Print side | Luk vindue

Ang Den nye Lexicon afspiller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74046
Udskrevet den: 13-September-2024 kl. 05:06


Emne: Ang Den nye Lexicon afspiller
Skrevet af: Kenzo85
Emne: Ang Den nye Lexicon afspiller
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 12:57
Hej Recordere.

En kammerat faldt over denne her nyhed.

http://hardware.slashdot.org/story/10/01/16/0336210/THX-Caught-With-Pants-Down-Over-Lexicon-Blu-ray-Player?art_pos=2&art_pos=2&art_pos=2 - http://hardware.slashdot.org/story/10/01/16/0336210/THX-Caught-With-Pants-Down-Over-Lexicon-Blu-ray-Player?art_pos=2&art_pos=2&art_pos=2

det tegner ikke så godt for dem der har købt katten i sækken.!


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!



Svar:
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 14:08
review fra  http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definition-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/lexicon-bd-30-blu-ray-oppo-clone/oppo-inside-lexicon-outside-1 - http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definition-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/lexicon-bd-30-blu-ray-oppo-clone/oppo-inside-lexicon-outside-1

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 14:32
Sørgeligt hvis det virkelig forholder sig sådan Thumbs Down


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 14:53

Lexicon BD-30



Oppo BDP-83



Lexicon BD-30



Oppo BDP-83



Lexicon BD-30



Oppo BDP-83



Lexicon BD-30



Oppo BDP-83



Lexicon BD-30



Oppo BDP-83



KILDE: www.audioholics.com

Det ville sige at man få er betydelig beder BD afspiller ved at købe en Oppo BDP-83SE eller Oppo BDP-83SE NuForce Edition, end af købe en Lexicon BD-30.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 14:54
Hehe, det bliver nok en kort test af LEx-bd30 så. Hother kan jo bare skrive "Se Oppo BDP-s83 anmeldelse. Tilføj anden remote, og et andet kabinet, og wupti, så har du Lexicon!"

Hvis det holder vand, så håber jeg folk mister al respekt for firmaet. Det er direkte usmageligt at kræve så meget mere, når der ikke er nogen forskel rent performance-mæssigt.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Hvis det holder vand, så håber jeg folk mister al respekt for firmaet. Det er direkte usmageligt at kræve så meget mere, når der ikke er nogen forskel rent performance-mæssigt.

Jeg er nu også ved at miste al respekt for firmaet, da det de gør er direkte usmageligt (er desværre lidt bange for at andre firma gør det samme) Confused

Mon ikke at denne historie hurtig ryger på recordere.dk "Headlines". http://www.recordere.dk/default.aspx -


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:19
Hold da kæft mand.. Jeg var ved at bestille den lexicon i sidste uge.. men besluttede mig for at vente indtil jeg kunne se den først.. Det er jo skræmmende... Tak for det boys...

-------------



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hehe, det bliver nok en kort test af LEx-bd30 så. Hother kan jo bare skrive "Se Oppo BDP-s83 anmeldelse. Tilføj anden remote, og et andet kabinet, og wupti, så har du Lexicon!"

Hvis det holder vand, så håber jeg folk mister al respekt for firmaet. Det er direkte usmageligt at kræve så meget mere, når der ikke er nogen forskel rent performance-mæssigt.
Har lige siddet og læst anmeldelsen, og havde samme samme tanker. Jeg er nu mest sindet at aflyse anmeldelsen af Lexicon - i stedet kunne jeg bedre tænke mig at matche Cambridge Azur 650BD og Oppo´en. Jeg har nemlig fået lov til at låne et par Oppo´er af OttoLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Hold da kæft mand.. Jeg var ved at bestille den lexicon i sidste uge.. men besluttede mig for at vente indtil jeg kunne se den først.. Det er jo skræmmende... Tak for det boys...


Der er jo ikke noget galt med produktet (det er en Oppo!), og hvad betyder 3000$ fra eller til?
LOLLOL



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Hold da kæft mand.. Jeg var ved at bestille den lexicon i sidste uge.. men besluttede mig for at vente indtil jeg kunne se den først.. Det er jo skræmmende... Tak for det boys...
Hva "var´et" nu lige jeg skrev til dig på en PM for få minutter siden ThomasLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



Har lige siddet og læst anmeldelsen, og havde samme samme tanker. Jeg er nu mest sindet at aflyse anmeldelsen af Lexicon - i stedet kunne jeg bedre tænke mig at matche Cambridge Azur 650BD og
Oppo´en. Jeg har nemlig fået lov til at låne et par Oppo´er af OttoLOL


Et par Oppo'er ? dvs SE og nuforce edition ? Smile  Ville være spændende læsning



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



Har lige siddet og læst anmeldelsen, og havde samme samme tanker. Jeg er nu mest sindet at aflyse anmeldelsen af Lexicon - i stedet kunne jeg bedre tænke mig at matche Cambridge Azur 650BD og
Oppo´en. Jeg har nemlig fået lov til at låne et par Oppo´er af OttoLOL


Et par Oppo'er ? dvs SE og nuforce edition ? Smile  Ville være spændende læsning

83 og 83SEBig smile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: BSoD
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

review fra  http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definition-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/lexicon-bd-30-blu-ray-oppo-clone/oppo-inside-lexicon-outside-1 - http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definition-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/lexicon-bd-30-blu-ray-oppo-clone/oppo-inside-lexicon-outside-1

Der er ikke så meget at sige til det: Lexicon er taget med bukserne ned og fingrene i kagedåsen.



Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:48
Der manglede lige billedet af bunden af Lexicon afspilleren, hvor man kan se Oppo'ens chassis igennem udfræsningen:




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



Har lige siddet og læst anmeldelsen, og havde samme samme tanker. Jeg er nu mest sindet at aflyse anmeldelsen af Lexicon - i stedet kunne jeg bedre tænke mig at matche Cambridge Azur 650BD og
Oppo´en. Jeg har nemlig fået lov til at låne et par Oppo´er af OttoLOL


Et par Oppo'er ? dvs SE og nuforce edition ? Smile  Ville være spændende læsning

83 og 83SEBig smile


Super Smile  Det ser vi frem til


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 16:22
ja lad os få anmeldt den cambrigde. Den er sku lækker at se på... 

-------------



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 16:24
Man kan også bare se det sådan her:

Hvis lexicon var kommet ud først, så ville vi tænke "hmm, den er dyr, men den yder fint". Når så Oppo'en efterfølgende ville blive anmeldt ville vi nok sige den er et røverkøb.

Men ja, Lexicon er taget med bukserne nede, og det giver stof til omtanke, at highend udstyr kan være identisk med udstyr til en brøkdel af prisen. Men det stopper nok ikke importøren fra at sige, at Lexicon'en er samlet på deres egen fabrik af jomfuer i måneskin, og lyder totalt anderledes..

Jeg ville bare ønske Oppo ville lave en surroundprocessor - det ville gøre samlingen komplet.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

ja lad os få anmeldt den cambrigde. Den er sku lækker at se på... 
 Den er både god og lækkerTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

ja lad os få anmeldt den cambrigde. Den er sku lækker at se på... 
 Den er både god og lækkerTongue

hvornår regner du med at have set lidt på den?


-------------



Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Men det stopper nok ikke importøren fra at sige, at Lexicon'en er samlet på deres egen fabrik af jomfuer i måneskin, og lyder totalt anderledes...
Ha ha... Konge kommentar LOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

ja lad os få anmeldt den cambrigde. Den er sku lækker at se på... 
 Den er både god og lækkerTongue

hvornår regner du med at have set lidt på den?
Jeg har faktisk lige sendt mail til en bekendt, som måske kan låne mig enTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Hold da kæft mand.. Jeg var ved at bestille den lexicon i sidste uge.. men besluttede mig for at vente indtil jeg kunne se den først.. Det er jo skræmmende... Tak for det boys...

