Howto: WMC7, TVSource og HDHomerun (Stofa AN-TV)
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73760
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 08:14
Emne: Howto: WMC7, TVSource og HDHomerun (Stofa AN-TV)
Skrevet af: mikaelhm
Emne: Howto: WMC7, TVSource og HDHomerun (Stofa AN-TV)
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 20:51
Hej, recordere.dk
Jeg ved ikke helt om denne tråd er berettiget, men jeg havde selv lidt svært ved at finde info om det hele, så jeg vil lige dele min succes historie.
Jeg modtager mit Digitale TV-signal via Stofa (AN-TV), og har netop modtaget min HDHomerun (fremover omtalt som HDHR), som er min første digitale tuner.
Jeg har læst at der er flere der har problemer med at få alle kanaler til at virke i WMC7. Jeg har derfor valgt at bruge TVSource fra DVBLink.
Faktisk fulgte jeg bare den guide der følger med TVsource. Der ligger en pdf i den zip fil man henter. Der er kun et par enkelte detaljer der trænger til lidt ekstra opmærksom hed.
Her kommer hvordan jeg gjorde:
1. Download og installer nyeste beta software og firmware til HDHR på http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=2484 - Silicondust foraet .(Man kan lige tjekke med HDHR GUI at man modtager signalet, for det er et krav for at kunne fortsætte)
2. Download DVBLink for TVSource på http://www.dvblogic.com/download.php - dvblogics webside (Jeg kører pt. med trial version, fuldversion koster 200kr.)
3. Installer DVBLink Server(mener der er vigtigt at køre den med admin. rettigheder), genstart.
4. Installer TVSource (brug igen admin rettigheder).
5. Lav din egen transponder fil(Denne fil fortæller TVSource hvor den skal søge efter kanaler.) Der er en guide til hvad der skal stå i filen på http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6408 - DVBlogics fora F. eks indeholder min fil til AN-TV følgende linier:
[SATTYPE]
1=5100
2=Stofa
[DVB]
0=1
1=346000,V,6900,,QAM64
|
6. Læg nu din transponder fil i mappen "C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink\Templates\Sources\TVSource\Transponders"
7. Tilføj C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink\DVBLinkServer.exe til windows Firewall
8. Konfigurer TVSource, følg bare den tidligere omtalte guide/manual der følger med TVSource. Du skal bare tilføje din egen Transponder som headend, jeg kunne bare lave et network scan da der på 346000KHz,6900symbolrate,QAM64 ligger et mapping table, der fortæller alle Mux frekvenserne.
9. Start DVBLink Server
10. Tilføj tunerne til WMC som der står i manualen (Husk at starte WMC med admin rettigheder)
11. Synkroniser Kanaler i MCE med det tilhørende addin fra DVBLink, det ligger i extras i WMC.
12. Du skulle nu være kørende.
Det skal lige siges jeg har ikke meget viden inden for det her, jeg har kun brugt 5timer på det idag. Jeg vil gerne sende de største tak til Patriarken for fristelsen til at købe HDHR og rådet om at køre DVBLinks TVSource.
Hvis der er nogen spørgsmål skal jeg forsøge at svare så godt jeg kan. Men min bedste råd bliver nok at følge manualen der følger med når man henter TVSource, der står alt i, følg den slavisk sammen med mine råd.
Håber der er nogen der kan bruge det.
- Mikael
|
Svar:
Skrevet den: 11-Januar-2010 kl. 21:03
Det skal lige siges at jeg med denne opsætning har adgang til alle de Digitale kanaler jeg modtager fra AN-TV (den store pakke), og det er incl. DR HD, TV2 og hele lortet. Der er adgang til det hele i WMC7 med undertekster.
Det eneste jeg mangler at kigge på er EPG'en, men det skulle der også være gode muligheder for med TVSource og XMLTV. Jeg har planer om at smække den sammen med DR2009 grabberen fra XMLTVDK.
Jeg skal nok opdatere når jeg når dertil.
|
Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 13:37
super guide Har selv lige købt HDHR og har også AN-TV
Kunne være fedt hvis du ville lave guides til alt det med TVsource, XMLTV og DR2009. Ved knap nok ikke hvad det er?
|
Skrevet af: jandk
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 14:57
Det lader nu til at ventetiden snart er ovre. Silicondust forventer at være klar med channel remapping i denne måned i en ny major release:
http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7429&start=15 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7429&start=15
Jeg vil helst undgå et ekstra software lag for at se TV2 og DR-HD på Yousee.
|
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 08:37
Ja det villa være skønt. Tror også jeg venter ser om det ikke lykkedes...
|
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 21:58
Jeg bokser med at få DVBLink til at skanne kanaler fra min HDHR.
Jeg har fulgt din vejledning slavisk, dog har jeg Yousee istedet for stofa. Jeg har lagt en fil ind der hedder 5100.ini det korrekte sted og den ser således ud:
[SATTYPE] 1=5100 2=Yousee Cable
[DVB] 0=1 1=143000,V,6875,,QAM64
Frekvenser og modulation burde passe til Yousee.
DVBLink konfigurationen finder filen, jeg fandt HDHR som tuner og min Yousee Cable fil under headends, men når jeg skanner finder den ikke noget. Jeg kan se kanalen går aktiv på HDHR'en fordi den blinker lystigt mens der skannes, men resultatet er altid 0 kanaler fundet.
Der er fint hul igennem når jeg bruger HDHomerun Config GUI
Nogle gode bud?
|
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 09:58
Hej, jeg havde selv nøjagtig samme problem i går aftes da jeg ville sætte det op på mit nye media center.
Jeg havde desværre ikke lige et antenne splitter stik, så jeg havde kun et kabel sat i Tuner 0.
Jeg var så langt ude at jeg endte med at flytte kablet over i Tuner 1, for så at finde ud af det virkede. Jeg har ingen idé om, det var det der skulle til, eller jeg bare var heldig.
|
Skrevet af: tarcom
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 20:01
strandvasker skrev:
Jeg bokser med at få DVBLink til at skanne kanaler fra min HDHR.
Jeg har fulgt din vejledning slavisk, dog har jeg Yousee istedet for stofa. Jeg har lagt en fil ind der hedder 5100.ini det korrekte sted og den ser således ud:
[SATTYPE] 1=5100 2=Yousee Cable
[DVB] 0=1 1=143000,V,6875,,QAM64
Frekvenser og modulation burde passe til Yousee.
DVBLink konfigurationen finder filen, jeg fandt HDHR som tuner og min Yousee Cable fil under headends, men når jeg skanner finder den ikke noget. Jeg kan se kanalen går aktiv på HDHR'en fordi den blinker lystigt mens der skannes, men resultatet er altid 0 kanaler fundet.
