Print side | Luk vindue

PT-AE 4000U Modtaget!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73393
Udskrevet den: 25-Januar-2025 kl. 13:41

Emne: PT-AE 4000U Modtaget!
Skrevet af: bQvle
Emne: PT-AE 4000U Modtaget!
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 11:31
Hej,

Så kom min projektor langt om længe! 
DatoKl.Registrering
9. december 200916:25Registreret i udlandet
10. december 200922:19Afsendt til DANMARK
30. december 200909:30Ankommet til DANMARK
30. december 200909:31Under toldbeh. hos Post Danmark
30. december 200912:44VAT/importnummer mangler
5. januar 201000:00Data til forsendelse modtaget
5. januar 201019:31Afgang fra grænsepostkontor
5. januar 201021:46Ankommet til 704 Københavns Pakkecenter
6. januar 201001:28Ankommet til 705 Taulov Pakkecenter
6. januar 201006:39Ankommet til omdeling 
6. januar 201007:06Pakke uden omdeling Postbutik

Som i nok kan se så har den været længe under vejs, Så hvis i bestiller fra USA skal i have tålmodighed! :) 

Jeg er er kommet af med 13.174,- IALT.

Mht. strømmen, så er der ikke andet til det, end at du selv laver et 220v edb stik i den længde du har behov for. Der er INGEN 110-220v kontakt på projekteren, den kan håndtere begge input uden at du behøves at gøre noget. Så i skal ikke være bange for at "brænde" denne enhed af med 220v.

Min foreløbige mening (Det er min første projekter, så jeg har ikke noget standpunkt ud fra hvad jeg skriver)

Vildt overvældende billede på 1080p materiale, jeg kan ikke sætte en finger på skarpheden i billedet, Farverne er meget præcise og utroligt flotte, Jeg har pt. kun justeret brightness og contrast på "Color 1". så de opfylder kravene ud fra nogle Kalibrerings mønstre.

Den kan levere et udmærket billede i moderat dagslys, med lyse stofgardiner trukket for.

Da det blev aften stødte jeg dog på et lille problem. Dog er det ikke projekterens skyld. Mit lærrede er stort set "væg til væg", Dertil har jeg Hvide Glans 20-40 væge, hvilket desværre gør at når der vises en scene med med høj kontrast, delvis lyse og sorte arealer i billedet, så reflektere lyset rundt på mine væge, og lyser faktisk hele stuen op. og desværre også lærredet, hvilket vil sige at de mørke områder forsvinder lidt.
På helt lyse scener gør oplysningen i rummet at farverne bliver en lille smule vasket ud.

Så jeg skal have malet stuen, Så snart at det er på plads skal jeg nok skrive en mere omfattende "bedømmelse" af projekteren samt nogle billeder af min hjemmebio/stue.

Jeg har tænkt mig at male en Mat Hvid, så lyset ikke bliver reflekteret i glansen, har i erfaringer med om det hjælper at knække farven i en tone som absorbere lyset bedre?

Det er jo en dagligstue, så det skal være en lys farve :)

Svar:
Skrevet af: FallenAngel
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 11:37
Fin læsning, og tak for PM skal ha taget mig sammen til at få bestilt, skal dog ha overbevist damen om det er en nødvendighed og det er nemmere sagt end gjort, specielt nu hvor jeg lige har indkøbt nye højttalere og ænlæg til et 7.2 setup :D

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet af: bird
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 11:41
Har lige læst anmeldelsen af den på projectorcentral og den har fået de bedste anmeldelser.

Hvad står den samlede pris i inkl. moms og told og levering?

Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 11:41
Hehe, jeg har gjort præcis det samme! 

Start med at plage hende om et 60" monstrum TV, og så gå på kompromis med lærred som kan rulles væk i dagligdagen ;) det virkede for mig!

Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 11:42
bird: jeg kom af med 13.174,-

i kan PM mig hvis i vil have kontaktoplysninger til sælger.