Det var så lidt!


-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 17:18
bluray film - 200,-
Oppe BD afspiller - 5000,-
Lexicon taget med bukserne nede - priceless


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 17:19
Det er altid surt at blive taget med bukserne nede, men det her er nu vand ift. så meget andet hifi branchen havde budt på. Personligt er jeg positivt overrasket, jeg havde forventet en harmanafspiller eller en afspiller fra en af de store eksklusive producenter i en lidt anden kasse med bedre kredsløb.
 
 


-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: CSO
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 17:27
Tror ikke det er nyt for nogle at der findes OEM produkter i alle afskygninger. Som Lexicon & Oppo forhandler skal der selvfølgelig laves en A/B test. Men svært at se hvordan Lexicon med dette bevis materiale helt kan undgå ridser i lakken.

Tekniske data er ikke alt, men har både set billederne og læst testen. Har det lidt som Hother, man mister lidt gejsten – håber lidt på woodooOuch Hvis performance er ens, vil det som forhandler være dumt ikke at dele denne viden med vore Lexicon kunder – ærlighed altid et plus. Så er det op til dem hvilken Blu-Ray som kommer til at stå i biffen. 1/3 del vil vælge Lexicon pga. system design, de sidste vinderen af pris/ydelse.

Mvh.
Carsten Overgaard
http://www.cso.dk - www.cso.dk
Branchemedlem


Skrevet af: CSO
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:12
Uden at starte en diskussion vedr. kabler, kan ofte ikke målbare resultater alligevel have en stor lydmæssig betydning.  Små marginaler som ofte kun er hørbare i anlæg fra 1 mio. og op. Hvis der er en forskel skal der ofte noget exceptionelt udstyr til for at opleve dette. Dette er ikke et forsvar af Lexicon, men nærmere en opfordring til Lexicon og HTP vedr. hvilke modifikationer som er foretaget.

En ting er sikkert, glæder mig til at få testet Oppo og Lexicon, da det måske endnu engang beviser at måleinstrumenter ikke altid er den endegyldige sandhed??

P.s. Optimist trods oddsWacko

Mvh.
Carsten Overgaard
http://www.cso.dk - www.cso.dk
Branchemedlem


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:13
vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market nu og det ville selvfølgelig klæde CSO ikke at tage den hjem.

Kan lige se SCO sige til en kunde, jeps vi har en orginal..... Lexicon BD-30 som du kan få for kun 30.000,00 kr. eller en Oppo BDP-83 til 5000,00 kr.. kunden spørg hvad er forskel, SCO der stå Lexicon på den ene og Oppo på den anden Confused


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:25
For prisforskellen kan du bygge din egen CNC-maskine, fræse dit eget custom made kabinet ud via komputeren fra en solid blok aluminium (som apple's unibody), købe en Oppo Nuforce ed. og stadig have sparet pengeLOL - så den med folk vælger det pga. design, de burde vågne op. Det er et meget dyrt kabinet de køber, må jeg nok sige!




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market og det ville klæde CSO ikke at tage den hjem.
Du som plejer at hode så eminent check på hvad jeg har i tankerne, og endda bekendtgøre dem før jeg har fået tankerneLOL - du er bagud StartrekBig smile
Hother ville i bund og grund ikke sælge sin LX91, og jeg har på forespørgsel redegjort for sine tanker omkring et salg af min LX91 - og den er ikke til salg mereBig smile
 
Og jeg har ikke valgt en CambridgeLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market og det ville klæde CSO ikke at tage den hjem.
Du som plejer at hode så eminent check på hvad jeg har i tankerne, og endda bekendtgøre dem før jeg har fået tankerneLOL - du er bagud StartrekBig smile
Hother ville i bund og grund ikke sælge sin LX91, og jeg har på forespørgsel redegjort for sine tanker omkring et salg af min LX91 - og den er ikke til salg mereBig smile
 
Og jeg har ikke valgt en CambridgeLOL

Ok Hother, men var grund til at du ikke ønsker at sælge din Pioneer BDP-LX91, at du ikke kunne komme af med den Question

Og er det ikke rigtig at du har valgt en Cambrigde Blu-ray afspille og en Cambrigde CD afspille, du skriver "
Så i stedet legede jeg lidt med tanken om at købe den nævnte Cambridge BD, samt en Cambridge CD afspillerSmile" Question

Kan så god være at du er gået væk fra Cambridge, men gad så vide hvad du så har kik på i sted for Question
 


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

ja lad os få anmeldt den cambrigde. Den er sku lækker at se på... 
 Den er både god og lækkerTongue

hvornår regner du med at have set lidt på den?
Jeg har faktisk lige sendt mail til en bekendt, som måske kan låne mig enTongue

Det lyder godt.. så vi kan blive klogere...hvad er en oppo nuforce edition? er det et slags tunings firma som har lagt lidt glasur på afspilleren??


-------------



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:51
En Oppo BDP-83SE nuforce edition er en forbedre Oppo BDP-83SE, hvor forbrederingen er sket på stereo siden, og hvis man har en Oppo BDP-83 kan nuforce ombygge den til en nuforce edition.

Som jeg se det så er en Oppo BDP-83SE nuforce edition alt det som en Lexicon BD-30 skulle havde været.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market og det ville klæde CSO ikke at tage den hjem.
Du som plejer at hode så eminent check på hvad jeg har i tankerne, og endda bekendtgøre dem før jeg har fået tankerneLOL - du er bagud StartrekBig smile
Hother ville i bund og grund ikke sælge sin LX91, og jeg har på forespørgsel redegjort for sine tanker omkring et salg af min LX91 - og den er ikke til salg mereBig smile
 
Og jeg har ikke valgt en CambridgeLOL

Ok Hother, men var grund til at du ikke ønsker at sælge din Pioneer BDP-LX91, at du ikke kunne komme af med den Question

Og er det ikke rigtig at du har valgt en Cambrigde Blu-ray afspille og en Cambrigde CD afspille, du skriver "
Så i stedet legede jeg lidt med tanken om at købe den nævnte Cambridge BD, samt en Cambridge CD afspillerSmile" Question

Kan så god være at du er gået væk fra Cambridge, men gad så vide hvad du så har kik på i sted for Question
 
Jeg kunne sikkert godt få den solgt, f.eks. på DBA, men ville ikke gøre så meget mere ud af den sag, i og med, at jeg er så tilfreds med den som jeg er.
 
Jeg havde/har behov for en referenceafspiller til anmeldelser, og mente at en Cambridge kunne være en mulighed. Jeg kan nemlig ikke rigtigt benytte en LX91 som reference på lydsiden, da de færreste BD afspiller i "normalpris klassen" ikke rigtigt matcher en LX91.
 
Så jeg har ikke rigtigt kig på noget  - overhovedetSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market og det ville klæde CSO ikke at tage den hjem.
Du som plejer at hode så eminent check på hvad jeg har i tankerne, og endda bekendtgøre dem før jeg har fået tankerneLOL - du er bagud StartrekBig smile
Hother ville i bund og grund ikke sælge sin LX91, og jeg har på forespørgsel redegjort for sine tanker omkring et salg af min LX91 - og den er ikke til salg mereBig smile
 
Og jeg har ikke valgt en CambridgeLOL

Ok Hother, men var grund til at du ikke ønsker at sælge din Pioneer BDP-LX91, at du ikke kunne komme af med den Question

Og er det ikke rigtig at du har valgt en Cambrigde Blu-ray afspille og en Cambrigde CD afspille, du skriver "
Så i stedet legede jeg lidt med tanken om at købe den nævnte Cambridge BD, samt en Cambridge CD afspillerSmile" Question

Kan så god være at du er gået væk fra Cambridge, men gad så vide hvad du så har kik på i sted for Question
 
Jeg kunne sikkert godt få den solgt, f.eks. på DBA, men ville ikke gøre så meget mere ud af den sag, i og med, at jeg er så tilfreds med den som jeg er.
 
