Print side | Luk vindue

TX-P46S10 eller TX-P42g10

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73429
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 09:45


Emne: TX-P46S10 eller TX-P42g10
Skrevet af: Perfod
Emne: TX-P46S10 eller TX-P42g10
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 18:21

jeg har kigget lidt på de her to plasma skærme panasonic TX-P46S10 og TX-P42g10 men jeg vil helst have en 46" , men jeg er lidt i et dilemma G10 har jo et bedre billed , men er billeder markant bedre -

Jeg sidder 3.5 meter fra tvet og syntes at 42" er ved at være småt.
 
Mit nuværende tv er at Panasonic 42PZ70E som jeg er rimelig glad for.
 
vil TX-P46S10 have et bedre billed



Svar:
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 19:28
billedet på g10 er en anelse skarpere og dens sortniveau er bedre, som medvirker i lidt bedre dybde og detaljegrad.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 20:15
Men jeg går ud fra at et TX-P46S10 ikke er dårligt eller hvad . 


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 20:49
nej et s10 er et ganske fint tv.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

nej et s10 er et ganske fint tv.


En skam at jeg ikke kan henvise til en forhandler der har de 2 stående ved siden af hinanden

jeg så den hos en aut. forhandler sammen

Helt ærlig
Jeg kunne ikke se forskel.

-------------
E.L.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:27
G10 har også et (synligt) bedre kontrastforhold, og flere indstillingsmuligheder for billedet, bl.a. Gamma. G10 laver f.eks. hvidt mere hvidt, end S10. Jo, G10 laver et synligt bedre billede, i direkte sammenligning. Men hænger S10 først hjemme på væggen, lægger man selvfølgelig ikke mærke til det. Wink
 
Jeg ved at Tape Connection i Århus har begge modeller hængende.
 
M.v.h.


Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:31
nu har jeg lige set på et LG 50PS8000 og ved ikke om det skal være det eller et panasonic s10 50"

kom med jeres bud også køber jeg bagefter i har givet jeres bud


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:33
LG er også en go' skærm. Går man tæt på, så er der dog en masse støj/fnidder i billedet, ligesom LG's billedbehandling foregår på en mærlig måde. Ser mystisk ud tæt på, men ses ikke fra sofaen.
Den hænger i øvrigt også i TC, Århus.
 
M.v.h.


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

G10 har også et (synligt) bedre kontrastforhold, og flere indstillingsmuligheder for billedet, bl.a. Gamma. G10 laver f.eks. hvidt mere hvidt, end S10. Jo, G10 laver et synligt bedre billede, i direkte sammenligning. Men hænger S10 først hjemme på væggen, lægger man selvfølgelig ikke mærke til det. Wink
 

Jeg ved at Tape Connection i Århus har begge modeller hængende.

 

M.v.h.


Du skal dæleme være spec. /kender for at se forskel på billedet
For os alm. er der ikke synlig forskel
Ok. selvfølgelig kan G10 noget mere og har jo også
en anden ytpe panel

Men " man kan høre forskel" når ventilationsanlægget starter på G10

-------------
E.L.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:04
Nej, det behøver man ikke være. Står TV'et med naturlige indstillinger, er det nemt at se forskel.
M.h.t. blæserne på G10, så kører de konstant, og er ikke hørbare i en normal stue...
 
M.v.h.


Skrevet af: Perfod
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:19
hmm kan nu se der ikke er DVB-C tuner i nogle af de 50ps8000 som sælges rundt omkring . det er ellers ret billigt et par steder på nettet men tør ikke købe parallel importeret hvis det nu ikke har DVB-C tuner


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:23
Øøøøh jo da! Nogle er måske parallelimport og har derfor ikke. Den i TC har...
 
M.v.h.


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nej, det behøver man ikke være. Står TV'et med naturlige indstillinger, er det nemt at se forskel.
M.h.t. blæserne på G10, så kører de konstant, og er ikke hørbare i en normal stue...

 

M.v.h.


Citat
er det nemt at se forskel.
Citat slut.

Nej påstår jeg, jeg har studeret dem ved siden af hinanden
Begge skærme var kalibreret korrekt og i lokanle uden
generende side/sollys

Det er ok du har en mening, som jeg godkender
Men vi er ikke enige.

-------------
E.L.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 14:37
Det er ikke en "mening", men et faktum. Har masser af alm kunder, som kan se forskellen... Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: MSG1979
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nej, det behøver man ikke være. Står TV'et med naturlige indstillinger, er det nemt at se forskel.
M.h.t. blæserne på G10, så kører de konstant, og er ikke hørbare i en normal stue...
 
M.v.h.
Det er jeg ikke enig med dig i.
Jeg har selv g10 og en "normal" stue. Jeg hører blæserne om aftenen ved lav volume og når der er stille passager i filmen. Lige nu kører tv2film i baggrunden og jeg kan høre en lav summen som er blæserne der kører.... Jeg er irriteret over det og regner med at skifte det ud inden alt for længe netop pga blæser støjen.
Jeg har læst om flere der er i samme situation som mig med g10´eren.. 


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er ikke en "mening", men et faktum. Har masser af alm kunder, som kan se forskellen... Wink
 

M.v.h.


Jeg gentager:
Du startede med at skrive "let at se"
Vi er og bliver ikke enige.

