Print side | Luk vindue

Basta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73443
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 01:25


Emne: Basta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel
Skrevet af: Kenneth Lund
Emne: Basta: ingen forskel på dyreste og billigste kabel
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 21:48
Hahahahaha er der nogen der føler sig taget ved næsen efter aftenens Basta? LOL

-------------
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min http://www.kennethlund.dk/category/tv/ - blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]



Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 21:54
Ja det var som forventet , men HI-FI klubben fik godt nok også en på snuden i det program...
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 21:56
Ja, men det kan sgu da ikke undre - kæft det er en griner med dem som køber de vildt dyre kabler.
 
Syntes han klarede sig godt ham fra HI-FI klubben, ikke noget pis det billige og det dyre giver lige godt billede.
 
Ha-HaBig smile


-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Bjerrehuus
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 21:56
Njaah - måske, men nok ikke så mange..
 
Jeg er selv modstander af de dyre kabler - til mit eget forbrug. For jeg tror vitterligt heller ikke på den hype der har været om forskellen.
 
Men ligesom at jeg selv er agnostiker men dog respekterer andres tro som religiøse, så respekterer jeg også jeg den helhedsfornemmelse det giver, at vide man har et HIFI system hvor alle komponenterne fra A-Z er af god kvali.
 
Det eneste jeg bliver harm over, er hifiklubbens vildledning, som jeg er overbevist om, handler om at skumme fløden..Angry


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 21:57
Hårdt slag for Hi-Fi klubber. Jeg fik bare bekræftet, hvad jeg allerede viste.

-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Hahahahaha er der nogen der føler sig taget ved næsen efter aftenens Basta? LOL
Overhovedet ikke. Jeg benytter Supra, og på den måde jeg benytter mine kabler ved f.eks. anmeldelser, hvor kablerne tit og ofte bliver byttet rundt fra det ene anlæg til det andet, så vil jeg ikke benytte et billigere produkt.
 
Og så har jeg endda alligevel haft fejl på et Supra HDMI kabelSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 21:59
Faktisk er jeg ved at være træt af dansk tv, både basta og so ein ding.
De har ganske vist ret, hvad angår billedekvalitet. Og det er fint at det kommer frem, men jeg tror nu 99% af brugerne herinde var klar over det.
Det der pisser mig af, er at de ikke fortæller om 1.3 standard, byggekvalitet, holdbarhed, stråling (både ind og ud), og ikke mindst længde.
Med andre ord, så mener jeg at man ligeså godt kunne læse en statistik i ekstra bladet. Der kan være noget sandhed i det, men det bliver aldrig helt godt. simpelthen fordi de har en "sandhed" som de vil have frem. Og så "glemmer" man alle andre relevante ting.

Noget andet er at jeg griner helt vildt af Hifiklubben.


Skrevet af: Michael Skov
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:00
Der har da efter min overbevisning, været enighed om at der ikke er forskel på hdmi kabler. Med mindre man er oppe på 10m. Det syntes jeg egentlig, de kunne have oplyst om.

-------------
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:06
Det vidste man vel godt.
Jeg kunne dog godt tænke mig at se en test af lange kabler (minimum 10m) så man ikke skal høre den sædvanlige sang om: "ok, ved de korte kabler er dyrt og billigt måske lige godt. Men ved de lange kabler, der er det kun de dyre der fungerer."
 
Jeg har selv et HDMI kabel på 10m fra "onkel harald" og det sender uden problemer 1080p fra min PS3 til skærmen. 
Den primære forskel er efter min mening i forarbejdning af stik etc. men medmindre man flytter stik etc. hver andet øjeblik kan det jo være ligegyldigt.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:18
jeg må også indrømme min personlige erfaring med HDMI kabler er lidt anderledes..

Jeg køber ikke dyre kabler under 5 meter, men har da et 10meter supra kabel, eftersom clicktronic drillede mig, den hoppede mellem at virker og ikke virke, det samme med et 7.5 meter No-name brand. og derudover så var stik delen elendig på det hele billige home audio, det faldt fra hinanden efter 10 monteringer.

Men er det billede så er der. skal også siges jeg kører med HDMI 1.3 mellem forstærker og projekter, og det kommer meget an på udstyr.

MEn det er vel ikke nogen nyhed at man ved digitale kilder enten har eller ikke har signaler.

Dog er det som netkabler, der er forskel. har da også store problemer med at hive 1000mbit ud af en del af de cat5 kabler jeg har liggende.

Men synes nu heller ikke 800 som jeg gav for et 10meter supra kabel var slemt, når vi snakker 3-5 k som man giver for monster cables så synes jeg det er fuldstændig blæst ude af propotioner.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:22
Nu er monster cables også kendt for at være det mest overbetalte inden for hi-fi overhovedet

-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: sani
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Faktisk er jeg ved at være træt af dansk tv, både basta og so ein ding.
De har ganske vist ret, hvad angår billedekvalitet. Og det er fint at det kommer frem, men jeg tror nu 99% af brugerne herinde var klar over det.
Det der pisser mig af, er at de ikke fortæller om 1.3 standard, byggekvalitet, holdbarhed, stråling (både ind og ud), og ikke mindst længde.
Med andre ord, så mener jeg at man ligeså godt kunne læse en statistik i ekstra bladet. Der kan være noget sandhed i det, men det bliver aldrig helt godt. simpelthen fordi de har en "sandhed" som de vil have frem. Og så "glemmer" man alle andre relevante ting.

Noget andet er at jeg griner helt vildt af Hifiklubben.
 
jeg er hel enig med baekgaard.. derest basta  test er fin til "familie danmark" men er serdeles mangelfuld  ...da der bliver ikke nevnt noget om selve fysiske kvalitet af kabl styk, osv... der er korakt at signal fra A-B er sammen ... men der vil vi næsten aller samen her så længe vi har 1.3... enten er hul igenem eller er der ikke hul igenem....
men hvad så hvis vi  skifter daglig kabel  ud og in.. projektor -tv... 
 
jeg vil personlig aldrig købe netop den VDH til de 1600 kr... men vil til hver til giver et par hundrede kr for en supra kabal  da jeg synes at de er ok prisfastset...Wink


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:28
Lige her er der jo ikke noget at komme efter.   Der ER ikke nogen grund til at købe dyre HDMI kabler,men man bør nok nærmere gå efter de kabler der passer bedst i farve, tykkelse,smidighed osv.
Har lige lånt et toslink på 10 meter til en kammerat der havde købt et dyrt, tykt og UBRUGELIGT kabel, men som med mit kabel kunne konstatere at det VAR det dyre kabel der var fejl på.
Det vigtigste ved toslink og HDMI er efter min mening smidighed og gode stik.


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:28
Som nogen her allerede er inde på, så synes jeg at der blev overset nogle ting i indslaget.
Ligeledes forstår jeg ikke, at repræsentanten fra HFK (som må formodes at have lidt indsigt i produkterne) ikke kom med nogle af de gode argumenter der er for at købe et ordentligt kabel.