Skrevet af: sani
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 12:04
til lykke med den der var også en lang rejse den har været under... jeg har de samen problem med hvide væge ( du har vist bileder af min stueWink)  vores stue er mælet med hvid glans mat 7... men der går tingene ikke meget bedere... lyset bliver reflekteret rung omkrig og povirker dæsvere bileder på lææred af og til Unhappy

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 12:19
Satme en OK pris for den projektor Cool

Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 12:26
Jeps :) Dog skal man nok være forberedt på selv at dække evt. rep, omkostninger.

Den model som sælges her hjemme hedder PT-AE 4000E, og sammenlignet er de identiske, den eneste forskel jeg har kunne finde nogle steder er at E'modellen har en kontrast på 80.000:1 og U'modellen skriver de 100.000:1. Jeg tror nu at de er 100% ens teknisk, men det kan være der er nogle andre standarder for kontrastmålingen i europa? Selv om begge 2 er pumpet godt op :)

Men når de nu hedder noget forskelligt, så kunne jeg forestille mig at Panasonic vil afvise en garanti på det grundlag.

Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af bQvle bQvle skrev:

Hehe, jeg har gjort præcis det samme! 

Start med at plage hende om et 60" monstrum TV, og så gå på kompromis med lærred som kan rulles væk i dagligdagen ;) det virkede for mig!

Har jeg gjort længe, så må fnde noget hun brænder for at få så kan vi gå på kompromis? (staveplade)

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:45
De "graverende" forskelle mellem U og E modellen består formodentlig i forskellige netstik, forskellige manualer (sprog) og CE-mærkning.

Betyder den manglende CE-mærkning ikke, at man ikke må sælge projektoren videre her i EU ?

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 12:17
Ikke som forhandler..

Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 17:17
13.174,- IALT.

Så det må være omkring 10.539,2 kr. uden told og så minus fragt og minus fortoldning. 

Koster den virkelig kun omkring de 10.000 kr. i USA? Det er godt nok vildt, at den skulle koste 10.000 kr. i USA mod 21.500 kr. herhjemme. Ok, vi har højere moms og så har man 2 års reklamationsret, men det er alligevel noget af en forskel.

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 17:22
koster 1999$

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 17:40
Tja, det er også det de opgiver den til at koste på projectorcentral osv. kan jeg nu se.

Street price er altså 1999 $.

MSRP er 2,499 $ = 13.000 kr. Dertil kan så lægges 25% moms, hvilket giver 16.250 kr.

Den (tilsyneladende stort set samme model) er så til salg i Danmark til 21.499 kr. og med vejlende pris 22.449 kr.

Det er da fair nok, at vi giver mere nu hvor vi også har længere reklamationsret osv., generelt højere priser osv.

Men at MSRP skal være 73% højere i Danmark i forhold til USA er da lige voldsomt nok. Momsen gør en del, men alligevel...

Der er så sparet 21.659 - 13.174 = 8485 kr., hvilket svarer til en besparelse på ca. 39 %. Det er godt nok ufatteligt meget set i forhold til at fragt fra usa, told, fortoldning osv. skal være med i regnestykket.

Det er godt at høre, at muligheden er til stede med at købe fra USA og at det fungerer. Dog vil jeg nok selv være tilbageholdende med at købe et sted uden fornuftig garanti. Jeg havde selv en BenQ, der gik i stykker. Men ok, med besparelser i denne størrelsesorden, så bliver køb fra USA pludselig attraktivt. Så kan man næsten være ligeglad og bare købe en ny, hvis det skulle gå helt galt...

Jeg gad i øvrigt godt at vide om det er lovligt. Jeg ved ikke om Panasonic tillader at deres produkter fra USA må sælges i EU... næppe...

Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]13.174,- IALT.

Så det må være omkring 10.539,2 kr. uden told og så minus fragt og minus fortoldning. 

Koster den virkelig kun omkring de 10.000 kr. i USA? Det er godt nok vildt, at den skulle koste 10.000 kr. i USA mod 21.500 kr. herhjemme. Ok, vi har højere moms og så har man 2 års reklamationsret, men det er alligevel noget af en forskel.
Hvis de forskelle som jeg nævnte ovenfor skulle betyde en merpris på omkring 10.000 kr. i EU må det da være virkelig svært at sælge et billigt produkt i EU. Jeg tror en del af årsagen til merprisen er det relativt begrænsede marked som projektorer har. Men primært er det nok den lave dollarkurs der tvinger producenten til at sætte en lavere markedspris. Den gamle model PT-AE 3000 kostede i øvrigt 2500$ i USA ved introduktionen mod 2000$ for PT-AE 4000. I EU var prisen 2500 euro for PT-AE 3000 mod 2500 euro for PT-AE 4000. Projektoren er altså bevidst prissat lavere i USA.

