Print side | Luk vindue

PS3´eren virker ikke på et Samsung tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74309
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 15:54

Emne: PS3´eren virker ikke på et Samsung tv
Skrevet af: Razz77
Emne: PS3´eren virker ikke på et Samsung tv
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 15:32
Min kammerat og jeg havde lagt og til den helt store game day som var planlagt til mindste detalje en måned i forvejen. Alt var arrangeret, slikket og sodavanden var købt, men jeg skal da lige love for vi blev skuffet.Cry

Da vi hookede min PS3 op på hans Samsung fjernsyn skrev den blot på en eller anden fejlmeddelse på skærmen.

Vi prøvede og tænde og slukke for playstationen men lige lidt hjælp det, nå vi sætte hdmi stikket til hans dvd afspillet virkede det fint.

Det underlige var at da vi satte Encharted 2 på gik der vel 1 minut og så virkede det!.

Nå vi så sætte fifa på, som kom der en fejl meddelse op på skærmen igen. (som om fjernsynet ikke kunne genkende den)

Nogen der har nogen ide om hvad der kan være galt og hvad man evt. kan gøre?

Svar:
Skrevet af: centric
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 15:38

Uden selv at have oplevet dit problem kunne det lyde som om du/i har lavet den fejl at sætte PS3'eren til en opløsning som tv'et ikke kunne modtage.

Meget kort fortalt har PS3'eren ikke en egentlig skaleringschip så der kan opstår 'sjove' konsekvenser hvis man har indstillet opløsningen forkert. Det er ikke nyt, men yderst sjældent det har så stor betydning.

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 18:54
Typisk kommer der en error code op på skærmen - en masse tal - normalt kan man bare google dem også tage dem derfra.

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 19-Januar-2010 kl. 19:00
Det lyder 100% som om fjernsynet ikke kan vise de høje HD oplysninger - prøv at holde powerknappen nede når i tænder den og lade den autodetect.

Grunden til det virker med et spil i er at det spil nok kører i en lavere opløsning, f.eks. 720.

Men som al fejlsøgning ville tv model nummer med mere hjælpe.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Print side | Luk vindue