i 3D derude, så kan man helt sikkert heller ikke i biografsalen.


Skrevet af: AGAAGA
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 17:42
fingerspillet går ikke hver gang Dead . Findes der et billeder på nettet man kan teste det op imod?


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 02-Januar-2010 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af AGAAGA AGAAGA skrev:

fingerspillet går ikke hver gang Dead .

Så tror jeg ikke, at du ser i 3D ude i virkeligheden.

Hvis jeg lukker det ene øje, skal jeg bruge 1-3 forsøg på at ramme, fordi jeg ikke har nogen afstandsfornemmelse og reelt bare prøver mig frem. Hvis jeg har begge øjne åbne, rammer jeg hver gang.



Print side | Luk vindue