Print side | Luk vindue

WD TV Live trådløs streaming

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73418
Udskrevet den: 02-Juni-2024 kl. 04:44


Emne: WD TV Live trådløs streaming
Skrevet af: KBAndersen
Emne: WD TV Live trådløs streaming
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 15:49
Hej
 
Igen igen WD TV Live.
 
Men jeg er ikke specielt meget inde i at streame film og musik mm over et netværk.
Vil gerne have trådløst forbindelse til den. Hvad har jeg brug for?
 
Min stationære pc er forbundet med kabel til min modem/router på det ene ethernet stik.
Et andet stik er forbundet til en Lingsys 54G router på mit "kontor", så jeg kan gøre brug af min bærbare(r).
 
Hvad skal der bruges til WD TV live enheden? Og skal jeg evt. skifte min router til en hurtigere?
 
Eller skal jeg fast forbinde WD TV Live.?
 
Hvordan med harddisk. Skal jeg sætte en med NAS op eller skal jeg koble en på USB direkte på WD TV Live, selvom idden går lidt af fløjten på den måde. ???
 
Skulle jo meget gerne gøre brug af den boks nu den er købt, endda for længe siden og har ikke rigtig været i brug endnu.
 
Håber I kan hjælpe. Mange tak.


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen



Svar:
Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 12:47

Help..Smile



-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 18:08
Jeg har selv lige købt en WD TV Live, og har bestilt en wireless USB dongle med N-netværk:

D-LINK DWA-140 WIRELESS N W-LAN USB, til 239,-

og en USB harddisk:

WESTERN DIGITAL MYBOOK ESSENTIAL NEW EDITION 1.5TB USB 2.0, til 839,-

Dvs. jeg kan streame fra min Mac (Kan selv. også være PC) til WD,
jeg kan kopierer indhold trådløst begge veje mellem WD og Mac,
og så kommer WD også på internettet.

Jeg havde nemlig kun 1 ethernet-port ud af min router, og den er blokeret af min
Airport Express N.

Jeg synes du først skal se om din router er hurtig nok, inden du investerer i en ny.


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af MadMouseDK MadMouseDK skrev:

Jeg har selv lige købt en WD TV Live, og har bestilt en wireless USB dongle med N-netværk:

D-LINK DWA-140 WIRELESS N W-LAN USB, til 239,-

og en USB harddisk:

WESTERN DIGITAL MYBOOK ESSENTIAL NEW EDITION 1.5TB USB 2.0, til 839,-

Dvs. jeg kan streame fra min Mac (Kan selv. også være PC) til WD,
jeg kan kopierer indhold trådløst begge veje mellem WD og Mac,
og så kommer WD også på internettet.

Jeg havde nemlig kun 1 ethernet-port ud af min router, og den er blokeret af min
Airport Express N.

Jeg synes du først skal se om din router er hurtig nok, inden du investerer i en ny.
 
Denne D-LINK DWA-140 WIRELESS N W-LAN USB smider jeg bare USB'en på WD TV LIVE'en og så er der hul til mit trådløse net ?
 
Har du fået prøvet det af?


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 20:08
Nemlig :-)

Jeg har modtaget begge dele i dag, og det spiller MAX :-) Harddisken er lydløs og hurtig, og fylder
ikke alverden. Wireless Donglen er af god kvalitet, og jeg kan overfører filer temmelig hurtigt. Kan dog ikke sige noget helt nøjagtigt endnu, men det vil jeg lege lidt med snart. Det var også super nemt at koble på mit eksisterende wireless. Begge dele kan klart anbefales. Jeg skal se senere hvordan det går med at streame 720p/1080p -materiale fra min laptop til WD TV Live.

Der er dog én ting jeg er usikker på lige nu. Og det er at jeg kan sagtens se den nye harddisk fra min laptop via wireless, og kopierer filer frem og tilbage osv. Men kan mine naboer også det?? Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan man skal kunne beskytte min WD TV Live med en kode. Kan man det?


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 21:06
Det lyder spændende. Ser frem til hvad du kommer frem til, når du får leget lidt mere med det.