Det ville da være fint hvis alle købte den i USA, så ville de nok overveje at sætte priserne ned i EU.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 17:52

]

Men at MSRP skal være 73% højere i Danmark i forhold til USA er da lige voldsomt nok.

Hvor fik du dét tal fra?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

]

Men at MSRP skal være 73% højere i Danmark i forhold til USA er da lige voldsomt nok.

Hvor fik du dét tal fra?

Jeg får det godt nok også kun til 38% hvis man sammenligner inkl. moms..

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 18:09
Som jeg ser på det, så skal en person i USA slippe ca. 10.000 kr.
en person i danmark skal slippe 21.500 kr.

Så i min verden betaler en person i Danmark over 100% mere end en person i USA. og det er langt ude...

Og vi har endda foræret over 50% af vores løn til staten! 

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 18:12

]

Hvor fik du dét tal fra?

Jeg skrev:

Men at MSRP skal være 73% højere i Danmark i forhold til USA er da lige voldsomt nok. Momsen gør en del, men alligevel...

Regnestykket (jeg tror da, at det er rigtig nok)

MSRP er 2,499 $ = 13.000 kr.
Vejledende pris i Danmark: =
22.449 kr.

13.000 / 100 = 130 kr. = 1 %

22.449 - 13.000 = 9.449 kr.

9.449 / 130 = 72,68 %

---

Men bortset fra det, så er det sandsynligvis ikke en lovligfremgangsmåde. Det må så også lige tælle med i vurderingen...

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 18:18

]

]

Hvor fik du dét tal fra?

Jeg skrev:

Regnestykket (jeg tror da, at det er rigtig nok)

MSRP er 2,499 $ = 13.000 kr.
Vejledende pris i Danmark: =
22.449 kr.

13.000 / 100 = 130 kr. = 1 %

22.449 - 13.000 = 9.449 kr.

9.449 / 130 = 72,68 %

---

Men bortset fra det, så er det sandsynligvis ikke en lovligfremgangsmåde. Det må så også lige tælle med i vurderingen...

2499 USD = ~13000 dkk
13000 * 1.25 = 16250 (US pris, inkl. dansk moms)
MSBP = 22499 dkk (dansk pris, anbefalet fra producent)

Forskel i % = ((22499 - 16250)/16250) * 100 = 38,15 %

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 18:24
Anima, læs en gang mere hvad jeg skriver...

"Men at MSRP skal være 73% højere i Danmark i forhold til USA. Momsen gør en del, men alligevel..."

Jeg taler om MSRP (Manufacturer's Suggested Retail Price) uden at der tages højde for moms.

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 18:57
Fino, jeg synes bare ikke det gav nogen mening at snakke om en forskel hvis ikke man medregner momsen.

men ellers er det jo rigtigt nok det du skriver.

Skrevet af: brfcjon
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 18:19
Hej Bqvle

Hvordan går det med din maskine. Er du stadig glad for den?

vh
Kasper

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 08:57
Jeps :) jeg ser glædeligt på den hver aften!

Jeg er i færd med at få byttet mit lærred til et tab-tension. Der var lidt flere buler i det end der var tolerant. Men det gav AV-Connection mig heldigvis også ret i, da jeg sendte dem en video af det.

Som jeg skrev tidligere er mit lærred næsten væg til væg, og vægene er i en højglans hvid. så jeg lider stadig under at vægene lyser rummet og lærredet op, når jeg ser film.

Jeg er pt. ved at eksperimentere med nogle farver, så jeg kan få dem malet i en mørkere helmat farve :)

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 12:07
Det lyder meget fristende. Hvor mange tommer diagonalt er dit lærred og hvor sidder du fra det. Jeg har en 3,5 meter og tænker ca. 100"...

