Print side | Luk vindue

Langsom overførsel til PCH A-110

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73453
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 21:51

Emne: Langsom overførsel til PCH A-110
Skrevet af: Glarborg
Emne: Langsom overførsel til PCH A-110
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:24
Hej,

Jeg har en PCH A-110 som jeg har sat en 250GB Sata harddisk i.

Nu vil jeg så gerne have overført en masse indhold fra min PC til PCH'en. Jeg har haft store problemer med at skabe forbindelse imellem dem - muligvis fordi jeg kører Windows 7 på PC'en. Det eneste jeg har fået til at fungere er en ftp forbindelse. Der har jeg via Filezilla skabt forbindelse og kan nu overføre. Problemet er at det er uacceptabelt langsomt. Overførselshastigheden er i gennemsnit 104 KB/s. Med den hastighed vil det tage godt 12 timer at overfører et enkelt 4 gb dvd rip..! Cry (Det skal lige siges at både PCen og PCHen er kabelforbundet til min router.

Håber nogen kan hjælpe..

/Thomas

Svar:
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:35
Der må være noget galt med dine netværks settings - det lyder somom forbindelsen imellem dem routes ud over din internet forbindelse. Du skulle kunne overføre til din PCH over ftp med omkring 4500-5000KB/s for store filer. Ved overførsel af mange meget små filer falder hastigheden

Prøv at poste ipadresse, gateway, DNS osv. for både din PC og din PCH

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:47

Du har nok ret spawn.

Begge dele får automatisk IP adresse fra DHCP

Skrevet af: justrace
Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:52
Jeg vil bare spørge: Virker dit netværk??

Hvordan det der er sat op kan jeg ikke gennemskue, men har du en router?
De får jo helt forkerte og forskellige adresser.

Har du selv klaret det?

Skrevet den: 07-Januar-2010 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeg vil bare spørge: Virker dit netværk??

Hvordan det der er sat op kan jeg ikke gennemskue, men har du en router?
De får jo helt forkerte og forskellige adresser.

Har du selv klaret det?
Hmm.. Altså nettet fungerer jo ihvertfald fint. Jeg har ikke brugt netværket til fildeling imellem hjemmets computere, hvis det er det du tænker.

De har som nævnt alle fået tildelt ip-adresser af internetudbyderens DHCP server.

/Thomas

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 00:08
Jamen det skal de ikke - det er derfor alting går galt. Der skal etableres et lokalt netværk med private adresser - du får offentlige internet adresser med alting pivåbent - uha.
Du skal have en rigtig router - du har sikkert blot en switch koblet i dit "internet stik" - den rigtige router skal sættes imellem og op som DHCP server der uddeler private adresser til dine enheder

-------------

Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Glarborg Glarborg skrev:

De har som nævnt alle fået tildelt ip-adresser af internetudbyderens DHCP server.

Ja, og  det er jo det, der er problemet. Så al data du sender mellem de to ryger en tur ud af huset og tilbage ind igen. Så det er upload-hastigheden på din internet-forbindelse, der er begrænsningen.

Det er også derfor du fx ikke kan fået almindelige fildeling (smb-share) til at køre.

Hvis du dele filer mellem dine PC'er skal du have fat i en router, som du sætter som det første, der hvor dit internet kommer ind i huset. Til routeren forbinder du så dine PC'er.

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 00:09
Ja det virker så fint at jeg kan lægge film/snavs på din PCH!!!?

De skal IKKE under nogen omstændigheder have IP fra din udbyder.
Det er det mest tåbelige opsæt jeg har set længe, og tro mig, jeg har set meget.
Hvem har fortalt dig det skal køre sådan? eller hvem har sat det op??

Ikke nok med det, så bruger de hver sin DNS-server, hvilket bevirker at når du overfører filer, skal dine filer et lille smut ud i verden, og finde hinanden, og derefter tilbage igen, og hastigheden er da meget fin alt det taget i betragtning.