Jeg havde/har behov for en referenceafspiller til anmeldelser, og mente at en Cambridge kunne være en mulighed. Jeg kan nemlig ikke rigtigt benytte en LX91 som reference på lydsiden, da de færreste BD afspiller i "normalpris klassen" ikke rigtigt matcher en LX91.
 
Så jeg har ikke rigtigt kig på noget  - overhovedetSmile

Måske skulle du lige teste en OPPO BDP-83SE NuForce Edition med din Pioneer BDP-LX91, det kunne blive en interessant test.

Det er ikke umulig at jeg få ombygge min Oppo BDP-83 til en OPPO BDP-83SE NuForce Edition.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

vel Hother har jo valgt Cambrigde i sted for Oppo BDP-83SE, den kan så også udkonkurrer en Pioneer BDP-LX91, som Hother nu prøve at få solgt, så det er vel et spørgsmål om det er Cambrigde eller Oppo BDP-83SE der er beste, men Hother har jo haft dem til teste, så vi venter spændt på resultater.

At nogle ville give 25.000,00 kr. mere for en Lexicon pga. system design (og kun det), det kan jeg så ikke forstår, mon ikke at Lexicon trække BD-30 ud af market nu og det ville selvfølgelig klæde CSO ikke at tage den hjem.

Kan lige se SCO sige til en kunde, jeps vi har en orginal..... Lexicon BD-30 som du kan få for kun 30.000,00 kr. eller en Oppo BDP-83 til 5000,00 kr.. kunden spørg hvad er forskel, SCO der stå Lexicon på den ene og Oppo på den anden Confused
 
hvorfor vil det klæde CSO ikke at tage den hjem?
 
Du skal tænke på at dem der mange gange vælger en bd 30, måske har lexicon udstyr for 150000,- i deres bio. De er nok ligeglad med at den er identisk med Oppo, bare de for top performance , og et design der passer til det andet grej de har. de spekulere sku ikke over 20000,-. De vil bare have noget der passer til det andet grej
 jeg har ikke indtryk af at lexicon ejere prioritere analog ud af afspilleren særligt højt.
 
min egen lexicon rv-5 har også fået på puklen over at den var identisk med H/M 745. bagsiden var identisk og print layoutet .men alle de ting som giver god lyd, processor D/A konvertere strømforsyning etc var af dyrer oprindelse . de spiller så også meget forskelligt
Men det er åbenbart ikke tilfældet her. de ser meget identisk ud
hvis nu at det havde været omvendt, dvs at lexiconen var kommet på markedet først til 30000,- og Oppoen var kommet til senere til 5000,- havde oppoen bare fremstået som et røverkøb, hvilket den i forvejen er
Så stor lexicon fan er jeg heller ikke , så jeg beholder min fantastiske Oppo afspiller. men hvis lexicon havde regnet med , at det ikke ville blive opdaget , har de sku været for naive
jeg vil stadigvæk gerne have en mc 12hd EQSmile
 
 


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: CSO
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har ikke indtryk af at lexicon ejere prioritere analog ud af afspilleren særligt højt.
 

Der findes en del Lexicon kunder som aldrig fik opgraderet deres MC-12 til HD versioner, så de foretrækker nok stadig den analoge delWink

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


jeg vil stadigvæk gerne have en mc 12hd EQSmile
 
 
Fedt.. Lyd er andet end bare specifikationer og datablade.

Har flere gange haft kunder forbi, som kunne se regnbuer på vores Sim2 C3X. Startede måske lidt onfair og fortalte at det var en single chip DLP... Ting er ikke altid som man tror.

Mvh.
Carsten Overgaard
http://www.cso.dk - www.cso.dk
Branchemedlem


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af CSO CSO skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har ikke indtryk af at lexicon ejere prioritere analog ud af afspilleren særligt højt.
 

Der findes en del Lexicon kunder som aldrig fik opgraderet deres MC-12 til HD versioner, så de foretrækker nok stadig den analoge delWink

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


jeg vil stadigvæk gerne have en mc 12hd EQSmile
 
 
Fedt.. Lyd er andet end bare specifikationer og datablade.

Har flere gange haft kunder forbi, som kunne se regnbuer på vores Sim2 C3X. Startede måske lidt onfair og fortalte at det var en single chip DLP... Ting er ikke altid som man tror.

Mvh.
Carsten Overgaard
http://www.cso.dk - www.cso.dk
Branchemedlem
Jeg vil da lige byde dig velkommen til recordere.dk Carsten, og må da også lige erklære mig enig i, at datablade og målinger ikke altid er lig oplevelsen/præstationerne Tongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: CSO
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil da lige byde dig velkommen til recordere.dk Carsten, og må da også lige erklære mig enig i, at datablade og målinger ikke altid er lig oplevelsen/præstationerne Tongue
 
Tak for detSmile

Mht. Regler er det nødvendigt at skrive "Branchemedlem" eller kan du trykke på den rette knapWink

Mvh.
Carsten Overgaard
http://www.cso.dk - www.cso.dk
Branchemedlem


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af CSO CSO skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil da lige byde dig velkommen til recordere.dk Carsten, og må da også lige erklære mig enig i, at datablade og målinger ikke altid er lig oplevelsen/præstationerne Tongue
 
Tak for detSmile

Mht. Regler er det nødvendigt at skrive "Branchemedlem" eller kan du trykke på den rette knapWink

Mvh.
Carsten Overgaard
http://www.cso.dk - www.cso.dk
Branchemedlem
jeg har mange snedige indstillinger, men ikke den der retter profiler. Så her må du sende Lars eller Hummelmose en PMSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: CSO
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

jeg har mange snedige indstillinger, men ikke den der retter profiler. Så her må du sende Lars eller Hummelmose en PMSmile
 
Besked sendt, tak for hjælpen.

Mvh.
Carsten Overgaard
http://www.cso.dk - www.cso.dk
Branchemedlem


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af CSO CSO skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har ikke indtryk af at lexicon ejere prioritere analog ud af afspilleren særligt højt.
 

Der findes en del Lexicon kunder som aldrig fik opgraderet deres MC-12 til HD versioner, så de foretrækker nok stadig den analoge delWink

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


jeg vil stadigvæk gerne have en mc 12hd EQSmile
 
 
Fedt.. Lyd er andet end bare specifikationer og datablade.

Har flere gange haft kunder forbi, som kunne se regnbuer på vores Sim2 C3X. Startede måske lidt onfair og fortalte at det var en single chip DLP... Ting er ikke altid som man tror.

Mvh.
Carsten Overgaard
http://www.cso.dk - www.cso.dk
Branchemedlem
 
jeg tænker om ikke at en opgradering var bedre givet ud til hd udgaven , frem for at bruge 30K på en afspiller vis D/A konvertere ikke kan hamle op med de der sidder i MC-12?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 21:41
Jo mere jeg hører om Lexicon i denne tråd. jo gladere bliver jeg for min ClassèWink
Men der er åbenbart intet nyt under solen - for nogen år siden kunne man købe en megadyr dvd-afspiller af mærket Theta. Indmaden var imidlertid en Pioneermaskine af mellemprisklassenConfused


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er ikke umulig at jeg få ombygge min Oppo BDP-83 til en OPPO BDP-83SE NuForce Edition.
Det kan i mine øjne ikke svare sig få få den opgraderet...
 