Det kom sikkert ikke som en overraskelse for de fleste gæster her på siden, at digitale signaler ikke kan gøres bedre af et kabel. Men helt ukendt er det jo heller ikke, at cross-talking og andre RF forstyrrelser kan forekomme, når man har en hel bunke strøm/signalkabler liggende i én stor dynge bag sine apparater.
Ukendt er det heller ikke, at der er stor forskel på kvaliteten af stik og hvor bestandige de overfladebehandlinger connectorerne har fået er mod oxidering og slitage. At billigt kobber er svagere og mere sprødt pga. lav renhed og derfor hurtigere giver efter for kraftige buk og bøj, der tit er nødvedige for at få det hele til at sidde som det skal, er også testet og bevist.
Og så synes jeg at det er mildt sagt skuffende, at et program der skal vejlede forbrugerne på intet tidspunkt kommer omkring at der findes standarder for HDMI kabler, som man skal huske at holde øje med inden man bare køber.

TV2 kan konkludere hvad de vil, jeg er mere end tilfreds med mine Supra HDMI kabler.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:41

Jeg har ikke lige brugt TV2 Sputnik før, nogen chance for at det kommer på dér, og i givet fald hvornår skal jeg forvente det?



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Nu er monster cables også kendt for at være det mest overbetalte inden for hi-fi overhovedet

På ingen måde, de er tværtimod klassens pæne dreng sammenlignet med så mange andre, Især NordOst der er kendt for deres strømkabler til 160k, højttalerkabler til 300k, og signalkabler til 250k.
 
 
Nu ved jeg godt at snakken primært går på hdmi kabler, og jeg skal love for at mange "highend" producenter giver den gas. Selv optiske kabler (ja, dem der er lys i) er set til sindsyge priser. Men i og med at det kun er optiske og hdmi kabler man kan totaludelukke som værende "uden forskel", så vil der altid være frirum for at folk kan gå amok med alle andre typer kabler.
 
men ellers er avancen da på højttaler og signal kabler:

 
 
Højttalerkabel sæt: Bertram ProXima 1 kobber;
2,0m sæt 119500,-
2,5m sæt 137000,-
3,0m sæt 154500,-
4,0m sæt 189500,-
5,0m sæt 224500,-
6,0m sæt 259500,-

Bertram ProXima 1 sølv;
2,0m sæt 180000,-
2,5m sæt 210000,-
3,0m sæt 240000,-
4,0m sæt 300000,-
5,0m sæt 360000,-
6,0m sæt 420000,-
 


-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:


Ligeledes forstår jeg ikke, at repræsentanten fra HFK (som må formodes at have lidt indsigt i produkterne) ikke kom med nogle af de gode argumenter der er for at købe et ordentligt kabel.
 
Pågældende medarbejder er ansvarlig for drift af butikkerne og ikke for produktkendskab, så valget af medarbejder til at besvare kritikken undrer mig lidt - men det er sikkert standardprocedure at han tager sig af pressekritik. Uden at have set programmet: Jeg er enig, man kunne godt have fremhævet hvilke argumenter der så er for at købe et ordentligt kabel, men det er så heller ikke til at sige hvordan det er blevet klippet. Det er mildt sagt ikke usandsynligt at der har været fremsat en masse gode argumenter som TV2 ikke liiige fandt relevante for deres vinkel på historien...
 
Når det er sagt, så synes jeg det er på tide at der bliver sat lidt spørgsmålstegn ved lidt af hifi-galskaben. Bare ærgeligt at det skal komme fra et af de mindst seriøse programmer på dansk tv.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Ligeledes forstår jeg ikke, at repræsentanten fra HFK (som må formodes at have lidt indsigt i produkterne) ikke kom med nogle af de gode argumenter der er for at købe et ordentligt kabel.

 

Pågældende medarbejder er ansvarlig for drift af butikkerne og ikke for produktkendskab, så valget af medarbejder til at besvare kritikken undrer mig lidt


I det jeg så af programmet var det netop også spørgsmål vedr. drift af butikkerne (tre ansattes udtalelser der gik mod HiFi Klubbens generelle holdning til emnet, der er at der ikke er forskel) og ikke om der var forskel eller ej på kabler.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:19
Med hensyn til Toslink.

JEg køber dog aldrig det billigste igen, har haft de helt tynde sorte kabler, de er papirs tynde, 2-3 gange har jeg haft brud på de der billige kabler,men køber de 2 billigste, tror de koster 60kr for et par meter.

Men jeg har også hørt de LANGE taler i hifiklubben Odense, om HVORFOR dyre toslink giver hørbart MEGET bedre lyd, og man stod også bare at tænkte.. ÅRHHHH GUD..

men det kommer også meget an på sælgeren. er nu meget glad for min pusher i Holstebro, dog kan han da også friste mig med lidt dyre kabler. 

er fuldstændig hul i hovedet jeg købte et 500krs Van Der Hul subwoofer kabel til min PV1, men det gule kabel er næsten usynligt på mit gulv, og det er dejligt flexibelt. men nogle gange må man også være lidt blæst i den verden. godt nok er det analogt kabel, men det er jo ikke noget der skal trække effekt.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

er fuldstændig hul i hovedet jeg købte et 500krs Van Der Hul subwoofer kabel til min PV1, men det gule kabel er næsten usynligt på mit gulv, og det er dejligt flexibelt. men nogle gange må man også være lidt blæst i den verden. godt nok er det analogt kabel, men det er jo ikke noget der skal trække effekt.

Et dårligt konstrueret subwooferkabel kan fx være skyld i summen i subwooferen, det har jeg tidligere oplevet med kabler fra IXOS. Det fik jeg heldigvis skiftet ud.


Skrevet af: kleth
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 07:34
Jeg har altid købt gode signal kabler,
men efter Tænk' og DTI' test af højtalerkabler for app. 10år siden, har jeg altid bare købt kabler med et godt kvadrat og som ikke var alt for grimme. Til min Vincent SparkII bruger jeg 1,5mm2 hvidt fladt elkabel til ca. 1kr/m.

Må indrømme at jeg aldrig har kunne forstå hvorfor et højtalerkabel med stramt vævede fibre skulle kunne give en "stram" lyd . . . . Men ligesom sidste gang vil dette her nok også være glemt af masserne om 4-6 måneder.


-------------
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.


Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 08:22
Kabler er generelt noget af det butikkerne tjener mest på i forhold til indkøbsprisen, så selvfølgelig vil de gerne sælge et ekstra "godt" et af slagsen.


Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg har ikke lige brugt TV2 Sputnik før, nogen chance for at det kommer på dér, og i givet fald hvornår skal jeg forvente det?

Du må gerne "låne" udsendelsen af mig - jeg sender dig lige en PM når jeg har fået uploadet den til min Dropbox... Wink

-Kent


-------------
http://eu.playstation.com/psn/profile/kbhsn/">


Skrevet af: Poplic
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg har ikke lige brugt TV2 Sputnik før, nogen chance for at det kommer på dér, og i givet fald hvornår skal jeg forvente det?


Programmet ligger tilgængeligt på Sputnik nu - Du skal ca. halvvejs ind i udsendelsen med mindre du interesserer dig for om et specifikt rengøringsmiddel er miljøvenligt eller ej...


-------------
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor


Skrevet af: Kief
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 13:30
Nu har jeg arbejdet i Hifiklubben for nogle år siden og jeg anbefalede aldrig de dyre HDMI kabler, plejede at sælge HFK's eget mærke som koster 2-300 kr for et par meter (det gjorde de i hvert fald dengang)

Jeg er enig i at når vi snakker om digitale signaler så er der ikke meget at komme efter, når vi snakker kvalitet ud over det som andre har påpeget herinde...

Et tidligere indlæg snakker om højtalerkabler og der er også den opfattelse at ht-kabler er underordnet og man lige så godt kunne bruge et elektriker-kabel. Til det vil jeg sige at jeg igennem mine korte periode som studiejob i HFK har hørt utrolig mange anlæg med både HT-kabler til 25 kr meteren og til 1000 kr meteren og JEG kunne i hvert fald høre forskel. 

