Print side | Luk vindue

LAN --> HDMI, kan man det ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73483
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 22:01

Emne: LAN --> HDMI, kan man det ?
Skrevet af: LeBlodia
Emne: LAN --> HDMI, kan man det ?
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 13:36
Jeg har en kollega som har købt en HP Touchsmart 600. Problemet er at den ikke har nogle video udgange, så han kan ikke få billeder og video over på sit TV.
Vi har kigget lidt på en løsning baseret på et USB-graffikkort, men efter at have læst lidt anmeldelser af diverse produkter, kan det ikke bruges til video, hvilket jeg antager må være pga. manglende båndbredde på USB2.0
Derfor er der ikke rigtig andre muligheder end at flytte signalet via LAN, men TV'et har ikke LAN indgang, kun HDMI. Er det muligt på en eller anden måde at få flyttet video signalet via LAN og så ind i fjernsynet via HDMI ?
Jeg har søgt en del på google men uden held.

Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 13:58
der er såvidt jeg har set ingen løsninger der kan få billedet ud i en anstændig kvalitet andet end HDMI.

En alternativ kan være og lave et share på enheden som netværksstreamere så kan se (evt tvet hvis det har DNLA), så kan man få det ud via ethernet... men så er det som data, også er det skærmen... eller netværksstreameren som henter dataen bit for bit på computeren

-------------
Mvh

René

Skrevet af: LeBlodia
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 14:07

Nu har jeg lige læst lidt om "WD TV Live" og det kunne godt tyde på at være løsningen.

Er der nogen der ved om man kan dele Blu-ray drevet på "HP Touchsmart" og så afspille film derfra med "WD TV Live" ?

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 16:10
WDTV kan kun læse BD foldere, som ligger i en ISO struktur altså en .iso fil, og ikke direkte fra et drev tilsluttet eller delt til wdtv..

og med wdtv kan du så lige så godt sætte en harddisk direkte til boksen og spare netkablerne, istedet for det du taler om, så lyder teknisk for dig at sætte op.

udfra dit mix af LAN -> HDMI -> TV   (sådan findes slet ikke)
Man kan ikke overføre konvertere et billed fra at være et HDMI baseret signal til at være LAN baseret IP trafik, og så konvertere tilbage til et HDMI indgangs signal.

Print side | Luk vindue