Der er fint hul igennem når jeg bruger HDHomerun Config GUI
Nogle gode bud? |
Hej, Jeg bor i aalborg og har stofa, har lavet en 5100.ini fil med både 1=346000,V,6900,,QAM64 som der er skrevet her, og også prøvet med 1=346000,5,6900,,QAM64 som jeg fandt et andet sted. Problemet er selvfølgelig at ingen af delene virker. Jeg bruger Terratec usb htc tuner, og tvsource finder den fint, men når jeg kommer til network scan så dørker den med: Searching netwsorks on 346000,V,6900,,QAM64 Totals: 0 networks found
wtf do I do...?
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 20:20
Der er et sted man kan sætte en form for timeout på søgningen.
Jeg kan huske jeg måske har "leget" lidt med at sætte den op. Det kan du også prøve...
Jeg sidder ikke lige ved det, så ved ikke helt hvor den "er".
Men jeg mener det er når man trykker properties på en TVSource i configurationen. Den samme dialog, hvor man trykker for at komme ind at søge.
|
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 13:12
Tak for dit svar, jeg har prøvet at sætte timeout op, men det er tilsyneladende ikke den timeout der bliver brugt ved network scan, da det ca. tager 5 sekunder, og så finder den ikke noget.
Mit system er:
Zotac ION, intel atom 330 cpu, og intel ion GPU
Windows7, med lidt codec så jeg kan se mkv etc.
Terratec htc usb tuner
Jeg har set at win7 mce har fundet analoge kanaler på min tuner, og på mit tv kan jeg fint se ditital TV, så der skulle være signal.
Jeg har forsøgt at lave en lille billedserie hvor jeg viser hvad jeg gør, og så håber jeg nogle måske kan fortælle hvad jeg gør forkert. Måske lidt overkill, men here goes nothing..
|
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 22:56
hmm det ser rigtig ud, jeg har ikke prøvet med den tuner der, men det burde jo virke :-s
Du kan også taste alle kanal frekvenserne ind i din transponder fil... jeg skal lige se om jeg kan fange dem, og smide dem op her...
- Mikael
|
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 08:20
Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 12:46
Jeg har Stofa ligesom Mikael.
Jeg laver dog ikke de numre han gør, jeg vælger at scanne på Cable 6900 256Qam, fra 300000mhz til 850000mhz.
De fleste krypterede kanaler ligger imellem 300-500mhz, og FTA ligger ligger i mellem 800 og 850mhz.
Jeg piller ikke ved nogen ini filer.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
|
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 19:41
mikaelhm skrev:
Her kommer hvordan jeg gjorde:
1. Download og installer nyeste beta software og firmware til HDHR på http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=2484 - Silicondust foraet .(Man kan lige tjekke med HDHR GUI at man modtager signalet, for det er et krav for at kunne fortsætte)
2. Download DVBLink for TVSource på http://www.dvblogic.com/download.php - dvblogics webside (Jeg kører pt. med trial version, fuldversion koster 200kr.)
3. Installer DVBLink Server(mener der er vigtigt at køre den med admin. rettigheder), genstart.
4. Installer TVSource (brug igen admin rettigheder).
5. Lav din egen transponder fil(Denne fil fortæller TVSource hvor den skal søge efter kanaler.) Der er en guide til hvad der skal stå i filen på http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6408 - DVBlogics fora F. eks indeholder min fil til AN-TV følgende linier:
[SATTYPE]
1=5100
2=Stofa
[DVB]
0=1
1=346000,V,6900,,QAM64
|
6. Læg nu din transponder fil i mappen "C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink\Templates\Sources\TVSource\Transponders"
7. Tilføj C:\Program Files\DVBLogic\DVBLink\DVBLinkServer.exe til windows Firewall
8. Konfigurer TVSource, følg bare den tidligere omtalte guide/manual der følger med TVSource. Du skal bare tilføje din egen Transponder som headend, jeg kunne bare lave et network scan da der på 346000KHz,6900symbolrate,QAM64 ligger et mapping table, der fortæller alle Mux frekvenserne.
9. Start DVBLink Server
10. Tilføj tunerne til WMC som der står i manualen (Husk at starte WMC med admin rettigheder)
11. Synkroniser Kanaler i MCE med det tilhørende addin fra DVBLink, det ligger i extras i WMC.
12. Du skulle nu være kørende.
|
Jeg har lidt problemer. 1. Kan jeg bare kopiere din ini fil og smide den i transponders mappen? Har ANTV. Hvad skal filnavnet være? 2. HVad gør man herfra? Jeg er kommet ind i headends-tabben, men hvad skal jeg vælge der? Jeg klikker add og derefter kan jeg kun vælge en masse tyske og yousee. Burde jeg kunne finde min egen transponderfil her? For det kan jeg ikke. 3. I "scan" tabben finder den ingenting selvom jeg har flueben i dem alle. 4. skal jeg gøre noget i "network scan"?
|
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 20:34
Jeg sidder ikke pt. ved maskinen, men der er to steder man for transpoder filer. der er mappe der hedder noget med Sources og en der hedder noget alla template...
Men kald bare filen 5100.ini
så skal du vælge "Stofa TV" i headends delen.
og lave en netværks scan på den frekens, der ligger en Index table over alle kanalerne. så scanner den dem bagefter.
|
Skrevet af: Mailand84
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 21:34
Har haft det samme problem som henningdalgaard.
Fandt den "Ekstra" mappe med transponderfilerne.
Og nu kan den finde stofa, men den finder ingen kanaler under søgning.
Når jeg kigger i hdhomerun gui, ligger mine kanaler på 256Qam
Har prøvet med både 1=346000,V,6900,,QAM64 og 1=346000,V,6900,,QAM256
har også prøvet bare at vælge dvb-c europe
har fundet kanalerne i hdhomerun, og kan fint se dem i hdviewer & kan se alle kanaler i mce (- DRHD & Tv3)
Kan man søge på alle frekvenser på en gang?
Har Stofa, an-tv.
|
Skrevet af: trenskow
Skrevet den: 04-Februar-2010 kl. 12:17
Jeg må indrømme, at jeg kæmper for at få den til at finde mine kanaler på yousee
Ifølge dem som laver programmet, så er det kun parameter 1, 3 og 5 som skal bruges til dvb-t.