De vil have 796$ hvilket i skrivende stund er = 4594,- kr.
De vil have 995$ for at bytte din brugte BDP-83 til en ny NuForce Edition hvilket er = 5743,- kr.
De vil have 1295$ for en ny BDP-83 NuForce Edition hvilket er = 7474,- kr.
 
Hvis jeg var dig så ville jeg vælge løsningen til 5743,- hvor du bytter din brugte maskine til en helt ny NuForce maskine, så får du selvfølgelig en helt ny maskine, med ny garanti... Og nu ved jeg ikke hvor meget du har brugt den, men drev og laser er jo nogle af de dele der bliver slidt med tiden.
 
Med de ting taget i betragtning, så ville jeg gerne give de 1149,- kr. mere for at få en helt ny afspiller, for det har din brugte Oppo allerede tabt i værdi som minimum...


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Jo mere jeg hører om Lexicon i denne tråd. jo gladere bliver jeg for min ClassèWink
Men der er åbenbart intet nyt under solen - for nogen år siden kunne man købe en megadyr dvd-afspiller af mærket Theta. Indmaden var imidlertid en Pioneermaskine af mellemprisklassenConfused
 
bare fordi de laver et"måske" fuck up med bd 30 afspilleren, gør da ikke deres processorer dårligereWink
 
 


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Jo mere jeg hører om Lexicon i denne tråd. jo gladere bliver jeg for min ClassèWink
Men der er åbenbart intet nyt under solen - for nogen år siden kunne man købe en megadyr dvd-afspiller af mærket Theta. Indmaden var imidlertid en Pioneermaskine af mellemprisklassenConfused

Jeg savner også nogle flere iagttagelser af Classé. Det skal siges at jeg også høre meget stereo musik. Så hvis jeg skulle vælge imellem lexicon og classé så skulle jeg vel ikke vælge lexicon. Da den generelle mening herinde er at det er bedst til fuld sorround. Det er i hvertfald hvad jeg har opsummeret.


-------------



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er ikke umulig at jeg få ombygge min Oppo BDP-83 til en OPPO BDP-83SE NuForce Edition.
Det kan i mine øjne ikke svare sig få få den opgraderet...
 
De vil have 796$ hvilket i skrivende stund er = 4594,- kr.
De vil have 995$ for at bytte din brugte BDP-83 til en ny NuForce Edition hvilket er = 5743,- kr.
De vil have 1295$ for en ny BDP-83 NuForce Edition hvilket er = 7474,- kr.
 
Hvis jeg var dig så ville jeg vælge løsningen til 5743,- hvor du bytter din brugte maskine til en helt ny NuForce maskine, så får du selvfølgelig en helt ny maskine, med ny garanti... Og nu ved jeg ikke hvor meget du har brugt den, men drev og laser er jo nogle af de dele der bliver slidt med tiden.
 
Med de ting taget i betragtning, så ville jeg gerne give de 1149,- kr. mere for at få en helt ny afspiller, for det har din brugte Oppo allerede tabt i værdi som minimum...


Jeg kan ikke få det du skriver til at hænge sammen - synes du det er billigt, at bytte sin brugte Oppo (værdi 5k) med en ny fra Nuforce og betale 5743 kroner for en nuforce ed?! - det hænger ikke sammenBig smile



Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Jo mere jeg hører om Lexicon i denne tråd. jo gladere bliver jeg for min ClassèWink
Men der er åbenbart intet nyt under solen - for nogen år siden kunne man købe en megadyr dvd-afspiller af mærket Theta. Indmaden var imidlertid en Pioneermaskine af mellemprisklassenConfused
 
bare fordi de laver et"måske" fuck up med bd 30 afspilleren, gør da ikke deres processorer dårligereWink
 
 
 
 
Selvfølgelig er de ikke dårlige - det er jo trods alt gode ting de pakker pænt ind i deres meget dyre kabinetterWink


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 23:03
Problemet er vel, at der ikke vindes så meget ved at "high-ende" på BD- formatet. Det er formatet i sig selv der bærer hovedparten af kvaliteten. Det er en af årsagerne til at classe ikke lancerer en "pyntet" BD-afspiller.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Problemet er vel, at der ikke vindes så meget ved at "high-ende" på BD- formatet. Det er formatet i sig selv der bærer hovedparten af kvaliteten. Det er en af årsagerne til at classe ikke lancerer en "pyntet" BD-afspiller.
 
ja.... jeg forstårWink
hvor meget bedre kan det blive på digitalsiden, end oppoen. Og det er vel lige netop lexicons problem. det bliver nok ikke bedre


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Problemet er vel, at der ikke vindes så meget ved at "high-ende" på BD- formatet. Det er formatet i sig selv der bærer hovedparten af kvaliteten. Det er en af årsagerne til at classe ikke lancerer en "pyntet" BD-afspiller.
 
ja.... jeg forstårWink
hvor meget bedre kan det blive på digitalsiden, end oppoen. Og det er vel lige netop lexicons problem. det bliver nok ikke bedre


Men hvorfor så ikke prøve at trumfe Nuforce på lydsiden, eller gøre den eminent til CD-afspilning? - Hother har jo brugt mange penge for sin BDP-LX91 fordi han gerne ville have en god CD-adspiller. Jeg synes det er direkte tarveligt, som det ser ud nu. Hvis der er sådan man driver forretning, så synes jeg man fortjener at gå konkurs, for det er sq at tage røven på folk.

Men derfor kan de sagtens lave nogle glimrende processorer. Jeg har faktisk til gode at høre en Lexicon.. nogen som giver en demo?Tongue


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Problemet er vel, at der ikke vindes så meget ved at "high-ende" på BD- formatet. Det er formatet i sig selv der bærer hovedparten af kvaliteten. Det er en af årsagerne til at classe ikke lancerer en "pyntet" BD-afspiller.
 
ja.... jeg forstårWink
hvor meget bedre kan det blive på digitalsiden, end oppoen. Og det er vel lige netop lexicons problem. det bliver nok ikke bedre


Men hvorfor så ikke prøve at trumfe Nuforce på lydsiden, eller gøre den eminent til CD-afspilning? - Hother har jo brugt mange penge for sin BDP-LX91 fordi han gerne ville have en god CD-adspiller. Jeg synes det er direkte tarveligt, som det ser ud nu. Hvis der er sådan man driver forretning, så synes jeg man fortjener at gå konkurs, for det er sq at tage røven på folk.

Men derfor kan de sagtens lave nogle glimrende processorer. Jeg har faktisk til gode at høre en Lexicon.. nogen som giver en demo?Tongue

Har nu også hørt god om Lexicons (og har også hørt dem ved forsklig lejligheder), men det er så på forstærker siden, men denne tråd handler jo om deres Blu-ray afspiller. 

Derfor kunne det værre interessant at teste en Oppo BDP-83SE Nuforce Edition mod en Pioneer BDP-LX91 og se hvordan den klar sig på analog siden.

http://www.audioreview.com/cat/home-video/hd-dvd-blu-ray/nuforce/OPPO-BDP-83SE-NuForce-Edition/PRD_449281_6445crx.aspx


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Jeg kan ikke få det du skriver til at hænge sammen - synes du det er billigt, at bytte sin brugte Oppo (værdi 5k) med en ny fra Nuforce og betale 5743 kroner for en nuforce ed?! - det hænger ikke sammenBig smile


Jeg undrer mig også. De giver reelt et afslag på 1731,- af nyprisen, hvis de får en brugt med i købet.