Min elektriker gav mig lige en ekstra regning på 10.000 kr igår, så mine planer har fået lidt flere buler end ønket.

Jeg er dog ret sikker på det er den jeg skal have - kan du sende en PM med kontaktoplysninger på ham du har handlet med i USA.

Lige et par spørgsmål angående garanti.

a: havde du mulighed for at få en ekstra garanti ved at sende en mail med købsbevis? Det er noget jeg kan se flere af internetbutikkerne tilbyder.
b: hvis der sker noget så skal du sende den til usa igen ikke?
c: hvis du har sendt den til usa og får den igen - skal man så betale told/skat af transporten igen?

vh
Kasper

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 12:33

Det lyder ikke helt tosset,

Jeg sidder ca. 3-3,5 m. fra mit lærred, og det er 106"

a: Der medfulgte de sædvanlige Garantipapire, tror du ikke der er noget at bruge dem til her i EU.
b: Jo, der er 1 år / 2000 timer hvad end der kommer først garanti på produktet i USA. jeg tror dog aldrig jeg vil benytte mig af det.
c: Det tror jeg ikke når det er en Reperation, du skal bare gemme alle papire på eksport og reperation. så har du det som bevis over for tolden.

Jeg valgte at se det somom jeg fraskrev garantien da jeg købte i USA. Jeg fik en besparrelse på 9.000 kr. og de må gå ind på den konto ved fremtidige reperationer.

dog vil jeg nok forsøge mig at sende den ind til service i danmark, og se om de ikke spiser den aligevel. hvis ikke kan man jo bare betale dem for reperationen.

Jeg sender en PM til dig nu.

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 12:41
106"  -nice=)

Mange tak! Jeg vil overveje den løsning meget kraftigt. Mit alternativ var faktisk en flybillet til NY og projektoren for 10000, men så risikerer man jo tolden i lufthavnen.... Men uden told bliver det det samme - og så kan man lige male NY rød=) 

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 20:24
Nu spørger jeg sådan meget gernelt, men er Pana'en den eneste som man kan gøre dette "trick" ved? - og har i overvejet at købe et lærrede fra US?

Ang. at tage derover og hente den selv, hvordan vil du snige en projektor forbi tolden? - jeg har ikke prøvet at flyve, så jeg ved ikke hvordan de fungerer. Jeg troede samtlige baggage tasker skulle scannes for at de kunne være sikre på man ikke er ude på hellig krig, eller lignTongue = umuligt. Ellers ville det jo være perfekt at tage på shoppingtur. Jeg ville da ihvertfald tage en masse godter med hjem!

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Nu spørger jeg sådan meget gernelt, men er Pana'en den eneste som man kan gøre dette "trick" ved? - og har i overvejet at købe et lærrede fra US?

Ang. at tage derover og hente den selv, hvordan vil du snige en projektor forbi tolden? - jeg har ikke prøvet at flyve, så jeg ved ikke hvordan de fungerer. Jeg troede samtlige baggage tasker skulle scannes for at de kunne være sikre på man ikke er ude på hellig krig, eller lignTongue = umuligt. Ellers ville det jo være perfekt at tage på shoppingtur. Jeg ville da ihvertfald tage en masse godter med hjem!

Al baggage bliver kontrolleret, men det er kun med henblik på at sikre, at der ikke bliver taget farlige ting med ombord.

Det er først i tolden - lige inden du går ud af lufthavnen, at du skal fortolde dine varer. Der står ofte slet ikke nogen og når der endelig gør, så tager de nok under 5% af alle. Samlet set er risikoen minimal, men det ændrer ikke på, at det er ulovligt på samme vis, som hvis du opgiver en forkert indtægt på din selvangivelse e.l. Hvis du kommer med en kæmpe kasse med projektorens mærke udenpå, så kan du nok godt regne med at sandsynligheden for at blive hevet hen til tolderne er noget større.

Hvis du har forsæt til at bedrage, så plejer bøden at svare til den afgift, som du har forsøgt at undgå. Du vil således i så fald risikoere at komme til at betale moms to gange.

I tilfælde af en forsikringssag - hvis din projektor var blevet stjålet - kan man måske også forestille sig, at de ville ønske dokumentation for både køb og fortoldning. Men forsikringsselskaber finder jo på så meget for at vride sig ud af at skulle betale eventuelle krav.