Nogen som har fået det til at virke med Yousee? Jeg har forsøgt med mange forskellige parametre, men kan ikke få den til at finde noget som helst
http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6408 - http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=42&t=6408
File names:
- All transponder files have extension .ini - Transponder files for satellites (dvb-s/s2) have names in the range 0000-3600 - Transponder files for cable providers (dvb-c) have names in the range 5000-5999 - Transponder files for terrestrial providers (dvb-t) have names in the range 4000-4999
File contents:
Each file starts with a header [SATTYPE] 1=<file name without .ini> - for satellites indicates their orbital position in tenth of degree 2=<human readable name of transponder list> - satellite name or provider name for cable/terrestrial
Transponder list starts with a header [DVB] 0=<number of transponders in the file>
Each transponder description line has the following format:
n=<param1>,<param2>,<param3>,<param4>,<param5>
param1: Satellite: transponder frequency in MHz Cable/Terrestrial: transponder frequency in KHz
param2: Satellite: Polarization: H or V or R or L Cable/Terrestrial: Not used. Put V here
param3: Satellite/Cable: Symbol rate in KBaud Terrestrial: Not used. Put 6900 here
param4: Satellite: FEC: Auto if empty or 12 or 13 or 14 or 23 or 25 or 34 or 35 or 45 or 56 or 78 or 89 or 9a/910/91 Cable: Not used Terrestrial: Bandwith selector. Auto if empty or 7 or 8
param5: Satellite: Modulation: DVB-S or DVB-S2/S2 or NBC-QPSK or Turbo-8PSK or Turbo-QPSK Cable: Modulation: QAM4 or QAM16 or QAM32 or QAM64 or QAM128 or QAM256 Terrestrial: No used
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 17:21
Nu er jeg snart ved at gå i koma over at få sat dette op. kan modtage alle kanaler i mce bort set fra DRHD & Tv3 (Så signalet er ok) Har kigget i HDHR Gui og fundet frem til at det skal være qam256
Her et eksempel fra HDHR Kanal-Filen:
- <Program> <Name>DR 1</Name> <Enabled>true</Enabled> <Modulation>a8qam256-6900</Modulation> <Frequency>538000000</Frequency> <TransportStreamID>8</TransportStreamID> <ProgramNumber>231</ProgramNumber> <GuideNumber>1</GuideNumber>
har så lavet denne transponder-fil:
[SATTYPE] 1=4100 2=Stofa DVB-T
[DVB] 0=1 1=538000,H,6900,,QAM256
Og denne:
[SATTYPE] 1=5100 2=Stofa DVB-C
[DVB] 0=1 1=538000,V,6900,,QAM256
Lysene på HDHR blinker fint når der scannes. Har prøvet at scanne i både Cable & Terrestrial uden held Har prøvet bare at vælge dem der hedder dvb-c & -T europe Har prøvet at scanne andre frekvenser også uden held, eks: 346000, 858000 også med qam64
Nogle ideer? skal siges at jeg ikke er særlig skrap til dette
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 18:03
Hej Mailand
Det er også det der sker for mig når jeg forsøger. jeg har lavet en fil til yousee, og kan se at min hdhomerun blinker, og har også den ene gang startet HDHomerun Config GUI, og kunne se, at den tunede hver enkelt af kanalerne, og alle 3 parametre var 100%.
Så jeg er ved at blive godt og grundigt træt af tvsource. Nu kun med 15 dage igen.
|
Skrevet den: 05-Februar-2010 kl. 21:20
Har lige installeret den nyeste version af dvblogic, dog uden held. (Køre også med den sidste HDHR software)
når den søger dvb-c kan jeg fint se både i tvsource & HDHR GUI at den finder fint signal (Kunne jeg ikke se i dvblogic's tidligere version, men står nu i toppen af søgningen)
Men alligevel skriver den Services found: 0
Og som sagt, kan jeg fint finde alle kanalerne med HDHR
En af linierne ser sådan ud: 60=858000,V,6900,,QAM256
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 10:33
Så fandt jeg fejlen som jeg tror der er flere her inde der har
Under HDHR Setup havde jeg valgt media center som main application.
Den satte jeg om til Other:Dvb-c/Dvb-t
Kørte en scanning i TvSource igen og så fandt den alle kanaler...
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 10:51
Mailand84 skrev:
Så fandt jeg fejlen som jeg tror der er flere her inde der har
Under HDHR Setup havde jeg valgt media center som main application.
Den satte jeg om til Other:Dvb-c/Dvb-t
Kørte en scanning i TvSource igen og så fandt den alle kanaler... |
Endelig er der hul igennem
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 11:09
Utrolig så lidt der skulle til
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 17:39
Mailand84 skrev:
Utrolig så lidt der skulle til |
Ja....
Hvordan sætter i jeres dvbsource op?
Er det med 2 Tvsouces i menuen? en til hver tuner?
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 18:00
ja. det gjorde jeg. og så samlede/flettede jeg kanalerne sammen til sidst i tvsource. så mce kun lagde 1 af hver kanal ind.
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 18:13
Mailand84 skrev:
ja. det gjorde jeg. og så samlede/flettede jeg kanalerne sammen til sidst i tvsource. så mce kun lagde 1 af hver kanal ind. |
Jeg har fundet noget smartere tror jeg. Jeg skulle også til at flette alle kanalerne sammen, men lagde så mærke til denne under dvblink config i MCE
Under Synchronize channels, og man vælger feks 'All' i det vindue der dukker op. Når man klikke på next, så kan man på næste skærmbillede vælge 'Combine using channel name', og wupti, så skal man ikke flette sammen, det har den gjort
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 18:45
ja fletningen klarede den også selv her. bare i tvsource. :)
|
Skrevet den: 06-Februar-2010 kl. 18:47
Men lige nu sidder jeg og er en smule forvirret.
Jeg har et network meter, og kan se, at når jeg stopper med at se en kanal, så holder den ikke op med at modtage data strømmen. Jeg kan se at jeg bliver ved med at modtage det et godt stykke tid.
Nogen der ved om det er sådan det skal være, eller om der er en opsætning jeg har misset. Det er ikke særligt praktisk når jeg har 2 maskiner i huset der skal bruge mine hdhomerun. Så vil den ene kanal være optaget hele tiden, selvom der ikke er nogen som kigger på den.
|
Skrevet af: Nichof
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 19:13
Jeg modtager TV via Stofas digitale spejl i Horsens Fællesantenneforening. Fik min HD Homerun boks i onsdags (dagen efter jeg bestilte den!). Downloadede TvSource og gik i krig med opsætningen efter at have læst denne tråd omhyggeligt igennem, og det var en stor hjælp!
Installation af HDH forløb smertefrit eller nogenlunde. Stofas oplysninger om at det digitale spejl skulle ligge på 64 qam 6900 346 Mhz fungerede ikke! - ØV! naturligvis var det boksen der først blev mistænkt, men da jeg kunne finde kanalerne med GUI fra HDH var der tilsyneladende hul igennem. Jeg scannede derefter systematisk igennem alle og fandt til sidst ud af følgende:
a8qam 256 - 6900
330.000 - 474.000 og 842.000 - 850.000 Mhz
Her fandt jeg 226 tjenester hvoraf en del naturligvis var låste og radio.
Jeg valgte ikke at lave en ny transponderfil da det var lige så hurtigt at lade programmet scanne og finde signalet.
Jeg gjorde som Mailand84 skiver at sætte main application til Other: dvb/c - dvb/t.
Herefter var det TV Source, og det kørte bare på skinner. Ingen problemer med opsætning, tuning og integration i Windows 7 MC det rullede bare ind og alt fungerede i første hug!
Nu mangler jeg blot at få TV Source og DVBLink Netpack til at køre på min Windows 2003 DC/Exchange server. Af en eller anden grund får TV Source ikke lov til at tilgå tunerene og kan derfor heller ikke scanne kanaler. Jeg får en time out i logfilen. Nogle gode råd?