Hvorfor så ikke bare købe en ny og sælge den gamle? Den burde da kunne indbringe mere end 1731,-.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Januar-2010 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Problemet er vel, at der ikke vindes så meget ved at "high-ende" på BD- formatet. Det er formatet i sig selv der bærer hovedparten af kvaliteten. Det er en af årsagerne til at classe ikke lancerer en "pyntet" BD-afspiller.
 
ja.... jeg forstårWink
hvor meget bedre kan det blive på digitalsiden, end oppoen. Og det er vel lige netop lexicons problem. det bliver nok ikke bedre


Men hvorfor så ikke prøve at trumfe Nuforce på lydsiden, eller gøre den eminent til CD-afspilning? - Hother har jo brugt mange penge for sin BDP-LX91 fordi han gerne ville have en god CD-adspiller. Jeg synes det er direkte tarveligt, som det ser ud nu. Hvis der er sådan man driver forretning, så synes jeg man fortjener at gå konkurs, for det er sq at tage røven på folk.

Men derfor kan de sagtens lave nogle glimrende processorer. Jeg har faktisk til gode at høre en Lexicon.. nogen som giver en demo?Tongue

Har nu også hørt god om Lexicons (og har også hørt dem ved forsklig lejligheder), men det er så på forstærker siden, men denne tråd handler jo om deres Blu-ray afspiller. 

Derfor kunne det værre interessant at teste en Oppo BDP-83SE Nuforce Edition mod en Pioneer BDP-LX91 og se hvordan den klar sig på analog siden.

http://www.audioreview.com/cat/home-video/hd-dvd-blu-ray/nuforce/OPPO-BDP-83SE-NuForce-Edition/PRD_449281_6445crx.aspx
Jamen hvis du upgradere din Oppo, så tager du den bare under armen og smutter til Kastrup (det har du prøvet før), og så kan du hører den op i mod en LX91LOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 00:06
Hother, har du prøvet en god DAC, og sætte en PC til dit anlæg med en CD rippet i FLAC?

Kunne også være spænnende. Jeg skal have fat i en, og kunne godt låne den ud til "anmeldelse" her på sitet, hvis det var noget du gad teste?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hother, har du prøvet en god DAC, og sætte en PC til dit anlæg med en CD rippet i FLAC?

Kunne også være spænnende. Jeg skal have fat i en, og kunne godt låne den ud til "anmeldelse" her på sitet, hvis det var noget du gad teste?
Jeg må indrømme, at pt siger PC og hifi mig ikke så meget. Ikke dermed sagt, at det ikke er værd at høre på - men jeg er nok for gammeldag.
 
Men køre da i øvigt FLAC på min Sansa ClipEmbarrassed


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: CSO
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg tænker om ikke at en opgradering var bedre givet ud til hd udgaven , frem for at bruge 30K på en afspiller vis D/A konvertere ikke kan hamle op med de der sidder i MC-12?
Det ville jeg nok selv gøre! Lexicon har tidligere tilbudt at bytte de gamle MC-12'er til nye maskiner til en god pris, tror ikke det sker igen..

Prøvede selv at test en Blu-Ray via den analoge del på MC-12. Selvklart ikke det samme, men det lød stadig cool.

Mvh.
Carsten Overgaard
http://www.cso.dk - www.cso.dk


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 00:33
Ok, det er lidt en skam. Jeg har alt min musik på min bærbare, da jeg synes det er ekstremt belejligt at kunne skifte mellem hele musikbiblioteket som det behager, og ikke skal skifte CD.

Derfor er en god DAC væsentlig for mig, da den sikrer bedre lydkvalitet.

Det er især spænnende, da DAC'en jeg har bestilt benytter Wolfson WM874 - hvor du har stiftet bekendtskab til lillebroderen, WM8740, hvis jeg husker rigtigt (Det er dem som sidder i din LX91, korrekt?) - hvor man så kunne sammenligne CD-afspilning fra din LX91 med en PC med DAC'en, og se om der er forskel, og hvis der er, hvor stor den er.


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hother, har du prøvet en god DAC, og sætte en PC til dit anlæg med en CD rippet i FLAC?

Kunne også være spænnende. Jeg skal have fat i en, og kunne godt låne den ud til "anmeldelse" her på sitet, hvis det var noget du gad teste?
Jeg må indrømme, at pt siger PC og hifi mig ikke så meget. Ikke dermed sagt, at det ikke er værd at høre på - men jeg er nok for gammeldag.
 
Men køre da i øvigt FLAC på min Sansa ClipEmbarrassed

Uhh, John, jeg bliver jo helt stolt, tænkt at du er kommet med på Head-fi vognen, og så i dn kvalitet... Wink Men du skulle nu til at prøve, evt. kombineret med lidt Sonos eller krammeboxen, det spiller altså rigtig godt. Og så er det dejlig let at gå til, man får hørt meget mere musik! Smile

Jeg har iøvrigt en god DAC til salg hvis det er... Wink Nej, pjat, hvis den ikke er solgt, så kan jeg jo prøve at tage den med til vores kommende meet?


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 02:00
[/QUOTE]
Jeg kunne sikkert godt få den solgt, f.eks. på DBA, men ville ikke gøre så meget mere ud af den sag, i og med, at jeg er så tilfreds med den som jeg er. Den er så monster lækker.! hvis jeg havde for mange penge ville den ryge ind i mit hifi møbel.! Sjovt at den kan være mere værd end en receiver. 
 
[/QUOTE]



-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 02:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må indrømme, at pt siger PC og hifi mig ikke så meget. Ikke dermed sagt, at det ikke er værd at høre på - men jeg er nok for gammeldag.
 
Men køre da i øvigt FLAC på min Sansa ClipEmbarrassed
 
 
Hvis du har mulighed for at teste afspilningsmetoden som eneste variabel, så har du en positiv overraskelse til gode. har endnu ikke hørt en opstilling med harddisk kontra cdafspiller som eneste variabel hvor computeren ikke vandt. Med en god DAC og drev er forskellen ret lille, men den er der i mine øre.


-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 02:14
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Problemet er vel, at der ikke vindes så meget ved at "high-ende" på BD- formatet. Det er formatet i sig selv der bærer hovedparten af kvaliteten. Det er en af årsagerne til at classe ikke lancerer en "pyntet" BD-afspiller.
 
ja.... jeg forstårWink
hvor meget bedre kan det blive på digitalsiden, end oppoen. Og det er vel lige netop lexicons problem. det bliver nok ikke bedre


Men hvorfor så ikke prøve at trumfe Nuforce på lydsiden, eller gøre den eminent til CD-afspilning? - Hother har jo brugt mange penge for sin BDP-LX91 fordi han gerne ville have en god CD-adspiller. Jeg synes det er direkte tarveligt, som det ser ud nu. Hvis der er sådan man driver forretning, så synes jeg man fortjener at gå konkurs, for det er sq at tage røven på folk.

Men derfor kan de sagtens lave nogle glimrende processorer. Jeg har faktisk til gode at høre en Lexicon.. nogen som giver en demo?Tongue
du skal være velkommen
jeg bor i horsens


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er ikke umulig at jeg få ombygge min Oppo BDP-83 til en OPPO BDP-83SE NuForce Edition.
Det kan i mine øjne ikke svare sig få få den opgraderet...
 
De vil have 796$ hvilket i skrivende stund er = 4594,- kr.
De vil have 995$ for at bytte din brugte BDP-83 til en ny NuForce Edition hvilket er = 5743,- kr.
De vil have 1295$ for en ny BDP-83 NuForce Edition hvilket er = 7474,- kr.
 
Hvis jeg var dig så ville jeg vælge løsningen til 5743,- hvor du bytter din brugte maskine til en helt ny NuForce maskine, så får du selvfølgelig en helt ny maskine, med ny garanti... Og nu ved jeg ikke hvor meget du har brugt den, men drev og laser er jo nogle af de dele der bliver slidt med tiden.
 
