Print side | Luk vindue

WD Live - probs med .iso

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73908
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 06:50

Emne: WD Live - probs med .iso
Skrevet af: forzajuve
Emne: WD Live - probs med .iso
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 21:19
Hejsa.. Jeg har lidt problemer med nogle .iso filer som min Wd tv eller wd tv live boks ikke vil tage, det irriterer mig lidt, da det er til børnene. Men skal jeg prøve at lægge filerne fra dvden ind en gang til. Hvad bruger i når i ripper. De er ændret fra .img til .iso nogle af dem.

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44

Svar:
Skrevet af: len61
Skrevet den: 13-Januar-2010 kl. 22:25
Du kan loade/mounte XX.img med deamon tools, og konvertere til XX.iso i imgburn!!??
du kan hente imgburn som freeware, det er det nemmeste, at rippe med til iso. hvis der er regionskoder skal du købe anydvd !Thumbs Up

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 21:12
Det er en bamses julerejse, men der er menuer osv, i selve iso filen, er det derfor ?? og hvordan kan jeg så prøve at fikse det..  Skal egentlig lave en backup af min .iso fil eller dvd, så på en måde skal jeg fjerne menuen, så den kan køre på wd tv.. but how ?

-------------

Skrevet af: MaVa
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:01
WD TV kan ikke vise menuer osv på ISO-filer. Den begynder automatisk at afspille "hovedfilmen". Det fungerer fint på alminde spillefilm, men er noget skrammel, når det drejer sig om dvd'er indeholdende serier.
Der skal du benytte et program, som kan rippe de enkelte afsnit. Evt. dvd-fab eller noget i den stil.

Hedder filen .img kan du blot omdøbe den til .iso. Ikke nødvendigt at køre den igennem et program for at konvertere den.

Skrevet af: MaVa
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:10

Glemte lige et link til program du evt. kan prøve:

http://www.videohelp.com/tools/DVD_Shrink - http://www.videohelp.com/tools/DVD_Shrink

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:37

Børnefilmene har jeg konverteret til MKV filer med MAKEMKV og det har virket med alle de film jeg indtil nu har lavet. Med MAKEMKV kan man tage hovedfilmen. Lyd/Undertekster virker også med DVD.

Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 14:51
Hej igen.. makemkv ser ud til at klare tricket.. Men kan man nøjes med at lave det til en .mkv den vil gerne gemme dem i flere mkv, fordi der er flere titles.

-------------

Skrevet af: mik
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 16:24
jeg bruger dvd shrink, til at fjerne men..

Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Hej igen.. makemkv ser ud til at klare tricket.. Men kan man nøjes med at lave det til en .mkv den vil gerne gemme dem i flere mkv, fordi der er flere titles.

Det er vel det som er smart - en fil for hvert program? :)

Men jeg tror ikke makemkv kan gøre det - man kunne bruge DvdShrink til at generere en lang vob fil og så afspille den hvis man gerne vil have det hele i en lang fil.

Og ref "img" filer, mig bekendt kan man bare omdøbe en img fil til en iso fil og så virker det.

Print side | Luk vindue