Mvh.
Niels
|
Skrevet af: rskjoett
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 23:40
Hej
Nu har jeg siddet og læst en del omkring TV tunere, DVBLink og media center i Windows 7, dog har jeg ikke læst om nogen der har haft mit problem :(
Jeg har købt mig en Terratec PCI HD, og sidder på yousee net i kabeltv i Viborg. Jeg har fået det hele stillet op og smidt transponderfilen ind fint, og den finder 209 forskellige kanaler. Jeg får dem som jeg gerne vil have over i medie centeret, men når jeg så kommer til afspilningen er der intet signal. Når jeg prøver at starte DVBLinkServer kommer der et dos vindue frem som lukker med det samme :( - ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at virke ordentligt.
I Terratec Home Cinema og DVBDream kan jeg godt afspille Trailerkanalen, så der er hul igennem :S - men jeg kan ikke finde alle kanalerne. Mit problem er hvorfor jeg ikke kan integrere kanalerne i MCE - og skal DVBLink serveren køre før man kan få hul igennem? - jeg kan ikke starte programmet op :/
Mvh
Rasmus
|
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 19:46
http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=6475 - http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=6475
Burde man ikke sende dem stofa antv?
Jeg kan stadig ikke finde stofa selvom jeg har lagt ini filen i begge mapper...Den dukker bare ikke op
|
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 20:27
hvad hedder din fil? og hvad står der i den?
|
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 22:32
Jeg er ved at give op med både dvbLink til tvSource og dvbViewer. Jeg har en HDHR (fik den i dag), og jeg finder fint alle kanalerne her i Aalborg når jeg bruger HDHR gui'en. Jeg har sat den til Other:Dvb-c/Dvb-t men jeg finder stadig ingen kanaler overhovedet.
Så vidt jeg kan læse så kan man uden brug af dvbLink mf. få kanalerne til at virke i WMC7 men undtagelse af et par kanaler, men det er heller ikke tilfældet. WMC7 finder 14 kanaler (i min aalborg stofa pakke 2), og det er selvfølgelig alle skod-kanalerne bortset fra zulu (og 3+). I MCE7 vælger jeg ikke cable men antenne.
Overvejer lidt om det ikke er tid til at få win7 64 bit på min zotac ION (køre 32 bit nu), for ligesom at prøve helt forfra, for det hele virker lidt for underligt...
|
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 22:39
Henning. Prøv at lade HDHomerun setup scanne kanalerne selv frem for at lave en ini fil.
På trods af at jeg overfor Stofa kan bevise at mit setup finder alle kanaler på qam256-6900 påstår de stædigt at jeg skal finde dem på qam64-6900. Jeg har opgivet at kommunikere med dem og bare accepteret at det fungerer for mig på den måde.
Mvh.
Niels
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 08:18
min fil hedder 5100.ini og der står følgende: (kopieret direkte herinde fra)
[SATTYPE]
1=5100
2=Stofa
[DVB]
0=1
1=346000,V,6900,,QAM64
Jeg kan, modsat tarcom, ikke finde en eneste kanal i 7mc inden jeg installerede dvb viewer. Jeg har netop hentet den nye version 2 af tvsource, og jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge i de forskellige dropdown paneler i headsend og i den første helt til venstre.
Fuck, jeg ville bare ønske at man snart kan smide dvbviewer væk og kun bruge 7mc
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 09:06
undre mig over at du ikke kan finde noget i tvsource..
Det er ikke sådan at du har lavet flere tvsource mapper? (Hver gang du tilføjer en ny source i dvblogic tvsource kommer der en ny mappe.
I HDHOMERUN setup valgte jeg som primær afspiller: others dvb-t/c
I Tvsource valgte jeg cable
stofa
networkscan på 346000 64QAM
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 09:38
Jeg har kun lavet en mappe. Og det spiller fint i HDHomeruns egen viewer, så der er hul igennem.
Jeg er som sagt i tvivl om hvad jeg skal vælge her:
Bemærk dette er den nye version 2. Men hvad skal vælges under "Diseqc", "LNB Type" og "Provider"? Og skal jeg ændre tallene under "LOF"? Som sagt kan jeg ikke få stofa til at dukke op under provider, selom jeg har lagt en ini fil ind to steder som tidligere anvist. Men det kan vel også klares uden?
Og hvad skal jeg helt præcis foretage mig I disse to:
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 12:11
Du skal vælge HDHR i device....Headends kommer fra device, og du har valgt en parabol headend...
LNB=Parabolhoved DisqSeq=Parabol Switch/Motor osv osv..
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 16:58
Det er nok også derfor den ikke kan finde din stofa fil, da 5100 jo er cable
|
Skrevet af: Moerkbak
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 18:39
Hejsa, jeg har gennem længere tid fulgt debatten angående hdhr, tvsource mv her på siden og besluttede mig til at tage chancen med hdhr da mit gamle avermedia tv-tuner kort døde.
----------- jeg er løbet på en anden fejl, som er lidt træls sådan set..
tvsource installeret ok, kanaler fundet og paret med epg i tvs. hdhr installeret fint og fungerer fint men windows MC vil ikke "se" mine virtuelle tuners.
Windows 7 ultimate RC1 (7100) 2x hdhomerun tvlink / tvsource hentet idag d. 10/2
de fremgår af enhedslisten på pc'en, men wmc ser kun mine 4 hdhr tunere
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 18:48
Moerkbak, har du husket at du skal bruge sattelit som indstilling i 7MC når du søger?
DVBLink laver virtuelle sattelittunere.
Mvh.
Niels
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 18:51
med den transponderfil lavede jeg en netværksscan i tv-link. fandt et netværk, søgte der efter efter kanaler og den fandt alle (Husk at du i hdhomerun skal ha vinget både 64 & 256 af)
|
Skrevet den: 10-Februar-2010 kl. 19:01
Nichof skrev:
Moerkbak, har du husket at du skal bruge sattelit som indstilling i 7MC når du søger?
DVBLink laver virtuelle sattelittunere.
Mvh.
Niels |
nej, jeg fandt ud af det, og skulle netop ind og poste løsningen :)
|
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 15:02
Jeg har nu endelig fået lidt hul igennem. Eneste problemer er
1. Manglende epg. Hvad bør jeg gøre for at få det til at spille? I manualen nævnes MC Guide services, men det program kan jeg ikke finde? Har kun en fane i selve tvsource.
2. DRHD hakker afted. I HDhomeruns previewer hakker den også med store grønne firkanter. Er det et codec problem eller hvordan? Den hakkede også i vlc player.
