Print side | Luk vindue

WD TV Live - Film hakker

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73201
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 01:08


Emne: WD TV Live - Film hakker
Skrevet af: Drumman
Emne: WD TV Live - Film hakker
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 19:06
Hej,
 
Jeg er den lykkelige ejer af en ny indkøbt WD TV Live. Er sat op med en ekstern 1TB harddisk (USB2) så skulle alt jo være iorden, men de film (.iso) jeg har lagt på den hardisk, hakker ganske lidt men nok til at det irriterer øjet. Har også prøvet samme iso fil på en USB med samme resultat, det er ligesom om at harddisk/USB ikke kan levere data hurtig nok til WD TV. Jeg har sidste nye firmware. Jeg har næsten prøvet alt, ligefra at bytte rundt på HDMI kablerne til at tage den af nettet Dead
Skulle der mon derude bag skærmen være en der har hørt om det her før og har de vise sten ville jeg blive rigtig glad Smile
 
På forhånd tak
 
Drumman



Svar:
Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 19:11
Hvad opløsning sender wd  til tvét?????


Skrevet af: Drumman
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 20:56
Hej Wizdk79,
 
ClapClapClapClap
 
Du skulle næsten ha en guldmedalje.
 
Da jeg fik ændret WD til 720p forsvandt "hakkeriet" som dug for solen Big smile nu kører det bare helt optimalt.
 
Den fejlmulighed havde jeg bare ikke skænket en tanke
 
100000000 gange tak for hjælpen
 
/Drumman


Skrevet af: wizdk79
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 21:05
hvad opløsning var den da på???


Skrevet af: Drumman
Skrevet den: 04-Januar-2010 kl. 21:21
Den var på 1080p - 60Hz


Skrevet af: -Thomas-
Skrevet den: 12-Juni-2010 kl. 23:57

Den WD tv live burde jo kunne levere 1080P til dit tv uden at hakke eller er det meningen den kun kan levere 720P uden det hakkeri? Kender en der har samme problem med en 1080P film



Skrevet af: Kejserjorn
Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 00:16
Det er ikke opløsningen der er problemet, men derimod opdateringshastigheden.

Hvis filmen er 50 hz, men bliver sendt til tv'et med 60 hz, så vil det hakke. Og det gælder også den anden vej rundt....


Skrevet af: humperdink
Skrevet den: 13-Juni-2010 kl. 00:23
Problemet med WD TV Live er at den ikke automatisk tilpasser output refreshraten til det som filmmaterialet er optaget med - altså hvis du stiller WDTV til 1080p 60Hz og afspiller 24Hz filmmateriale - så hakker det ("judder" - 24 går ikke op i 60).
 
Hos mig fungerer det fint med 24p materiale hvis jeg stiller output til "Automatisk" ... men så er det til gengæld galt med DVD'er som jo afvikles med 50Hz (PAL). Så der er man nødt til at gå ind og vælge output 1080p50Hz.


-------------
Alt for meget grej at opgradere på.


Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 15:50
Og jeg har aldrig haft problemet - hurrah for dårlige tv'er ;-)



Skrevet af: Drumman
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 16:59
Jeg har noteret mig at hvis filmen er i NTCS format kan den også hakke lidt, er der nogemn der har erfaring med det ?

/Drumman


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 15-Juni-2010 kl. 17:53
For indhold i NTSC-format skal du sætte output op til 60[Hz] på WD TV'en.

-------------
/lars


Skrevet af: briankdk
Skrevet den: 24-December-2010 kl. 23:55
pis...... det tog mig 8 timer at selv finde løsningen - og så kunne jeg havde fundet den herinde ! :-)
 
 


Skrevet af: Drumman
Skrevet den: 25-December-2010 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af briankdk briankdk skrev:

pis...... det tog mig 8 timer at selv finde løsningen - og så kunne jeg havde fundet den herinde ! :-)
 
 


Surt Smile

En anden ting du lige skal være obs på er hvis du du kører 1080i el p kan du løbe ind i samme problem. Sær den til 720i istedet og problemet vil være løst Smile

Fortsat god jul


Skrevet af: briankdk
Skrevet den: 25-December-2010 kl. 13:03
ja, men kun hvis jeg sætter den til 60Hz, hvis den står på (og det var det den stod på da jeg opdagede problemet) 50Hz - så hakker filmene.
 
eller også var det omvendt...... at den skal stå på 50 hz - den er ikke tændt lige nu  :-)
 
Men selv på 720p, hakker den i nogle film hvis den står på den forkerte Hz


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 25-December-2010 kl. 13:18
Kan WD ikke matche filmens fps til hvad skærmen understøtter af Mzh? så f.eks europæisk indhold afspilles ved 50Mhz og amerikansk ved 60Mhz så intet af det hakker. 


Skrevet af: maskus
Skrevet den: 25-December-2010 kl. 16:14
Det er ikke lykkedes hos mig, jeg skal manuelt ind og ændre det... Men det overlever jeg også.
I øvrigt Hedberg, jeg kan se, at du har en Boxee som profil-billlede, har du sådan én og hvordan er dine erfaringer med den?

-------------
Martin Kusk


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 25-December-2010 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af maskus maskus skrev:

Det er ikke lykkedes hos mig, jeg skal manuelt ind og ændre det... Men det overlever jeg også.

Jeg fandt det håbløst irriterende da jeg måtte leve med det i 14 dage (pga. en firmware fejl i Boxee Box). Heldigvis er det løst i den seneste firmware - men måske er jeg bare mere utålmodig. 

Oprindeligt skrevet af maskus maskus skrev:

I øvrigt Hedberg, jeg kan se, at du har en Boxee som profil-billlede, har du sådan én og hvordan er dine erfaringer med den?

Ja, jeg kører på et par Boxee Box herhjemme. Jeg har oprettet en tråd om mine erfaringer med Boxee Box  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89678&title=dlink-boxee-box-digital-media-player - her . For at opsummere er mine erfaringer generelt gode og i takt med at de får luset småfejl ud og bygget et par ekstra funktioner ind, så kan den godt blive en rigtig stor spiller på markedet. 


 






Print side | Luk vindue