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 20:53
Anima, du må have varer med for maks. 3250 kr.

Du kan læse mere her:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=83183&vId=202239&i=1#i83183 - http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=83183&vId=202239&i=1#i83183

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 21:26
Ja den der med tolden kan være et problem, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal stille mig til det moralske....

Det er for mig ikke det samme som at stjæle en cykel eller den slags, men man må selvfølgelig ikke tage varer med for mere end 3200 kr uden at fortolde dem... Og det er da noget jeg har gjort før...

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 21:46
Ja, det har jeg ærligt talt ikke nogen skrupler ved - men sådan er vi jo forskellige. Jeg er ægte tilbudsjæger..!

Jeg tænkte man kunne have den i rygtasken eller lign. Jeg overvejer stærkt at gå over til projektor - jeg har taget mig i at se tv-serier via online streaming i HDTV kvalitet, og bruger mere og mere mit TV til film/PS3. I dén forstand kan jeg ligeså godt få en større oplevelse og købe en projektor.

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 21:56
Jeg havde planlagt en rullekuffert - den størrelse man må have med ind i kabinen kan sagtens rumme en PJ.

Det er lige før vi skal følges=)

Ved ikke om du skal have tøj - der er rigtig gode deals at finde på Levi's, Canada Goose, dickies og den slags i Daves New York. Derudover er der mange gode deals at finde på sneakers og den slags på 8th ave. Prøv også at se efter outlets. Fx er der Paul Smith i Williamsburg - der i øvrigt er et hyggeligt kvarter.

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 22:15
Ja, jeg tænkte sådan set på at tage derover med en tom kuffert, og komme hjem med en som er prop fyldt med ting og sager. Jeg er sikker på at få en masse forespørgsler fra venner og familie.

Jeg har dog nogle andre projekter som skal søsættes først. Der skal også være råd til et godt lærrede, omend det ikke er til at have med i flyetLOL

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 22:29
Ja, det der med dine projekter det har jeg set=)

Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 23:48
Jeg kiggede lidt hvad den forhandler ellers havde, og der var ikke så meget at sparre på de fleste ting, slet ikke efter told.

Men den massive prisforskel der er på PT-AE4000 kan bestemt mærkes. Tror bare det er Panasonic i EU generelt som prøver at malke koen.

Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 00:14
Det er også min opfattelse. Panasonics PJ er vanvittigt lavt prissat i USA. Receivere - særligt pioneer - er også markant lavere prisfastsat, men der er jo 110 voltsproblemet.

Jeg tror snarere usa er lavt sat, for canada har også højere priser end usa - og de ligger da fysisk tæt på hinanden=)

Skrevet af: Frossenfisk
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 01:05

Til alle jer der overvejer at tage til USA kommer et råd fra én der har arbejdet 18 måneder i en lufthavn: Held og lykke med at få en projekter igennem i ét stykke (hvis i vel og mærker vil tjekke den ind). Al bagage risikerer en meget hårdhændet behandling, afhængigt af tidspres, overfyldte bagagerum osv. Og I kan være helt sikre på, at en taske med 20 kilo overvægt havner oven på jeres.

Det kan måske være muligt at tage den med som håndbagage, men jeg kunne forestille mig, at størrelse, såvel som vægt, vil være et problem.

Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 12:06
Jeg kunne aldrig finde på at tjekke din ind. Jeg ved udemærket hvordan de behandler tasker. Een ting er hvis de har travlt, men hvis de ikke har kan de nogen gange finde på at kaste med skidtet for sjov. Det siger dem jeg kender der har arbejdet i bagagehåndteringen.

Men tak for heads up=)

Det skulle klart være håndbagage - i en kabinestørrelse - rullekuffert uden papkasse. Der skulle den nok kunne være...

Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 14:31
Ja, jeg ville ikke turde overlade 10k til en fremmed. Jeg er i gruppe med en som arbejder i en lufthavn, netop med at pakke flyene, og han siger de først og fremmest tænker på at skåne ryggen. Så må passagerernes baggage så lide under dette.

Print side | Luk vindue