Print side | Luk vindue

pioneer overgået i billedkvalitet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74400
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 11:27


Emne: pioneer overgået i billedkvalitet
Skrevet af: ole post
Emne: pioneer overgået i billedkvalitet
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 23:28
læste lige det nye nr. af magnus. de,  hvor de bla. tester lcd og plasma tv.
pioneer krp 600a får i billedkvalitet 375 point ud af 415
panasonic tx p54z 1e  billedkvalitet 385 point ud af 415
panasonic tx p 46ze1  billedkvalitet 379 point ud af 415
så pioneer er overgået hvad der angår billed kvalitet ifølge magnus. de. som er et af tysklands førende hi fi blade.
bemærk at det er billedkvalitet der er målt på, den samlede bedømmelse får pioneer 1 point mere end pana.
hvorfor siger næsten alle så at pioneer har det bedste billede når experter mener noget andet.
og nej dette er ikke en ny krig, det er bare fakta, læs selv bladet. og 99% har vel ikke direkte set en sammenligning af de 2 skærme, men lader sig bare flyde med strømmen.
lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.



-------------
Ole Hansen



Svar:
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 23:29
De må have målt ud fra andet end industristandarten, for ellers havde de ikke kommet frem til dét resultat.

Pioneer er stadigt referencen.

Edit: Og ja, har set de to imod hinanden.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 23:34
Det er da vist en 60" mod en 54" og en 46", hvilket i mine øjne ikke er helt fair?  eller hvad ?

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 23:39
Hehe, dén overskrift får megen opmærksomhed fra os som ejer PioneerLOL


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 23:40
Der er lige så mange forskellige testresultater som der er skærme på markedet... Okay, noget overdrevet, men det afhænger også af testerens tekniske viden, testudstyr, testmetoder m.m.
 
Jeg har ikke set de 2 Panasonic skærme, så jeg vil ikke begynde at argumentere mod resultatet, men før der kommer en stor internationel anerkendt test der viser at Pioneer er slået, så holder jeg stadig på Pioneer er bedst... De er stadig reference rundt omkring.
 
Men når det er sagt, så tror jeg at Pioneer bliver slået meget snart, men det kan vel ikke komme bag på nogen, eftersom de ikke laver skærme mere... Tror vi snakker måneder


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 20-Januar-2010 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hehe, dén overskrift får megen opmærksomhed fra os som ejer PioneerLOL
Ja, så kom vi sgu til tastaturetLOL, nej jeg glæder mig egentligt over at der kommer forbedringer, ikke at jeg nødvendigviss skifter mit Pioneer ud,men så er muligheden jo til stede hvis mit elskede tv skulle gå i stykkerCry

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 00:02
Præcis.. egentlig en stor bedrift at være førende indenfor billedkvalitet med en model som er over 1½ år gammel..

Jeg tror dog først jeg skifter ud når Otto laver et 50" fjernsyn, eller når pladsen er til en projektor.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Præcis.. egentlig en stor bedrift at være førende indenfor billedkvalitet med en model som er over 1½ år gammel..

Jeg tror dog først jeg skifter ud når Otto laver et 50" fjernsyn, eller når pladsen er til en projektor.
Efter jeg fik projektor bruger jeg kun mit tv om dagen. Det er simpelt hen så fantastisk med en HD-projektor og 120" lærredBig smile.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 06:56
Jeg også blevet total kold efterhånden. selv alle lcd og plasma skærme er blevet bedre end pioneer efterhånden i test.

når alle siger pioneer er slået, så er det fint. Meget muligt det bliver en pan vt20 i 2010.
med kuro teknologiLOLLOL

Når jeg får sat min jvc 750 projektor op i weekenden, bliver min absolut gamle og fuldkommen udbruglige pioneer 500M brugt til lidt serier og tv avisen.

har ham  magnus overhovedet sat den 600A i puremode, ellers kan jeg udmærket godt forstå det.
bantam og otto havde en pan 54z til test og ingen af dem mente den var på højde med en 5090
Men de er vel også de mest udulige til at bedømme billedekvalitet i hele verden
Confused

samt Rasmus fra flatpanels skulle få en panasonic 46z til test , Men han ved vel heller hvad han snakker om.
samt alle som har med isf kalibrering på avforum, ved åbenbart heller ikke ved de snakker om
de har også haft en panasonic 46z til test
 


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 09:42
Det er jo i bund og grund ligegyldigt om Pioneer er bedst, så længe ejerene er tilfreds med det de har, uanset mærke, type og alder, men på et eller andet tidspunkt VIL pioneer jo blive overhalet da de jo ikke producerer tv mere, og er det så Panasonic med Pioneer-teknologi, så er det vel i orden ?

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 09:44
Jeg troede egentligt at Pio allerede var overhalet af Sony med deres 11" OLED tv.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg troede egentligt at Pio allerede var overhalet af Sony med deres 11" OLED tv.
Nu har jeg ike set det, men det tror jeg du har ret i, bortset fra at man jo næppe kan kalde en sammenligning af en 11" og en 50" retfærdigTongue, og her tænker jeg ikke kun på prisen.
Personligt tror jeg OLED kan blive Pioneers nye tv format når det engang er færdigudviklet, men det er selvfølgelig kun en teoriWink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg troede egentligt at Pio allerede var overhalet af Sony med deres 11" OLED tv.
 
Nu er det jo ikke mere fair at bedømme et tv uden at kalibrere den først, bare fordi den kun er 11", men dét jeg har set fra den er bestemt ikke sammenligneligt med Pioneer. Der er nogle spændende egenskaber ved teknologien, men det gør det ikke alene, så længe farvegengivelsen er så boosted, så kan teknologien være lige meget.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 10:03
Mener ikke engang den oled skærm kunne vise farverne ordenligt.
oled er fremtiden, men det skal alså også laves ordenligt.

lige som det projekt Otto er i gang med.

foresat held og lykke med det


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg troede egentligt at Pio allerede var overhalet af Sony med deres 11" OLED tv.
 
Nu er det jo ikke mere fair at bedømme et tv uden at kalibrere den først, bare fordi den kun er 11", men dét jeg har set fra den er bestemt ikke sammenligneligt med Pioneer. Der er nogle spændende egenskaber ved teknologien, men det gør det ikke alene, så længe farvegengivelsen er så boosted, så kan teknologien være lige meget.
Ok, jeg havde bare læst at den skulle være fantastisk på alle måder ud over pris og størrelseLOL
Men teknologien kunne der måske være noget perspektiv i ?Smile


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er jo i bund og grund ligegyldigt om Pioneer er bedst, så længe ejerene er tilfreds med det de har
 
Normalt ja. Du har dog ikke overvejet situationen "genanskaffelse". Hvis mit TV bliver stjålet i dag, vil jeg 90% sikkert ende med en ringere løsning.
 
Så jeg håber virkelig Panasonic, Sony, Samsung og de andre får rykket snart. Bare for en sikkerheds skyld. Og det må gerne være 70-80" i Pio + kvalitet.
 
 


-------------
Kuro


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 11:46
Dejligt! Med den fart på udviklingen, kan man da håbe at der er et værdigt alternativ til min Pioneer skærm om............5 år?TongueLOL


Skrevet af: hifibo
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:


lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.



undskyld jeg bliver mavesur (jeg har jo et pioneer...) men hvilken type argument er det du har der ?
For mig minder det om min ungdom, jeg bliver helt i godt humør igen, det er jo "min far er bare bedre end din far" argumentation.
<useriøst>
har du nogensinde læst spademanns leksikon ? (de har bla en fin artikel om sidney lee: http://spademanns.wikia.com/wiki/Sidney_Lee - http://spademanns.wikia.com/wiki/Sidney_Lee )
</useriøst argumentation slut>


Skrevet af: ole post
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 09:11
jeg har egentlig ikke noget argument men læste bladet, og syntes jeg ville dele oplysningen med jer andre herinde. men pioneer kan åbenbart aldrig overgåes, bemærk det var kun på billedkvalitet det vandt. men andre steder er pioneer testet som nr. 1 hvorfor skulle det så være sandt. hifibo skriver jeg har et pioneer og hvad så, det gør da ikke dig til expert.
men hvilken argument har du for at pioneer er bedst på billedkvalitet.
rent personelig ville jeg selv købe et pioneer men det er jo en anden sag.


-------------
Ole Hansen


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 10:06
Lad nu være med at være så barnlig, selvfølgelig kan Pioneer overgåes... Og er det på nogen punkter allerede, bl.a. sortniveau... Men så snart man tager og kigger samlet på alle parametre som bidrager til en god billedkvalitet, så har jeg endnu ikke oplevet (set eller læst om) en skærm der kan matche Pioneer...
 
Og det er ikke fordi jeg selv har Pioneer at jeg siger det, for jeg håber virkelig snart at de andre snart tager noget af Pioneers filosofi til sig, og smider nogle fantastiske skærme på gaden, nu hvor Pioneer ikke selv laver skærme mere...
 
Det skulle jo gerne være en opgradering og ikke en nedgradering næste gang jeg skifter skærm...


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:12
Jeg kan slet ikke forstå dette "tøseslagsmål", er det ikke i alles interesse at vi får så gode tv som overhovedet muligt?      At Pioneer er/har været det bedste tv på markedet , betyder jo ikke at de bliver dårligere hvis de bliver overgået, og hvis man tror at Pioneer bliver ved med at have førstepladsen er man jo naiv, da Pioneer jo som før nævnt ikke producerer tv mere.
På samme måde HAR Bjørn Borg  været verdens bedste tennisspiller, men er det af naturlige årsager ikke længere.
 
Som Pioneer ejer er man glad fordi man har er super godt tv, men man græder da ikke fordi man kan købe noget der er bedre ?
Omvendt var der en person der i går påstod at Samsung lavede det bedste tv, hvilket jeg IKKE er enig i, men det behøver jeg vel heler ikke være ?  Jeg ville bestemt ikke bytte mit 1½ år gamle Pioneer med hans nye Samsung, men hvis han er glad og jeg er glad, så er det jo fantastisk.


