Print side | Luk vindue

Panasonic 50V10 burn in

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73955
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 01:56

Emne: Panasonic 50V10 burn in
Skrevet af: j333
Emne: Panasonic 50V10 burn in
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 19:51

jeg læste på nettet man skulle passe på med Panasonic 50V10 ikke fik burn in

det kan da ikke passe at de nye  plasma kan få det eller hvad

og at køre THX indstilling med det samme man tænder plasma første gang er det det samme som en

kalibrering er der barew en der er sød og svare da jeg går fra lcd til plasma men har stadig mine tvil

så tak

jj

Svar:
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 19:57
Du skal ikke være bange for burn in på nyere plasma, så køb du trygt et naturligt billede i stedet for det andet der...

Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 19:58
Fortvivl ej! Jeg tror virkelig man skal mishandle sin skærm hvis du skal få burn in på et v10. Rent logisk må et v10 være mere resistent overfor burn in, end de lavere modeller. Jeg har leget meget(!) med et x10 og ikke set snærten af det.

Mine forældre har et x10 som tit står med samme logo i timevis når jeg er hjemme forbi, og jeg kan intet se. Jeg er meget kritisk mht. burn in, og kan eksempelvis uden problemer se det på mit pq6000 og mit tidligere px80.

Nyd dit fabelagtige tv. =)

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 14-Januar-2010 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Fortvivl ej! Jeg tror virkelig man skal mishandle sin skærm hvis du skal få burn in på et v10. Rent logisk må et v10 være mere resistent overfor burn in, end de lavere modeller. Jeg har leget meget(!) med et x10 og ikke set snærten af det.

Mine forældre har et x10 som tit står med samme logo i timevis når jeg er hjemme forbi, og jeg kan intet se. Jeg er meget kritisk mht. burn in, og kan eksempelvis uden problemer se det på mit pq6000 og mit tidligere px80.

Hmmm...Smile

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Hmmm...Smile

Der skulle selvfølgelig stå retention Wink

-------------
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 08:03
Utroligt at burn in spøgelser bliver ved.
lidt lige som alle franske biler stadig ruster efter 14 dage.

købe du blot et plasma er nyd et rigtig flot billede.

alle jeg kender har stort set plasma i stuen fra 2005-2006 frem og jeg har selv haft 2
ingen burn in, men de første havde meget retention
Men netop retention er panansoic kendt for ikke at have meget af.
Nu ved jeg hvor mange penge du vil bruge, men havde personligt selv valgt og købe deres 2010 model.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 08:11

Nu har jeg i 2 år kørt med et PX80. I begyndelsen Retention, forventeligt. Burn In nej da.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 12:31

Det passer saa ikke helt.
Der er rimelig meget paa mit PZ85 (og jeg har set det paa flere modeller) - men aabenbart ikke nok til at Pana vil bytte/reparere det, det var inden for de tilladte graenser (ved ikke lige hvordan de maaler det, saa jeg tror det er noget fis, de fyrede af). De graenser gaar aabenbart saa vidt, at det ikke ses som en fejl at det opstaar efter faa sekunder, og sagtens kan ses fra flere meters afstand i moerke omraader.Thumbs Down

Desvaerre overvejer jeg nu kraftigt et koeb af LCD til naeste aar. Altsaa hvis de der nye Sony modeller kan noget.

-------------

BORING!

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 18:59

Retention er ikke noget at bekymre sig for, det forsvinder af sig selv. Havde det kun i kort tid på PX80, så var der ikke mere at se.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det passer saa ikke helt.
Der er rimelig meget paa mit PZ85 (og jeg har set det paa flere modeller) - men aabenbart ikke nok til at Pana vil bytte/reparere det, det var inden for de tilladte graenser (ved ikke lige hvordan de maaler det, saa jeg tror det er noget fis, de fyrede af). De graenser gaar aabenbart saa vidt, at det ikke ses som en fejl at det opstaar efter faa sekunder, og sagtens kan ses fra flere meters afstand i moerke omraader.Thumbs Down

Desvaerre overvejer jeg nu kraftigt et koeb af LCD til naeste aar. Altsaa hvis de der nye Sony modeller kan noget.

