Print side | Luk vindue

DVD med 5.1 kanals analog udgang?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74096
Udskrevet den: 28-Maj-2024 kl. 15:53


Emne: DVD med 5.1 kanals analog udgang?
Skrevet af: eddiedietz
Emne: DVD med 5.1 kanals analog udgang?
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 01:19
Jeg leder efter en midlertidig løsning til min dvd/surround situation. Jeg har et ældre surroundsystem, der kun har phonoindgange og overvejer at finde en gammel DVD-afspiller, fra før de kom med digitale udgange. Altså en der har en analog udgang for hver højtaler der udgør et surroundsystem. Er det muligt at finde sådan en og er der nogen, der ved hvilke modeller der har det?



Svar:
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 07:49

hvorfor ikke købe en blu-ray med 5.1 analog udgang. de er ved komme ned i pris. Men dit tv har måske ikke componet eller hdmi indgang. Har nemlig ikke set nogen blu-ray med scart udgang



Skrevet af: PerW
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 08:59
Der findes en del. Både nye og gamle. Så det er bare at kigge på spefikationerne.


Skrevet af: pdrhan
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 10:12
Jeg har en Scansonic som jeg har købt i Metro for 100år siden den har 5.1 phonoudg samt scart og optisk lyd udgang...de fleste af de billige dvd maskiner har dette..bare over og se i eks elmutanten og Metro mfl kig bagpå udstillings modellen og vælg derfra...

-------------
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager


Skrevet af: eddiedietz
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvorfor ikke købe en blu-ray med 5.1 analog udgang. de er ved komme ned i pris. Men dit tv har måske ikke componet eller hdmi indgang. Har nemlig ikke set nogen blu-ray med scart udgang


Har et gammelt Philips "kasse-tv", så det har kun scart-indgang. Skal ha' en fladskærm på et tidspunkt, så det skulle kun være som en midlertidig løsning. Til den tid skal det meste af mit udstyr nok alligevel skiftes ud.

Men jeg må kigge lidt i butikkerne. Tak for hjælpen :-)


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 14:30
det skal du ikke være ked af
Har et gammelt Philips "kasse-tv" er bedre end de fleste fladskærme.
dr HD via en boks og selvom det bliver lavet om til SD, giver et utroligt flot billede.
når man sammenligner med lcd i samme størrelse


Skrevet af: eddiedietz
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 14:33
Jeg er også udmærket tilfreds med det. Man skal heller ikke bekymre sig om dårlig betragtningsvinkel.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 14:45
Netop en grund til jeg har et 50 plasma tv.



Print side | Luk vindue