-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af MadMouseDK MadMouseDK skrev:

Nemlig :-)
Der er dog én ting jeg er usikker på lige nu. Og det er at jeg kan sagtens se den nye harddisk fra min laptop via wireless, og kopierer filer frem og tilbage osv. Men kan mine naboer også det?? Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan man skal kunne beskytte min WD TV Live med en kode. Kan man det?


Jeg ved ikke hvad man kan på en wd tv live, da jeg ikke har en, men har du kode på dit trådløse net, vil dine naboer ikke have adgang til dette, og dermed ikke din wd tv live boks.


Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 12-Januar-2010 kl. 23:00
nåeeh nej.. haha. Tak for det :-)


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 09:58
Hva' så MadMouseDK. Har du fået leget mere med grejet?

-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af KBAndersen KBAndersen skrev:

Hva' så MadMouseDK. Har du fået leget mere med grejet?


Næh ikke så meget endnu, men er rigtig glad for tingene. Vil dog gerne snart finde ud af hvordan
man logger ind på sin youtube account, men ellers har jeg intet dårligt at sige de ting jeg har købt.


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 20:57
Du har ikke tjekket 720P trådløst?
 
Hvordan med rækkeevnen på den USB nøgle.? Jeg har vel 8 m med lidt væg imellem, den gerne skulle klare.


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 22:32
Jeg har kun et par meter fra sofa (laptop) til WD TV Live, men senere kan jeg lige
teste om den kan klare 8m med væg imellem. Har du brug for at streame 1080p ?


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 22:46
Jeg er også ret interesseret i at høre hvordan din test bliver.
Vil du ikke prøve at sætte din trådløse protokol til g og se om du stadigvæk kan streame 720p?

Så behøver jeg nemlig ikke at spekulere på at udskifte min router. Kan ikke nænne at skille mig af med min gamle linksys som har virket så godt :)


Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af kristoffervn kristoffervn skrev:

Jeg er også ret interesseret i at høre hvordan din test bliver.Vil du ikke prøve at sætte din trådløse protokol til g og se om du stadigvæk kan streame 720p?Så behøver jeg nemlig ikke at spekulere på at udskifte min router. Kan ikke nænne at skille mig af med min gamle linksys som har virket så godt :)


Jeg har netop testet med stream af 1080p materiale fra ca. 8m afstand, med væg og gulv imellem!
Jeg placerede min laptop på 1. sal i et værelse, lukkede døren og gik ned under for at se om den så
kunne streame 1080p uden hak. Det kunne den med lethed. Der var ingen hakken overhovedet.

Jeg har leget med om jeg kunne indstille min router til at køre G i stedet for N, men det kan jeg ikke
umiddelbart finde ud af om den kan.


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 08:12
->MadMouseDK... Du skal have tusinde tak for venligheden. Pænt af dig og lave disse forsøg. Nu kan jeg bestille vare uden at være nærvøs for om skidtet virker eller ej.
 
PS. 1080P har jeg ikke brug for pt, da tv'et "kun" er på 720P.


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 08:26
BTW. Skal den USB netværks nøgle konfigureres og hvis, kan det gøres fra WD TV Live boksen?

-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 12:51
nå, så kunne jeg heller ikke lade være. wd tv live og 2 x d-link dwa-140 er nu bestilt.


Skrevet af: bQvle
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 13:15
Jeg har haft lidt problemer med DWA-140, sammen med en D-link 802.11N Router.

Generelt køre det fint, op til 720p.

1080p matriale taber pludselig lyden, og billedet begynder at hakke. det sker uanset om den er placeret 0.5m eller 10m fra routeren. Hvis du så spoler bare 0.01 sek frem og trykker play, så køre det fint igen. desværre sker det jævnligt, og det er ikke til at leve med.

Min bærbar kan fint afspille disse filer via dens 54 mbit netværk. Har prøvet alle varianter i routeren mht. hvordan signalet broadcast'es. og resultatet er bare det samme.

Selvom jeg begrænser netværket til 48mbit sker der bare præcis det samme.