Har også det problem at den er mega lang tid om at finde tuneren når jeg starter tv op i 7mc.
mit system ASUS P5E-VM HDMI
1,86 gHz Intel Duo Core 2
Passivt ATI Radeon™ HD 4550 4gb ram
|
Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 15:11
henningdalgaard skrev:
2. DRHD hakker afted. I HDhomeruns previewer hakker den også med store grønne firkanter. Er det et codec problem eller hvordan? Den hakkede også i vlc player.
mit system ASUS P5E-VM HDMI
1,86 gHz Intel Duo Core 2
Passivt ATI Radeon™ HD 4550 4gb ram
|
Kan være problemet beskrevet http://support.microsoft.com/?kbid=2008334 - her , og en midlertidig løsning her:
"There appears to be an incompatibility between the Microsoft codecs in Windows 7 and BBC-HD (and other broadcasters too I understand). This causes some image corruption on all platforms I have tested, but on ATI hardware it results in continuous corruption which renders BBC-HD unwatchable. For anyone looking for a solution to this problem keep an eye on the microsoft knowledgebase article http://support.microsoft.com/?kbid=2008334 - KB2008334 . In the meantime, there is a work-around, as long as you have a sufficiently powerful CPU - disabling GPU accelerated H.264 decoding. To do this requires a registry edit...
- Run regedit
- Browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\
- In video there will be several subkeys. One of these is for your graphics card. To locate it you will have to look through each in turn - each will have a video folder inside it. The "service" value inside the video key is the clue you need - I have several that start RDP which is presumably related to remote desktop so they're not right. I also have one which is called atikmdag. This is the one!
- When you've found the correct subkey of video expand the key 0000 (if you've got the wrong one you probably wont be able to expand 0000)
- Expand "UMD" and then "DXVA"
- Create a new string value called VForceUVDH264
- set the value to 0
- Reboot. Test BBC-HD. You will get 5-10 seconds of initial corruption but playback should then become normal and should remain that way thereafter
This tweak will disable gpu acceleration of playback of all H.264 files - so if you have a blu-ray collection you're going to be decoding with the CPU - expect much higher CPU usage. Any modern dual-core CPU should be plenty capable however. Once Microsoft issue a fix for this problem simply go back into regedit and delete the key to restore normal functioning." http://jonscaife.blogspot.com/2009/12/temporary-workaround-for-ati-7mc-bbc-hd.html
------------- DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 15:13
aaah ja havde godt hørt om det ati problem. Troede det var løst nu, men tingene går langsomt åbenbart. Træls
|
Skrevet af: MaVa
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 09:07
henningdalgaard skrev:
Jeg har nu endelig fået lidt hul igennem. Eneste problemer er
1. Manglende epg. Hvad bør jeg gøre for at få det til at spille? I manualen nævnes MC Guide services, men det program kan jeg ikke finde? Har kun en fane i selve tvsource.
|
Vedr. manglende EPG kan jeg anbefale dig at læse denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74756&KW=mcimport&PID=756568&title=epg-grabber#756568 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74756&KW=mcimport&PID=756568&title=epg-grabber#756568
Har selv anskaffet abb. ved OnTV og benytter ovenstående program. Fungerer perfekt og giver en fuld EPG.
Har selv lige for 5 min siden afgivet en bestilling på en HDHomerun :-) Kører pt. på det analoge spejl på TDC-kabeltv.
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 09:56
tak for tippet
|
Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 10:05
Henning, når du har lavet opsætning i mediecenterdelen popper TV-Source softwaren op bagved. Her kan du i det sidste punkt vælge, hvilke måde du vil håndtere EPG'en på.
Til information kører jeg med version 2.01.
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 10:42
Nu her jeg læst denne tråd igennem et par gange efterhånden :-)
Er det muligt at få Homerun til at finde de manglende kanaler, som tidligere har været omtalt, UDEN at man benytter TVSource. Kan VMCE7 selv finde alle kanaler eller er TVSource stadig påkrævet for at finde de sidste kanaler. Har tidligere læst at f.eks. TV2 ikke bliver fundet.
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 10:44
MaVa skrev:
Er det muligt at få Homerun til at finde de manglende kanaler, som tidligere har været omtalt, UDEN at man benytter TVSource. Kan VMCE7 selv finde alle kanaler eller er TVSource stadig påkrævet for at finde de sidste kanaler. Har tidligere læst at f.eks. TV2 ikke bliver fundet. |
Hej
Så vidt jeg ved efter at have søgt nettet højt og lavt, så er der ingen måde hvor du kan tvinge WMC7 til at tage de kanaler uden tvsource.
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 11:07
Kan jeg desværre vist også konstatere, men så må TVSource jo benyttes indtil der kommer nyt fra Silicon :-)
Følger selv lidt med i denne tråd og håber på snarlig opdatering, som forhåbentlig kan løse "problemet".
http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7833 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=7833
|
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 14:53
MaVa skrev:
Er det muligt at få Homerun til at finde de manglende kanaler, som tidligere har været omtalt, UDEN at man benytter TVSource. Kan VMCE7 selv finde alle kanaler eller er TVSource stadig påkrævet for at finde de sidste kanaler. Har tidligere læst at f.eks. TV2 ikke bliver fundet. |
for lige at præcisere, det er ikke homerun der er problemet, den finder fint kanalerne, det er W7MC som ikke vil scanne nogle besemte frekvensområder.
Det tvsource gør er at scanne og derefter "kopiere" kanalerne til en anden frekvens som W7MC godt vil scanne. Man får således x antal virtuelle tv-tuners som W7MC så benytter istedet for hdhomerun tuneren.
Som du også selv er inde på, håber mange af os så at sillicondust laver den remapping feature direkte i deres egen software.
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 21:14
Efter en del bøvl med dvbLink/tvSource, så virker det nu, MEN: jeg har problemer med at min HDHomeRun laver en del pixilering i billedet når begge tunere er i brug og det er lige meget om det er fra to forskellige computere eller fra samme PC.
Jeg har en (ny) TDC 100mbit router, og når jeg bare bruger en tuner så kan jeg fint kopiere store filer på netværket uden at der kommer pixelering.
Mit system: windows 7 64bit zotac MB med intel atom & nvidia ion Jeg har installeret windows mediaplayer classic, directX, ac3filter og matroska filter så jeg kan se noget MKV vha. DXVA/CUDA samt powerDVD.
Kan det være en defekt HDHomrRun måske
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 10:05
tarcom skrev:
Efter en del bøvl med dvbLink/tvSource, så virker det nu, MEN: jeg har problemer med at min HDHomeRun laver en del pixilering i billedet når begge tunere er i brug og det er lige meget om det er fra to forskellige computere eller fra samme PC.
Jeg har en (ny) TDC 100mbit router, og når jeg bare bruger en tuner så kan jeg fint kopiere store filer på netværket uden at der kommer pixelering.
Mit system: windows 7 64bit
zotac MB med intel atom & nvidia ion
Jeg har installeret windows mediaplayer classic, directX, ac3filter og matroska filter så jeg kan se noget MKV vha. DXVA/CUDA samt powerDVD.
Kan det være en defekt HDHomrRun måske |
Jeg tror faktisk det er dit netværk der er for langsomt.