Derudover er der også forskel på om det er et kobber eller sølv kabel, men det er så en anden sag..


-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: Masterbrew
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Et tidligere indlæg snakker om højtalerkabler og der er også den opfattelse at ht-kabler er underordnet og man lige så godt kunne bruge et elektriker-kabel. Til det vil jeg sige at jeg igennem mine korte periode som studiejob i HFK har hørt utrolig mange anlæg med både HT-kabler til 25 kr meteren og til 1000 kr meteren og JEG kunne i hvert fald høre forskel. 

Derudover er der også forskel på om det er et kobber eller sølv kabel, men det er så en anden sag..


Spørgsmålet er så om det er placebo-effekt du oplever. Diverse dobbel blindtest jeg har kunnet opstøve på nettet har ikke påvist nogen hørbar forbedring.


Skrevet af: bQvle
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 15:40
Jeg har så desværre oplevet at købe et hdmi kabel i for dårlig kvalitet = Intet billede (720p) på 12 m.
Det blev udskiftet med en Supra hvilket hjalp på problemet.

Nu har jeg lige sat projekter op, hvor jeg også skulle bruge 12m kabel, og der tøvede jeg ikke med Supra'en.

jeg orkede simpelthen ikke at skulle trække et kabel om, igen igen..


Skrevet af: madass32
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 15:59
slet


Skrevet af: madass32
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 16:01
"Spørgsmålet er så om det er placebo-effekt du oplever. Diverse dobbel blindtest jeg har kunnet opstøve på nettet har ikke påvist nogen hørbar forbedring."



Har for sjov lavet mig et cat5 HT kabel og sammenlignet det med mit monster THX, der kunne man sagtens høre forskel, men de havde bække fordele og ulemper (tror jeg laver en biwire løsning med bække kablerSmile), men en ting er sikkert, jeg prøvede det også mod et installationkabel og her var Cat5 kablet meget bedre. 

tror nu også det kommer an på højtalere og forstærkere for prøvede det på et andet setup hos de gamle, her var der også stor forskel, men stort set de omvendte egenskaber af hvad jeg selv havde oplevet på mit egetStern Smile



Skrevet af: Fuldafenergi
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 16:16
Hvad skal jeg vælge????
Jeg skal forbinde mit tv til dvd med hdmi
og digital yousee boks til tv med hdmi.
max længde 2 m.
kan man se/høre forskel på hdmi kabel fra harald nyborg til 59kr vs. deres prof kabel til 199kr,
når afstand ikke er længere end 2 meter
eller skal jeg vælge noget helt andet.....


Skrevet af: madass32
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 16:25
harald nyborg til 59krSmile


Skrevet af: Udmeldt
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Fuldafenergi Fuldafenergi skrev:

Hvad skal jeg vælge????
Jeg skal forbinde mit tv til dvd med hdmi
og digital yousee boks til tv med hdmi.
max længde 2 m.
kan man se/høre forskel på hdmi kabel fra harald nyborg til 59kr vs. deres prof kabel til 199kr,
når afstand ikke er længere end 2 meter
eller skal jeg vælge noget helt andet.....


Som sagt tidligere er der IKKE forskel på kvaliteten af billedet.

Men forskellen for mit vedkommende ligger i byggekvaliteten som f.eks. stik og kablet's fleksibilitet. Jeg bruger >Lindy Fladt HDMI< som er fladkabel og har en super kvalitet i stik.


Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 17:57
De fleste butikker taler for deres dyrere kabler. Se bare på internet-butikker hvad de skriver om deres hdmi kabel til kr. 500,- ift. et til kr. 79,-
 
Jeg kan ikke se en dyt forskel på hdmi kabler. Ej heller høre forskel på korte digitale kabler.
 
Markant anderledes har jeg det med ht kabler.


-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset


Skrevet af: Yesper82
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 18:06
Nu ska man lige tænke på at TV2 (i denne type tv-programmer) er god til, kun at se tingene fra en synsvinkel.
De laver tv-programmet, så de er sikker på at seeren bliver overbevist. Ellers havde de jo ikke et tv-program som folk gad at se på....
Derfor undlader de at fortælle om ting som: længde, kvaliteten på stik, afskærmning, tykkelse osv.
 


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 22:43
Jeg overvejde kraftigt, at slukke da de forsøgte, at se billedforskel med en filmoptagelse i skæret fra 15-20 projektører.
 
Som Henrik sagde, så har vi faktisk kunder der absolut vil have de dyre kabler velvidende, at der ikke er en registrerbar forskel. Det lod dog ikke til at Basta-konen troede på den !


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:


Ligeledes forstår jeg ikke, at repræsentanten fra HFK (som må formodes at have lidt indsigt i produkterne) ikke kom med nogle af de gode argumenter der er for at købe et ordentligt kabel.
 
Pågældende medarbejder er ansvarlig for drift af butikkerne og ikke for produktkendskab, så valget af medarbejder til at besvare kritikken undrer mig lidt - men det er sikkert standardprocedure at han tager sig af pressekritik. Uden at have set programmet: Jeg er enig, man kunne godt have fremhævet hvilke argumenter der så er for at købe et ordentligt kabel, men det er så heller ikke til at sige hvordan det er blevet klippet. Det er mildt sagt ikke usandsynligt at der har været fremsat en masse gode argumenter som TV2 ikke liiige fandt relevante for deres vinkel på historien...
 
Når det er sagt, så synes jeg det er på tide at der bliver sat lidt spørgsmålstegn ved lidt af hifi-galskaben. Bare ærgeligt at det skal komme fra et af de mindst seriøse programmer på dansk tv.

jeg synes da at programmet belyser nogle vigtige faktorer for samfundet. Jeg synes det er forkert at sige at det er et af de mindst seriøse programmer i dansk tv bare fordi at de rammer branchen. Det er jo et forbruger program. Og de har jo ret.


-------------



Skrevet af: Strange
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 00:46
Kan det ses online et sted?


Skrevet af: sani
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Kan det ses online et sted?
 
du kan se den på sputnik


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 03:39
Nu er jeg ikke fan af HFK, langt fra, men i denne udsendelse fremstår deres repræsentant yderst sympatisk. Han indrømmer fejlen, giver journalisten ret, lover at der i fremtiden ikke vil ske lignende fejl, og vil give de kunder, som føler sig snydt, pengene tilbage. Alt imens kører hun videre, som om hun slet ikke hører hvad han siger, og gentager de samme spørgsmål ca. 3 gange. JEG blev irriteret over at høre på hende, og jeg er selv imod kabel-snobberi.

-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Nu er jeg ikke fan af HFK, langt fra, men i denne udsendelse fremstår deres repræsentant yderst sympatisk. Han indrømmer fejlen, giver journalisten ret, lover at der i fremtiden ikke vil ske lignende fejl, og vil give de kunder, som føler sig snydt, pengene tilbage. Alt imens kører hun videre, som om hun slet ikke hører hvad han siger, og gentager de samme spørgsmål ca. 3 gange. JEG blev irriteret over at høre på hende, og jeg er selv imod kabel-snobberi.
 