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

jeg har egentlig ikke noget argument men læste bladet, og syntes jeg ville dele oplysningen med jer andre herinde. men pioneer kan åbenbart aldrig overgåes, bemærk det var kun på billedkvalitet det vandt. men andre steder er pioneer testet som nr. 1 hvorfor skulle det så være sandt. hifibo skriver jeg har et pioneer og hvad så, det gør da ikke dig til expert.
men hvilken argument har du for at pioneer er bedst på billedkvalitet.
rent personelig ville jeg selv købe et pioneer men det er jo en anden sag.
kan ikke helt forstå hvad du vil med dit indlæg.

pioneer har hele tiden været et reference tv, netop grunden til at købe et.
alle andre producenter bliver ved at nu har de slået pioneer på sort og så videre.
indtil nu har de slået pioneer på nogle få punkter, det gør alså ikke at en pioneer er slået.

pioneer bliver slået en dag og det kan allerede ske i 2010.

det kan jeg kun kan grine hvorfor har andre producenter været så langsomme til at lave en reference model. 
især hvis panasonic først slå et pioneer, når de har købt rettighederne til kuro teknologi.

Pioneer var en af de mindste producenter på markedet og kan sammenlignes lidt med ferrari
ergo det er alså ikke alle som har behov for et pioneer tv.

Kan da med 99.9 sikkerhed sige alle os med et pioneer tv, er ligeglad med om de bliver slået. 

vi vil bare have når der kommer en ny  reference model, skal alle være enige om det i større træk.
Men foresat er alle stort set enige om en 5090/krp model er reference. 
alle kan være lige fra dem som laver test brugerne og dem som har forstand på isf kalibrering



 

    


Skrevet af: JA
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

læste lige det nye nr. af magnus. de,  hvor de bla. tester lcd og plasma tv.
pioneer krp 600a får i billedkvalitet 375 point ud af 415
panasonic tx p54z 1e  billedkvalitet 385 point ud af 415
panasonic tx p 46ze1  billedkvalitet 379 point ud af 415
så pioneer er overgået hvad der angår billed kvalitet ifølge magnus. de. som er et af tysklands førende hi fi blade.
bemærk at det er billedkvalitet der er målt på, den samlede bedømmelse får pioneer 1 point mere end pana.
hvorfor siger næsten alle så at pioneer har det bedste billede når experter mener noget andet.
og nej dette er ikke en ny krig, det er bare fakta, læs selv bladet. og 99% har vel ikke direkte set en sammenligning af de 2 skærme, men lader sig bare flyde med strømmen.
lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.



Det er næsten et år siden den blev overgået, dvs året efter den udkom. Det ligger så tæt i toppen at der reelt kun er 1 eller ½ generation forskel.


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Det er næsten et år siden den blev overgået, dvs året efter den udkom. Det ligger så tæt i toppen at der reelt kun er 1 eller ½ generation forskel.
 
Kan du nævne et 60" (+) TV, der overgår Pioneer i billedkvalitet?
 
Helst tilgængeligt i DK.
 
Helst ikke i B&O prisklasse.
 
 


-------------
Kuro


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

læste lige det nye nr. af magnus. de,  hvor de bla. tester lcd og plasma tv.
pioneer krp 600a får i billedkvalitet 375 point ud af 415
panasonic tx p54z 1e  billedkvalitet 385 point ud af 415
panasonic tx p 46ze1  billedkvalitet 379 point ud af 415
så pioneer er overgået hvad der angår billed kvalitet ifølge magnus. de. som er et af tysklands førende hi fi blade.
bemærk at det er billedkvalitet der er målt på, den samlede bedømmelse får pioneer 1 point mere end pana.
hvorfor siger næsten alle så at pioneer har det bedste billede når experter mener noget andet.
og nej dette er ikke en ny krig, det er bare fakta, læs selv bladet. og 99% har vel ikke direkte set en sammenligning af de 2 skærme, men lader sig bare flyde med strømmen.
lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.



Det er næsten et år siden den blev overgået, dvs året efter den udkom. Det ligger så tæt i toppen at der reelt kun er 1 eller ½ generation forskel.
Hvad er det for et tv der overgik det nævnte Pioneer ?

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 13:08
Hans phillips i 32 tommer


Skrevet af: Strange
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 13:27

Of course :-)



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Kan da med 99.9 sikkerhed sige alle os med et pioneer tv, er ligeglad med om de bliver slået.

Det har jeg godt nok lidt svært ved at tro på, når man ser hvor fantastisk svært visse Pioneer-ejere har ved at ignorere en tråd som denne (og andre lignende).

Det virker ihvertfald som om at der er en del som har behov for at hævde/forsvare deres TV-valg.


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Kan da med 99.9 sikkerhed sige alle os med et pioneer tv, er ligeglad med om de bliver slået.

Det har jeg godt nok lidt svært ved at tro på, når man ser hvor fantastisk svært visse Pioneer-ejere har ved at ignorere en tråd som denne (og andre lignende).

Det virker ihvertfald som om at der er en del som har behov for at hævde/forsvare deres TV-valg.
Men sandheden er jo bare den ikke er overgået og det er faktisk lidt utroligt at netop dem som ikke har en pioneer, mener den er overgået.
har godt nok kun set en pan v10 og ikke en z11. Men hvad er lige lige forskellen er ud over et andet frontglas.
men nej en v10 er ikke bedre og det kan ses med det blotte øje.
har selv en pioneer og kender flere med en v10 og de bedste experter er enige.

derfor er overskiften en løgn og det skulle vel ikke være et nyt varemærke på recordere.

har tjent min pioneer skærm hjem alene på FLS(aktie) 10 gange i løbet af 2009.
så er total kold over hvad den har kostet og hvad jeg kan sælge den til igen





Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Kan da med 99.9 sikkerhed sige alle os med et pioneer tv, er ligeglad med om de bliver slået.

Det har jeg godt nok lidt svært ved at tro på, når man ser hvor fantastisk svært visse Pioneer-ejere har ved at ignorere en tråd som denne (og andre lignende).

Det virker ihvertfald som om at der er en del som har behov for at hævde/forsvare deres TV-valg.
 
derfor er overskiften en løgn og det skulle vel ikke være et nyt varemærke på recordere.

Jamen, så ignorer den dog bare, så er den glemt i løbet 24 timer. På den her måde holdes der bare liv i en åndsvag tråd.



Skrevet af: keras
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hans phillips i 32 tommer
 
Off topic
 
Hvilken konstruktiv og ligegyldig kommentar. OP henviser bare til en test, og straks skal han lige have en over nakken.
Er det børnhaveklasse? Min er en Pioneer 50" og din er bare en phillips 32"?
Kan godt forstå du er glad for dit fjernsyn, det er også et godt et af slagsen. Der er dog noget som hedder innovation, og den kommer og bidder Pioneer i numsen på et eller andet tidspunkt. Det kunne meget vel være med Panasonic, som har adopteret Kuro. Dette blive livligt diskuteret på AVforums fora bla. her http://www.avforums.com/forums/reports-ces-2010/1168178-ces-2010-panasonic-50-3dtv-kuro-back-spirit.html - http://www.avforums.com/forums/reports-ces-2010/1168178-ces-2010-panasonic-50-3dtv-kuro-back-spirit.html
Jeg er også glad for Pioneer, bare ikke fanatisk.
 
On topic
 
Ole Post hvor kan opstøve det omtalte magasin henne, ville da gerne læse denne sammenligning?.
 
 
 


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:31
Keras
nu er Ja alså ikke en ny bruger og har du overhovdet læst alle hans andre indlæg.
derud over mangler jeg kun nogle få ting og skal se film på en jvc 750 projektor fra i morgen.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:33
Hørt hørt  Thumbs Up

Edit: det var til keras indlæg!


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

derud over mangler jeg kun nogle få ting og skal se film på en jvc 750 projektor fra i morgen.

Du lyder godt nok overlegen Confused



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

derud over mangler jeg kun nogle få ting og skal se film på en jvc 750 projektor fra i morgen.

Du lyder godt nok overlegen Confused

fordi man har råd og går op i billedekvalitet så er man alså overlegen.
ja janteloven er ikke død


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:44
Det er bare summen af dine indlæg: først en sarkastisk bemærkning om "Hans phillips i 32 tommer" , så at du har tjent så mange penge på aktier at du kunne køre dit TV i havnen og være ligeglad og iøvrigt mangler du ingen ting og skal se film på din overfede projektor imorgen- ha ha 

Synes du ikke selv det virker en kende overlegent?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af keras keras skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hans phillips i 32 tommer

 

Off topic

 

Hvilken konstruktiv og ligegyldig kommentar. OP henviser bare til en test, og straks skal han lige have en over nakken.


Det er ikke OP han taler om


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Det er bare summen af dine indlæg: først en sarkastisk bemærkning om "Hans phillips i 32 tommer" , så at du har tjent så mange penge på aktier at du kunne køre dit TV i havnen og være ligeglad og iøvrigt mangler du ingen ting og skal se film på din overfede projektor imorgen- ha ha 

Synes du ikke selv det virker en kende overlegent?
1 pioneer bliver slået, det har jeg hele tiden skrevet og Ja bliver ved med at skrive hans tv er bedre end stort set alt andet. om det var på 120 tommer er lige meget.
så bliver man beskyldt for at være fanatiker.
hvis prosonic har det bedste tv, havde jeg købt det.

derfor min sarkastisk bemærkning


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 15:18
Må også indrømme at det med pengene og det med projektoren ikke har noget som helst med debatten at gøre... Det blev kun skrevet af en enkelt grund... Blær...
 
Tog man det ud af de par indlæg så ændrer det overhovedet ikke på noget...
 
Skulle jeg så også skrive at jeg har aktier i Microsoft for 1 mio. kroner og ejer en Sim projektor til 250.000,- hvis det passede? Hvad ville det tilføre debatten?


Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

derud over mangler jeg kun nogle få ting og skal se film på en jvc 750 projektor fra i morgen.
Du lyder godt nok overlegen Confused
 
Glem ham. Xcardman er en pladespiller..


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 15:31
Hej Alle -
husk nu lige kammertonenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

læste lige det nye nr. af magnus. de,  hvor de bla. tester lcd og plasma tv.
pioneer krp 600a får i billedkvalitet 375 point ud af 415
panasonic tx p54z 1e  billedkvalitet 385 point ud af 415
panasonic tx p 46ze1  billedkvalitet 379 point ud af 415
så pioneer er overgået hvad der angår billed kvalitet ifølge magnus. de. som er et af tysklands førende hi fi blade.
bemærk at det er billedkvalitet der er målt på, den samlede bedømmelse får pioneer 1 point mere end pana.
hvorfor siger næsten alle så at pioneer har det bedste billede når experter mener noget andet.
og nej dette er ikke en ny krig, det er bare fakta, læs selv bladet. og 99% har vel ikke direkte set en sammenligning af de 2 skærme, men lader sig bare flyde med strømmen.
lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.