Jeg tror ikke det er et problem med Hastigheden på netværket, men nærmere noget andet der går galt, hvad kan jeg ikke sige.

Jeg måtte desværre trække et kabel, da jeg har meget 1080p matriale.


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 13:18
Når bærbaren afspiller dem er det så også med DWA-140?
Eller hvor ligger dine film?


Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af KBAndersen KBAndersen skrev:

->MadMouseDK... Du skal have tusinde tak for venligheden. Pænt af dig og lave disse forsøg. Nu kan jeg bestille vare uden at være nærvøs for om skidtet virker eller ej.
 

PS. 1080P har jeg ikke brug for pt, da tv'et "kun" er på 720P.


Tillykke med anskaffelsen, det skal du nok bliver glad for. For lige at svare på det med USB donglen, så er der
intet at konfigurerer, den virker fra start. Du skal lige skrive password på WD TV Live boksen til dit netværk, men så husker den det fremover. Jeg håber det virker lige så godt hos jer som hos mig. Jeg ved ikke om computer, hvad væggene er lavet af, og router også spiller en rolle, men som sagt virker det 100% her.


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 13:27
Ja, jeg glæder mig også til at modtage den. Må så lige se om den gamle 54G router kan følge med, ellers skifter jeg den ud med en "N" router.
Hvilken "N" router kan anbefales?


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: bQvle
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af kristoffervn kristoffervn skrev:

Når bærbaren afspiller dem er det så også med DWA-140?
Eller hvor ligger dine film?

Mine film ligger på min stationær, som er koblet på netværket med kabel.

Min bærbar er med et internt 54mbit Intel wifi.
Jeg har ikke testet med DWA-140.  

Samme problem hvis jeg afspiller fra en NAS over netværket, så det er ikke min stationær der er skyld i det.


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 13:39
Det er jeg lidt ked af at høre. Håber lidt det er din router der er skyld i problemet.
Så kan en firmware opgradering muligvis hjælpe?


Skrevet af: bQvle
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 13:54
Jeg har været alt igennem med min router, og den køre på den nyeste firmware.

Jeg bruger denne router, D-Link RangeBooster N 650, DIR-635
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=215237 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=215237

Prøv med en anden router, der burde være RIMELIG båndbredde på et 802.11n netværk. i princippet burde det jo være hurtigere end den kablet løsning. 

Men jeg tror ikke på at det er der problemet er, for som jeg siger så er problemet IDENTISK, ligemeget hvordan jeg konfigurere min router. 

Men prøv nu inden du bliver alt for bekymret, der kan være mange ting som spiller ind på sådan et netværk. Jeg har ikke faldt over andre som nævner samme problem, så det kan sågar være min WDTV Live som har en fejl. 



Skrevet af: MadMouseDK
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 19:05
Jeg har en Apple Airport Express (N) , den er jeg glad for.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 22:02
Har du prøvet at skifte den kanal der bliver brugt, eller kører du på "Auto"?
 
 


Skrevet af: bQvle
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 22:30
Jeg bor langt ude på landet, så jeg er alene om alle kanalerne ;) men jo jeg har prøvet at skifte.
der ud over har jeg prøvet at skifte Brodcast mode til 802.11n alene, samt alle de andre mix muligheder der er mellem g,n og b.

Jeg har prøvet at vælge Manuel Transmission Rate, helt ned til 36mbit. Jeg har prøvet med Channel Width på både 20 og 40 mhz.

fjernet alt sikkerhed og kryptering.

prøvet at skifte Transmit Power til både medium og low (high er standard)
Beacon Period, RTS Treshold, Fragmentation Threshold, DTIM Interval har jeg prøvet at ændre fra det ene yderpunkt til det andet.

med andre ord, ALT der har med wireless i routeren har jeg eksperimenteret med.

Uanset hvad jeg har gjort, så har problemet været det samme, og gerne samme steder i mine film, hvor der fx. afspilles meget lyd i film har den en stærk tendens til at gøre det.

Jeg har prøvet at sætte min router lige ved siden af min WDTV live, igen samme resultat.