Med de ting taget i betragtning, så ville jeg gerne give de 1149,- kr. mere for at få en helt ny afspiller, for det har din brugte Oppo allerede tabt i værdi som minimum...


Jeg kan ikke få det du skriver til at hænge sammen - synes du det er billigt, at bytte sin brugte Oppo (værdi 5k) med en ny fra Nuforce og betale 5743 kroner for en nuforce ed?! - det hænger ikke sammenBig smile

Ahh ja, jeg glemte lige at vende regnestykket mht. sidste option, at købe en helt ny... Jeg tog kun højde for de to øverste options, altså at opgradere sin egen afspiller, eller at bytte sin egen til en ny NuForce... Og det kan det i mine øjne bedst betale sig at bytte... Det var fordi han snakkede om at opgradere at jeg glemte at tage højde for det sidste Wink
 
Men det kan naturligvis bedst svare sig at sælge brugt, og derefter at købe en ny NuForce... Smile
 
Hvis vi så siger at hans afspiller måske er ca. 3500,- værd hvis han sælger brugt, så kommer det til at koste ham 3974,- at skifte til en sprit ny NuForce Edition, og det er jo under de 4594,- som opgraderingsprisen lyder på, så du har helt ret... Der er en difference på 620,- hvilket måske ikke er meget, men det at man får en helt ny afspiller med ny garanti der ikke er slidt, så ville jeg, hvis jeg skulle opgradere min Oppo, også vælge denne løsning...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hother, har du prøvet en god DAC, og sætte en PC til dit anlæg med en CD rippet i FLAC?

Kunne også være spænnende. Jeg skal have fat i en, og kunne godt låne den ud til "anmeldelse" her på sitet, hvis det var noget du gad teste?
Jeg må indrømme, at pt siger PC og hifi mig ikke så meget. Ikke dermed sagt, at det ikke er værd at høre på - men jeg er nok for gammeldag.
 
Men køre da i øvigt FLAC på min Sansa ClipEmbarrassed

Uhh, John, jeg bliver jo helt stolt, tænkt at du er kommet med på Head-fi vognen, og så i dn kvalitet... Wink Men du skulle nu til at prøve, evt. kombineret med lidt Sonos eller krammeboxen, det spiller altså rigtig godt. Og så er det dejlig let at gå til, man får hørt meget mere musik! Smile

Jeg har iøvrigt en god DAC til salg hvis det er... Wink Nej, pjat, hvis den ikke er solgt, så kan jeg jo prøve at tage den med til vores kommende meet?
Stolt Simon, jamen det kan du da roligt være, det var jo dig der fortalte mig om FLAC osvLOL
 
For at være uhyggelig ærlig, så ved jeg faktisk ikke hvad din "Dims" kan gøre for mit anlæg. Vidste jeg det, og kunne den forbedre noget i mit lille setup væsentlig - så havde jeg da sikkert smidt pengene efter dig. Husk jeg ved hvor du borLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ok, det er lidt en skam. Jeg har alt min musik på min bærbare, da jeg synes det er ekstremt belejligt at kunne skifte mellem hele musikbiblioteket som det behager, og ikke skal skifte CD.

Derfor er en god DAC væsentlig for mig, da den sikrer bedre lydkvalitet.

Det er især spænnende, da DAC'en jeg har bestilt benytter Wolfson WM874 - hvor du har stiftet bekendtskab til lillebroderen, WM8740, hvis jeg husker rigtigt (Det er dem som sidder i din LX91, korrekt?) - hvor man så kunne sammenligne CD-afspilning fra din LX91 med en PC med DAC'en, og se om der er forskel, og hvis der er, hvor stor den er.
Jo vist har min LX91 Wolfson WM8740 (8 stk). Jeg har det lidt sådan, at skal jeg "Ligge" og rode med noget i min fritid, så skal det være noget der interessere migEmbarrassed
 
For mig er HIFI anlæg, kabler osv (gammel idiot - mig altså). Men jeg kan skam sagtens se fidusen som du er inde på Troels.
 
Men hva med selv at lave en før/efter anmeldelse af din lyd med de nye DAC´s? Jeg er da helt sikker på, at du kan få Lars med på ideenTongue 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ok, det er lidt en skam. Jeg har alt min musik på min bærbare, da jeg synes det er ekstremt belejligt at kunne skifte mellem hele musikbiblioteket som det behager, og ikke skal skifte CD.

Derfor er en god DAC væsentlig for mig, da den sikrer bedre lydkvalitet.

Det er især spænnende, da DAC'en jeg har bestilt benytter Wolfson WM874 - hvor du har stiftet bekendtskab til lillebroderen, WM8740, hvis jeg husker rigtigt (Det er dem som sidder i din LX91, korrekt?) - hvor man så kunne sammenligne CD-afspilning fra din LX91 med en PC med DAC'en, og se om der er forskel, og hvis der er, hvor stor den er.
Jo vist har min LX91 Wolfson WM8740 (8 stk). Jeg har det lidt sådan, at skal jeg "Ligge" og rode med noget i min fritid, så skal det være noget der interessere migEmbarrassed
 
For mig er HIFI anlæg, kabler osv (gammel idiot - mig altså). Men jeg kan skam sagtens se fidusen som du er inde på Troels.
 
Men hva med selv at lave en før/efter anmeldelse af din lyd med de nye DAC´s? Jeg er da helt sikker på, at du kan få Lars med på ideenTongue 


Jeg vil skam gerne lave en anmeldelse, men jeg synes jeg mangler en egentllig reference. Jeg kunne godt tænke mig at låne en Oppe eller en dedikeret CD-afspiller samtidig, for det er også en mulighed at sætte DAC'en til at håntere digital til analog konverteringen, som en opgradering til afspilleren.

Jeg ville jo så gerne se om en DAC i ganske fin kvalitet kan gøre lyden bedre på afspillerne. Det er en DIY-løsning til en 1200-1400 kroner, som skulle yde rigtig fint. Prøv at tænk hvis den kan forbedre lyden fra en Oppo s83 væsenligt, så er der ikke nogen grund til at købe dyrt hvis man vil have bedre lyd fra sin afspiller -  endda uden af miste garantien.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ok, det er lidt en skam. Jeg har alt min musik på min bærbare, da jeg synes det er ekstremt belejligt at kunne skifte mellem hele musikbiblioteket som det behager, og ikke skal skifte CD.

Derfor er en god DAC væsentlig for mig, da den sikrer bedre lydkvalitet.

Det er især spænnende, da DAC'en jeg har bestilt benytter Wolfson WM874 - hvor du har stiftet bekendtskab til lillebroderen, WM8740, hvis jeg husker rigtigt (Det er dem som sidder i din LX91, korrekt?) - hvor man så kunne sammenligne CD-afspilning fra din LX91 med en PC med DAC'en, og se om der er forskel, og hvis der er, hvor stor den er.
Jo vist har min LX91 Wolfson WM8740 (8 stk). Jeg har det lidt sådan, at skal jeg "Ligge" og rode med noget i min fritid, så skal det være noget der interessere migEmbarrassed
 
For mig er HIFI anlæg, kabler osv (gammel idiot - mig altså). Men jeg kan skam sagtens se fidusen som du er inde på Troels.
 
Men hva med selv at lave en før/efter anmeldelse af din lyd med de nye DAC´s? Jeg er da helt sikker på, at du kan få Lars med på ideenTongue 


Jeg vil skam gerne lave en anmeldelse, men jeg synes jeg mangler en egentllig reference. Jeg kunne godt tænke mig at låne en Oppe eller en dedikeret CD-afspiller samtidig, for det er også en mulighed at sætte DAC'en til at håntere digital til analog konverteringen, som en opgradering til afspilleren.