Kan ikke lige finde det på www.magnus.de - har du et link?

Kunne godt tænke mig at se hvordan de laver testen.
Seriøse, ja det er de nok set med egne øjne - det er de fleste af os. (Basta - udenfor enhver diskussion). Jeg vil gerne kigge dem lidt i kortene for at se hvordan pointfordelingen er.

Kan tilføje at jeg hverken har Pioneer eller Panasonic - men derimod projektor.

Mvh FNørd




Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Må også indrømme at det med pengene og det med projektoren ikke har noget som helst med debatten at gøre... Det blev kun skrevet af en enkelt grund... Blær...
 
Tog man det ud af de par indlæg så ændrer det overhovedet ikke på noget...
 
Skulle jeg så også skrive at jeg har aktier i Microsoft for 1 mio. kroner og ejer en Sim projektor til 250.000,- hvis det passede? Hvad ville det tilføre debatten?
det har du helt ret i, det har intet med debatten af gøre og jeg gik også over stregen hvad godt er
det indrømmer jeg gerne.

men fakta er at en pioneer endnu ikke er slået og min projektor er købt brugt og med et halv dårligt lærred. Det kan jeg så altid sælge igen, hvis det viser sig projektor ikke er noget for mig.
Men hvergang jeg skriver noget om pio, bliver jeg beskyldt for at være pio fanatiker.
har også skrevet en del om pioneer, men kun fordi jeg mit håb er at andre producenter lærte noget af deres syn på god billedekvalitet.



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 19:10
Den eneste relevans som projektordebatten har for denne debat er, at det pt. er den eneste løsning som overgår Pioneer på ren og skær billedkvalitet. At det så er ret dyrt, og derfor gør emne for hån af andre som ikke har mulighed eller råd til at bruge 10k for et stykke stof og en projektor til 14k, begriber jeg ikke.

Sony's OLED tv er ganske rigtigt meget spænnende, men selv Nicolai Sonne fra So Ein Ding kunne se den ikke opfylder ganske almindelige krav til god billedkvalitet.

Ellers synes jeg også dette forum har en tendens til at være domineret af Pioneer-fanatikere. Det gælder for både Tv, bluray-afspillere og forstærker. De laver noget fint grej, men derfor behøver man jo ikke være fanatisk. Det er jo bare et Tv... suk..


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Det blev kun skrevet af en enkelt grund... Blær...
 
 
Du har sikkert ret. Den eneste grund til, at jeg udskiftede mit fortræffelige 42" sidste år, var at jeg kunne skrive en blæret signatur.
 
Spøg til side, jeg venter stadig på et bud på en værdig afløser, i tilfælde af at jeg bliver tvunget til at købe nyt ...


-------------
Kuro


Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 20:07
Ret sjov læsningLOL,hver gang dette emne kommer op,så ryger folk i flæsket på hinanden,undskyld mig,jeg fatter ikke at i gir,ja selvfølgelig kommer noget som slå pioneer,det ville da være mærkeligt hvis der ikke gjorde,og godt for dem som skal ud og ha ny skærm til den tid.


-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

hvorfor siger næsten alle så at pioneer har det bedste billede når experter mener noget andet. og nej dette er ikke en ny krig, det er bare fakta, læs selv bladet. og 99% har vel ikke direkte set en sammenligning af de 2 skærme, men lader sig bare flyde med strømmen.
lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.


Det er helt sikkert seriøst i forhold til sin målgruppe. Det afgørende er ud over målgruppen imidlertid nok mest af alt hvilken testmetode/testmodel der er brugt (som da så oftest står i relation til målgruppen for publikationen), da forskellige testmetoder/modeller jo kan give mange forskellige slutresultater.

F.eks kan det ét sted betyde meget for scoren hvor brugervenlige menuerne er, mens det et andet sted, ifølge en anden testmodel, ikke betyder så meget for den samlede score som f.eks billedkvaliteten betyder for den samlede score. Det er jo testmodellen der er afgørende for hvor mange "points" der er gives efter en given testmodel.

Jeg kan ikke finde testen på nogle af tv'ene på deres hjemmeside, men hvis der er testet efter samme kriterier i bladet som tests der er lavet af andre tv på og som er at finde på hjemmesiden er der mange andre faktorer end den objektive billedkvalitet som har stor betydning for det samlede pointtal for "billedkvalitet (max 415)"

Hvis man f.eks ser på testen for Beovision 7-40 er det samlede score for "billedkvalitet" et sammensurium af følgende parametre:

Bildqualität (max. 415) 349
Standard-Def. (max. 50) 42
DVD (RGB-Scart) (max. 50) 40
High-Def. (DVV HDMI) (max. 75) 72
Kontrast (max. 80) 61
Schärfe (max. 45) 36
Geometrie (max. 25) 18
Farbdarstellung (max. 45) 35
Bildruhe (max. 45) 5

Det er tydeligt at flere af disse parametre og point har basis i flere forhold hvor nogle af dem kun kan bedømmes ud fra subjektive vurderinger/opfattelser/oplevelser. Hvordan måler man f.eks et parameter som "skarphed" eller på signalbehandling af live SD og HD-tv signaler når der i den forbindelse hverken er referencetestmateriale eller nogen reference at måle på/i forhold til? ...Det kan man ikke måle sig objektivt til som f.eks kontrast eller en korrekt farvebalance med baggrund i referencemateriale.

Summa summarum vil et TV altså efter denne testmodel godt kunne score højere end et andet med et bedre og mere præcist og korrekt referencebillede, hvis anmelderen f.eks subjektivt syntes bedre om tv'et "skarphed" eller "billedro" (ofte er opfattes forvrænginger af signalet med falsk information som resultat som 'øget skarphed', og støjreduktion kan give et roligere billede på bekostning af detaljedybde osv osv.)

Panasonic er arvtagere af Pioneers panel-teknologi, så det bør ikke forundre at en senere generation af disse panaler har/vil kunne slå de "gamle" Pioneer-tv referencebilledkvalitet på et eller andet tidspunkt. Det ville da være umådeligt positivt om/når det er/var tilfældet, da de mest hardcore entuisiaster så vil have sig et nyt OG tilgængeligt apperat at kaste sig over. Men da et af Pioneers hallmarks netop har været reference kvalitet "out-off-the box med Pure-mode (noget der ikke ligefrem sælger i butikkerne til den brede masse) vil jeg umiddelbart reserverere min bedømmelse af om det forhold at Pioneer reelt er slået på reference/billedkvalitet hvad angår at danne mit indtryk derom fra andres tests, indtil til jeg ser en test med større fokus på objektiv reference kvalitet, eller endnu bedre selv skulle få chancen for at se og teste det nye og bedre tv.

Mere interessant er det måske med ydelsen efter kalibrering, for hvis Panasonic har stillet de rette værktøjer til rådighed i den forbindelse, burde der jo for så vidt ikke være vildt meget i vejen for at en senere generation af panelet skulle kunne slå en ældre generation af det, såfremt de i virkeligheden billedkvalitetsforvrængende "billedkvalitetsforbedrende" (ifht til dårlige signaler) signalbehandlinger kan slås helt fra i noget der minder og Pioneers Pure mode.

ps. Angående egen objektivitet/subjektivitet kan jeg sige at jeg hverken har Pioneer eller Panasonic tv, men udelukkende projektor.




Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men da et af Pioneers hallmarks netop har været reference kvalitet "out-off-the box med Pure-mode
 
Det mener jeg ikke er korrekt!  Pioneers skærme skal kalibreres for at yde optimalt, hvorimod Panasonics seneste generation (v-skærme) i THX mode er meget tæt på optimalt justeret.
 


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men da et af Pioneers hallmarks netop har været reference kvalitet "out-off-the box med Pure-mode
 
Det mener jeg ikke er korrekt!  Pioneers skærme skal kalibreres for at yde optimalt, hvorimod Panasonics seneste generation (v-skærme) i THX mode er meget tæt på optimalt justeret.


Du har ret i at THX er en god indsilling, men en Pioneer i Pure er altså meget tæt på. Spørg bare Hother, det har han skrevet da han selv fik sit Pioneer KRP500M kalibreret af Otto.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men da et af Pioneers hallmarks netop har været reference kvalitet "out-off-the box med Pure-mode
 
Det mener jeg ikke er korrekt!  Pioneers skærme skal kalibreres for at yde optimalt, hvorimod Panasonics seneste generation (v-skærme) i THX mode er meget tæt på optimalt justeret.


Men ikke desto mindre er det korrekt. Pioneers KRP serie (som vel er udgangspunktet hvis der er et tv der skal slås) var netop ret korrekt indstilling out of the box 

Alle skærme skal kalibreres for at yde optimalt Wink
Men Pioneers KRP er netop (som f.eks Pioneers modeller med THX mode) kendt få at være meget tæt på optimal justering out-of the box.

http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html - http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html

(Colour reproduction og Grayscale out of the box: Karater: Reference)






Skrevet af: Letten
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 22:21
Tja, det bliver så påstand mod påstand, jeg orker ikke lige finde en reference der så kan undebygge min påstand.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 22:36

Problemet er, at hvis der er en autoitet der udtaler sig om noget, så er der nogle der automatisk går ud fra at det er fakta, men så let er det desværre ikke.

Da jeg skulle investere i en projektor var jeg i min naivitet gået ind i en Fona for at høre om de evt. havde en projektor i deres sortiment, men beskeden var at de SLET IKKE kom i nærheden af et Samsung LCD tv til 9000 kr. og derfor ikke var interessante endnu.  Havde det nu været min mor eller far der havde spurgt, så havde de taget det for gode varer.
Når nu ekstrabladet en gang i mellem kaster sig ud i en "test" af tv, så går de meget op i at finde det tyndeste TV , hvilket i min optik er fuldstændigt ligegyldigt, så længe vi snakker under 10 cm. 
Hvis man går op i at have det tyndeste tv, så er det et kompromis i forhold til noget JEG mener er vigtigere,eks. lyd og billede.
Ønsker, krav, smag og forventninger er heldigvis forskellige, men det ændrer ikke ved fakta.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men da et af Pioneers hallmarks netop har været reference kvalitet "out-off-the box med Pure-mode
 
Det mener jeg ikke er korrekt!  Pioneers skærme skal kalibreres for at yde optimalt, hvorimod Panasonics seneste generation (v-skærme) i THX mode er meget tæt på optimalt justeret.