Derfor er jeg kommet frem til at det må være WDTV'en som ikke håndtere signalet godt nok. også taget i betragtning at min bærbar med 54mbit kan afspille det hele fint over netværket.

Efter som jeg ikke har læst om andre med samme problemer så har jeg en fornemmelse af at det måske kun er min som er noget galt med?.. 

desværre er det en af de ting som de "aldrig" kan fremprovokere hvis man sender den ind til service. ellers er det jo bare USB wifi'ens skyld ;) Hvis ansvaret kan blive placeret et andet sted, så gider de jo ikke engang bruge tid på det.



Skrevet af: justrace
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 22:34
Har du prøvet at smide den i et usb-hul på din pc, og opgradere dens firmware?


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 22:39
Lidt for hurtig, findes ikke. :(


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:46
Endelig. Nu fik jeg min USB D-Link "N" nøgle. Havde lige lidt begynder vanskeligheder, men fik liv i den. Det fungere fint sammen med min gamle Linksys "G" router. Dog vil det muligvis virke hurtigere med en ny "N" router. Billeder blev fint sendt og afspillede desuden en MKV og MPG fil uden problemer. Begge filer er ikke i HD, men kun i SD format og rimelig hårdt komprimeret. Vil prøve med en anden fil når jeg får tid.
 
Hvilken "N" router kan anbefales? Vil ikke give flere tusinde kroner, men omkring 5-600,-


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 10:50
Prøv at se om ikke der er en opdatering til firmwaren på din router.
Men hvis de snakker fint sammen som du skriver, tror jeg ikke det er nødvendigt med en ny router.


Skrevet af: holy
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 12:56
Er også med på vognen med en WD TV LIVE og et NETKORT D-Link RangeBooster N USB Adapter DWA-140N.
 
Jeg har en TDC router (SAGEM 3504) og vil køre med 1080p matriale over netværket direkte ud på TV'et.
Jeg aner dog ikke om det kommer til at køre ok, nogle der ved om det kan lade sig gøre med dette HW?
 
Skal jeg installere en medie server på min PC ? Vil nemlig helst køre matrialet fra min PC af og ud over netværket da jeg ikke vil have en larmende DISK tilsluttet til min WD TV LIVE boks.
 
Jeg glæder mig til at se hvordan det hele spiller.
 
 


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 13:01
Umiddelbart så har jeg fundet ud af at 1080p ikke skal køre trådløst. Der er simpelthen ikke nok båndbredde. Kan du nøjes med 780p burde det ikke være noget problem.

Jeg har som skrevet købt to DWA-140N. Jeg kører dog stadigvæk med en gammel 54mbit router indtil videre, men hvis jeg skal overføre data fra min stationære via trådløst til min nas, som er kablet på netværket, opnår jeg kun en hastighed på 1 MB, hvilket er alt alt for langsomt, så indtil videre er kortet røget ud igen. Jeg har ikke fået tid til at sætte det andet trådløse kort i wd tv live boksen, men regner da med at det vil køre fint med 780p.

Du kan både vælge at installere medieserver på din pc, eller du kan nøjes med at have delt et netværksdrev, hvor wdtv har adgang til.


Skrevet af: bQvle
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 13:43
802.11n er jo hurtigere end et kablet netværk, så der burde være rigeligt båndbredde.

og når min bærbar med 802.11g (54mbit) kan gøre det, så kan jeg ikke se hvorfor WDTVLive ikke kan med en 802.11n dongle. den burde jo kunne levere op til 300mbit, men ligger typisk på omkring 120mbit.

Men er der ikke nogle som har lyst til at teste sådan en 10-15gb. 1080p film? for at se om der sker det samme?

Hvis det er generealt kan man jo håbe det kan fixes i en fremtidig firmware.


Skrevet af: holy
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 14:04
Så vidt jeg ved kan min TDC ROUTER (SAGEM 3504) kun køre 802.11 b+g
Og det er det jeg vil teste 1080p matriale med over netværket ud på min WD TV live.
Måske finder jeg ud af at jeg SKAL have en "N" router også.
 