Jeg ville jo så gerne se om en DAC i ganske fin kvalitet kan gøre lyden bedre på afspillerne. Det er en DIY-løsning til en 1200-1400 kroner, som skulle yde rigtig fint. Prøv at tænk hvis den kan forbedre lyden fra en Oppo s83 væsenligt, så er der ikke nogen grund til at købe dyrt hvis man vil have bedre lyd fra sin afspiller -  endda uden af miste garantien.
Synes egentlig at det lyder spændende Troels. Prøv at tage kontakt til Otto om et Oppo udlån. Kunne jo være at Otto måske også synes at ideen er spændendeTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 11:35
 "Hvad er en Oppo BD-afspiller?"
"Aner det ikke - slå det op i dit Lexicon"Wink


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

 "Hvad er en Oppo BD-afspiller?"
"Aner det ikke - slå det op i dit Lexicon"Wink
LOLLOLLOL
står det på kinesisk eller amerikanskWink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

 "Hvad er en Oppo BD-afspiller?"
"Aner det ikke - slå det op i dit Lexicon"Wink

Eller:
"Aner det ikke - kig efter i dit Lexicon"


Skrevet af: sani
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 12:08
jeg synes at der er mærklig nok at der ikke er komet nogen udtagelser fra lexicon  eller fra HTP (lexicon impørtor her hjemme)...
 
selv om "ingen komentar" er bedste forsvar for dem men aligeel kune der være sjov at høre deres forklarig Wink


-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 12:47
ja lexicon burde sætte prisen drastisk ned.. tror da godt at folk vil betale 12-14 tusinde for dem.. selvom jeg nu er slet ikke gider at have den... Nogen der ved hvor man kan købe den oppo nuforce edition?

-------------



Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Nogen der ved hvor man kan købe den oppo nuforce edition?
http://www.nuforce.com/hi/products/oppo_bdp83se/index.php -
Det kan man lige her:
http://www.nuforce.com/hi/products/oppo_bdp83se/index.php


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 13:36
er den kodefri på blueray og dvd? 

-------------



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Nogen der ved hvor man kan købe den oppo nuforce edition?
http://www.nuforce.com/hi/products/oppo_bdp83se/index.php -


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 13:49
og den danske forhandler er????

-------------



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

og den danske forhandler er????

www.studiosound.dk


Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 13:56
Det er ikke meget man kan se på deres hjemmeside? skal man bare ringe til dem?

-------------



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Det er ikke meget man kan se på deres hjemmeside? skal man bare ringe til dem?

Der har ikke fået deres hjemmeside helt opdateret, så en god ide ville værre at sende dem en mail eller ringe.

Men den står i deres prisliste:

http://www.studiosound.dk/priserhtml/nuforce2007.html


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 23:50
For lige at vende tilbage til tråden ...
 
Alt taler for at Lexicon har ren Oppo gut, men ... der kunne jo være brugt komponenter af højere kvalitet eller forbedret firmware. Eller måske går de top 10% bedste ydende Oppoer til Lexicon.


-------------
Kuro


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 23:52
Jeg får en besøg af en NAD Master Series M56 blu-ray afspiller i næste uge, den er endnu ikke på vej til forhandlerne.
 
Jeg glæder mig til, at høre analog delen på den. Det er lige før, at man skal lukke den op og kigge i den Wink


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Jeg får en besøg af en NAD Master Series M56 blu-ray afspiller i næste uge, den er endnu ikke på vej til forhandlerne.
 
Jeg glæder mig til, at høre analog delen på den. Det er lige før, at man skal lukke den op og kigge i den Wink
Det lyder da rigtig spændende... Alene navnet gør jo, at ens forventninger er skruet godt op! Smile

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Det lyder da rigtig spændende... Alene navnet gør jo, at ens forventninger er skruet godt op! Smile
 
Ja, jeg regner med at tage et par billeder og smide en kommentar her på siden efter at have leget lidt med den. Men den ser da fin ud. Det kan jo være, at det er Oppo's fætter Wink
 


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Det lyder da rigtig spændende... Alene navnet gør jo, at ens forventninger er skruet godt op! Smile
 
Ja, jeg regner med at tage et par billeder og smide en kommentar her på siden efter at have leget lidt med den. Men den ser da fin ud. Det kan jo være, at det er Oppo's fætter Wink
 
 
Wolla... Lækker fætter! Big smile


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

For lige at vende tilbage til tråden ...
 
Alt taler for at Lexicon har ren Oppo gut, men ... der kunne jo være brugt komponenter af højere kvalitet eller forbedret firmware. Eller måske går de top 10% bedste ydende Oppoer til Lexicon.

Der er tale om prises samme komponenter i Lexicon BD-30 som der sidder i en Oppo BDP-83, og hvis man skal havde komponenter af højere kvalitet skal man købe en Oppo BDP-83SE.

Jeg ser ikke at den forbedring der er i firmware, nemlig at Lexicon BD-30 er lås til crossover på 80 hz som er THX standart, det se jeg mere som en ulempe end en forbedring.

Håber ikke at NAD Master Series M56 Blu-ray afspille også er en Oppo BDP-83 i en ny kasse, så at NAD går i Lexicon fodspor.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 09:04
Er problemet ikke lidt at de komponenter er noget af de bedste man kan få.
det eneste man så kan forbedre lidt er strømforsyning og de analog dele.
men navn og design er vil ikke et helt ukendt fenomen, at nogen er villig til at betale rigtig meget for. Selv man kan få et lige så godt eller bedre billede samt lyd for langt mindre.


Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 10:16
Dette er toppen af råddenskab, det er svindel og bedrageri, for hvordan kan man forlange 30.000 for en billigere kopi. Vi ser det i forvejen med bla. hvidevarer der bliver opkøbt af diverse mærker, for derefter at blive solgt under "eget" mærke. Det bringer branchen under et meget dårligt lys, nemlig de snyder og bedrager kunderne og man ikke kan regne med kvaliteten af det købte. Kineserne gør det i stor stil, de kopiere varer i stor stil, og som er udført i meget dårlig kvalitet, er det vi kan forvente i fremtiden, at det bliver lavet i Kina i meget ringe kvalitet, for derefter at blive sat i dyre mærker, for at firmaerne kan tjene endnu mere ved at bedrage deres kunder. Penge bringer mange bedragere og svindler på banen, men dette eksempel er i toppen. Tænk hvis man købte en Golf GTI, og så motoren var af et tvivlsomt kinesisk karakter, det ville næppe gå.

-------------




Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Der er tale om prises samme komponenter i Lexicon BD-30 som der sidder i en Oppo BDP-83, og hvis man skal havde komponenter af højere kvalitet skal man købe en Oppo BDP-83SE.

Jeg ser ikke at den forbedring der er i firmware, nemlig at Lexicon BD-30 er lås til crossover på 80 hz som er THX standart, det se jeg mere som en ulempe end en forbedring.

Nu har jeg ikke læst den originale artikel, men selv om det er samme komponenter, kan der jo godt være kvalitetsforskelle.
 
Mht. f/w, så er sourcen formodentlig ikke offentlig, så der kan jo godt være ukendte forskelle.
 
Men det er da spændende om Lexicon kommer med en forklaring, selv om de færreste er potentielle kunder.


-------------
Kuro


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Dette er toppen af råddenskab, det er svindel og bedrageri, for hvordan kan man forlange 30.000 for en billigere kopi.

Vi ser det i forvejen med bla. hvidevarer der bliver opkøbt af diverse mærker, for derefter at blive solgt under "eget" mærke.

