Print side | Luk vindue

Hvilken projektor?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74138
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 15:19

Emne: Hvilken projektor?
Skrevet af: Emilos88
Emne: Hvilken projektor?
Skrevet den: 17-Januar-2010 kl. 15:33
Ja jeg ved hvad i vil sige, tag ud og se!, men der er ikke lige nogen i Viborg området, der viser de ønskede projektorer.

Dem jeg har set på er disse 2.

Panasonic PT-AX200
http://www.optomaeurope.com/allprojectorsOrdered.aspx?PType=Home%20Entertainment&PTypedb=Home%20Entertainment&NavCat=Projectors - Optoma HD20

Det er i denne prisklasse da jeg først skal se om dette er noget for mig, senere skal jeg nok opgradere, men til at starte med er det disse modeller der skal forholdes til. jeg har bestilt et 100" fastramme lærred fra Lissau, så det er i orden.

Men den ene er LCD, og den anden er DLP, spørgsmålet er så, er Rainbow problemt stort i denne prisklasse? og er det værd at vælge 1080P fremfor 720P når jeg sidder ca. 4m. fra?

-------------
Get HIFI or die trying c",

Svar:
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Ja jeg ved hvad i vil sige, tag ud og se!, men der er ikke lige nogen i Viborg området, der viser de ønskede projektorer.

Dem jeg har set på er disse 2.

Panasonic PT-AX200
http://www.optomaeurope.com/allprojectorsOrdered.aspx?PType=Home%20Entertainment&PTypedb=Home%20Entertainment&NavCat=Projectors - Optoma HD20

Det er i denne prisklasse da jeg først skal se om dette er noget for mig, senere skal jeg nok opgradere, men til at starte med er det disse modeller der skal forholdes til. jeg har bestilt et 100" fastramme lærred fra Lissau, så det er i orden.

Men den ene er LCD, og den anden er DLP, spørgsmålet er så, er Rainbow problemt stort i denne prisklasse? og er det værd at vælge 1080P fremfor 720P når jeg sidder ca. 4m. fra?

Tag ud og se!!!!

Hvordan "rainbow" opleves varierer meget fra person til person, jeg kunne desværre tydeligt se det på en InfocusX10 som ellers har et rigtig flot billiede synes jeg.

Så for mit vedkommende er DLP indtil videre ikke noget for mig Confused.

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 11:25
helt enig med Hans - du kan ikke få svar på hvilken du synes er bedst uden at se dem under kontrollerede forhold.
Regnbuer er meget individuelt - jeg kan se dem, hvis jeg vil, men bemærker dem ikke når jeg ser film.

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 11:32
Jeg har ikke (eller kan ikke se Rainbow på min Optoma HD800X, og er i øvrigt vildt tilfreds og glad for den. Det man skal være ops. på er blæsestøj, og her er det igen meget individuelt hvor meget man finder generende. Min projektor "støjer"op til 30 db, afhængig af hvilket mode jeg kører, men det generer ikke mig.  Full-HD er i mine øjne et must hvis du har BD-afspiller. 

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 14:45
Pga. at dette er min første projektor, så tager jeg og bestiller PT-AX200, som jeg kan forstå er der ingen "risiko" ved at købe denne. Så må jeg på et senere tidspunkt ud at kigge nærmere når jeg engang skal op i 20000kr. klassen.

-------------

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 15:29

Pga. at dette er min første projektor, så tager jeg og bestiller PT-AX200, som jeg kan forstå er der ingen "risiko" ved at købe denne. Så må jeg på et senere tidspunkt ud at kigge nærmere når jeg engang skal op i 20000kr. klassen.
Hvad skal du give for den PT-AX200 ? 

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 18-Januar-2010 kl. 18:40
Nu har jeg en let tilgang til at få den til en super prisWink, men det har jeg også med den anden. Hvis jeg havde samme nemme tilgang til en sanyo Z700 havde jeg købt den, men det har jeg ikke ligeCry

-------------

Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 20:39
Så har jeg været ude at kigge, som i alle siger, det var en BenQ W1000 jeg lagde øjne til, og ja desværre kan jeg se regnbuer, så dlp er ikke lige mig.

Nu synes jeg at det var lidt træls at skulle købe en 720P projektor, når jeg nu ser blu-ray hele tiden, så derfor er jeg faldet over denne  http://www.avforums.com/forums/projectors/1108514-epson-eh-tw3500.html - Epson EH-TW3500 , den får meget rosende ord, er der nogen der har set den, eller kommentare til den? Tror næsten at det bliver denApprove

-------------

Skrevet af: Hardy
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 22:33

Nu synes jeg at det var lidt træls at skulle købe en 720P projektor, når jeg nu ser blu-ray hele tiden, så derfor er jeg faldet over denne  http://www.avforums.com/forums/projectors/1108514-epson-eh-tw3500.html - Epson EH-TW3500 , den får meget rosende ord, er der nogen der har set den, eller kommentare til den? Tror næsten at det bliver denApprove
Jeg har set den - hænger i loftet på 4. uge! Den erstatter en bedaget PT-AE500 og lever fuldt op til mine forventninger! Smile

Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 14:32
Lyder godt, så tor jeg da jeg nupper sådan en, når tiden er inde.

-------------

Print side | Luk vindue