Slet ingen der har prøvet det?
 
Så vidt jeg kan regne ud så skal der leveres ca 2 MB i sekundet for 1080p matriale.
 
Det burde jo godt kunne lade sig gøre med 802.11 b+g   eller?    ;)
 
 


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 14:13
2Mbit/s .... Så er det ikke i bluray full HD format, for der skal du op på min 40Mbit/s...
Læs evt. på denne side, hvor det er nemt og sammenligne:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_high_definition_optical_disc_formats#Technical_details - http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_high_definition_optical_disc_formats#Technical_details


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: holy
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 14:25
med 2mb så mente jeg 2 MEGA BYTE i sekundet ;)


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 14:44
nå ja, det står der jo ... sorry.. Men jeg tror ikke du kan nøjes med 2MB/s. Du skal vist op på min 4,5MB/s...
Der står lidt her i wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc - http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: holy
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 14:46
Ok jeg regnede det ud på at en 1080p fil er ca 15GB og hvis filmen tager ca 100min så er det ca 2 MB i sekundet...... ;)
 
For de 15gb skal jo igennem på de ca 100min ;)
 
 


Skrevet af: KBAndersen
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 14:52
ok... Nu fylder en Blue Ray film på 1½time vel også en del mere.  Der er vi vel oppe på min 25GB.
Men  så har du vel konverteret din fil til et format der er højere komprimeret?


-------------
Mvh

Kenneth B. Andersen


Skrevet af: holy
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 14:59
jeps den er komprimeret lidt.


Skrevet af: holy
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:31

Arggggg....  desværre så kan det ikke køre HD matriale uden at hakke over trådløst netværk. Jeg prøver nok at skifte min ROUTER ud måske det hjælper.

 
Men ellers vil jeg bare sige at det styrer MAX, det er nok det fedeste "gadget" jeg nogensinde har ejet ;)


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:46
Jeg kan bekræfte at 1080p heller ikke virker her med g via en linksys wrt54g router. Kablet kører det upåklageligt. I morgen får jeg formentlig mulighed for at teste med wireless n


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:47
Det skal lige siges at 780p kører fint med g


Skrevet af: holy
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:54
Ok ja så er det "bare" 1080 matriale der ikke kører via G.
 
jeg håber inderligt at det kører med en N router.
 
Kristoffer kan du ikke lige skrive her ASAP du ved om det kører med en N router?


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 12:13
jo, det gør jeg. Min kammerat har lovet at tage en bedre router med, så vi kan teste det.


Skrevet af: holy
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 18:06
Lige et "tillægs" spørgsmål.   Hvorfor køre med en MEDIE SERVER når WDTV LIVE kan tilgå shares?
 
Hvad er det der går en MEDIE SERVER som TVersity fed?
 
Hvad bruger i til jeres WD LIVE ???


Skrevet af: holy
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 14:00
Kristoffer  virker det???
venter spændt.


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 18:05
Min kammerat kommer først på besøg kl 9, så er ikke sikker på vi når det i dag. Men ellers er det garanteret at vi når det i morgen. Der skal han nemlig afsted igen :)


Skrevet af: holy
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 19:08
skyyyynd dig skyyyynd dig  ;)


Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af holy holy skrev:

Lige et "tillægs" spørgsmål.   Hvorfor køre med en MEDIE SERVER når WDTV LIVE kan tilgå shares?
 
Hvad er det der går en MEDIE SERVER som TVersity fed?


Jeg kan ikke se den store must have fidus ved at bruge TVersity, især fordi man så skal bruge en computer til at køre det.

Men TVersity kan jo omkode filer på farten (hvis computeren er stærk nok), dvs hvis man har evt har nogle filer som WDTV Liven ikke selv kan spille så kan Tversity konvertere og streame live.

ELLER, og det er måske som nogen syntes er brugbart, man kan sætte TVersity op til at hende feeds fra webbet og streame dem videre til WDTV Liven i et format den forstår.