Men ikke desto mindre er det korrekt. Pioneers KRP serie (som vel er udgangspunktet hvis der er et tv der skal slås) var netop ret korrekt indstilling out of the box 

Alle skærme skal kalibreres for at yde optimalt Wink
Men Pioneers KRP er netop (som f.eks Pioneers modeller med THX mode) kendt få at være meget tæt på optimal justering out-of the box.

http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html - http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html

(Colour reproduction og Grayscale out of the box: Karater: Reference)



pioneer har jeg godt nok aldrig hørt om i forbindelse med THX.

1 panasonic har THX på deres v10 og z11 modeller
2 pioneer 5090 og ned efter har ingen særlige mode
3 KRP modeller har pure mode og det adskillige dem fra andre pioneer modeller

Men selvom man stiller et panasonic i thx mode og en krp i pure mode.
får man ikke samme billede, men nået af det bedste hver model kan levere uden en rigtig prof kalibrering med måleudstyr

pure mode eller thx eller tilsvarende, det burde alle tv i den prisklasse, faktisk have.
så er man nogenlunde sikker på, man ser noget af det bedste et tv kan levere.
De er faktisk så gode, så selv otto ikke anbefaler en ISF af en v10, samt pure mode er meget tæt på. Men med en ISF får man nat og dag indstillinger

thx og pure mode, slå så vidt muligt alt hvad der hedder motionsystemer fra.
foreksempel i THX v10, mener jeg IFC ikke kan slås til.







Skrevet af: Sterler
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 23:12
Hejj.. 

Ingen tvivl om at Pioneer vil blive overgået en dag, men Pioneer Krp 500 AW lev. et fantastisk billede (som jeg er den heldige ejer af :-) ). Til dato stadig ikke set bedre billede og skifter ikke de næste mange år :-))
De andre mærker halter stadig efter med deres LCD- LED, sorry Samsung osv.
Panasonic Plasma er også fremragende billede, det Panasonic åbenbart aldrig lærer er deres design. 

Hygge Hej




Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 23:23
Hvor er den test som trådstarter henviser til? Jeg kan ikke finde den.


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Sterler Sterler skrev:

Hejj.. 
Ingen tvivl om at Pioneer vil blive overgået en dag, men Pioneer Krp 500 AW lev. et fantastisk billede (som jeg er den heldige ejer af :-) ). Til dato stadig ikke set bedre billede og skifter ikke de næste mange år :-))
De andre mærker halter stadig efter med deres LCD- LED, sorry Samsung osv.
Panasonic Plasma er også fremragende billede, det Panasonic åbenbart aldrig lærer er deres design. 
Hygge Hej



det Panasonic åbenbart aldrig lærer er deres design.
BASTA.

Svar ;
Det var så din mening

Derfor behøver vi andre jo ikke give dig ret



-------------
E.L.


Skrevet af: Sterler
Skrevet den: 22-Januar-2010 kl. 23:41
Hej.. Ja, sorry ;-))


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 03:22
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Men da et af Pioneers hallmarks netop har været reference kvalitet "out-off-the box med Pure-mode
 
Det mener jeg ikke er korrekt!  Pioneers skærme skal kalibreres for at yde optimalt, hvorimod Panasonics seneste generation (v-skærme) i THX mode er meget tæt på optimalt justeret.


Men ikke desto mindre er det korrekt. Pioneers KRP serie (som vel er udgangspunktet hvis der er et tv der skal slås) var netop ret korrekt indstilling out of the box 

Alle skærme skal kalibreres for at yde optimalt Wink
Men Pioneers KRP er netop (som f.eks Pioneers modeller med THX mode) kendt få at være meget tæt på optimal justering out-of the box.

http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html - http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html

(Colour reproduction og Grayscale out of the box: Karater: Reference)
 
pioneer har jeg godt nok aldrig hørt om i forbindelse med THX.
 
I min sætning: "Men Pioneers KRP er netop (som f.eks Pioneers modeller med THX mode) kendt få at være meget tæt på optimal justering out-of the box" skulle der naturligvis havde stået: "Men Pioneers KRP er netop (som f.eks Panasonics modeller med THX mode) kendt få at være meget tæt på optimal justering out-of the box." ...Det er desværre sket tit for mig jeg har roder rundt imellem navnene på de to "P-navne" producenter og i farten fejler i det jeg taster. Særligt når man skifter med at referere imellem dem ...beklager de misforståelser dette måtte medføre. Det er desværre nok ikke sidste gang det er sket Ermm

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men selvom man stiller et panasonic i thx mode og en krp i pure mode.
får man ikke samme billede, men nået af det bedste hver model kan levere uden en rigtig prof kalibrering med måleudstyr
 
Korrekt. Det vigtige er ikke hvad funktionen hedder, men hvad den yder. Og DET kan man så ned til de sidste marginaler måle på med måleudstyr. Og det har de gjort i forbindelse med avforums ret kompetente og ISF fikserede editorial reviews, hvor man kan finde reviews på 2 af modellerne vi tilsammen har omtalt. 
 
http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html - http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html
http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P50V10-Review.html - http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P50V10-Review.html
 
Deres "out of the box" målinger ser ud som nedenstående på de to apperater de har testet.
(Pioneer KRP er CIE'en til på sort baggrund, og Panasonic V10's THX mode er CIE'en på hvid baggrund)
 
Der af kan man se at begge apperater er ulamindeligt tæt på optimal farve reference "out of the box" i forhold til hvad der ellers er normalt for langt de fleste TV i handlen. Og man kan se at KRP'en bestemt ikke lægger under Panasonics THX mode i farve præcision, ...snarere tværtimod. Det er en præcision dette Pioneer reference tv som jeg sagde netop er kendt for at have 'out-of the box'. Der til har det gode muligheder for indstilling til fuldstændig præcision via dets gode kalibreringsmuligheder. Det er altså ikke uden grund at det har fået skudsmålet: "The most accurate consumer TV on the market" og dermed i sig selv er blevet et slags reference tv på markedet som andre TV skal måle sig med og bestræbe sig på at slå.
 
 
 
  

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

pure mode eller thx eller tilsvarende, det burde alle tv i den prisklasse, faktisk have.

Så rørende enig Exclamation
 
Det ville løfte billedkvaliteten ude hos mange, der til skade for dem selv er for nærrige til at betale f.eks. Otto for at komme forbi og tjene penge på at hjælpe folk til at få tvunget det yderste ud ud af deres eksisterende apperater. 
 
ps. Jeg har stadig ikke hverken Pioneer eller Panasonic TV selv til at øve indflydelse på min objektivitet, men udelukkende projektor.


Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

læste lige det nye nr. af magnus. de,  hvor de bla. tester lcd og plasma tv.
pioneer krp 600a får i billedkvalitet 375 point ud af 415
panasonic tx p54z 1e  billedkvalitet 385 point ud af 415
panasonic tx p 46ze1  billedkvalitet 379 point ud af 415
så pioneer er overgået hvad der angår billed kvalitet ifølge magnus. de. som er et af tysklands førende hi fi blade.
bemærk at det er billedkvalitet der er målt på, den samlede bedømmelse får pioneer 1 point mere end pana.
hvorfor siger næsten alle så at pioneer har det bedste billede når experter mener noget andet.
og nej dette er ikke en ny krig, det er bare fakta, læs selv bladet. og 99% har vel ikke direkte set en sammenligning af de 2 skærme, men lader sig bare flyde med strømmen.
lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.


 
Du må squ ikke komme med sådan en artikel der siger Panasonic er bedst i billedekvalitet, nu hopper alle jallaerne frem fra deres skjul, for at fortælle dig, at der er en masse galt med den test.LOL

Disse Pioneer ejere vil til deres dødsdag modsætte sig enhver test, der siger at deres tv ikke er det bedste, uanset hvad testene siger.LOL Big smile Wink Clap


-------------




Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

læste lige det nye nr. af magnus. de,  hvor de bla. tester lcd og plasma tv.
pioneer krp 600a får i billedkvalitet 375 point ud af 415
panasonic tx p54z 1e  billedkvalitet 385 point ud af 415
panasonic tx p 46ze1  billedkvalitet 379 point ud af 415
så pioneer er overgået hvad der angår billed kvalitet ifølge magnus. de. som er et af tysklands førende hi fi blade.
bemærk at det er billedkvalitet der er målt på, den samlede bedømmelse får pioneer 1 point mere end pana.
hvorfor siger næsten alle så at pioneer har det bedste billede når experter mener noget andet.
og nej dette er ikke en ny krig, det er bare fakta, læs selv bladet. og 99% har vel ikke direkte set en sammenligning af de 2 skærme, men lader sig bare flyde med strømmen.
lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.


 
Du må squ ikke komme med sådan en artikel der siger Panasonic er bedst i billedekvalitet, nu hopper alle jallaerne frem fra deres skjul, for at fortælle dig, at der er en masse galt med den test.LOL

Disse Pioneer ejere vil til deres dødsdag modsætte sig enhver test, der siger at deres tv ikke er det bedste, uanset hvad testene siger.LOL Big smile Wink Clap
Mange Pioneer ejere har jo haft Panasonic, så jeg tror du skal være lidt mere saglig hvis du skal overbe´vise nogle her indeConfused

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

læste lige det nye nr. af magnus. de,  hvor de bla. tester lcd og plasma tv.
pioneer krp 600a får i billedkvalitet 375 point ud af 415
panasonic tx p54z 1e  billedkvalitet 385 point ud af 415
panasonic tx p 46ze1  billedkvalitet 379 point ud af 415
så pioneer er overgået hvad der angår billed kvalitet ifølge magnus. de. som er et af tysklands førende hi fi blade.
bemærk at det er billedkvalitet der er målt på, den samlede bedømmelse får pioneer 1 point mere end pana.
hvorfor siger næsten alle så at pioneer har det bedste billede når experter mener noget andet.
og nej dette er ikke en ny krig, det er bare fakta, læs selv bladet. og 99% har vel ikke direkte set en sammenligning af de 2 skærme, men lader sig bare flyde med strømmen.
lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.


