Print side | Luk vindue

Hvilket 32" LCD er bedst med bedste 100 Hz system?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73906
Udskrevet den: 21-April-2025 kl. 18:28

Emne: Hvilket 32" LCD er bedst med bedste 100 Hz system?
Skrevet af: el-HL
Emne: Hvilket 32" LCD er bedst med bedste 100 Hz system?
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 21:08
Hej, jeg overvejer at bytte min køkkenskærm ud med et andet 32" LCD, desværre bliver et Panasonic 37" plasma for stort.

Hvilket 32" LCD er bedst, og hvilke har bedste 100 Hz, pris og kvalitet må gerne hænge sammen?

Jeg ved godt, at disse spørgsmål kommer op utallige gange, og jeg har også prøvet at følge med, men jeg kan simpelthen ikke bestemme mig.
Derfor søger jeg svar fra nogle der har erfaring fra skærmene, som evt. har prøvet eller ejer en af dem.

Nogle LCD er med 100Hz og nogle uden, nogle er måske lige så gode uden, fordi de simpelthen bare har bedre panel og teknik??

Jeg har kigget på lidt forskelligt i prislejet ca. 3000 til 5000 kr.

Sharp LC32DH77S
Toshiba et eller andet 635/636
LG 32LH2000/3000/4000/5000
Sony W5500
Samsung 4 eller 5 serie, en skam at LED skærmene er så dyre...endnu.
??????????????Smile
Er der andre gode mærker?...Philips måske?

mvh.

-------------
Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST

Svar:
Skrevet af: barfodcph
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 22:38
Sony KDL32W5500

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 22:54
Mit bud er også en Sony KDL W5500, har selv lige fået en, godt nok i en 40" tror næsten jeg var alle mærker igennem og valgte en altså en W5500

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 08:56
Har selv en 32w5500 i mit køkken og den kan jeg godt anbefale
Men synes også lige 37 plasma tommer er stort nok til mit køkken i forhold til hvad jeg bruger den.
desværre ingen plasma i 32 timmer og pan kvalitet

Skrevet af: Cami
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 09:30
Jeg købte 2x Philips 32PFL7694 til køkken/soveværelse, og der var w5500 også inde i billedet. Men kæresten sagde helt klart nej, den var for grim og kantet som hun sagde. Må tilstå at jeg er overordnet tilfreds med philips'erne, lyden er fremragende og billedet står rigtigt godt, og så er designet minimalistisk, og rammen er meget mindre i forhold til så mange andre 32". (Da de hang på væggen i butikken troede jeg først det var en 26" da den var så meget mindre end de andre.)

-------------
Mvh. Allan

Skrevet af: JA
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 13:54
Det er ikke spørgsmålet om hvordan det er med 100Hz, men hvordan det er uden 100Hz. En 2009 32" LCD har ikke brug for 100Hz, det er kun de store skærme.

Mine forældre købte inden Jul 32PFL7694 og må sige det er imponerende godt billede. Har selv 32PFL9604 - 7000 serien er faktisk bedre designmæssigt, med den ultra smalle ramme. Tests kan bedre lide Philips end Sony i 2009, mener også designet er bedre på Philips 7000/8000, men det er naturligvis subjektivt.

En 32PFLxxxx indstilles bedst:

- Al billedeforbedring slået fra, også 100Hz
- Farve på 50 - 52
- Skarphed på 2
- Kontrast og lys begge på 60, men det kan man eksperimentere med

Med disse indstillinger fås et 100% naturtro billede.

Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 20:29
Tak for inputs, men glem alt om 100 Hz og priser over 5000 kr for et 32" lcd tv nu om dage.
Jeg skrev selv op til 5000, men jeg vil gerne længere ned,

f.eks dette ser da godt ud, også kvalitetmæssigt, eller hvad:
http://wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/W32RV635DN_%28Wupti1%29.html - http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/W32RV635DN_%28Wupti1%29.html

-------------
Panasonic TX-P50VT50Y
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST

Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 22:46
Man får hvad man betaler for.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/toshiba-32rv635db-32rv635d-20090818158.htm

Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 23:43
De færste på dette forum køber en skærm under 5000 kr
så ingen har erfaring med dem
Men 100 procent naturtro billede får du ikke om du så gav 10000 kr og hvis det kun skal bruges til tv avisen og tekst tv. Så er det næsten fritvalg fra alle hylder. et nogenlunde billede kan de da vise

Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men 100 procent naturtro billede får du ikke om du så gav 10000 kr og hvis det kun skal bruges til tv avisen og tekst tv. Så er det næsten fritvalg fra alle hylder. et nogenlunde billede kan de da vise

Det må stå for din egen regning, det er muligt din egen LCD ikke kan vise et naturtro billede, men undlad at inddrage alle LCD.

Skrevet af: Strange
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 09:49

Det Xcardman prøver at sige (tror jeg) er at det ligesom er "bevist" at Plasma viser det MEST naturtro billede. Ikke dermed sagt at man ikke kan være tilfreds med et LCD. Jeg er selv plasma mand som primært tv, men har ikke skrupler med LCD til andre værelser. Men jeg vil give Xcardman ret i at Plasma viser det mest korrekte billede. Af 32" LCD vil jeg dog anbefale et Toshiba 636 som til prisen (3000) viser mindst et ligeså godt billede som andre LCD tv jeg har set der koster væsentligt mere. Det er så en noget bøvlet kanalopsætning med mere den har, men kan man leve med det er det super...også designmæssigt.

Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Det Xcardman prøver at sige (tror jeg) er at det ligesom er "bevist" at Plasma viser det MEST naturtro billede. Ikke dermed sagt at man ikke kan være tilfreds med et LCD. Jeg er selv plasma mand som primært tv, men har ikke skrupler med LCD til andre værelser. Men jeg vil give Xcardman ret i at Plasma viser det mest korrekte billede. Af 32" LCD vil jeg dog anbefale et Toshiba 636 som til prisen (3000) viser mindst et ligeså godt billede som andre LCD tv jeg har set der koster væsentligt mere. Det er sog en noget bøvlet kanalopsætning med mere den har, men kan man leve med det er det super...også designmæssigt.

Har selv en 50PV600 plasma siden 2006 og ved udmærket hvad et naturtro billede er. ( havde en Sony 100Hz CRT i 8 år før denne plasma ) Har selv en 32PFL9604 og mine forældre en 32PFL7694. De to LCD har samme panel, og med mine øje indstillet rigtigt viser de begge et 100% naturtro billede, faktisk bedre en plasmaen. Kan ikke udtale mig om Toshibaen, men kan bekræfte at Philips modellen nævnt kan levere ! 327694 koster ca, 4.200 - man må regne med at de forskellige modeller har "fartbegrænsning" på, dvs man får hvad man betaler for. Ikke sikker på en 32" LCD til under 4.000 kan levere nok. Det må ses live.

Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det må stå for din egen regning, det er muligt din egen LCD ikke kan vise et naturtro billede, men undlad at inddrage alle LCD.

gider ikke engang, da det er håbløst

ikke engang plasma viser et helt naturtro billede

Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 10:09
Det kan iøvrigt være en 32PFL7404, eneste forskel er mig bekendt fjernbetjeningen.

Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 10:19

Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

gider ikke engang, da det er håbløst

ikke engang plasma viser et helt naturtro billede

Gradbøjet ned til 4 decimal vier ingen skærm vel helt naturligt billede - men i den operationelle verden for en 32" skærm viser de to nævnte helt naturligt billede, som sagt bedre end pana plasmaen.

Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 19:55
Jeg har selv et Pana PZ85 som primært tv og det leverer altså super billedkvalitet uanset kilde.