Jeg har ellers en ret videregående udd. indenfor netværk og IP-adressering i særdeleshed, men det der kan jeg ikke forstå hensigten med. :)

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 00:14
Syntes lige du skal vælge at "redigere" det indlæg med dine Ip-aresser og slette dem, helst med det samme!!

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 00:16
En kæmpe sikkerheds brist der Glarborg - jeg (og alle andre) har direkte adgang ind til både din PC og din PCH

Det skal du altså få fixet allersenest imorgen

Ja - for pokker - se at få slettet de adresser

-------------

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 00:34
Okay, vil lige sige at jeg kun har haft den tomme PCH på nettet her til aften for at teste den, hvor jeg så samtidig har disablet firewall mv på PCen for at prøve at få det til at fungere. Og jeg havde skam heller ingen intention om at lade IP adresserne blive stående (men jeg burde nok bare have sendt dem i en PB).

Anyway, min router er en Xavi X5258-P2, som leverer trådløst internet til fruens bærbare og trådet net til min PC.

Men jeg er jo nødt til at anvende dynamisk IP adresse for at min ADSL forbindelse fungerer, eller har jeg misforstået noget??

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 01:06
Ja - du har misforstået noget

Din router skal sættes op til at være DHCP server for dine interne enheder - routeren får en ekstern ip adresse på ydersiden fra internetudbyderens DHCP server, dynamisk eller fast det er ligegyldigt, desuden har den en fast IP adresse på indersiden (bestemt i routeren) - herefter deler DHCP serveren i din router lokale/private ip adresser ud til dine enheder på indersiden og routeren fungerer så som gateway (og en slags firewall) ud til internettet for dine enheder. Det kaldes natning.

I routeren er der nogle indstillinger der bestemmer at DHCP er slået til, og hvilke adresser den skal uddele. Eks. Routeren selv har internt en adresse 192.168.1.1 - og du aktiverer DHCP og bestemmer at den skal dele adresser ud fra 192.168.1.10 - 192.168.1.50

Så får din PC automatisk tildelt IP 192.168.1.10 og din PCH 192.168.1.11 og begge får samme subnet adresse eks 255.255.255.0 så de kan kommunikere med hinanden på det interne net. Begge får en gateway adresse som er routerens adresse 192.168.1.1 hvilket sørger for de begge har internet, samt din internet udbyders DNS som sørger for at oversætte adresse opslag (eks. recordere.dk) til ipadresser.

Sådan meget groft forklaret Smile 

-------------

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 01:16
Helt korrekt, men virker det ikke underligt at det kan lade sig gøre det andet? Altså det virker somom at wan-kablet går ind på et af lan-stikkene, for ellers burde det ikke kunne lade sig gøre?

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 15:34
Godt så.

Jeg loggede på routeren sent i går, men jeg kunne ikke finde de indstillinger - kun indstillinger til at opsætte det trådløse netværk. Jeg er også kommet i tvivl om det er en 'rigtig' router eller en art trådløst ADSL modem.. Det er som tidligere nævnt en Xavi X5258-P2 (fulgte med ADSL abonnementet). Nogen der kender noget til sådan en? Og om jeg overhovedet kan bruge den til et lille 'hjemmenetværk'?

Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 19:12
Nå efter at have søgt en del rundt på nettet fandt jeg denne tråd ( http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=58447 - http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=58447 ) på et forum som desværre beskriver at det ikke er muligt at ændre på indstillingerne på routeren/adsl modemet. (hvis man endelig kommer ind og ændrer det så bliver det ændret tilbage af udbyderenConfused).

Så løsningen må vel være at jeg køber et nyt stykke hardware. Hvad vil i anbefale? Skal jeg erstatte den med en anden router, eller kan jeg 'nøjes' med at sætte noget foran eller bagved? Jeg antager at denne ville kunne klare det ( http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/modem/modem-med-tradlos-router/D-Link-DSL-2640B%28117827,4084 - http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/modem/modem-med-tradlos-router/D-Link-DSL-2640B(117827,4084 )) men jeg ville egentlig gerne slippe lidt billigere..

Håber på lidt hjælp til at komme videre..

Print side | Luk vindue