Det bringer branchen under et meget dårligt lys, nemlig de snyder og bedrager kunderne og man ikke kan regne med kvaliteten af det købte.

Kineserne gør det i stor stil, de kopiere varer i stor stil, og som er udført i meget dårlig kvalitet, er det vi kan forvente i fremtiden, at det bliver lavet i Kina i meget ringe kvalitet, for derefter at blive sat i dyre mærker, for at firmaerne kan tjene endnu mere ved at bedrage deres kunder.

Penge bringer mange bedragere og svindler på banen, men dette eksempel er i toppen.

Tænk hvis man købte en Golf GTI, og så motoren var af et tvivlsomt kinesisk karakter, det ville næppe gå.


Nu er Oppo jo ikke noget billigt skrammel, de har lavet et ret fornuftigt produkt til en meget fornuftig pris.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 11:03
Jan larsen
billigt kinaskrammel i meget dårlig kvalitet.

stort set alt dit udstyr har forskellige komponeter fra kina.
når du køber et b&O (dansk) panel er fra (samsung)
så er det vel også svindel og bedrageri

en oppo er i fin kvalitet og er prissat helt rigtig.

Men ja en Lexicon BD-30 er meget dyr og kunne aldrig finde på at give 30k for en afspiller.
når man ved i forvejen, der ikke findes komponeter som er meget bedre end dem som sidder i oppo på markedet.


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men ja en Lexicon BD-30 er meget dyr og kunne aldrig finde på at give 30k for en afspiller.
når man ved i forvejen, der ikke findes komponeter som er meget bedre end dem som sidder i oppo på markedet.
 
Jeg kendte ikke Lexicon mærket før denne afspiller blev nævnt.
 
De må henvende sig til et kundesegment, som bare vil have det dyreste.


-------------
Kuro


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men ja en Lexicon BD-30 er meget dyr og kunne aldrig finde på at give 30k for en afspiller.
når man ved i forvejen, der ikke findes komponeter som er meget bedre end dem som sidder i oppo på markedet.
 
Jeg kendte ikke Lexicon mærket før denne afspiller blev nævnt.
 
De må henvende sig til et kundesegment, som bare vil have det dyreste.

det har du helt ret i. kender godt mærket men har aldrig hørt deres forstærker.
det spiller sikkert godt, men der må være en grænse for god lyd i en almindelig stue.
Jeg går ikke efter mærke eller pris, men nogenlunde den bedste billedekvalitet og en lyd som kan tilfredsstille mit behov.  
alså et pio tv
jvc 750 projektor som skal sættes op i næste weekend.

Men har en flad flad onkyo 806 og en brugt rotel effekt, men det opfylder mine behov til god lyd.
Men har en pan BD50 til blu-ray og en til 30000 kr er der ikke meget forskel på
ellers en popcorn c200 til resten og den giver faktisk et rigtig godt dvd billede, når jeg sammenligner med en oppo 983.

Men nogen går efter mærke og design og andre ting. det skal der også være plads til.




Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 12:51
hehe sådan er det hele vejen igennem.
 
Ja B&O er måske et panel fra samsung, en psu fra en anden producent, noget print fra en ekstern leverandør efter egne specs og software og billederedigering fra eget firma.
 
Pioneer var panasonic paneler
 
samsung har 3-4 forskellige panel leverandører der levere.. men synes stadig det er vidt fra at man bare har taget et komplet produkt og proppet i en ny kasse.
 
der er forskel på at tage ud til en masse leverandører, og finde den bedste måde at samle en ny enhed på. og selv tilfører lidt tryllestøv. det kan man godt tillade sig at tage penge for.
 
men et rent rebrand, med kasse som eneste forskel, så er det også et skalkeskjul.
 
Kina"bras" klinger heller ikke mere, de kan producere god kvalitet, de vælger dog ikke altid at gøre det.
 
lige før jeg til hver en tid hellere vil have produkter fra Kina end USA


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Pioneer var panasonic paneler
 
WHAT! Pioneer lavede mig bekendt deres egne plasmapanelerWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 13:13
Pioneer var panasonic paneler.

så er jeg godt nok blevet snydtOuch

Nej panasonic skulle have produceret kuro paneler på deres fabrik, det blev bare aldrig til noget


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 13:13

Bare fordi tingene er lavet i Kina er det altså ikke noget skrammel, men man skal bare passe på med, at give en kinesisk fabrik hele ansvaret uden at holde øje med dem og så etablere en fornuftig kvalitetskontrol. 

Dali har fx deres egne folk til, at styre det dernede.
 
Der er også altid folk som råber op om, at man ikke skal købe ting som er "made in china" pga. deres syn på menneskerettigheder. Good luck with that. Delkomponenter kan jo komme mange steder fra.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Bare fordi tingene er lavet i Kina er det altså ikke noget skrammel, man skal bare passe på med, at give dem hele ansvaret og så etablere en fornuftig kvalitetskontrol. 

Dali har fx deres egne folk til, at styre det dernede.
 
Der er også altid folk som råber op om, at man ikke skal købe ting som er "made in china" pga. deres syn på menneskerettigheder. Good luck with that. Delkomponenter kan jo komme mange steder fra.

Ja netop, grunden til kina er alene produtionsomkostninger.

kinsere er nogle dygtig folk, som  desværre bare arbejder som "slaver" mange steder
en stor grund til vi kan købe en fladskærm på 42 tommer til 5000 kr i dag


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 13:25
Kineserne har faktisk en langt lavere fejlrate end europæiske producenter, muligtvis fordi at det udløser bøder i en ubehagelig bægtklasse hver gang at der er fejl.
 
Gamut var en overgang berygtet for at 30% af deres drev var fejlbehæftet, mens jeg endnu ikke har hørt om en Xindak/Cayin eller lignende med samme problem.
 
@ Mgmg     ja, Lexicon er dyrt, deres billigste produkt har været en surround pricessor til 50k, mens langt de fleste af deres ting lå på 80+, så 30k for en blu ray var faktisk billigt når man tager sortimentet i betragtning. Som sagt, jeg er mere overrasket over at folk virkeligt troede at Lexicon kunne lave alt helt fra bunden af helt selv, omend det virker lige skrabet nok at de i det mindste ikke har puttet anden dsp/firmware/DAC's/analoge kredsløb i. Netop Lexicon er kendt for at lave det ypperste inden for analoge kredsløb, så hvis de bare havde lavet en lille smule af den slags ville det retfærdiggøre prisen for 99% af deres potentielle købere. 


-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Pioneer var panasonic paneler
Det har aldrig nogensinde været tilfældet... De købte NEC panel fabrikken for flere år tilbage (mellem 6. og 7. generation), men det er så en hel anden sag...


Skrevet af: Vijnana
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 15:24
Nu håber jeg ikke at Oppo sætter prisen op på deres afspiller, når de opdager hvor meget den virkelig er værdWink


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Nu håber jeg ikke at Oppo sætter prisen op på deres afspiller, når de opdager hvor meget den virkelig er værdWink

Tro mere at Oppo sælge rigtig, rigtig mange BD afspiller efter dette, også sikke til mange Lexicon kunder.

I bund og grund kan man bare købe en Harman Kardon forstærker og en Oppo Blu-ray afspiller og få samme bilde og lyd kvaliteten som hvis der stå Lexicon på det, så den dansk Lexicon forhandler må havde et meget STORT forklaringsproblemer overfor deres kunder.

Dette sag må da ende i et eller andet forbruger program, køber noget Harman Kardon og noget Oppo og ditto af det samme fra Lexicon og mon ikke det er det samme indhold, og lade os få sandhed af vide. 



Print side | Luk vindue