Enig, programmet er generelt væsentligt mere useriøst end de ting de kritiserer. Det MÅ kunne lade sig gøre at lave oplysende forbruger-tv der er interessant nok til at folk gider glo på det, uden at det skal være Ekstra Bladet i tv-form. Jeg synes det er enormt irriterrende at de gør så meget ud af de tekniske tests af tingene, og så planter en ekstremt sensationsliderlig reportage ovenpå.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:


jeg synes da at programmet belyser nogle vigtige faktorer for samfundet. Jeg synes det er forkert at sige at det er et af de mindst seriøse programmer i dansk tv bare fordi at de rammer branchen. Det er jo et forbruger program. Og de har jo ret.
 
Nu er det lidt nemt at sige at det bare er fordi de rammer branchen at jeg kalder programmet useriøst, især når jeg netop har bakket programmets kritik op. Jeg brokker mig over dét program ved enhver tænkelig lejlighed, men det opdager du naturligvis ikke når det ikke har med denne branche at gøre, for så sker det jo ikke hér. Jeg har venner der ser det konsekvent, og derfor har jeg nogle gange været tvangsindlagt til at se det, og selv når de har 100% ret i den kritik de fremfører, og det er en ualmindeligt god sag de fører, så krummer jeg tæer over den journalistiske stil. Jeg synes det er en enormt usympatisk tankegang at det er i orden at tilsvine folk med alle midler, så længe det er "i forbrugernes interesse". Det har ikke en kæft med forbrugeroplysning at gøre, det er ren sensationsjournalistik. Forbruger-delen er bare midlet, og tilfældigvis et ganske effektivt middel.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 09:46
Jeg er enig med dig der Otto

Journalisterne kan hurtigt blive trættende at høre på. Men det synes jeg egentlig, er et generelt problem blandt dem. Det samme sker, når der er interviews i tv2 nyhederne, om et stort emne, og de snakker med den "skyldige". De stiller spørgsmål, mange gerne vil have besvaret. Problemet er så at når modparten kommer med sine argumenter, bliver de afbrudt med et nyt spørgsmål, inden de er færdig. Derfor føler man også tit, at man aldrig får hele forklaringen med. Så det der startede some et interview, hvor modparten har mulighed for at forklare sig selv, løber til sidst ud i det rene mudderkast fra journalistens side.

Jeg har i hvert fald tit følt, at jeg ikke har fået hele forklaringen med, og det gør ofte hele interviewet ubrugeligt for mig.


-------------
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Journalisterne kan hurtigt blive trættende at høre på. Men det synes jeg egentlig, er et generelt problem blandt dem.

Enig. Mange journalister er mere interesserede i at fungere som anklager end at få sagen belyst.

Derfor ser man alt for tit, at offeret - sagligt eller usagligt - forsøger at forklare, hvad der faktisk er sket, så man bedre kan tage stilling til, om der overhovedet er noget at kritisere. Men i stedet for at bore mere i disse argumenter og se, om de holder, ignorerer journalisten totalt offerets argumentation og bliver ved med at køre rundt i spørgsmål af typen "Kan du ikke selv se, at det er for dårligt?" og "Hvad vil du gøre for, at det ikke sker igen?"

Der var et godt eksempel i går i sagen om de 56 slettede mails i beskæftigelsesministeriet. Ministeren (som jeg virkelig ikke kan lide, så her er jeg ikke farvet til hans fordel) lød faktisk til at have en ret interessant forklaring, men han blev afbrudt så meget, at vi aldrig fandt ud af om den holdt. Men vi fik så meget med, at jeg tror, at det var det her, han forsøgte at forklare:

Disse mails var reelt ikke slettede. De var flyttet fra en forkert placering til en korrekt placering. Forseelsen bestod alene i, at man åbenbart kun må kopiere en mail til den korrekte placering, ikke flytte den.



Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 12:04
Uanset indslaget, så kan man vel sige at man betaler for meget for de helt dyre HDMI-kabler i forhold til ydelse.   Køber man et billigt kabel der ikke virker, ja så er det jo bare ned og bytte...
 


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Uanset indslaget, så kan man vel sige at man betaler for meget for de helt dyre HDMI-kabler i forhold til ydelse.   Køber man et billigt kabel der ikke virker, ja så er det jo bare ned og bytte...
 
Kan man jo kun hvis der er en fejl i kablet. Dvs den går ikke hvis man har bøjet og drejet stikket så meget det er gået løs, eller hvis man køber 15 meter for 100kr og tror det kan køre 1080p


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Nu er jeg ikke fan af HFK, langt fra, men i denne udsendelse fremstår deres repræsentant yderst sympatisk. Han indrømmer fejlen, giver journalisten ret, lover at der i fremtiden ikke vil ske lignende fejl, og vil give de kunder, som føler sig snydt, pengene tilbage. Alt imens kører hun videre, som om hun slet ikke hører hvad han siger, og gentager de samme spørgsmål ca. 3 gange. JEG blev irriteret over at høre på hende, og jeg er selv imod kabel-snobberi.
 
Enig, programmet er generelt væsentligt mere useriøst end de ting de kritiserer. Det MÅ kunne lade sig gøre at lave oplysende forbruger-tv der er interessant nok til at folk gider glo på det, uden at det skal være Ekstra Bladet i tv-form. Jeg synes det er enormt irriterrende at de gør så meget ud af de tekniske tests af tingene, og så planter en ekstremt sensationsliderlig reportage ovenpå.

Nemlig. Ved at gøre det på denne måde, skyder de sig selv i foden, da de mister de seere, som forventer reel journalistik. Programmets intentioner er gode nok (håber jeg - måske er de bare ude på at hænge folk ud), og de har en fin pointe, men som du skriver, er der andre måder at nå frem til samme resultat på, uden rendestens-journalistik.


-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB


Skrevet af: castillo
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 15:32

Hvad gør de med alle de kabler som kommer ind til dem igen?



-------------
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 15:56
Desværre er "i forbrugernes interesse" blive en blanco check for at hænge folk ud, i den senest tid, været flere eksempler, kan i flæng nævn Fældegården sagen (som har ødelage flere af personalet liv), muhammedkrisen (hvor man genoptrykke tegningen gang på gang "i forbrugernes interesse") og sidst modet på Maria Møller Christensen, hvor man hænge en mand ud med bilde og navn, hans live er for altid ødelagt.

Derved blive presse i Danmark også til den dømme ret, før at domstole har tale, i Danmark er man uskyldig til man er dømt, men ikke mere, her er den Danske presse blive til de ny domstol, dette er en farlig udvikling. 


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af castillo castillo skrev:

Hvad gør de med alle de kabler som kommer ind til dem igen?


Hehe, Dem pakke dem om og sælge den for en flad 50,- kr., så er der nemlig god salg i dem LOLLOLLOL
LOLLOL


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 16:49
Jeg tillader mig at citere direkte fra HFKs hjemmeside:

"OBS: Et dyrere HDMI-kabel giver dig ikke bedre lyd og billede, men et digitalt signal kan stadig være følsomt over for forstyrrelser, specielt over længere stræk. Derfor kan et bedre kabel i nogle tilfælde løse problemer med signaloverførslen mellem afspiller og tv/projektor."

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hdmi-kabel/argon_5103h-hdmi_kabel_10-meter.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hdmi-kabel/argon_5103h-hdmi_kabel_10-meter.htm

Hvis det er nyt er der da kommet lidt godt ud af debatten. Ellers er der vist ikke meget at komme efter, med mindre sælgerne i forretningerne bilder kunderne det modsatte ind.