Blæster:
Man skal være døv for ikke at kunne høre blæseren,
Dette er til gengæld " et faktum" for at bruge dit eget ord


-------------
E.L.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Perfod Perfod skrev:

Men jeg går ud fra at et TX-P46S10 ikke er dårligt eller hvad . 
Jeg har et TX-P42S10 jeg har købt hos Panasonic forhandler i Søborg, mit valg da jeg skulle
købe var fra V10 til X10, jeg valgte S10 på grund af at jeg kunne høre blæserene i V10 & G10
i starten var det svært at komme fra et PX70 til et S10 jeg syntes at PX70 var bedre til SD,
sælgeren sagde at jeg skulle vente til at det havde kørt lidt så skulle jeg bare se, det har jeg
ikke fortrudt, jeg kan hverken høre summen eller brummen fra mit Plasma tv, ovenikøbet har
jeg et super lydløst tv, der bare køre BLU-RAY i 24P super godt.Smile


Skrevet af: craven
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Oprindeligt skrevet af Perfod Perfod skrev:

Men jeg går ud fra at et TX-P46S10 ikke er dårligt eller hvad . 
Jeg har et TX-P42S10 jeg har købt hos Panasonic forhandler i Søborg, mit valg da jeg skulle
købe var fra V10 til X10, jeg valgte S10 på grund af at jeg kunne høre blæserene i V10 & G10
i starten var det svært at komme fra et PX70 til et S10 jeg syntes at PX70 var bedre til SD,
sælgeren sagde at jeg skulle vente til at det havde kørt lidt så skulle jeg bare se, det har jeg
ikke fortrudt, jeg kan hverken høre summen eller brummen fra mit Plasma tv, ovenikøbet har
jeg et super lydløst tv, der bare køre BLU-RAY i 24P super godt.Smile
Kan kun tilslutte mig ovenstående, er yderst tilfreds med mit, og vi ser en del bluray.
Det kan desuden dekode dr hd lyd til dts hvis du ikke har en "boks" til at gøre det.
Kan kun anbefale det


-------------
Mvh
Craven


Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 18:09
altså s10 er bare en x10 med fullhd. g og v serien er panasonic elite serie. og jo man kan godt se forskel. sortniveauet er synligt højere, billede skarperede og der er bedre dybde. Men s10 er stadig et ganske fint tv som jeg sagtens kan anbefale.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4


Skrevet af: craven
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

altså s10 er bare en x10 med fullhd. g og v serien er panasonic elite serie. og jo man kan godt se forskel. sortniveauet er synligt højere, billede skarperede og der er bedre dybde. Men s10 er stadig et ganske fint tv som jeg sagtens kan anbefale.
Jeg anfægter heller ikke på nogen måde at G serien er bedre end S serien, ingen tvivl om det.
Jeg er bare glad for mit S-10 og syntes det er et super tv til prisenSmile
Dog har jeg ikke set dem oppe imod hinanden, kunne være interessant.....


-------------
Mvh
Craven


Skrevet af: buller1
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Oprindeligt skrevet af Perfod Perfod skrev:

Men jeg går ud fra at et TX-P46S10 ikke er dårligt eller hvad . 
Jeg har et TX-P42S10 jeg har købt hos Panasonic forhandler i Søborg, mit valg da jeg skulle
købe var fra V10 til X10, jeg valgte S10 på grund af at jeg kunne høre blæserene i V10 & G10
i starten var det svært at komme fra et PX70 til et S10 jeg syntes at PX70 var bedre til SD,
sælgeren sagde at jeg skulle vente til at det havde kørt lidt så skulle jeg bare se, det har jeg
ikke fortrudt, jeg kan hverken høre summen eller brummen fra mit Plasma tv, ovenikøbet har
jeg et super lydløst tv, der bare køre BLU-RAY i 24P super godt.Smile


Til Blu-ray er den fantastisk - men til SD er den stadigvæk lidt skuffende? Er dette korrekt forstået?



Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Oprindeligt skrevet af Perfod Perfod skrev:

Men jeg går ud fra at et TX-P46S10 ikke er dårligt eller hvad . 
Jeg har et TX-P42S10 jeg har købt hos Panasonic forhandler i Søborg, mit valg da jeg skulle
købe var fra V10 til X10, jeg valgte S10 på grund af at jeg kunne høre blæserene i V10 & G10
i starten var det svært at komme fra et PX70 til et S10 jeg syntes at PX70 var bedre til SD,
sælgeren sagde at jeg skulle vente til at det havde kørt lidt så skulle jeg bare se, det har jeg
ikke fortrudt, jeg kan hverken høre summen eller brummen fra mit Plasma tv, ovenikøbet har
jeg et super lydløst tv, der bare køre BLU-RAY i 24P super godt.Smile


Til Blu-ray er den fantastisk - men til SD er den stadigvæk lidt skuffende? Er dette korrekt forstået?

nu efter jeg har haft det et godt stykke tid, må jeg sige at det klare SD rigtigt godt
jeg har intet at udsætte jeg køre med BOXER med CA modul og kort i mit S10Smile


Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 10-Januar-2010 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:


Blæster:
Man skal være døv for ikke at kunne høre blæseren,
Dette er til gengæld " et faktum" for at bruge dit eget ord


Jeg er ikke døv (testet fornylig til UG resultat) og jeg kan ærligt talt ikke høre blæserne i et G10 med mindre lyden er mutet 100%.

Så skal vi ikke lade være med at ophøje det til et problem? Mit gamle PV60 har også blæsere og eneste tidpunkt jeg hører dem på er når jeg tænder TV'et og de spinner op for derefter at "falde på plads" til et ikke-hørbart niveau.

Hvis I hører blæserne på jeres G10'eren så må de sq være defekte eller også har TV'et problemer med at få luft og må arbejde hårdt for at holde det tilpas køligt.

2 af mine bekendte med G10 kan heller ingen blæsere høre - og ja de snurrer rundt Tongue men på et ikke-hørbart niveau.

Man skal jo ikke lytte til TV med slukket lyd.



Print side | Luk vindue