Fx jeg testede det tidligere på P3's "Den Løse Kanon". De havde et webcam oppe på DR's hjemmeside. TVersity hentede og transcoded signalet og streamede det til WDTV Liven så jeg kunne sidde og se (og høre) Huxi og Thisted sidde i P3s studier og lave programmet.

I TVersity kan man lave en liste af diverse webfeebs (fx også podcasts), i WDTV Liven vil TVersity så dukke op under 'mediasevers' menuen, og når man vælger den, vil man kunne se en liste af de ting (feeds) man har sat op i TVersity.

Men jeg har ikke det store at bruge det til så jeg har fjernet det igen.

Hvis jeg vil lytte til en podcast så har jeg det fint med bare lægge dem på en share. Så kan man jo iøvrigt trykke på back, og navigere over i en billede share uden at det stopper afspilning af lyden, så kan  TV'et stå og vise billeder imens :)




Skrevet af: holy
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 19:51
Ahhh ok mange tak.
 
Det det er en slags decoder/gateway/streaming ting ;) Så kan jeg godt se ideen i den.
 
Tror bare ikke jeg får meget glæde ved den ;)
 


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 13:34
Jeg har testet wireless-n med to 1080p film, hvor de blev afspillet uden problemer.
Når jeg skal lægge data fra min stationære til min nas, er jeg dog ikke tilfreds med at køre trådløst, da jeg kun kan overføre 10 Mb/s, så der har jeg tænkt mig at fortsætte med at køre kablet.

Jeg bestiller http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=dir-&sp=all&pid=315923 en af dagene.


Skrevet af: holy
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 13:37
Super, 10 mb i sec er også nok til 1080p MATRIALE.
Tak for testen, jeg køber selv en N router snart.
Hvilken NAS kører du med, for jeg skal selv ud og have en snart også ;)


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 13:48
Jeg har en lg n2b1. Indtil videre er jeg glad for den, bortset fra at den lige umiddelbart ikke kan hoste webpages.


Skrevet af: jannikmariager
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 10:24

HEjsa

kan nogen bekræfte at WD live kan virke med følgende "kabling"

Imac "wireless" Airport Express "kabel" WD live "HDMI" TV det er den config jeg har pt dog til min PS3 hvor noget af det hakker da PS3 MEdiaplayer skal decode noget af det først - har "n" netværk ?

Jannik


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 20:30
En wd tv live kan i hvert fald afspille alt via kabel. Om din Imac så kan levere data hurtigt nok, kan jeg ikke sige. Men går ud fra der sidder en disk af nyere dato? Er det alt der hakker på din ps3? Troede faktisk også at den kunne køre det hele.


Skrevet af: jannikmariager
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 21:39
nej det er kun enkelte film, men så afspiller den uden problemer andre fil i samme format så lidt underligt.


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 16:11
Nu har jeg så fået min egen trådløse router D-LINK DIR-655 WIRELESS N W-LAN ROUTER GIGABIT, og den kører desværre ikke 1080p film smertefrit over trådløst. Det jeg lige har testet med 780p så ud til at virke fint. Pt er der ca 5 meter mellem router og wd tv live, så jeg er desværre lidt skuffet.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 16:23
Ved da snart ikke om der er noget at være skuffet over, da der dagligt bliver skrevet i næsten alle tråde at 1080 IKKE kører på trådløst.


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 16:31
Tja, da jeg i denne tråd skrev følgende: "Umiddelbart så har jeg fundet ud af at 1080p ikke skal køre trådløst. Der er simpelthen ikke nok båndbredde. Kan du nøjes med 780p burde det ikke være noget problem." fik jeg svaret at det var ikke noget problem, og at wireless-n var hurtigere end kablet. Jeg vidste så godt at det ikke var hurtigere, men troede så åbenbart alligevel på ham, da han sagde den kunne køre det.


Skrevet af: holy
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 17:00
Nu har jeg prøvet en del med dette trådløse netværk og N netkort/router.
 
1080p KØRER over netværk med N teknologi, dog kan der være visse filer der ikke gør det.
 