 
Du må squ ikke komme med sådan en artikel der siger Panasonic er bedst i billedekvalitet, nu hopper alle jallaerne frem fra deres skjul, for at fortælle dig, at der er en masse galt med den test.LOL

Disse Pioneer ejere vil til deres dødsdag modsætte sig enhver test, der siger at deres tv ikke er det bedste, uanset hvad testene siger.LOL Big smile Wink Clap
Mange Pioneer ejere har jo haft Panasonic, så jeg tror du skal være lidt mere saglig hvis du skal overbe´vise nogle her indeConfused


Enig. Jeg synes det er utroligt nemt at pege fingre sige "Buhu, I vil bare ikke indrømme jeres TV er blevet slået.", når man ikke engang henviser til testen og på HVORDAN den er blevet udført?

Er vi enige som der er én vej til det korrekte billede, og det som kommer tættest på den vej, må betegnes som referencen?
Jeg har endnu ikke set en test som viser at Pana'en gør det bedre end Pio'en, udfra de parameter som et korrekt billede er udfra.

Og jeg må da sige at være ret så upartisk. Jeg har et 28" Prosonic CRT, 32" Samsung LCD i stuen. Og snart 42" Pana PZ85 og projekter i stedet.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Det er uanset metode - meget svært at lave en fuldstændig videnskabelig perfekt test. Subjektivtet kontra objektivitet. Men det ville da undre mig meget, hvis ikke de efterhånden aldrende Pioneer skærme er blevet slået på målstregen af andre producenter. Se f.eks. flatpanels.dk, der konstant roder rundt i deres måde at bedømme på, herunder sætter sin lid til måledata fra en retail sugekop ;-) Alle test, uanset hvordan de er udført, skal tages med forbehold.


På AVforum vil jeg mene de er utroligt objektive i deres samlede bedømmelse, da de giver karakterer udfra nogle gode kriterier:

http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P54Z1B-Plasma-HDTV-Review.html - Panasonic-TX-P54Z1B review

Scores

Contrast ratio/dynamic range 
Black level 
Colour reproduction out of the box 
Colour reproduction calibrated 
Greyscale out of box 
Greyscale calibrated 
ISF or calibration controls available 
Video processing SD/HD 
Sound quality built in 
Networking 
Features 
Ease of use/menus/remote/settings 
Value for money 
Overall 


http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html - Pioneer-KRP-500A-Review

Scores

Contrast ratio/dynamic range 
Black level 
Colour reproduction out of the box 
Colour reproduction calibrated 
Greyscale out of box 
Greyscale calibrated 
ISF or calibration controls available 
Video processing SD/HD 
Sound quality built in 
Networking 
Features 
Ease of use/menus/remote/settings 
Overall 


Jeg mangler stadig henvisning til en test som viser at Pioneer er slået?

Tro mig - jeg ser det hellere end gerne, det ville da være fantastisk!


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Det er uanset metode - meget svært at lave en fuldstændig videnskabelig perfekt test. Subjektivtet kontra objektivitet. Men det ville da undre mig meget, hvis ikke de efterhånden aldrende Pioneer skærme er blevet slået på målstregen af andre producenter. Se f.eks. flatpanels.dk, der konstant roder rundt i deres måde at bedømme på, herunder sætter sin lid til måledata fra en retail sugekop ;-) Alle test, uanset hvordan de er udført, skal tages med forbehold.


På AVforum vil jeg mene de er utroligt objektive i deres samlede bedømmelse, da de giver karakterer udfra nogle gode kriterier:

http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P54Z1B-Plasma-HDTV-Review.html - Panasonic-TX-P54Z1B review

Scores

Contrast ratio/dynamic range 
Black level 
Colour reproduction out of the box 
Colour reproduction calibrated 
Greyscale out of box 
Greyscale calibrated 
ISF or calibration controls available 
Video processing SD/HD 
Sound quality built in 
Networking 
Features 
Ease of use/menus/remote/settings 
Value for money 
Overall 


http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html - Pioneer-KRP-500A-Review

Scores

Contrast ratio/dynamic range 
Black level 
Colour reproduction out of the box 
Colour reproduction calibrated 
Greyscale out of box 
Greyscale calibrated 
ISF or calibration controls available 
Video processing SD/HD 
Sound quality built in 
Networking 
Features 
Ease of use/menus/remote/settings 
Overall 


Jeg mangler stadig henvisning til en test som viser at Pioneer er slået?

Tro mig - jeg ser det hellere end gerne, det ville da være fantastisk!
Ja det bliver da fantastiskTongue  Jeg tror da ikke der er nogle Pioneer ejere der vil græde når det sker. Jeg tror der imod at de vil overveje at skifte da de jo ofte søger det bedste UANSET mærkeWink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

 
 
Du må squ ikke komme med sådan en artikel der siger Panasonic er bedst i billedekvalitet, nu hopper alle jallaerne frem fra deres skjul, for at fortælle dig, at der er en masse galt med den test.LOL

Disse Pioneer ejere vil til deres dødsdag modsætte sig enhver test, der siger at deres tv ikke er det bedste, uanset hvad testene siger.LOL Big smile Wink Clap
 
Man kan jo vende det om: Dem der ønsker at "pille Pioneer ned", vil til deres dødsdag modsætte sig enhver test der siger at Pioneer er det bedste, og krampagtigt holde fast i de (få) tests der siger noget andet.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Det er uanset metode - meget svært at lave en fuldstændig videnskabelig perfekt test. Subjektivtet kontra objektivitet. Men det ville da undre mig meget, hvis ikke de efterhånden aldrende Pioneer skærme er blevet slået på målstregen af andre producenter. Se f.eks. flatpanels.dk, der konstant roder rundt i deres måde at bedømme på, herunder sætter sin lid til måledata fra en retail sugekop ;-) Alle test, uanset hvordan de er udført, skal tages med forbehold.


På AVforum vil jeg mene de er utroligt objektive i deres samlede bedømmelse, da de giver karakterer udfra nogle gode kriterier:

http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P54Z1B-Plasma-HDTV-Review.html - Panasonic-TX-P54Z1B review

Scores

Contrast ratio/dynamic range 
Black level 
Colour reproduction out of the box 
Colour reproduction calibrated 
Greyscale out of box 
Greyscale calibrated 
ISF or calibration controls available 
Video processing SD/HD 
Sound quality built in 
Networking 
Features 
Ease of use/menus/remote/settings 
Value for money 
Overall 


http://www.avforums.com/reviews/Pioneer-KRP-500A-Review.html - Pioneer-KRP-500A-Review

Scores

Contrast ratio/dynamic range 
Black level 
Colour reproduction out of the box 
Colour reproduction calibrated 
Greyscale out of box 
Greyscale calibrated 
ISF or calibration controls available 
Video processing SD/HD 
Sound quality built in 
Networking 
Features 
Ease of use/menus/remote/settings 
Overall 


Jeg mangler stadig henvisning til en test som viser at Pioneer er slået?

Tro mig - jeg ser det hellere end gerne, det ville da være fantastisk!
Ja det bliver da fantastiskTongue  Jeg tror da ikke der er nogle Pioneer ejere der vil græde når det sker. Jeg tror der imod at de vil overveje at skifte da de jo ofte søger det bedste UANSET mærkeWink


Præcis! Har aldrig selv kunne forestille mig at skulle købe et Samsung TV grundet det billede det tidligere har leveret, men kigger man på Samsung B855, får man jo markedets bedste TV rent billedsmæssigt. (Pioneer er jo udgået, så det tager jeg ud af konteksten).
Jeg er sgu ligeglad med om det her Pio, Pana, Prosonic eller Aldi!


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Det er uanset metode - meget svært at lave en fuldstændig videnskabelig perfekt test. Subjektivtet kontra objektivitet. Men det ville da undre mig meget, hvis ikke de efterhånden aldrende Pioneer skærme er blevet slået på målstregen af andre producenter. Se f.eks. flatpanels.dk, der konstant roder rundt i deres måde at bedømme på, herunder sætter sin lid til måledata fra en retail sugekop ;-) Alle test, uanset hvordan de er udført, skal tages med forbehold.
Jeg synes efterhånden det er ekstremt diskriminerende, at du fortsætter dit korstog mod os på recordere.dk, herunder i denne tråd.
 
Det du skriver her er ikke blot misvisende, det er også manipulerende. Det konkrete eksempel stammer fra BeoVision 10 testen, som du ikke er enig i - og generelt er du jo ikke enig i noget der handler om B&O, se blot kommentarene du også får fyret af i kommentarfunktionen her på siden. Vi ændrede ikke på vores måde at bedømme på. Den er intakt, og vi følger præcis samme fremgangsmetode som altid. Det du hentyder til, at Awarden, men denne har naturligvis intet med måden testen er udført på. Det er i øvrigt den eneste du har opponeret imod, så hvordan det kan blive til "konstant roder rundt" selv hos dig, har jeg meget svært ved at se.
 
Vores måleudstyr er det samme som mange biografer også benytter.
 
Hvis du har mere at sige i sagen, er du velkommen til at kontakte mig telefonisk, Chistian. Du ved hvor du finder nummeret.
 
/Rasmus Larsen
FlatpanelsDK


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 15:47
Lige netop - hvis jeg skulle købe en Medion for at have det bedste, så havde jeg sikkert gjort det hvis jeg skulle købe nyt tv.