Der må være meget forskel , de forskellige paneler imellem. Har haft meget , meget lidt på mit gamle PX70 i starten. Og intet på mit PZ80....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 20:43
Radiomanden,

Det forsvinder af sig selv hvis man skifter til et andet billede. Men jeg kan f.eks. se teksterne indprintet hvis baggrunden er sort/mørk. Det er ret træls. Forestil dig så at se Sin City.
Et andet eksempel er at menuen fra min PS3 når at indprinte sig i baggrunden nok til at man kan se dem i starten af filmen, hvor der som regel er sort baggrund.
Det er jo kun en lille skygge af menuen, fordi den ikke har stået på så lang tid, men det er mere end nok til at irritere...

-------------

BORING!

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 20:56

Det kan jeg ikke genkende, havde som skrevet kun lidt Retention lige den første tid, men nu bruges det heller ikke til ting der står på skærmen i længere tid, men det skulle heller ikke gøre noget i følge andre der også bruger dem til spil. Så hvorfor du har problemet ved jeg ikke.

-------------

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 21:19

fint tak men skal man køre 200 timer inden man begynder at instille på billed på v50

jj

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 21:26

Nej, mit PX80 havde været brugt under 100 timer før det blev justeret op, det blev brugt helt normalt lige fra starten. Det eneste hjælpemiddel anvendt var DVE da det blev justeret.

-------------

Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 21:57
Jeg har et pana v10 50".
Det lider sygt meget af retention! Altså virkelig meget! Jeg har lige for 5 min siden haft min xbox sat til. har jeg et stilbillede i 1 minut, og jeg mener altså virkelig 1 minut. Så er der tydelige mærker, og lidt farve når skærmen bliver sort. og dette bliver der nogle sekunder.

Nederst på skærmen er der permanent brændt to linjer ind, tror det er fra undertekster.

Vil lige sige, at jeg altid har skærmen indstillet på thx.

Så det er virkelig et problem for skærmen, jeg er dybt dybt skuffet, for at være ærlig.
Men ud over det, så er det et fantastisk tv.

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 22:05

Lyder extremt underligt. Men som skrevet Retention kan/vil forekomme i begyndelsen, men forsvinder også hurtigt når andet billede vises.

-------------

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 22:12
Jeg har haft det i nogle måneder, kan man se hvor mange timer det har kørt?

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Jeg har et pana v10 50".
Det lider sygt meget af retention! Altså virkelig meget! Jeg har lige for 5 min siden haft min xbox sat til. har jeg et stilbillede i 1 minut, og jeg mener altså virkelig 1 minut. Så er der tydelige mærker, og lidt farve når skærmen bliver sort. og dette bliver der nogle sekunder.

Nederst på skærmen er der permanent brændt to linjer ind, tror det er fra undertekster.

Vil lige sige, at jeg altid har skærmen indstillet på thx.

Så det er virkelig et problem for skærmen, jeg er dybt dybt skuffet, for at være ærlig.
Men ud over det, så er det et fantastisk tv.
Det er godt nok rystende læsningOuch , og jeg kan godt nok forstå hvis du er skuffet. Det er da også underligt at der er nogle der har problemer og andre ikke....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 22:17
Jeg er sku nok færdig med panasonic, jeg havde en g10 først...........

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 22:21

Det kan ses i Service Menuen. Gennemsnitligt vil jeg sige på 2 måneder har det været i gang i 350 timer, så du er kommet over Retentions tiden. Jeg har intet bemærket på mit efter det antal timer, nok endda mindre.

-------------

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 22:22

Jeg er sku nok færdig med panasonic, jeg havde en g10 først...........
Jeg har selv 2 Panasonic , og er super glad for begge. Men hvis jeg havde haft de problemer du har og har haft , så havde jeg nok også prøvet noget andet næste gang...
MVH

-------------

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 22:26
Problemet er jo bare, at jeg er rigtigt glad for billedet. Tror jeg prøver at kontakte forhandleren, kunne jo være at de laver en bytter eller har et andet forslag.