Når du bruger tvsource, så henter den hele mux fra den frekvens på HDHomerun, og hvis du så ser 2 kanaler, så kan det snildt komme over 100Mbit. Hvis du derimod ikke brugte tvsource, så tror jeg ikke du vil rende ind i problemer med det, da WMC7 så kun henter lige præcis for den ene kanal. Og det er væsentligt mindre end hele mux.
Så enten, drop dvbsource og vent på at der kommer en opdatering så du kan se de sidste kanaler, eller få en 1gbit router.
|
Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 10:37
Vil man ikke under joblisten kunne se, hvor meget belastning der er på netkortet eventuelt?
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 11:02
Jeg har samme problem, problemet er så vidt jeg kan se, når du bruger TVsource til at "snakke" med din HDHR så streamer HDHR tuneren hele mux'et til din PC, altså omkring 40-50mbit, og hvis du så bruger begge tunere så ender vi på 80-100mbit, det er ret meget data dit media center skal tage sig af, og netværket skal tage sig af.
Dette bliver dog ikke noget problem, når Silicondust for taget sig sammen og udgivet en ny driver der understøtter remapping af kanalerne, for når man lader WMC7 snakke direkte med HDHR så streamer den kun data for en kanal, omkring 6-7mbit, så er det pludselig meget lettere at håndtere.
- Mikael
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 11:05
Kasper Jensen skrev:
Vil man ikke under joblisten kunne se, hvor meget belastning der er på netkortet eventuelt? |
Jow, det kan du godt. Men det fortæller kun hvad den ene maskine har af belastning.
Husk at gøre plads til overhead når du prøver at regne ud hvor belastet din 100mbit router er. Men jeg vil mene at det er i underkanten for at streame 2 hele mux fra HDHomerun til 1 eller flere computere.
|
Skrevet af: jafingi
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 18:01
Jeg har også problemer :(
Benytter et Terratec C PCI HD med Stofa DVB-C (på Dalumgårds antenneforening).
Terratec Cinema finder fint kanaler, og jeg kan sagtens se dem.
I DVBLink bruger jeg følgende headend:
[SATTYPE] 1=5100 2=Stofa [DVB] 0=1 1=346000,V,6900,,QAM64
Det burde jo passe fint, da der på Dalumgårds hjemmeside ( http://www.dalumgaard.dk/ - http://www.dalumgaard.dk/ ) står:
På nogle fladskærme kræver DVB-C-tuneren søgeparametre: Frekvens: 346 MHz, Netværks-ID: 0, Modifikation 64 QAM, Symbol rate: 6900 KS.
Jeg har valgt den headend og provider i TVSource configuration, men så snart jeg går over i Scan og scanner, så returnerer den:
Tuning transponder 346000,V,6900,,QAM64 Found services: 0 ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Totals: 0 services found, 0 new services, 0 updated services
Mærkeligt er at "Signal strength" og "Signal quality" skyder helt i top! Så noget må den da have fat i?
Håber nogen kan se sig ud af det og hjælpe mig :)
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 19:32
Jeg har stadig problemer med pixilering og mindrer udfald i lyd når jeg bruger begge tunere, og jeg er ret klar på at opgraderer til gigabit netværk hvis det er det der skal til.
Anyway, jeg har nu prøvet med min gamle linksys WRT54GS 5.1 100mbit router, og det er samme problem. Efter at have skiftet lidt rundt i kanalerne og samtidig monitoreret trafikken, så kan jeg ikke helt forstå at det skulle have noget at gøre med manglende båndbredde. Alt efter om det er HD kanaler eller SD, så skifter loaded på netværket, og selv når det er to SD kanaler så er der pixilering. Se vedhæftede.
Jokeren: selv når jeg bruger HDHomeRun's egne software, hvor hele MUXen ikke hentes (og ja det generere væsentlig mindrer trafik) så er der pixilering på begge computere selv ved DR1 og TV2.
øv øv øv
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 19:55
Jeg har lige lånt indlæg fra anden tråd, hvor jeg fik dette svar, da jeg havde ligende problem:
Hej
Lyder lidt vildt at din belastning er så meget højere i WMC7 end i quickTV.
Hvis du åbner HDHomerun setup, og inde under fanebladet 'applications', står den så til 'Windows Media Center' under 'Main Application'?
Hvis den ikke gør det, så kan det være derfor dit load er så meget højere i WMC7 end i quickTV.
Du skal mulighvis genstarte computeren får en ændring der får rigtig effekt.
Ovenstående løste mit problem.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:22
MaVa skrev:
Jeg har lige lånt indlæg fra anden tråd, hvor jeg fik dette svar, da jeg havde ligende problem:
Hej
Lyder lidt vildt at din belastning er så meget højere i WMC7 end i quickTV.
Hvis du åbner HDHomerun setup, og inde under fanebladet 'applications', står den så til 'Windows Media Center' under 'Main Application'?
Hvis den ikke gør det, så kan det være derfor dit load er så meget højere i WMC7 end i quickTV.
Du skal mulighvis genstarte computeren får en ændring der får rigtig effekt.
Ovenstående løste mit problem. |
Da jeg benytter dvbLink for at få dvb-c til at virke med stofa aalborg så skal jeg vælge other dvb-t/dvb-c under application. Jeg har lige prøvet at ændre det til WMC7, og så kan WMC7 ikke finde tuneren overhovedet
|
Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 23:09
100 mbit er den teroretiske maksimale hastighed. Den aktuelle effektive hastighed er meget lavere på grund af flere årsager, herunder Network contention, overhead i de forskellige lag i protokollen, støj og tabte pakker. Den teoretiske hastighed på et 100 mbit er ca. 11 MB/s hvor Gigabit er på 125 MB/s, men i praksis kan det være langt lavere. Det er ikke en eksakt videnskab der siger at hos Hansen kan man godt køre HD, mens man hos Jensen kan man ikke. Derfor, hvis man ønsker at være sikker, så er det Gigabit netværk med CAT 6 kabler. Sån er det!
------------- DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 10:30
Jeg er løbet lidt ind i problemer med TVsource. Jeg benytter HDhomerun, MC7 og TVSource.
Jeg har lavet min egen transponder fil:
[SATTYPE] 1=5100 2=Yousee Cable [DVB] 0=1 1=143000,V,6875,,QAM64 2=156000,V,6875,,QAM64 3=370000,V,6875,,QAM64 4=418000,V,6875,,QAM64 5=426000,V,6875,,QAM64 6=434000,V,6875,,QAM64 7=442000,V,6875,,QAM64 8=450000,V,6875,,QAM64 9=482000,V,6875,,QAM64 10=490000,V,6875,,QAM64 11=498000,V,6875,,QAM64 12=506000,V,6875,,QAM64 13=514000,V,6875,,QAM64 14=522000,V,6875,,QAM64 15=530000,V,6875,,QAM64 16=538000,V,6875,,QAM64 17=546000,V,6875,,QAM64 18=554000,V,6875,,QAM64 19=578000,V,6875,,QAM64 20=586000,V,6875,,QAM64 21=594000,V,6875,,QAM64 22=602000,V,6875,,QAM64 23=610000,V,6875,,QAM64 24=618000,V,6875,,QAM64 25=626000,V,6875,,QAM64 26=714000,V,6875,,QAM64 27=730000,V,6875,,QAM64 28=786000,V,6875,,QAM64
Den finder alle mine kanaler og jeg kan få dem ind i MC7, men får at vide, at størstedelen af dem er krypteret og kan derfor ikke vises. Jeg kan ikke afspille dem i TVsorce's VLC player og i kanaloversigten er de vist med et "nøgle-ikon" som indikerer, at de er krypteret.