Pioneer som mærke betyder intet for mig. Jeg er kun glad for tv'et pga. billedet det viser, omend jeg tror jeg skal have projektor om et stykke tid. Det er sq ret fristendeSmile

Det eneste som er trælst er, at tv falder meget i værdi. Folk tror jo de kan købe det for 8000 brugtOuch


Skrevet af: Doo Wop
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 16:01
Ifølge det tyske blad Video-HomeVision fra februar 2010 side 125 har bladet i dette nummer og i foregående numre testet følgende TV, der her bringes i uddrag, hvor billedkvalitet er på mindst 375 "punktzahl":

                                                 Bildqualität  Klangqualität  Ausstattung  Bedienung  Verarbeitung  Gesamtpunkte  Gesamt in %
Maximalpunktzahl                                415                  60               190              90                  80                  835               100

LCD fra 52":
Philips 52 PFL 9704 H                        378                  46               169              79                  73                   745                 89

Plasma fra 46":
Pioneer KRP-600A                              375                  50               147              80                  71                   723                 87
Panasonic TX-P 54 Z 1E                      385                  40               154              65                  74                   718                 86
Panasonic TX-P 46 Z 1E                      379                  40               152              65                  74                   710                 85
Runco Plasma-Wall XP-5                      376                  40                 80              75                  65                   636                 77

Philips 52 PFL 9704 H er testet i bladet fra december 2009. Pris 3.200 Euro.
Pioneer KRP-600A er testet i bladet fra juni 2009. Pris 5.500 Euro.
Panasonic TX-P 54 Z 1E er testet i bladet fra februar 2010. Pris 6.300 Euro
Panasonic TX-P 46 Z 1E er testet i bladet fra september 2009. Pris 5.500 Euro.
Runco PlasmaWall XP-50 er testet i bladet fra oktober 2009. Pris 10.000.

De testede TV er alle på markedet i Tyskland ved redaktionens slutning.

I testlisten henvises der til video.magnus.de, men denne er muligvis ikke helt opdateret som bladet.

Jeg abonnerer selv på bladet, og har gjort det siden slutningen af 1970'erne. Bladet kan købes i Danmark i enkelte (veludstyrede) bladkiosker.

PS: Jeg har hverken LCD eller Plasma (men stadig billedrør) endsige set eller hørt nogen af de omtalte TV. Jeg refererer blot testresultaterne.




-------------
Doo Wop


Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Mange Pioneer ejere har jo haft Panasonic, så jeg tror du skal være lidt mere saglig hvis du skal overbe´vise nogle her indeConfused

Nu var min kommentar ikke ligefrem at komme med saglig udtagelser, men det er til en griner, at se hvordan Pioneer ejerene reagere på en test, mener det tegner sig til det latterlige.

Jeg har købt et Panasonic for mig er det bedre end Pioneer, både billede og prismæssigt, at andre har en anden holdning til det er deres problem, jeg hidser mig ikke op over det.

Men at i ikke engang kan se, når man kommer med et indlæg med ironi i, uden så er man ikke saglig og hvad sure opstød der ellers kommer, ta dog og chill mand.LOL


-------------




Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

De produkter der har den bedste performance til prisen, er ofte dem der har en kæmpe forretningsmæssig succes, fordi efterspørgelsen der er størst! Ergo, at ramme de sidste 5-10% i performance, kan være kostbart, og kundegruppen er tilsvarende lavere = dårligt forretningsgrundlag.

Hvad har det med denne diskussion at gøre?

Overskriften hedder som skrevet:

pioneer overgået i billedkvalitet


Og faktum er, det er det ikke.


Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

 
Hvad har det med denne diskussion at gøre?

Overskriften hedder som skrevet:

pioneer overgået i billedkvalitet


Og faktum er, det er det ikke.

Efter denne test er Pioneer overgået, som han henviser til.


-------------




Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 16:32
hvorfor faktisk bruge tid på test, vi har fået nogle virkelige kompetente mennesker til at bedømme et tv.

bare et tv kan vise et billede og helst så billige som mulig.

argumenter er alså lige meget på dette sted. 

husk en phillips er også bedre end panasonic i den test 
 


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Mange Pioneer ejere har jo haft Panasonic, så jeg tror du skal være lidt mere saglig hvis du skal overbe´vise nogle her indeConfused

Nu var min kommentar ikke ligefrem at komme med saglig udtagelser, men det er til en griner, at se hvordan Pioneer ejerene reagere på en test, mener det tegner sig til det latterlige.

Jeg har købt et Panasonic for mig er det bedre end Pioneer, både billede og prismæssigt, at andre har en anden holdning til det er deres problem, jeg hidser mig ikke op over det.

Men at i ikke engang kan se, når man kommer med et indlæg med ironi i, uden så er man ikke saglig og hvad sure opstød der ellers kommer, ta dog og chill mand.LOL
Ja men så er vi jo over i DIN vurdering, og ikke fakta, og det kan vi naturligvis ikke diskutere.
Det ville svare til at påstå at DU synes Pioneer er bedre.  Det er jo kun dig der kan vide hvad du synes er bedstWink   Det vi jo diskuterer her i tråden er FAKTA og ikke personlige meningerTongue og her får vi ustandseligt at vide at vi er kede af at Pioneer en dag bliver overgået, og det er for mit vedkommende helt forkert.  Jeg GLÆDER mig til det sker, men det betyder ikke nødvendigvis jeg køber nyt da jeg ikke har trang til hele tiden at have det bedste.   Jeg er tilfreds, ligesom du er tilfreds med dit Panasonic.
Jeg var i øvrigt også tilfreds med mit panasonic, og skiftede det kun ud for at få et 50", men wow den forskel i billedet, sortniveau mm.  Jeg er da overbevis om at forskellen er meget mindre i dag, og det er da dejligt for dem der skal investere i tv i dag.
Det nemmeste i et forum som dette, er at tale forbi hinanden, især hvis man tilstræber detteSmile


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: E. Larsen
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

hvorfor faktisk bruge tid på test, vi har fået nogle virkelige kompetente mennesker til at bedømme et tv.
bare et tv kan vise et billede og helst så billige som mulig. argumenter er alså lige meget på dette sted. husk en phillips er også bedre end panasonic i den test  


ku værre at testpiloten er ansat hos Philips ?

-------------
E.L.


Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Ja men så er vi jo over i DIN vurdering, og ikke fakta, og det kan vi naturligvis ikke diskutere.
Det ville svare til at påstå at DU synes Pioneer er bedre.  Det er jo kun dig der kan vide hvad du synes er bedstWink   Det vi jo diskuterer her i tråden er FAKTA og ikke personlige meningerTongue og her får vi ustandseligt at vide at vi er kede af at Pioneer en dag bliver overgået, og det er for mit vedkommende helt forkert.  Jeg GLÆDER mig til det sker, men det betyder ikke nødvendigvis jeg køber nyt da jeg ikke har trang til hele tiden at have det bedste.   Jeg er tilfreds, ligesom du er tilfreds med dit Panasonic.
Jeg var i øvrigt også tilfreds med mit panasonic, og skiftede det kun ud for at få et 50", men wow den forskel i billedet, sortniveau mm.  Jeg er da overbevis om at forskellen er meget mindre i dag, og det er da dejligt for dem der skal investere i tv i dag.
Det nemmeste i et forum som dette, er at tale forbi hinanden, især hvis man tilstræber detteSmile

Det er vel også personen der ser på sit tv, uanset mærke og siger, nej for et flot billede, det er vel i bund og grund ikke en test, nu er LED kommet, det bliver priset højt, så meget at jeg måtte se nærmere, om det var det næste jeg skulle have, men jeg opdagede at nogle LED skærme har akkurat den samme svaghed med sort i skæve vinkler, det bliver til noget underlig grå/sort billede, hvilket ikke sker med plasma, så efter min mening efter det jeg har set indtil nu, ikke bedre end plasma, men der kommer nok en test og påstår at LED er meget bedre end plasma.Confused LOL


-------------




Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

 
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

 
Hvad har det med denne diskussion at gøre?

Overskriften hedder som skrevet:

pioneer overgået i billedkvalitet


Og faktum er, det er det ikke.

Sikke et opkast, husk at tør dig om munden LOL men nu er alt jo relativt og Pioneer er nok overgået i billedkvalitet, ihvertfald på pris/performance.



Ja sikke vittig du er. Dead
Så henvis da til en test, hvori Pioneer er blevet slået på billedekvalitet?
Vi snakker ikke pris/performance. Vi snakker bedste billede. Derudover er Panasonic Z11 dyrere end Pioneer.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Ja men så er vi jo over i DIN vurdering, og ikke fakta, og det kan vi naturligvis ikke diskutere.
Det ville svare til at påstå at DU synes Pioneer er bedre.  Det er jo kun dig der kan vide hvad du synes er bedstWink   Det vi jo diskuterer her i tråden er FAKTA og ikke personlige meningerTongue og her får vi ustandseligt at vide at vi er kede af at Pioneer en dag bliver overgået, og det er for mit vedkommende helt forkert.  Jeg GLÆDER mig til det sker, men det betyder ikke nødvendigvis jeg køber nyt da jeg ikke har trang til hele tiden at have det bedste.   Jeg er tilfreds, ligesom du er tilfreds med dit Panasonic.
Jeg var i øvrigt også tilfreds med mit panasonic, og skiftede det kun ud for at få et 50", men wow den forskel i billedet, sortniveau mm.  Jeg er da overbevis om at forskellen er meget mindre i dag, og det er da dejligt for dem der skal investere i tv i dag.
Det nemmeste i et forum som dette, er at tale forbi hinanden, især hvis man tilstræber detteSmile

Det er vel også personen der ser på sit tv, uanset mærke og siger, nej for et flot billede, det er vel i bund og grund ikke en test, nu er LED kommet, det bliver priset højt, så meget at jeg måtte se nærmere, om det var det næste jeg skulle have, men jeg opdagede at nogle LED skærme har akkurat den samme svaghed med sort i skæve vinkler, det bliver til noget underlig grå/sort billede, hvilket ikke sker med plasma, så efter min mening efter det jeg har set indtil nu, ikke bedre end plasma, men der kommer nok en test og påstår at LED er meget bedre end plasma.Confused LOL
Garanteret LOL

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:30
Var der ikke noget med at Runco laver nogle som var bedre? - men så snakker vi også umenneskelige priser.

Jeg synes at Otto har nævnt det for lang tid siden, men hæng mig ikke op på det.


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Var der ikke noget med at Runco laver nogle som var bedre? - men så snakker vi også umenneskelige priser.

Jeg synes at Otto har nævnt det for lang tid siden, men hæng mig ikke op på det.


http://www.runco.com/plasma.html - http://www.runco.com/plasma.html


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Mange Pioneer ejere har jo haft Panasonic, så jeg tror du skal være lidt mere saglig hvis du skal overbe´vise nogle her indeConfused

Nu var min kommentar ikke ligefrem at komme med saglig udtagelser, men det er til en griner, at se hvordan Pioneer ejerene reagere på en test, mener det tegner sig til det latterlige.