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 22:27
j333, undskyld jeg har nakket din tråd, men du fik da svar Wink

Skrevet den: 15-Januar-2010 kl. 22:30

Problemet er jo bare, at jeg er rigtigt glad for billedet. Tror jeg prøver at kontakte forhandleren, kunne jo være at de laver en bytter eller har et andet forslag.
God ide ,... bortset fra den burn in wash dvd man kan downloade , så ville jeg prøve at vælge en tom analog kanal , hvor der altså kun er støj på skærmen , og så prøve at lade den stå sådan et stykke tid , bare et godt råd , og så håbe at skærmen bliver mindre følsom med tiden...
MVH

-------------

Skrevet af: Strange
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 00:48
Baekgaard, prøv ovennævnte og fortæl os om det hjalp.

Man må håbe at 2010 modellerne lider endnu mindre af retention.

Skrevet af: hunt
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Lyder extremt underligt. Men som skrevet Retention kan/vil forekomme i begyndelsen, men forsvinder også hurtigt når andet billede vises.
Hej, hvordan defineres at det "forsvinder også hurtigt når andet billede vises"?

Mit 50x10y er omkring en måned gammel, og hvis jeg f.eks. ser TV2 i en time, så tager det 10 til 30 minutter før, retention forsvinder helt. Jeg ser det dog aldrig på mørke baggrunde, men i panorering på lyse baggrunde, især overskyet himmel med vertikale panoreringer.

Jeg har aldrig kørt break-in, da jeg syntes, at stemningen her på recordere er, at det ikke er så nødvendigt mere. Har kørt washer et par gange, da jeg var bange for, at jeg havde fået burn-in.

Mvh Peter

Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 09:36
Det er da også underligt at der er nogle der har problemer og andre ikke....

I visse tilfælde skyldes det nok også at nogle ser bedre end andre. Retention kan jo være meget svagt. Mit tilfælde er lidt ligesom baekgaards, bortset fra jeg ikke har permanent burn in, hvis man udelukker at hvis jeg ser noget 4:3 udsendelse, slukker TV'et og tænder det igen om morgenen, så kan jeg se 4:3 billedet "brændt ind".

For mig hjalp det ikke at tage det til forhandleren, som jeg nævnte tidligere. Selvom jeg faktisk havde aftalt med sælgeren at gøre det. Han mente, at de burde erstatte det og anbefalede, at jeg tog det med ind.
Endvidere er det også lidt skidt, at det opstår, og ikke erstattes, når det ved købstidspunktet forsikres af alle forhandlere, at dette fænomen er uddødt.

Så ja, selvom jeg er meget glad for billedet, og ikke havde planer om at skifte, så skal kigge ekstra godt på Sony 2010 modeller når de kommer...

-------------

BORING!

Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 11:03
Jeg er lige nu igang med en omgang myrekrig, Så ser jeg om det hjælper.

Den beskrivelse hunt giver, kan jeg godt genkende, det er som om billedet bliver der lidt for længe, eller at skærmen glemmer at slette det gamle signal.

Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 13:38

shit var slet ikke klar over plasma havde de problemmer  det jeg ikke rigtig har fået svar på er må jeg trykke på THX indstilling med det samme når jeg kører med min plasma første gang eller skal der gå 200 timer inder jeg bruger THX indstilling første gang

jj

Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 13:47
Kan sige at myrekrigen har taget retentionen, men kører den lige en gang mere, og giver den en ordenlig test. Jeg syntes det er nemmere at se når der er mørkt.

Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 14:55

Kan sige at myrekrigen har taget retentionen, men kører den lige en gang mere, og giver den en ordenlig test. Jeg syntes det er nemmere at se når der er mørkt.
Ja jeg håber at det virker , for så er det jo en nem måde at få det fjernet på....
MVH

-------------

Print side | Luk vindue