Print side | Luk vindue

Landekoder på DVD: Er der forskel på filmen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73495
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 08:12

Emne: Landekoder på DVD: Er der forskel på filmen
Skrevet af: justrace
Emne: Landekoder på DVD: Er der forskel på filmen
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 17:15
Hej

Når jeg kopierer mine film til min NAS kan jeg vælge Landekode, men er der nogle film hvor det vil være en fordel at vælge eks. USA frem for Europa?

Har ladet mig fortælle at Gladiator har bedre lyd hvis man har en landekode 1?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 19:19

Regionskoder er opfundet af producenterne, således, at man i teorien ikke skal kunne købe film i andre regioner og bruge filmene i den Region man bor i,  men det kan man jo som bekendt godt. Så det er det eneste de koder er til.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 21:57
Jeg mener i øvrigt ikke at der kan være virksomme regionskoder på en DVD [ISO] når CSS fjernes (DVDen "rippes").

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Januar-2010 kl. 22:02

Det er der nødvendigvis heller ikke, bruges Any DVD til at fjerne kopieringssikringen så kan man med den pålægge en anden Regionskode, eller som oftest (Default) er den på 0 (Alle).

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 00:14
Når jeg sætter skiven i, kan jeg vælge hvilken kode jeg vil bruge, og med oplysningen om at på Gladiator f.eks. med en Region 1 DVD ville der være noget han kaldte eminent DTS-ES lyd, hvad det så går ud på?
Forøvrigt også Terminator 2 i region 1.

Er der forresten også nogen der kan fortælle fordelene ved at lave ISO af film i stedet for bare at have dem i VIDEO_TS foldere?

Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 04:01
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Når jeg sætter skiven i, kan jeg vælge hvilken kode jeg vil bruge, og med oplysningen om at på Gladiator f.eks. med en Region 1 DVD ville der være noget han kaldte eminent DTS-ES lyd, hvad det så går ud på?
Forøvrigt også Terminator 2 i region 1.

Er der forresten også nogen der kan fortælle fordelene ved at lave ISO af film i stedet for bare at have dem i VIDEO_TS foldere?

fordi man få eny DVD  til af lave ragion om så bliver filmen jo ikke lige pluslig en anden film med anet lydsport der kan dog være forskel på filmne biletkvalitet og lyd fra forkslige udgaver Smile
og fordlen med mape og iso er af iso er der en fil vilket   mig bekent er nåvendig for af tilføre den til en  movie juckbox  iverfal YAMJ 

Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 06:47
Det er ikke softwaren der laver filmen om, jeg bliver i starten spurgt om hvilken Region filmen er.

Jo, men jeg syntes bare der er flere herinde der bruger ISO selvom deres afspillere understøtter mappestruktur? Derfor kunne der jo godt ske at være en fordel ved ISO som jeg ikke har fundet endnu?

Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 07:29

Det er ikke softwaren der laver filmen om, jeg bliver i starten spurgt om hvilken Region filmen er.

Jo, men jeg syntes bare der er flere herinde der bruger ISO selvom deres afspillere understøtter mappestruktur? Derfor kunne der jo godt ske at være en fordel ved ISO som jeg ikke har fundet endnu?

ja jeg kan afspile både iso og foler af både blu ray og dvd joSmile men fortraker iso som tidliger skravet da det kan sætes op til de forskile movie juckboxeWink  eller ved jeg nogle fortrakker iso fordi så er der kun en fil har dog ikke det problem selv da  PCH bare kan afspile hele mappen når man kliker på den
men fatter ikke lige det du spøre til med region koden   der er forksle som du selv er inde på fra de forsklile film da  selskaberne nolge gange vælger det  men vis din film er ragion 1  så afspiler du den vil bare  som ragion 1 eller laver ragion koden om / fjerner  eller hvad er det du spøre tilSmile

Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 07:38
Det var fordi jeg har ladet mig fortælle at der er bedre lyd på nogle film med anden region end eks. 2 - Europa.

Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 07:56

Det var fordi jeg har ladet mig fortælle at der er bedre lyd på nogle film med anden region end eks. 2 - Europa.

det er ikke kun lyd det er også billedet  prøv af gå ind på http://www.dahf.dk - www.dahf.dk og læs lidt der inde der er en mase debat om film også vilke udgaver man skal købeWink

Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 08:15
Jamen så havde han jo ret, men hvad er forskellen på DTS og DTS-ES som han kaldte det?

Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 09:44

Jamen så havde han jo ret, men hvad er forskellen på DTS og DTS-ES som han kaldte det?

er ikke inde i alt det lyd noget faktis ser jeg enu mine film kun med DTSEmbarrassed og ikke noget HD men er nok også det same før der  komer nye højtaler men du kan læse om det her http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_%28sound_system%29#DTS_variants - http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_%28sound_system%29#DTS_variants vis det giver meningSmile

Skrevet den: 09-Januar-2010 kl. 11:17
Det ender jo med at jeg begynder at forstå lidt af det.
Mange tak for begge link. Nu har jeg lidt at arbejde videre med.

Print side | Luk vindue