Jeg har kun været ude for een der ikke kørte. Jeg går ud fra at det er noget med hvilket lydformat filen er i bla. Den denne skilte sig ud i forhold til de andre.
 
Jeg har kun testet med MKV filer i 1080p, har testet ca 20 stk og 19 af dem kørte fint.
 
desuden vil jeg tilføje at SIGNALET skal være ret stærkt for at det skal virke.
 
Min WDTVLIVE kunne klare det med en signal styrke på 3 ud af 4, hvis signalet kun er 2 så kørte det ikke optimalt.
 
Men alt ialt så vil jeg sige at det RYKKER FOR VILDT ;)Wink


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Ved da snart ikke om der er noget at være skuffet over, da der dagligt bliver skrevet i næsten alle tråde at 1080 IKKE kører på trådløst.


Og hvis naboen piller lidt ved sin router (skifter kanal), køber en babyalarm, eller bruger microbølgeovnen, kan man risikere at det heller ikke virker med 720p eller sdtv...Angry

Der skal blot være nogle kortvarige pauser/afbrydelser i den trådløse forbindelse, så vil man opleve at videoen hakker.

Træk et kabel.Wink


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 19:46
Er der nogen i tråden der streamer fra en nas? hvis ja, hvilken diske har i brugt? jeg kæmper i øjeblikket med at når jeg streamer så hakker det, selvom jeg kører cat5 kabel og gigabit router/switch osv. jeg har prøvet flere forskellige setups hvor nas'en og wd tv live var det eneste på netværket uden held.

< ="utf-8">Jeg benytter en WD 1,5tb WD15EARS og en Qnap ts-210 NAS.

< ="utf-8">
Jeg har læst mig frem til at der er flere der oplever problemer med nedsat performance på nogen af WD's green line diske, deriblandt min.< ="utf-8">


Skrevet af: holy
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 19:56
Jeg skal faktisk til at købe en nas til samme formål, og regner med at det bliver en SYNOLOGY409 slim med 2.5 tommers diske, håber sgu de er hurtige nok.
 
Men osbech har du sat din nat til raid  og hvilket raid?
 
Jeg har ingen problemer med at køre det fra en enkelt ganske almindelig 7200RPM disk.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 19:59
Så må du nok hellere tjekke data på de 2½'ere du har tænkt på. 7.200'ere er ret pebrede. :)


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af holy holy skrev:

Jeg skal faktisk til at købe en nas til samme formål, og regner med at det bliver en SYNOLOGY409 slim med 2.5 tommers diske, håber sgu de er hurtige nok.
 
Men osbech har du sat din nat til raid  og hvilket raid?
 
Jeg har ingen problemer med at køre det fra en enkelt ganske almindelig 7200RPM disk.

Intet Raid, bare en enkelt disk. Der er flere på wdc commuity som har ligende oplevelse, det sker tilsyneladende når disken er over ca. 70% op, min er nok nærmere 90%, men anyways så er jeg på udkig efter en anden disk og gerne med andres erfaringer at det virker..


Skrevet af: holy
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 21:14
Ja 5400RPM diske er noget skod.
 
7200 eller evt 10k diske......  kører selv med 10k diske til OS det sparker røv, og kan varmt anbefales.
 
5400diske ville jeg kun bruge til lagring af data som ikke skal bruges for ofte.
 
Jeg mener at de GREEN fra WD er 5400 diske alle sammen.


Skrevet af: justrace
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 21:20
Det er ikke helt korrekt, men næsten. Enkelte af dem kan spinne op til 7200, men vil normalt køre 5400.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af holy holy skrev:

Ja 5400RPM diske er noget skod.
 
7200 eller evt 10k diske......  kører selv med 10k diske til OS det sparker røv, og kan varmt anbefales.
 
5400diske ville jeg kun bruge til lagring af data som ikke skal bruges for ofte.
 
Jeg mener at de GREEN fra WD er 5400 diske alle sammen.

Den jeg har er i hvert fald noget skrammel :) kan ikke umiddebart se hvor hurtigt den spinner, men iflg specs burde den kunne levere "varen" det kan den bare ikke når den bliver fyldt op..