Jeg har en anden pc, som kører MC7 og godt kan vise kanalerne. Der kører jeg pt. uden om TVsource og har scannet kanaler direkte i MC7. Dog kan jeg ikke se DR HD og TV2 (derfor jeg vil have TVsoruce installeret).
Jeg kan se alle kanalerne i HDhomerun på begge maskiner.
Jeg har prøvet med denne transponder også:
[SATTYPE] 1=5100 2=Yousee Cable [DVB] 0=1 1=143000,V,6875,,QAM64
Men der kan jeg ikke finde kanalerne (læs: finde ud af det). Jeg skal vælge netværk, men der er et hav af netværk (under valg af netværk) og ved ikke hvilket jeg skal benytte (bor i Randers og har YouSee). Derfor har jeg lavet min egen udviddet transponder.
Mangler derfor et godt råd
|
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 20:22
Slet ingen der har en god idé?
Jeg prøver med :
[SATTYPE] 1=5100 2=Yousee Cable [DVB] 0=1 1=143000,V,6875,,QAM64
hvor jeg vælger netværk 701 for Østjylland (Randers). Jeg finder mange kanaler, men størstedelen af dem er krypteret. Så resultatet er det samme som for den udviddet transponder-fil.
men kan som sagt se kanalerne i HDhumeruns egen tv-viewer?
|
Skrevet af: sieker
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 21:26
@MaVa - jeg har stortset samme setup som dig (og bor faktisk også i Randers).
Jeg har lavet denne transponder fil, hvorved jeg kan finde alle kanaler i min YouSee pakke.
[SATTYPE] 1=4000 2=Denmark: YouSee cable
[DVB] 0=106 1=156000,3,6875 2=370000,3,6875 3=442000,3,6875 4=458000,3,6875 5=482000,3,6875 6=490000,3,6875 7=498000,3,6875 8=506000,3,6875 9=530000,3,6875 10=538000,3,6875 11=546000,3,6875 12=554000,3,6875 13=562000,3,6875 14=570000,3,6875 15=578000,3,6875 16=586000,3,6875 17=610000,3,6875 18=618000,3,6875 19=658000,3,6875
------------------
Et andet sprøgsmål. Der er vel ikke nogen der ved hvordan man får EPG til DR HD når man kører via TV SOURCE? Jeg har fundet til alle andre kanaler bare ikke DR HD
------------- Find de bedste priser på Blu-ray og HDDVD hos http://highdefprices.com
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 09:55
Takker for transponderfil.
Nu oplever jeg istedet, at 3Puls, TV2 Filml, DisneyXD, EuroSport 1+2, samt Nickelodeon at de er krypteret? Jeg forstår det simpelthen ikke
Sieker: kan du se disse kanaler på din maskine?
|
Skrevet af: sieker
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 09:58
Nej de er også krypteret hos mig(men da jeg ikke har dem i min pakke så gør det ikke så meget). Men det er vel muligt at bruge flere transpondere så du kan hive de kanaler ud med den anden fil?
------------- Find de bedste priser på Blu-ray og HDDVD hos http://highdefprices.com
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:53
Det vil bare ikke helt som jeg vil
Den transponder-fil du er den bedste jeg har haft fingrene i. Har hele formiddagen prøvet at filføje og ændre, men kan simpelthen ikke få lavet en, hvor:
3Puls, TV2 Film, DisneyXD, Eurosport 1+2 og Nickelodeon er med og IKKE krypteret.
Ender vist med jeg må acceptere, at jeg ikke kan se de kanaler.
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 14:14
Så kom der hul igennem og jeg har nu ALLE ønskede kanaler
Vedr. EPG så har jeg lige tjekket og jeg har EPG på alle kanaler. Gør brug af denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74756&title=epg-grabber - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74756&title=epg-grabber
Lige et tillægsspørgsmål:
Nu jeg har 2 computere kørende, som begge skal benyttes som mediecenter. Skal jeg så installere TVSorce serverdelen på begge 2? Vil gerne have de 2 maskiner kører uafhængigt af hinanden, så den ene kan slukkes og den anden stadig optage og vise tv. .... Hmmm der svarede jeg vist lige på mit eget spørgsmål?
|
Skrevet af: kheon
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 12:56
Hej Jeg har fuldt overstående guide slavisk da jeg også har købt en HDHomerun og benytter Digitale TV-signal via Stofa (AN-TV).
I punkt 8 sidder jeg fast. Jeg har oprettet transponder fil og laver et network scan. Jeg får flgn fejl besked:
Searching networks on 346000,V,6900,,QAM64 Totals: 0 networks found
Jeg har ikke problemer med at se kanaler ved brug af HDHomeRuns eget software.
Er der flyttet rundt på signalet hos stofa eller hvad kan fejlen være?
|
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 13:45
Har du sat indstilling "Main Application" I HDHomeRun Setup til at være 'Other: DVB-T/DVB-C'
|
Skrevet af: kheon
Skrevet den: 13-Marts-2010 kl. 14:44
Nej men nu har jeg og det hjalp :) Mange Tak så er jeg et skridt videre :)
|
Skrevet af: jgni
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 13:55
Så kan jeg jo købe en HDHR, en Asus EeeBox 1501 og noget tastatur. Trække noget RJ45-kabel over til mit tv-stik og så installere TVSource ved siden af min WMC7 og så kører det! Nogen der ved om det også virker med http://www.boxee.tv/ - Boxee . Mest fordi a jeg syntes at de har et rigtig pænt interface. Ikke noget krav...
------------- Mvh. Jan
|
Skrevet af: starlifino
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 12:39
Jeg har ligeledes problemer med at få TVSource Server konfigurationen til at virke:
Jeg har Stofa (AFIK - http://www.afik.dk/pages/teknik.php) og bruger et DVB-C TerraTec Cinergy C PCI HD med nyeste driver 1.01.01.501 på win7 32 bit og vil gerne have kanalerne over i Media Center 7.
Min transponder fil ser således ud og den giver grønne bars i Signal strength og Signal quality.