Men til en køkkenskærm må jeg jo leve med noget 32" lcd.
Og her tror jeg, at jeg er lidt sårbar med hensyn til betragtningsvinklen, har jeg fundet ud af hen af vejen, fordi her sidder man nemt lidt skævt for eller man bevæger sig lidt rundt, og det går ud over farverne, ved ikke om mit nuværende Samsung M87 er slem på det punkt, jeg har sgu slåsset en del med indstillingerne uden meget held, og 100 Hz movie plus er ikke godt!

Men jeg ved jo ikke om andre lcd skærme nu om dage i prislejet 3000+/- er bedre.

Ellers må jeg jo oppe mig og vælge W5500, måske Samsung B650 ?, Sharp LC-32DH77s, eller Philips 7xxx.
men det kunne da bare være lidt sjovere at spare en tusse og måske få noget lige så godt, bare fordi det hedder noget andet.

Jeg tror egentlig det var det, som jeg mente med det hele!!?Confused

Hvad så med LG 32LH5000, fin model med 100 Hz, 4000 kr. i BILKA ???

eller hvad med LH3000/4000, har nogen tests på disse?

mvh.

-------------
Panasonic TX-P50VT50Y
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST

Skrevet af: larsen
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 20:52
Hej Ja. 
  det er hyggelig at læse du er glad for 32"9604 . Jeg har tænkt på at købe denne, men hvor tæt kan du sidde på skærmen ved alm sd dvb-t , uden at billedet virker udtværet. 
alså jeg synes tit opskalet sd virker udtværet på ful hd paneler.  Mener du denne philips er lige så god eller bedre endplasma til sd signaler

Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af larsen larsen skrev:

Hej Ja. 
  det er hyggelig at læse du er glad for 32"9604 . Jeg har tænkt på at købe denne, men hvor tæt kan du sidde på skærmen ved alm sd dvb-t , uden at billedet virker udtværet. 
alså jeg synes tit opskalet sd virker udtværet på ful hd paneler.  Mener du denne philips er lige så god eller bedre endplasma til sd signaler

Mht farvegengivelse, gengive et naturtro billede, er begge modeller bedre en panaen. Skallering er en anden snak, 9604 er bedre til at skallere end 7694 ( men ikke meget ), men den koster næsten det dobbelte. TVA på DR1 står på begge så man er i tvivl om det er HD eller SD. Skallering afhænger ikke af teknologi LCD/plasma, men af den skaller man har valgt i skærmen. Min egen teori er desto flere pixels på en LCD desto mere at arbejde med mht kompensering af LCD teknologiens begrænsninger, derfor Full HD + Full HD er fremtiden.

Egentlig er jeg gladere for 7694, synes rammen på 9000 serien er for bred og dominerende, hertil de skjulte højttalere er mere elegant - men på bekostning af lyden. Synes ikke den den lille forskel retfærdiggøre den store prisforskel - hellere 7000, eller hvis med Ambilight 8000 serien, med det bedre design.

Skrevet af: larsen
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 22:47
Tak for svar, det kunne være jeg skulle vælge  7694 , er den lige så god til sport (hurtige bevægelser) som 9604 , hvis man slår 100 HZ fra

Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 09:59
Det ved jeg faktisk ikke - men på 32" modellen synes jeg det er bedst at slå 100H helt fra, panelet er hurtigt nok.

Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:42
Nå, nu tror jeg sgu, at jeg vil anskaffe mig et Samsung i Serie 6, men jeg kan bare ikke præcist finde ud af forskellene på alle deres endetal, funktioner, designs osv.

Kan nogen hjælpe mig her??
Har de alle sammen de nye tv-tunere, og vil de virke herhjemme?

På forhånd tak!

(Jeg kan umiddelbart godt nøjes med et Serie 5, men jeg er bare lidt vild med Serie 6 og dets ekstra funktioner, designet og så kan det findes til en god pris på nettet.)

-------------
Panasonic TX-P50VT50Y
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST

Print side | Luk vindue