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af holy holy skrev:

Ja 5400RPM diske er noget skod.


Ja, larm og højt strømforbrug ved 7200rpm er rigtigt fedt.LOL


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af holy holy skrev:

Ja 5400RPM diske er noget skod.


Ja, larm og højt strømforbrug ved 7200rpm er rigtigt fedt.LOL

Højere strømforbrug er til at leve med, så må man bare gå på toilettet i mørke :) angående larmen så burde det være muligt at finde en der ikke siger så meget... 


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Højere strømforbrug er til at leve med, så må man bare gå på toilettet i mørke :) angående larmen så burde det være muligt at finde en der ikke siger så meget... 


Måske...

Anyways, dine problemer med WD15EARS skyldes ikke at det er en 5400rpm disk, det er helt sikkert. Det må være noget andet.

Er du, og dem som skriver på Synology forumet, opmærksom på at EARS serien har en anden opbygning end de tidligere WD Caviar Green diske? Jeg tænker på at EARS bruger 4096 bytes sektorer, mod 512 bytes i næsten alle andre harddiske (dette er givetvis en forberedelse til 3TB diske som forventes senere på året). Ifølge Western Digital burde dette kun berøre Windows XP, men jeg ved helt ærligt ikke hvor meget de har testet på Linux OS'er...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Højere strømforbrug er til at leve med, så må man bare gå på toilettet i mørke :) angående larmen så burde det være muligt at finde en der ikke siger så meget... 


Måske...

Anyways, dine problemer med WD15EARS skyldes ikke at det er en 5400rpm disk, det er helt sikkert. Det må være noget andet.

Er du, og dem som skriver på Synology forumet, opmærksom på at EARS serien har en anden opbygning end de tidligere WD Caviar Green diske? Jeg tænker på at EARS bruger 4096 bytes sektorer, mod 512 bytes i næsten alle andre harddiske (dette er givetvis en forberedelse til 3TB diske som forventes senere på året). Ifølge Western Digital burde dette kun berøre Windows XP, men jeg ved helt ærligt ikke hvor meget de har testet på Linux OS'er...

Nope det er ikke mig, jeg er på Qnap holdet :) men jeg er også faldet over det du nævner, en af mine venner har en EVDS som bruger "gammel" teknologi og samme nas men han har ingen problemer, hans diske er heller ikke fyldt op som mine, men det er noget vi tester imorgen. 


Skrevet af: holy
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 22:43
7200 diske larmer ikke hvis du har ordentligt kabinet, somsagt så kører jeg med en 10k disk som jeg slet ikke kan høre til OS.
 
Jeg trro jeg køber dette:   http://www.tweak.dk/review/Synology_Disk_Station_DS409slim/1017/1/1 - http://www.tweak.dk/review/Synology_Disk_Station_DS409slim/1017/1/1
 
et burde være hurtigt nok til 1080p matriale med de 35MB i sec den kan læse i raid 5
 
Nogle der har erfaringer med denne nas?


Skrevet af: kristoffervn
Skrevet den: 29-Januar-2010 kl. 23:20
Bruger man en nas er problemet med larmende diske vel ikke eksisternede. Den skal formentlig stå i et andet rum?


Skrevet af: holy
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 10:52
Ja ellers køb en 409slim Synology med 2.5 diske, den larmer ikke.


Skrevet af: len61
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 19:06
Der kommet en ny firmware ver.1_01_24 men den er nok primært for at sikre ,proceduren Vedr. opdatering.
http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live - http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: Pjevs66
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 12:28
Hej Med jer.

Har siddet og læst lidt i denne tråd!
Kan i svare mig på hvad der er den mest optimale løsnings model til min iMac 27# hvor jeg pt bruger Plex via kabel til mit Alfaview plasma tv.
Dette vil jeg meget gerne kunne gøre trådløst fremover.

Så kan i komme med nogle løsnings forslag til en newbee som mig på dette område?




-------------
Mvh.
Pjevs66 aka André



Print side | Luk vindue