MVH
tvkartoffel


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 17:56
Det har vi nu pointeret over kunderne længe, så det er ikke nyt.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 18:00
Hermed opfodrer jeg Basta til at til at teste HDMI kabler i længet på 10-12 meter, for at se om Hifi klubbens påstande om at der er forskel, når det komme til lange HDMI kabler Wink


Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 18:21

Du er nok den person der bruger mest tid herinde, og har du bare læst et fåtal af de problemer der er med diverse kabler, så ville du også vide, at der ER en forskel når kablerne kommer op i de længde. Ikke nødvendigvis det dyreste der er det bedste, men forskel er der. Det kan i flere tilfælde også afhænge af det udstyr der benyttes.

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal tage dit udsagn for udtryk for, at du læser knap så meget som du skriver, når du suser rundt herinde.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hermed opfodrer jeg Basta til at til at teste HDMI kabler i længet på 10-12 meter, for at se om Hifi klubbens påstande om at der er forskel, når det komme til lange HDMI kabler Wink
 
Du kan roligt tage HFK's udsagn for gode varer - jeg har set problemerne med egne øjne - se på bedre kabler...
 
M.v.h.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hermed opfodrer jeg Basta til at til at teste HDMI kabler i længet på 10-12 meter, for at se om Hifi klubbens påstande om at der er forskel, når det komme til lange HDMI kabler Wink
 
Du kan roligt tage HFK's udsagn for gode varer - jeg har set problemerne med egne øjne - se på bedre kabler...
 
M.v.h.
Hvad er det du har set ?Wink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:39
F.eks. to forholdsvis dyre kabler (10 meter lange). Det ene var der billede igennem på alt, pånær 1080p. Det andet var der billede på alt...
 
En anden situation. 9 meter kabel gav grønne prikker, som for rundt i billedet. Med et andet fabrikat og 12 meter, var der fint billede...
 
M.v.h.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

F.eks. to forholdsvis dyre kabler (10 meter lange). Det ene var der billede igennem på alt, pånær 1080p. Det andet var der billede på alt...
 
En anden situation. 9 meter kabel gav grønne prikker, som for rundt i billedet. Med et andet fabrikat og 12 meter, var der fint billede...
 
M.v.h.
Jeg tror nu du kunne have oplevet at skifte de defekte kabler ud med nye,af samme type,mærke og længde, og opleve at de virkede upåklageligt.
Den omtalte test var helt igennem reel, men der er selvfølgelig mulighed for god og dårlig afskærmning.


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:48
Defekte? De var sgutte defekte. Det var nye ud af kassen!
Desuden var det ikke en test, men i forbindelse med arbejde.
 
Desuden var sidstnævnte i forbindelse med et bestemt setup, for de virkede i andre sammenhænge.
 
God og dårlig afskærmning? Netop! Det er jo bl.a. én af forskellene på dyre og billige kabler, og også én af de ting man betaler mere for i de dyrere kabler...
 
M.v.h.


Skrevet af: filthat
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:52
Et produkt kan jo sagtens være defekt selvom det er helt nyt.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Defekte? De var sgutte defekte. Det var nye ud af kassen!
Desuden var det ikke en test, men i forbindelse med arbejde.
 
Desuden var sidstnævnte i forbindelse med et bestemt setup, for de virkede i andre sammenhænge.
 
God og dårlig afskærmning? Netop! Det er jo bl.a. én af forskellene på dyre og billige kabler, og også én af de ting man betaler mere for i de dyrere kabler...
 
M.v.h.
LOL   Du mener altså at et nyt kabel aldrig kan være defekt ?
Sådan som jeg er orienteret, så ER der ikke forskel, ud over at der kan være gode og mindre gode stik.
Det med afskærmningen er vist nærmest teoretiskWink


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af filthat filthat skrev:

Et produkt kan jo sagtens være defekt selvom det er helt nyt.
NetopWink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:58
Som skrevet, så virkede det fint i en anden opsætning!
 
Egentlig er jeg ret ligeglad med, hvad folk mener. Jeg har arbejdet med det, og set hvad kablet betyder.
 
M.v.h.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som skrevet, så virkede det fint i en anden opsætning!
 
Egentlig er jeg ret ligeglad med, hvad folk mener. Jeg har arbejdet med det, og set hvad kablet betyder.
 
M.v.h.
Ja men hvis kablet virker fint i en anden opsætning,så er det jo ikke kablet der er fejl på?Wink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 00:03
Hvad er så forklaringen på at det andet kabel virkede fint begge steder?
 
M.v.h.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvad er så forklaringen på at det andet kabel virkede fint begge steder?
 
M.v.h.
Der kan selvfølgelig være fejl i både billige og dyre kabler, men måske stikket det blev tilsluttet har en løs forbindelse ?
Jeg ved det selvfølgelig ikke, men det at dyre kabler skulle være en god investering generelt holder simpelt hen ikke. Signalet bliver ikke bedre ved dyre kabler end ved billige, så det skal eks.være for at få bedre stik man vælger de dyre kabler.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 00:44
Jeg har slet ikke nævnt at signalet skulle blive bedre. Men netop at muligheden for fejl, støj og indstråling vil minimeres f.eks. grundet bedre stik og afskærmning.
 
M.v.h.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 07:27
Jeg har lige haft købt et 15 m HDMI kabel på nettet til 500 kr, da jeg også lige har købt en projektor (Optoma HD 20). Kablet gav sne på billede og forbindelsenm faldt ud og kom igen og forsvandt igen. Hvis jeg brugte det samme kabel sammen med mit TV, var der ingen problemer. Det endte med at jeg købte et Argon kabel i Hifiklubben på 15 meter og nu virker min projektor.
Så ja der er forskel når man kommer op på lange længter.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Ja men hvis kablet virker fint i en anden opsætning,så er det jo ikke kablet der er fejl på?Wink
 
NETOP!
 
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Sådan som jeg er orienteret, så ER der ikke forskel, ud over at der kan være gode og mindre gode stik.
 
Så er du fejlorienteret. Der er i høj grad forskel både på selve kablet og på stikkene, mht. evnen til at levere en vis båndbredde. Og det behøver ikke være relateret til et defekt kabel. Det der gør det svært at kvalitetsteste kablerne i praksis, er som Henrik er inde på, at man kan opleve at et kabel virker med 1080P i én opstilling, men ikke i en anden opstilling, og så tager man et andet kabel der virker fint i begge opstillinger. Andre kabler virker bare konsekvent ikke i 1080P. Der er forskel, og forskellene kan måles med netop dét udstyr der blev brugt i programmet, når vi taler om 10 meters kabler. Forskellene kan bare ikke måles med dén test-metode på korte kabler. 1-meters kabler vil stort set altid virke så længe de ikke er defekte (hvilket billige kabler så oftere er), 10-meters kabler er en helt anden snak.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Ja men hvis kablet virker fint i en anden opsætning,så er det jo ikke kablet der er fejl på?Wink
 
NETOP!
 
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Sådan som jeg er orienteret, så ER der ikke forskel, ud over at der kan være gode og mindre gode stik.
 
