Print side | Luk vindue

TV til mine forældre

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73317
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 10:52

Emne: TV til mine forældre
Skrevet af: Basknudsen
Emne: TV til mine forældre
Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 11:57
Hej
Mine forældre er på jagt efter nyt tv, og det skal selvfølgelig være et fladskærmstv.

De ser mest tv, gennem selector-boks, de har tv fra Nakskov Fællesantenne, men bruger Yousee kort og boks.

De har kigget på Sony, LG og Panasonic, men ved ikke hvilket de skal vælge, og om det skal være plasma, LCD eller LED.

Det skal være 40"-42" størrelse.
Det skal have tunere så de kan se de nye gratis HD-kanaler og digitalt tv.

Max. pris (omkring) 10.000,-

Hvilket tv til den pris ville i vælge og hvorfor?

På forhånd tak.

Lasse

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.

Svar:
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 12:12
LED = LCD så der er kun plasma og LCD at vælge imellem. LED findes ikke, men refererer til baggrundsbelysningen. Måske det er OLED du tænker på? De er ikke kommet på consumermarkedet rigtigt endnu.

Men det er ikke så vigtigt om de vælger plasma eller LCD - det er mere vigtigt at de vælger det TV der har det billede og features de synes om - teknologien er underordnet.

SONY W5500 ses flere steder pt prissat ret aggressivt. Alternativt Pana G10 som ville være mit bud, evt. X10, billigere dog ikke FullHD, men det har de heller ikke rigtig noget at bruge til.

Prismæssigt ligger vi omkring de 7k for 40-42". Så er der lidt til overs til en ISF kalibrering hvis de vil have det sidste ud af TV'et :-)

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 06-Januar-2010 kl. 12:18
Der er jo adskillige tråde som denne, som egentlig meget godt giver dig nogle velkvalificerede bud. Bedste billedkvalitet er Panasonic G10, som er set til 6999 Kr i Elgiganten. Mere behøver de egentlig ikke at ofre på det, for billedkvaliteten er mere end godt nok for dem (kunne jeg forestille mig). Der findes Tv der er bedre på andre områder, f.eks design, strømforbrug, fjernbetjening, brugervenlighed, menu og Onsite-garanti, men hvis man samtidig kigger på Value-for-money, jamen så er G10 i førersædet. En konkurrent på prisen kunne være KDLW5500, omend billedet er lidt ringere, men stadigvæk et solidt Tv, som på mange områder er på niveau med et G10, sådan rent funktions og featuremæssigt.

Print side | Luk vindue