Jeg har købt et Panasonic for mig er det bedre end Pioneer, både billede og prismæssigt, at andre har en anden holdning til det er deres problem, jeg hidser mig ikke op over det.

Men at i ikke engang kan se, når man kommer med et indlæg med ironi i, uden så er man ikke saglig og hvad sure opstød der ellers kommer, ta dog og chill mand.LOL
Det mest latterlige her er faktisk dig... Du prøver at latterliggøre Pioneer ejere fordi vi har valgt netop Pioneer frem for Panasonic, og dermed gør du lige netop det du bitcher over at vi gør... LOLLOLLOLLOL
Du siger det er vores problem at vi har valgt Pioneer over Panasonic... Det er da ikke et problem for andre end dig åbenbart... Vi ved vi (på købstidspunktet) har valgt det bedste markedet havde at byde på... Så tud du bare videre lilleprins LOL


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

 
Efter denne test er Pioneer overgået, som han henviser til.

Præcis og der er jo en grund til at Pioneer var tæt på at dø pga stor kort- og langfristet gæld, og derfor måtte lukke deres skærmdivision helt ned. Mainstream er der hvor de store penge ligger Wink

Helt enig... Men det har sgu ikke noget med deres billedkvalitet at gøre... De lukkede ned mens de var på toppen... Og hatten af for at de ikke solgte ud ved at gå på kompromis med kvaliteten for at ramme et lavere prissegment, og dermed flere kunder...


Skrevet af: ole post
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:51
det var ikke min mening at nedgøre pioneer med mit indlæg, men derimod at vise at panasonic også kan vinde i test. det blad jeg læste har medlemmet doo-wop åbenbart også læst og lagt testen her så i kan læse den. du savnede beviser mkirkelund så læs testen, 

-------------
Ole Hansen


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

det var ikke min mening at nedgøre pioneer med mit indlæg, men derimod at vise at panasonic også kan vinde i test. det blad jeg læste har medlemmet doo-wop åbenbart også læst og lagt testen her så i kan læse den. du savnede beviser mkirkelund så læs testen, 


Det siger jo intet om hvordan det er blevet testet. Har du set MINE links?


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:56
Luk tråden der kommer ikke noget godt ud af det her....


Skrevet af: buller1
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

læste lige det nye nr. af magnus. de,  hvor de bla. tester lcd og plasma tv.
pioneer krp 600a får i billedkvalitet 375 point ud af 415
panasonic tx p54z 1e  billedkvalitet 385 point ud af 415
panasonic tx p 46ze1  billedkvalitet 379 point ud af 415
så pioneer er overgået hvad der angår billed kvalitet ifølge magnus. de. som er et af tysklands førende hi fi blade.
bemærk at det er billedkvalitet der er målt på, den samlede bedømmelse får pioneer 1 point mere end pana.
hvorfor siger næsten alle så at pioneer har det bedste billede når experter mener noget andet.
og nej dette er ikke en ny krig, det er bare fakta, læs selv bladet. og 99% har vel ikke direkte set en sammenligning af de 2 skærme, men lader sig bare flyde med strømmen.
lad nu være med at skrive at det blad er ikke seriøst for det er det.


Det er vi da flere der har kunnet se længe  - men først nu er der et testhold, der TØR udgive det i en test.



Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

[....]

Det er vi da flere der har kunnet se længe  - men først nu er der et testhold, der TØR udgive det i en test.



Kunnet se længe? - at Pioneer ikke er reference? Hvis du er selvudnævnt ekspert, og mener Pioneer ikke leverer det bedste billede, så vil jeg mene du skal prøve at finde ud af hvad et godt og korrekt billede er. Alle synes OLED er skide fedt, og at Sony's 11" havde det bedste billede. Faktum er dog, at den fejler i simple testbilleder, som bruges til at bedømme et tv's formåen. Det beviser bare, at lige så snart en ny teknologi kommer, så er den så overhyped, at folk tager det for givet den er bedre end de teknologier som den skal erstatte - og at 90% af danmark's befolkning ikke ved en dyt om hvad et godt billede er.

Hvad er det for en gang fis at sige et medie (eller flere) ikke tør skrive/konkludere at et givent tv er bedre end referencen? - Det er jo direkte åndsvagt.




Skrevet af: Shooter DK
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 23:46

vi kan ikke alle være enige jeg kiggede selv på pioneer/panasonic plasma men har besluttet mig for at købe en af de nye sony LED topmodeller når de kommer. af den simple grund at jeg ikke gider burn-in som følge af at jeg også skal bruge skærmen som pc skærm. jeg gider ikke fosforslør, retention og at jeg ikke kan transportere skærmen liggende så vil mange sige at jeg er dum eller lign. og mine grunde er stærkt overdrevede men lidt mr. paranoia har man vel lov at være. tro mig jeg nyder til denne dag stadig mit billed på min samsung m87 lcd og jo der findes helt sikkert bedre men så længe jeg selv er tilfreds så er andres mening også lige meget. 



-------------
http://www.speedtest.net">


Skrevet af: Tech2010
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 23:51
Der vil altid komme noget nyt og bedre med tiden, det stopper aldrig.
 
End of story.


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

vi kan ikke alle være enige jeg kiggede selv på pioneer/panasonic plasma men har besluttet mig for at købe en af de nye sony LED topmodeller når de kommer. af den simple grund at jeg ikke gider burn-in som følge af at jeg også skal bruge skærmen som pc skærm. jeg gider ikke fosforslør, retention og at jeg ikke kan transportere skærmen liggende så vil mange sige at jeg er dum eller lign. og mine grunde er stærkt overdrevede men lidt mr. paranoia har man vel lov at være. tro mig jeg nyder til denne dag stadig mit billed på min samsung m87 lcd og jo der findes helt sikkert bedre men så længe jeg selv er tilfreds så er andres mening også lige meget. 

Burn-in,forfor-slør,retension samt liggende skærme er alle fortidslævn, eller i det mindste hvis man køber et plasma af en vis kvalitet (dermed mener jeg hvis ikke man finder et 50" til 5000 kr. , for så kan det sagtens tænkes stadig at forekomme).
Mit Pioneer LX508D som jeg efterhånden har nogle år på bagen lider ikke under et af de nævnte problemerWink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 00:23
Nu går debatten på den ubestridte bedste billedkvalitet, ikke om man er tilfreds. Derfor, så er den bedste skærmden som viser det bedste billede - også selvom fjernsynet lider af konstant PMS og fjernbetjeningen har hovedpine hver gang man nærmer sig. - det har intet at sige i denne sammenhæng!

Og ja, som sidenote kan jeg bekræfte hvad skyum siger i indlægget ovenover. Og jeg har endda spillet fifa og andre spil med stillestående elementer i mange timer sammen med nogle kammerater uden problemer.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 01:12
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

samt liggende skærme er alle fortidslævn
 
Det er absolut _ikke_ et fortidslevn, en kollega fik før jul leveret et liggende 50" Panasonic med revnet glasplade - og ja det havde ligget ned i bilen (fragt firmaet erstattede det iøvrigt, så ingen problemer der).
 
Det vil altid være et problem med glasplader af en hvis størrelse, men man kan jo bare transporterer tingene ordentligt.


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 02:59
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

vi kan ikke alle være enige jeg kiggede selv på pioneer/panasonic plasma men har besluttet mig for at købe en af de nye sony LED topmodeller når de kommer. af den simple grund at jeg ikke gider burn-in som følge af at jeg også skal bruge skærmen som pc skærm. jeg gider ikke fosforslør, retention og at jeg ikke kan transportere skærmen liggende så vil mange sige at jeg er dum eller lign. og mine grunde er stærkt overdrevede men lidt mr. paranoia har man vel lov at være. tro mig jeg nyder til denne dag stadig mit billed på min samsung m87 lcd og jo der findes helt sikkert bedre men så længe jeg selv er tilfreds så er andres mening også lige meget. 

Burn-in,forfor-slør,retension samt liggende skærme er alle fortidslævn, eller i det mindste hvis man køber et plasma af en vis kvalitet (dermed mener jeg hvis ikke man finder et 50" til 5000 kr. , for så kan det sagtens tænkes stadig at forekomme).
Mit Pioneer LX508D som jeg efterhånden har nogle år på bagen lider ikke under et af de nævnte problemerWink

Det er noget værre fis at skrive! Nej, alle de nævnte er ikke fortidslevn, uanset pris og kvalitet på plasmaskærmen.

Bare fordi du mener, at din Pioneer ikke lider under det, er ikke ensbetydende med, at dit tv ikke HAR problemet. Du kan måske ikke se/høre det - Pioneer folk klager jo over buzzing, mens andre ser retention...

Kom ned fra din lille, lyserøde sky og indse, at selv Pioneer lider af plasma-problemer, ligesom alle andre producenter. Plasma-teknologien er ikke perfekt, og sådan er det bare. Man skal dog have øjne og ører til at kunne se og høre det, samt ikke mindst være mand nok til at indrømme det. Wink


-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 03:11
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

vi kan ikke alle være enige jeg kiggede selv på pioneer/panasonic plasma men har besluttet mig for at købe en af de nye sony LED topmodeller når de kommer. af den simple grund at jeg ikke gider burn-in som følge af at jeg også skal bruge skærmen som pc skærm. jeg gider ikke fosforslør, retention og at jeg ikke kan transportere skærmen liggende så vil mange sige at jeg er dum eller lign. og mine grunde er stærkt overdrevede men lidt mr. paranoia har man vel lov at være. tro mig jeg nyder til denne dag stadig mit billed på min samsung m87 lcd og jo der findes helt sikkert bedre men så længe jeg selv er tilfreds så er andres mening også lige meget. 

Burn-in,forfor-slør,retension samt liggende skærme er alle fortidslævn, eller i det mindste hvis man køber et plasma af en vis kvalitet (dermed mener jeg hvis ikke man finder et 50" til 5000 kr. , for så kan det sagtens tænkes stadig at forekomme).
Mit Pioneer LX508D som jeg efterhånden har nogle år på bagen lider ikke under et af de nævnte problemerWink

Det er noget værre fis at skrive! Nej, alle de nævnte er ikke fortidslevn, uanset pris og kvalitet på plasmaskærmen.