Så er du fejlorienteret. Der er i høj grad forskel både på selve kablet og på stikkene, mht. evnen til at levere en vis båndbredde. Og det behøver ikke være relateret til et defekt kabel. Det der gør det svært at kvalitetsteste kablerne i praksis, er som Henrik er inde på, at man kan opleve at et kabel virker med 1080P i én opstilling, men ikke i en anden opstilling, og så tager man et andet kabel der virker fint i begge opstillinger. Andre kabler virker bare konsekvent ikke i 1080P. Der er forskel, og forskellene kan måles med netop dét udstyr der blev brugt i programmet, når vi taler om 10 meters kabler. Forskellene kan bare ikke måles med dén test-metode på korte kabler. 1-meters kabler vil stort set altid virke så længe de ikke er defekte (hvilket billige kabler så oftere er), 10-meters kabler er en helt anden snak.
Jeg kan godt se at mine svar måske ikke konkret specificerer at jeg mener der KAN være forskel ved længere kabler,men jeg mener ikke svaret nødvendigvis ligger i prisen på kablet, og det er DET jeg oppunerer imod i Henriks svar, hvor han siger noget med " Du kan roligt tage HK´s svar for gode varer , for det har han selv set"        Hvad er det man ser ? Er det at det dyre kabel er bedre end det billige ?
Eller er det blot en konstatering af at det billige kabel blev afløst af et dyrt, og dermed blev problemet elemineret?
Kort og godt mener jeg at de billige kabler KAN være lige så gode som dyre, men på længder over 12-15 m., er sansynligheden for fejl nok større ved billige kabler.
Omvendt vil man jo kunne købe det billige kabel,teste det, og levere det tilbage HVIS det fejler.
P.S.   Jeg har selv købt et 15 m. HDMI i til omkring 1000 kr. til min projektor, og det virker perfekt.


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Kort og godt mener jeg at de billige kabler KAN være lige så gode som dyre, men på længder over 12-15 m., er sansynligheden for fejl nok større ved billige kabler.
 
 
Generelt er der ingen der har leveret et _godt_ kabel til billige penge på over 10 meter. Men hvis dét du mener er at man i en given opstilling godt kan være heldig at et "dårligt" kabel rent faktisk virker upåklageligt, så har du ret. Det betyder bare ikke at kablernes kvalitet er ens. Noget af dét man betaler for i et dyrt kabel, er at være SIKKER på at det virker. Og som nævnt mange gange, hvis der ikke er en decideret defekt på kablet, så kan du ikke bare automatisk levere et billigt kabel tilbage hvis det ikke virker, i hvert fald ikke hvis det er købt i en forretning. Derudover, så kan fejlene tit være periodiske. Det er lidt ufedt at éns nye kabel virker fint de første tre dage, og når så gutterne kommer over og skal se EM finale i Håndbold, så falder billedet ud.
 
Jeg har også haft en kunde, endda med et noget kortere kabel, hvor han testede kablet først, det virkede fint, så murede han det ind i væggen, så holdt det op med at virke... Kort sagt, har man en gør-det-selv spare-mentalitet, ja så kan det da godt være det kan betale sig at tage bøvlet og "prøve sig frem", men for de fleste er det en god investering at købe noget ordentligt første gang, og slippe for risikoen for en masse bøvl.
 
Når det er sagt, så hænger pris og kvalitet ikke automatisk sammen. Der findes nogle ret dyre, ret elendige HDMI-kabler derude. Så du kan ikke antage at et dyrt kabel er godt. Men du kan godt antage at et super discount-kabel er dårligt. Personligt forhandler jeg Audioquest fordi de leverer en håndfast garanti for hvilken båndbredde du kan få igennem på hvilken længde.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 11:16
det er jo også meget simpelt bare at skære et dyrt og en billigt kabel over (nu er der jo så nogle dyre der ikke er pengene værd og har samme indhold som de billige)..

Men så kig på afskærmning, og kobber mængde i disse kabler, så vil man være klar over at der er en ENORM forskel.

Om det er nødvendigt at så en anden sag, arbejder i controls fabrik i vindmølle industrien som ingeniør, og ved at ved større strømbehandlinger, så er skærmning i alle vores controls af ENORM stor værdi, da vi ellers få problemer med de simple ting, altså styre signaler. (træls at du har fint nok kobber i et kabel, hvis dit trigger signal giver problemer pga. crosstalk)

Så skal man feks. trække kabler steder hvor man ved man ikke får dem ud igen, som otto nævner et eksempel på, så kan man hurtigt miste meget, pga en besparelse.

mener dog stadig der er forskel på at købe et kvalitets kabel, og så bare betale sindssyge penge for noget som kun er marginalt bedre.

ER fint tilfeds med mine supra kabler hvor jeg gav 800kr for 10 meter. synes jeg er en fair pris for 10 meter.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: jens0804
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 12:28
Det korte af det lange er vel, at enten har man et billede uden fejl, eller også er der tydelige fejl. Hvim man har et billede uden fejl, får man ikke bedre billede fordi man køber et endnu dyrere kabel. Digital overførsel af signal er ikke som analog hvor der gradvis kan kommer mere og mere støj eller det modsatte.

-------------
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Det korte af det lange er vel, at enten har man et billede uden fejl, eller også er der tydelige fejl. Hvim man har et billede uden fejl, får man ikke bedre billede fordi man køber et endnu dyrere kabel.
 
Dén del af det tror jeg ikke vi kan tærske mere langhalm på. Den sidste del af debatten går på hvorvidt der kvalitetsforskelle kablerne imellem, som netop kan påvirke om det virker uden fejl eller ej. Humlen dér er at bare fordi man har testet at to kabler virker i éns system, så er kablerne ikke nødvendigvis af samme kvalitet - de er bare begge af minimum dén kvalitet der lige kræves i dét system.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:



ER fint tilfeds med mine supra kabler hvor jeg gav 800kr for 10 meter. synes jeg er en fair pris for 10 meter.
 
Supra er et godt eksempel på en producent der er i stand til at lave højkvalitets kabler der ikke koster en bondegård. Men det er dog heller ikke discount. Jeg synes så de er for stive og har for skrøbelige stik, derfor har jeg valgt noget andet (jeg har tidligere solgt Supra), men så længe de ikke bliver fysisk skadede, så er det fremragende kabler til rimelige penge, uden så meget bullshit.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af bQvle bQvle skrev:

Jeg har så desværre oplevet at købe et hdmi kabel i for dårlig kvalitet = Intet billede (720p) på 12 m.
Det blev udskiftet med en Supra hvilket hjalp på problemet.

Nu har jeg lige sat projekter op, hvor jeg også skulle bruge 12m kabel, og der tøvede jeg ikke med Supra'en.

jeg orkede simpelthen ikke at skulle trække et kabel om, igen igen..


Jeg stod i næsten præcis den samme situation. Jeg købte et Sandisk fra Proshop fordi jeg tænkte/vidste?, at der ikke var forskel på HDMI-kabler, da det er digitalt. Det virkede så ikke i 1080p.

Jeg gav kablet tilbage og har nu også Supra og det virker upåklageligt. Supra er måske overkill - man kunne sikkert have sparet lidt, men nu ville jeg bare være helt sikker på at det virkede og bliver ved med det Smile


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 14:21
ja de er stive. har også kun et af dem mellem projektor og forstærker, resten er diverse.. fordi det er meget korte kabler.

har dog haft skræmmende eksempler med holdbarheden på især de helt billige clicktronic kabler, hvor næsten nye kabler falder fra hinanden, ja det er kun selve alu enclosure der gør det, løst med lidt loctite. men irrterende.

et ordentligt skærmet kabel er heller ikke så rigid som et simpelt kabel, skærm og andet vil gøre kablet mere stift.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: len61
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 14:28
Ved ikke hvor objektivt det er men ? Jeg vil råde folk der skal trække længder over 2.m ,om kigge lidt på mærke vare ,(jo længere større risiko for signaltab ,fejl i kabel, Osv.) fejl er jo eksponentiel ,(længde/styrke) hvis man skal op i Eks.10.m ,er det værd at ofre lidt ekstra på kvalitet/udførlighed ,og gennemtestet individuelt kabel.
 
