Hejsa
Jeg og kæresten har en squeezebox duet, som vi fik rasende billigt (1700 kr. i El Gigante - gad vide om det var en fejl), og som vi er glade for - kæresten har heller ingen problemer med at bruge den ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif) .
Det skal siges at vi kun har den ene squeezebox.
Nu har mine forældre bedt mig hjælpe dem med at finde et nyt stereoanlæg, og samtidig kunne de godt tænke sig noget trådløs lyddistribution. Det har foranlediget mig til igen at kigge på Sonos igen - også fordi jeg vil være sikker i min sag før jeg evt. investerer i udvidelser til mit squeezebox system. Jeg endte selv med Duet fordi det var (og stadig er) et meget billigere system og også fordi jeg bedre kunne lide controlleren. Med den nye controller har Sonos dog i mine øjne fordelen - i demonstrationsvideoen ser den virkelig lækker ud.
Jeg har læst at Sonos er lig med fuldstændig problemfri synkronisering og at lyden er synkron hele tiden, hvorimod Squeezebox kun synkroniserer i starten af et nummer, hvilket ifølge nogle kan give problemer synkroniseringen i slutningen af lange numre. Der skrives også om at squeezebox her problemer med at synkronisere internet radio.
Derudover virker det som om Sonos simpelthen bare er lidt lækrere og lidt nemmere at bruge,
men prisen er dog ikke helt ligegyldig, så jeg har derfor et par spørgsmål:
- Er det almindeligt at der er problemer med synkroniseringen af internetradio?
- Hvis ja, er det så kun ved radiostreaming når man bruger squeezenetwork som bibliotekt eller også når sqeezeserver bruges som bibliotek?
- Hvad med afspilning af MP3/FLAC fra squeezeserver?
- Hvad med afspilning af egne MP3-filer fra MP3tunes?
Jeg prøvede at slå afspilning på controlleren til og derefter synkronisere controllerens afspilning med receiveren, og jeg må sige, at jeg ikke var voldsomt imponeret: Lyden hakkede ret voldsomt ved internetradio, mens det lod til at virke fint med mp3-filer fra min NAS. Derudover så blev "spiller nu" ryddet, så man skulle ind og vælge det man vil høre igen efter at have slået synkronisering til - noget besværligt.
Dog er afspilning på controlleren jo en BETA feature, så man kan selvfølgelig ikke rigtig forvente at det virker.
Håber på nogle gode svar, og vær venlige at underbygge jeres svar med så mange fakta/erfaringer som muligt... der har været nok squeezebox kontra Sonos bashing i den seneste tid ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
|