[SATTYPE]
1=5100
2=Stofa
[DVB]
0=1
1=346000,V,6900,,QAM64
Men et scan eller et network scan giver altid
Tuning transponder 346000,V,6900,,QAM64 Found services: 0
Hvad søren gør jeg galt? (Terratecs alm. tv program kan fint finde kanalerne) Er det bare et spørgsmål om at ramme den rigtige frekvens (346000 eller hvad det nu skal være?). På min antenneforenings side står der dog:
Grundindstilling af dit digitale TV:
NETVÆRKS-ID = 0 FREKVENS = 346000
MODULATION 64 QAM SYMBOLHASTIGHED 6900
|
Skrevet af: jafingi
Skrevet den: 20-Marts-2010 kl. 12:53
Ja, jeg har præcist samme problem som endnu ikke er løst. Også med Stofa.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73760&PID=768578&title=howto-wmc7-tvsource-og-hdhomerun-stofa-antv#768578%20 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73760&PID=768578&title=howto-wmc7-tvsource-og-hdhomerun-stofa-antv#768578
|
Skrevet af: magstermc
Skrevet den: 11-April-2010 kl. 14:56
HDHomeRun og TVSource virker perfekt (kan se kanaler fra TVSource med VLC Media Player), men i MCE får jeg fejlen "no TV-signal".
SAT er valgt, og er der fuld drøn på signal bars. I TVSource er valgt streams when idle. Alle kanaler er synkroniseret med MCE og EPG virker også fint.
Nogen idéer?
Win7/HDHomeRun/TVSource 2.1
------------- /Magster
|
Skrevet af: #Henrik#
Skrevet den: 11-April-2010 kl. 22:14
magstermc skrev:
HDHomeRun og TVSource virker perfekt (kan se kanaler fra TVSource med VLC Media Player), men i MCE får jeg fejlen "no TV-signal".
SAT er valgt, og er der fuld drøn på signal bars. I TVSource er valgt streams when idle. Alle kanaler er synkroniseret med MCE og EPG virker også fint.
Nogen idéer?
Win7/HDHomeRun/TVSource 2.1 |
Havde samme problem i forbindelse med opsætning af HDHomerun sammen med en 3. tuner og TVSource 2.1. Det var ved at drive mig til vanvid, men i desperation forsøgte jeg at fjerne "Stream Source'erne" i DVBLink Configuration, for derefter at oprette dem på ny. Herefter virkede det. Jeg har en formodning om, at det skyldes at jeg i første forsøg ændrede på Source'ernes navne og opfandt lange navne med mellemrum. I andet forsøg brugte jeg kedelige navne som TVSourceA, TVSourceB osv...
/Henrik
|
Skrevet af: mm-bob
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 08:52
magstermc skrev:
Nogen idéer?
Win7/HDHomeRun/TVSource 2.1 |
Der er lige kommet en ny hdhr beta firmware, som kan remap kanaler. Hvilket overflødiggør TVSource...
http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=2484 - http://www.silicondust.com/forum/viewtopic.php?t=2484
-------------
|
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 10:04
Det var gode nyheder
Jeg installerer den nu, så må vi se om det fungerer efter hensigten.
Mvh.
Niels
|
Skrevet af: w0lf
Skrevet den: 12-April-2010 kl. 10:24
Jeg kunne godt bruge noget hjælp til at få bygget mit Media Center. Vi modtager også frit digital tv igennem AN-TV (Aalborg Antenneforening som går via Stofa. Derfor ville det være oplagt at få hjælp af en af jer her i tråden, som jo også benytter sig af dem.
Jeg har lavet en lille tråd her, om mine krav til et media center. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78916&title=hjlp-til-medie-center-eller-htpc - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78916&title=hjlp-til-medie-center-eller-htpc
Håber der er nogle som er friske på at hjælpe mig igang.
|
Skrevet den: 08-Maj-2010 kl. 03:18
Nu har jeg fået en EB1501! Jeg overvejer godt nok seriøst en HDHR og så noget gigabit-netværk...
------------- Mvh. Jan
|
Skrevet af: lkmoller
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 08:30
Jeg har Stofa i Århus, og bruger godt nok en Hauppauge dvb-c modtager, men måske kan nogen bruge min transponderfil alligevel. Alle kanalerne i den store pakke virker - jeg mangler bare at opsætte EPG.
[SATTYPE]
1=5111
2=Stofa-ny
[DVB]
0=22
1=306000,V,6900,,QAM256
2=314000,V,6900,,QAM256
3=322000,V,6900,,QAM256
4=330000,V,6900,,QAM256
5=338000,V,6900,,QAM256
6=346000,V,6900,,QAM256
7=354000,V,6900,,QAM256
8=362000,V,6900,,QAM256
9=370000,V,6900,,QAM256
10=378000,V,6900,,QAM256
11=386000,V,6900,,QAM256
12=396000,V,6900,,QAM256
13=402000,V,6900,,QAM256
14=410000,V,6900,,QAM256
15=418000,V,6900,,QAM256
16=474000,V,6900,,QAM256
17=482000,V,6900,,QAM256
18=490000,V,6900,,QAM256
19=514000,V,6900,,QAM256
20=522000,V,6900,,QAM256
21=530000,V,6900,,QAM256
22=690000,V,6900,,QAM256
Er der i øvrigt nogen der ved om det kan passe at man skal købe en DVBLogic for TVSource licens for hver tuner?
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 09:17
I den nyeste update til homerun skulle det da ikke være nødvendigt med DVB mere? Har jeg læst i en anden tråd.
Eller har jeg misset noget?
------------- Mvh. Jan
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 10:45
DVBLink licensen er bestemt af maskinen du installerer den på ikke af tuneren.
Du behøver ikke DVBLink til nyeste version, du kan remappe kanalerne direkte i HD HomeRun setup .
Mvh.
Niels
|
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 11:06
Nichof skrev:
DVBLink licensen er bestemt af maskinen du installerer den på ikke af tuneren.
Du behøver ikke DVBLink til nyeste version, du kan remappe kanalerne direkte i HD HomeRun setup .
Mvh.
Niels |
DVBlink licencen er låst til MAC adresse på Netkort for at være mere præcis.
|
Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 12:52
Kan dette lade sig gøre med et parabolsignal også?
Og hvilken dvb-s2 tuner er den bedste lige nu?
|
Skrevet den: 15-Maj-2010 kl. 17:07
Har leget lidt med dvblink for dreambox og noget af virker. Dog hakker kanalerne helt vildt! Hvad kan være grunden til dette?
|
Skrevet den: 16-Maj-2010 kl. 11:40
Kan det være min gamle DM500 der ikke magter streammingen ordentligt? Jeg kan ikke få dvblink til at hente kanaler fra min ipbox 9000hd. Er der et workaround til dette?
|
Skrevet den: 23-Maj-2010 kl. 14:20
Skrevet af: mm-bob
Skrevet den: 25-Maj-2010 kl. 08:09
Tazman skrev:
Slet ingen ideer?? |
Øh - tja...
Nu handler denne tråd jo om WMC7, TVSource og HDHomerun via Stofa AN-TV...
Så det kunne jo være, at dem der kunne tænkes at vide noget om Dreambox/IPBox/Sat slet ikke kigger denne tråd....
-------------
|
|