Skal sige jeg har kun haraldnyborg kabler selv (under 2.M).


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 14:35
Det er da helt i orden, at nogle folk ønsker mere af sit kabel end blot billede/signal igennem, men samtidig også rigtig godt, at forbrugerprogrammerne får oplyst resten af befolkningen om at det reelt ikke er nødvendigt.
 
Det er i hvert fald ikke hvad jeg tidligere har fået oplyst hos forhandlere rundt omkring.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:



et ordentligt skærmet kabel er heller ikke så rigid som et simpelt kabel, skærm og andet vil gøre kablet mere stift.
 
Det er faktisk netop dét der er kunsten ved at lave et godt HDMI kabel. Det skal være godt skærmet og solidt nok til ikke at gå i stykker, men heller ikke stift fordi det netop øger risikoen for knæk. Mange dyre HDMI-kabler er faktisk dårligt designet, de ser lækre og solide ud, men er i virkeligheden det modsatte fordi de er for tykke, stive og tunge.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Det er da helt i orden, at nogle folk ønsker mere af sit kabel end blot billede/signal igennem, men samtidig også rigtig godt, at forbrugerprogrammerne får oplyst resten af befolkningen om at det reelt ikke er nødvendigt.
 
Det er i hvert fald ikke hvad jeg tidligere har fået oplyst hos forhandlere rundt omkring.
 
Jeg er helt enig i at forbrugerprogrammer skal være der til at holde butikkerne i ørerne, men derfor skal det stadig gøres sagligt og korrekt, det behøver ikke være ekstrablads-journalistik det hele. Jeg synes det er en særdeles væsentlig oplysning at de resultater der er opnået ved testen kun er gældende for korte kabler. Om det så er journalisten man skal klandre, eller HFK for ikke at gøre dette tydeligt nok for journalisten at dette er en oplysning der bør indgå i programmet, det er så ikke til at sige.
 
Jeg kan sige med 100% sikkerhed at hvis testen var udført på 10 meters kabler med den nævnte test-metode, så ville der være fundet forskelle på kablerne, for dén test er udført utallige gange før.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Ved ikke hvor objektivt det er men ? Jeg vil råde folk der skal trække længder over 2.m ,om kigge lidt på mærke vare ,(jo længere større risiko for signaltab ,fejl i kabel, Osv.) fejl er jo eksponentiel ,(længde/styrke) hvis man skal op i Eks.10.m ,er det værd at ofre lidt ekstra på kvalitet/udførlighed ,og gennemtestet individuelt kabel.
 
 
En del af dét at købe en mærkevare er, alt efter troværdigheden af det givne mærke selvfølgelig, at man ved præcist hvad man får hvér gang. McDonalds er ikke store fordi de leverer god mad, men fordi man ved ret præcist hvad man får. Køber man billige no-name kabler, eller discount-mærker, så er der en relativt stor risiko for at dét kabel du køber i dag, ikke er det samme som dét du købte i sidste måned. Så hvis man f.eks. finder frem til at et kabel fra Harald Nyborg virker helt fint, så kan du ikke automatisk regne med at det næste kabel du køber virker til det samme. Det er måske ikke helt objektivt nej, men som almindelig forbruger der ikke kan forventes at skulle eller kunne sætte sig ind i tekniske termer som hvilken grad af certificering kablet har, om det er godkendt til 1080P eller kun 1080i osv, ligger der en meget stor værdi i at de kan konstatere at så længe de holder sig til mærke X, eller for den sags skyld forhandler X, så er alt godt.
 
Det er dérfor jeg ikke sælger discount-kabler selv om jeg er fortaler for at det ikke har indflydelse på billedkvaliteten. Folk går som regel til mig fordi så behøver de ikke selv sætte sig ind i alle de ting, de stoler på at det jeg leverer er i orden. Så er jeg tilsvarende nødt til at vælge leverandører hvor JEG stoler på at det der leveres er i orden. Det ville jeg ikke kunne med mange af discount-mærkerne, fordi de ikke producerer tingene selv eller har styr på underleverandørerne, der sættes bare et mærke på et standard-produkt der kan svinge fra måned til måned. Det kan godt virke urimeligt dyrt for udenforstående at dén sikkerhed skal koste så meget ekstra for noget der dybest set er samme kvalitet, men fakta er bare at skal man have denne sikkerhed hele vejen igennem distributionen, så kan produktets pris sagtens blive mindst fordoblet, selv om indholdet principielt kunne være det samme. Kan man leve uden dén sikkerhed, så vil man alt andet lige kunne være heldig eller dygtig at finde noget bedre til lavere pris. Ligesom at du kan få bedre mad billigere end McDonalds, hvis du løber risikoen for engang imellem at få noget der er ringere (tro det eller ej, det kan godt lade sig gøre...)


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Det er da helt i orden, at nogle folk ønsker mere af sit kabel end blot billede/signal igennem, men samtidig også rigtig godt, at forbrugerprogrammerne får oplyst resten af befolkningen om at det reelt ikke er nødvendigt.
 
Det er i hvert fald ikke hvad jeg tidligere har fået oplyst hos forhandlere rundt omkring.
 
Jeg er helt enig i at forbrugerprogrammer skal være der til at holde butikkerne i ørerne, men derfor skal det stadig gøres sagligt og korrekt, det behøver ikke være ekstrablads-journalistik det hele. Jeg synes det er en særdeles væsentlig oplysning at de resultater der er opnået ved testen kun er gældende for korte kabler. Om det så er journalisten man skal klandre, eller HFK for ikke at gøre dette tydeligt nok for journalisten at dette er en oplysning der bør indgå i programmet, det er så ikke til at sige.
 
Jeg kan sige med 100% sikkerhed at hvis testen var udført på 10 meters kabler med den nævnte test-metode, så ville der være fundet forskelle på kablerne, for dén test er udført utallige gange før.
 
Enig i testbetragtningerne, men det er jo ikke lige umiddelbart der, de fleste har problemet.
 
Problemet er i mine øjne at forhandlere og producenter har indført og fastholdt en forkert opfattelse, som er unødvendig for de fleste, og det er godt, at det bliver afsløret. Så skulle man selvfølgelig have nævnt, at det kan have betydning ved lange kabeltræk, men der kan man nu stadig også få billige, der virker. 


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Det er da helt i orden, at nogle folk ønsker mere af sit kabel end blot billede/signal igennem, men samtidig også rigtig godt, at forbrugerprogrammerne får oplyst resten af befolkningen om at det reelt ikke er nødvendigt.
 
Det er i hvert fald ikke hvad jeg tidligere har fået oplyst hos forhandlere rundt omkring.
Præcist Clap

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: len61
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 15:05
Analogien med Mcd. kan jeg ikke bruge ,spiser der aldrig ,men jeg er da blevet fed af ,lillemors mad!!LOL
Men du har da ret! min pointe er bare ,at jo længere kabel ,jo vigtigere kabel kvalitet (ikke pris eller mærke) ,men vi kommer jo nok ind i en periode ,som med scartstik (ikke at samenligne ,kravene på udførelse af kabel) ,at man får dem kastet i nakken ,hvis man skrider ,og tager varen med, og at det virker ,som kunden i det pågældene segment forventer.


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 15:22
"Nyheden" er i og for sig god nok, selvom det ikke rigtig er noget nyt - men det er da fint nok at få konstateret (igen), at billede og lyd er som det nu engang er, når det er et tabsfrit format og mere vigtigt at få spredt budskabet til befolkningen. Ærgerligt, at de ikke havde de sidste detaljer med. I dag skal alt jo "tvistes", så nyheden gøres ekstra spændende. Det er jeg efterhånden godt træt af Confused

Historien om, at der næsten ingen forskel er på HDMI-kabler er simpelthen dårligere end historien om, at der absolut ingen forskel er på HDMI-kabler.

Det bliver dog svært at belære medierne om, at de skal være mere nuancerede, når selv alle hifi-entusiasterne springer i med begge ben. Der er efterhånden en masse tråde om Bastas konstatering. Til fælles har de, at ingen af trådstarterne ser nuanceret på tingene og er lige så absolutte i konklusionerne som Basta... :

Kenneth Lund Se Drop Down
member_profile.asp?PF=3181 -
Medlems Profil
pm_new_message_form.asp?name=Kenneth+Lund -
Send personlig besked
search_form.asp?USR=Kenneth+Lund -
Find Medlems Indlæg
www.kennethlund.dk -
Besøg Medlems Hjemmeside
pm_buddy_list.asp?name=Kenneth+Lund -
Føj til venneliste
: Hahahahaha er der nogen der føler sig taget ved næsen efter aftenens Basta? LOL

ML_CLS :
Der er INGEN forskel på ydelsen af et HDMI kabel
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80026

Jaco: Og lad os bare afsløre det med det samme - der er absolut ingen fordel i at bruge mange penge på et dyrt kabel. Har længe haft mistanke om at de forsøger at snyde os
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80102

Thethe Testen afslørede at der absolut ingen forskel er på billedet uanset hvilket HDMI der blev brugt. Dejligt at få sat sådan en ting på plads
http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=5110



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 19:14
Man har jo ikke tage hensynde til at flere apparater ikke overholde HDMI standarten 100%, dette kan så give sig udslag i at HDMI kabel der 100% overholde HDMI standarten ikke ville virke eller ikke virke god.

Så selv om der ikke er nogle forskel på HDMI kabler, så er der andre steder hvis der kan være store HDMI problemer, nemlig hos kilde, nemlig HDMI udgang på et givnet apparater, disse blive stor set ikke teste.

Men producenten af HDMI kabler har jo let ved at skrive at deres HDMI kabler er verden bedste på grund ad dit og da, mange gange er det en billige HDMI kable der er pakke flot ind og fået noget farve og er smart navn på, så pludselig er det verden bedste kabel.

Er begynd at tro at mange af de stor ankende fabrikanter bruge stor summe på reklame, desigen og salg og ikke så meget på udvikling.

Det er så synde for at der er er HFK der blive hængt ud i Basta, Basta kunne stor set tage alle forhandler af HDMI kable, i den dyre end, de ville sige det samme som HFK. 

Og test af anekendte tidskrifter kan man ikke bruge til noget, da de fleste er i lomme på diverse fabrikanter, og det det ville jeg kalde bestikles, men det har være der i flere år, uden der er nogle der har gribe ind over for dette, vel fordi at alle er glade: tidskriftren få brød på borden og noget at test og de få solgte nogle blade, læserne er glad for at få beviste at det dyre HDMI kable er super god og beder end andre kabler, så det er jo en win, win situation for alle, men det omtale så bare ikke sandheden. 


Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

 

Men producenten af HDMI kabler har jo let ved at skrive at deres HDMI kabler er verden bedste på grund ad dit og da, mange gange er det en billige HDMI kable der er pakke flot ind og fået noget farve og er smart navn på, så pludselig er det verden bedste kabel.


Du kommer simpelthen med så mange postulater, uden nogensinde at dokumentere dine udtalelser. 
Vil du venligst underbygge den udtalelse med troværdig kildeangivelse? (altså at det _mange_ gange er billige HDMI kabler der er 'pakket flot ind')


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:04
eller tag et såkaldt billigt kabel, skær det over, og tag et såkaldt dyrt kabel og gør det samme.

Der er så mange ting der er værdigivende til sådan et kabel.

som nævnt tidligere så er det forklaret er der signal så er der signal, og sådan er det bare. så ja du kan få samme værdi af et billigt kabel som et dyrt.

Men om det er det samme.. nej. der er garanteret nogle producenter der laver lexicon tricket med at købe et produkt pakke det lidt anderledes ind og prissætte det højere. men der er altså også meget forskel på kabler.

du kan også risikere 2 kabler har samme type skærm, og det udseende mæssigt er FULDSTÆNDIGT ens, men der stadig er en kvalitets forskel. det kan f.eks. være stik monterings standarten du kører.

kører du feks. IPC 620 for montering af stik på kabler, så har du 3 klasser hvor klasse 1 er den dårligste. det vil sige vælger jeg at dække min kable montering ind under klasse 3.

så skal jeg sikre at der ikke er blottet kobber efter konnekterings punktet
jeg skal sikre at kobberet er i fuldt indgreb i inspektions hullet (manuel inspektion) så ved man også kablet spænder på mere
jeg skal sikre at der ikke er brudt mere end en meget lille procent del af corer i kobberet.
jeg må ikke have mærker i de små ledere, eller kobber and so on. disse er mere accepteret i klasse 1.

så kan man sagtens sige, HEY jeg fik et klasse 1 kabel som sagtens kunne være godkendt under klasse 3, men der er bare en STØRRE sandsynlighed at dette kabel har nogle defekter eller varians, der kan give problemer senere hen, eller isolerings mæssigt kan give problemer

Standarten går også ind og kigger på vindinger på skærm, hvor langt skærmen er blottet and so on.

nogle gange kan vi ikke bare SE ren kvalitet.

har haft set et skåret kabel af følgende mærker

et hvidt HDMI 1080p godkendt no name kabel fra AV-connection, et supra kabel, et clicktronic samt jeg mener det sidste var et Van den Hul, men er ikke sikker. der var ENORM forskel på opsplitning, skærm, og konnekteringen.

Men igen det kommer alt sammen an på om det er nødvendigt.

Men hvis jeg skal til at arbejde i murværk, eller lave store installationer i huset, så er det også better safe than sorry, tager da også et Cat 6 eller Cat 7 netkabel i væggene istedet for et Cat 5e, fordi jeg ved få apperater kan give problemer med 1000mbit over cat5e, og hvem ved måske kravene bliver større.

Ja kan jo være at et GOOODT hdmi 1.3 kabel kan klare næste upgrade, mens et svagere så får problemet med bære et fuldt signal, så er det godt nok surt at have murret det inde i væggen, hvis der pludselig kræves mere af kablet.

Jeg er ikke forsvarer af dyre kabler, overhovedet, mit setup er et virvar af noname produkter, men har da brugt mærke produkter de steder hvor jeg skulle være sikker.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Kasper Andersen
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 22:54
Helt rigtigt. Jeg synes det er synd at folk smider penge efter dyre kabler. Jeg har købt et hdmi kabel for 29kr på  http://www.hdmikabel.dk - http://www.hdmikabel.dk og det fungerer optimalt. Dog vil jeg ikke anbefale de helt billige kabler hvis man skal bruge 10+m.

Kasper



Print side | Luk vindue