Bare fordi du mener, at din Pioneer ikke lider under det, er ikke ensbetydende med, at dit tv ikke HAR problemet. Du kan måske ikke se/høre det - Pioneer folk klager jo over buzzing, mens andre ser retention...

Kom ned fra din lille, lyserøde sky og indse, at selv Pioneer lider af plasma-problemer, ligesom alle andre producenter. Plasma-teknologien er ikke perfekt, og sådan er det bare. Man skal dog have øjne og ører til at kunne se og høre det, samt ikke mindst være mand nok til at indrømme det. Wink


Hvordan forklarer du så at jeg heller ikke har nogen problemer med mit tv? - har jeg bare vundet i Lotto eller hvad mener du?

Ingen plasmabuzzing
Ingen Fosphortrails (Det er individuelt om man kan se det. Nogen kan, andre ikke..)
Ingen retention
Ingen burn-in

Tro mig, jeg er mand nok til at indrømme hvis noget virkeligt stinker, men det eneste problem jeg har som ejer af tv fra Pioneer er... intet! Jovist, det er ikke perfekt, hvilket også bliver demonstreret af Otto med hans kommende tv, men der er intet på markedet lige pt. som rører det. 


Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 03:19
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Kan da med 99.9 sikkerhed sige alle os med et pioneer tv, er ligeglad med om de bliver slået.

Det har jeg godt nok lidt svært ved at tro på, når man ser hvor fantastisk svært visse Pioneer-ejere har ved at ignorere en tråd som denne (og andre lignende).

Det virker ihvertfald som om at der er en del som har behov for at hævde/forsvare deres TV-valg.
 
Det er da også som at tirre et barn med slik.
 
Havde jeg selv et Pioneer tv, ville jeg da af naturlige årsage være interesseret i hvilket tv der nu var bedst.
 
Før eller senere bliver Pioneer slået, men det betyder jo ikke at folk med et pioneer tv får et dårligere tv, det betyder bare at der findes bedre og at branchen endelig kan følge trop.
 
 
 
 


-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">


Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 03:27
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 

Hvordan forklarer du så at jeg heller ikke har nogen problemer med mit tv? - har jeg bare vundet i Lotto eller hvad mener du?

Ingen plasmabuzzing
Ingen Fosphortrails (Det er individuelt om man kan se det. Nogen kan, andre ikke..)
Ingen retention
Ingen burn-in

Tro mig, jeg er mand nok til at indrømme hvis noget virkeligt stinker, men det eneste problem jeg har som ejer af tv fra Pioneer er... intet! Jovist, det er ikke perfekt, hvilket også bliver demonstreret af Otto med hans kommende tv, men der er intet på markedet lige pt. som rører det. 

Jeg skriver heller ikke, at ALLE Pioneer tv lider af de nævnte problemer, men NOGLE gør. Derfor kan man heller ikke sige, at Pioneer er fri for plasma-problemer. Og ja, hvis dit tv vitterligt ingen mangler har, er du heldig. 

Jeg har læst flere tråde, hvor Skyum skriver, at HANS Pioneer i hvert fald ingen mangler har, og ud fra det konkluderer han, at hvis man bare betaler nok for et tv, er man sikker på at få noget, der er fejlfrit, hvilket er noget fis. Der findes intet fejlfrit tv i verden.

Hvis man ikke kan høre buzzing, er det så ensbetydende med, at det ikke er der? Hvis man ikke kan se retention og/eller phosphortrails, er det ensbetydende med, at de ikke er der? 

Jeg har venner og bekendte, som tror, at de har perfekte tv-apparater derhjemme, indtil jeg påpeger fejlene for dem. Men inden da, spørger jeg pænt, om de nu er sikre på, at de vil vide hvad fejlene er. LOL


-------------
Panasonic S20 i 50"
Yamaha RX-V2700
Yamaha NS-5-Series i 7.0
Toshiba HD DVD
Xbox Elite
PS3 80GB


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 03:30
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Kan da med 99.9 sikkerhed sige alle os med et pioneer tv, er ligeglad med om de bliver slået.

Det har jeg godt nok lidt svært ved at tro på, når man ser hvor fantastisk svært visse Pioneer-ejere har ved at ignorere en tråd som denne (og andre lignende).

Det virker ihvertfald som om at der er en del som har behov for at hævde/forsvare deres TV-valg.
 
Det er da også som at tirre et barn med slik.
 
Havde jeg selv et Pioneer tv, ville jeg da af naturlige årsage være interesseret i hvilket tv der nu var bedst.
 
Før eller senere bliver Pioneer slået, men det betyder jo ikke at folk med et pioneer tv får et dårligere tv, det betyder bare at der findes bedre og at branchen endelig kan følge trop.
 


Thumbs Up

Lige præcis. Jeg er ikke fanboy, men man kan ikke andet end at blive irriteret over alle dem som skriver Pioneer er blevet slået, når det bare er varmt luft. Os med Pioneer ser hellere end gerne at der kom et reelt alternativ til den dag hvor vores tv ikke kan mere, eller når/hvis der er indbrud. Pt. er det ikke så fedt at få stukket 12-15k i hænderne til et nyt tv - der er ikke rigtigt noget som frister for at være ærlig.







Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Kan da med 99.9 sikkerhed sige alle os med et pioneer tv, er ligeglad med om de bliver slået.

Det har jeg godt nok lidt svært ved at tro på, når man ser hvor fantastisk svært visse Pioneer-ejere har ved at ignorere en tråd som denne (og andre lignende).

Det virker ihvertfald som om at der er en del som har behov for at hævde/forsvare deres TV-valg.
 
Det er da også som at tirre et barn med slik.
 
Havde jeg selv et Pioneer tv, ville jeg da af naturlige årsage være interesseret i hvilket tv der nu var bedst.
 
Før eller senere bliver Pioneer slået, men det betyder jo ikke at folk med et pioneer tv får et dårligere tv, det betyder bare at der findes bedre og at branchen endelig kan følge trop.
 
 
 
 
der er alså heller ikke noget som lige kan friste mig i dag. Den nye panasonic v25 bliver sikkert god.
og har mulighed for at slå en pioneer. Det får vi at se i en test.

men lidt sjovt når flere har skrevet prisen er et parameter for god billedekvalitet.
en pan 46p11 har kostede mellem 35000-45000 kr. De første rygter sige en g20 2010 model koster over 20000 kr. og tør ikke gætte på en v25 med 3D

er da selv glad for jeg gav 2000 kr mere for et pio frem for en samsung 855. 18000 mod 20000
har endnu ikke set prisen under det jeg selv købte. en samsung 850 kan vil købes til 11000 kr.
Men billedekvalitet kan ikke måles ud fra en pris. Så hvis et nyt reference tv koster
5000 kr eller 100000 vil det stadig være et reference tv
vil dog personligt aldrig give mere end cirka 25000 kr for et tv, uanset hvor godt det er

Men prisen er da helt sikkert et punkt pioneer er slået på, også af en phillips 52 tommer topmodel.

Vi glæder os til at pioneer bliver slået, det vinder alle ved.
men pioneer er alså ikke slået fordi ens tv bruger mindre strøm eller har dvb-c tuner.


altid har burn in og en masse forfos slør. Så man skal ikke se porno på det,så kærsten kan se nogle patter når hun skal se tv
nej et pioneer er ikke perfekt og de har jeg vil skrevet rigtig mange gange og ikke alle har brug for et.
men de andre producenter kan få fingeren ud og lave et som er langt bedre.

det er billedet det hele handler om og netop grunden til købet og ikke alt muligt andet.
der ligger forskellen nok mellem pioneer ejere.
de fleste pioneer ejere vil sikkert også have de andre ting, men er alligevel gået efter billedet.


men man kan ikke andet end at blive irriteret over alle dem som skriver Pioneer er blevet slået, når det bare er varmt luftClap


  


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 06:59
Oprindeligt skrevet af Doo Wop Doo Wop skrev:

Ifølge det tyske blad Video-HomeVision fra februar 2010 side 125 har bladet i dette nummer og i foregående numre testet følgende TV, der her bringes i uddrag, hvor billedkvalitet er på mindst 375 "punktzahl":

                                                 Bildqualität  Klangqualität  Ausstattung  Bedienung  Verarbeitung  Gesamtpunkte  Gesamt in %
Maximalpunktzahl                                415                  60               190              90                  80                  835               100

LCD fra 52":
Philips 52 PFL 9704 H                        378                  46               169              79                  73                   745                 89

Plasma fra 46":
Pioneer KRP-600A                              375                  50               147              80                  71                   723                 87
Panasonic TX-P 54 Z 1E                      385                  40               154              65                  74                   718                 86
Panasonic TX-P 46 Z 1E                      379                  40               152              65                  74                   710                 85
Runco Plasma-Wall XP-5                      376                  40                 80              75                  65                   636                 77

Philips 52 PFL 9704 H er testet i bladet fra december 2009. Pris 3.200 Euro.
Pioneer KRP-600A er testet i bladet fra juni 2009. Pris 5.500 Euro.
Panasonic TX-P 54 Z 1E er testet i bladet fra februar 2010. Pris 6.300 Euro
Panasonic TX-P 46 Z 1E er testet i bladet fra september 2009. Pris 5.500 Euro.
Runco PlasmaWall XP-50 er testet i bladet fra oktober 2009. Pris 10.000.

De testede TV er alle på markedet i Tyskland ved redaktionens slutning.

I testlisten henvises der til video.magnus.de, men denne er muligvis ikke helt opdateret som bladet.

Jeg abonnerer selv på bladet, og har gjort det siden slutningen af 1970'erne. Bladet kan købes i Danmark i enkelte (veludstyrede) bladkiosker.

PS: Jeg har hverken LCD eller Plasma (men stadig billedrør) endsige set eller hørt nogen af de omtalte TV. Jeg refererer blot testresultaterne.



Ja, så fik vi en afskrift af konklusionen i den test!
Hvad med baggrunden for hvorledes man har MÅLT sig til disse tal.
Man bliver altså nødt til at definere hvad billedkvalitet er, samt tage stilling til hvordan man kan efterprøve om den er tilstede, FØR man kan finde ud af det!
Iøvrigt falder ordet "Klangqualitet" lidt i øjnene - mit tysk er ikke perfekt; men har det ikke noget med lyd at gøre? Og er det ikke ligegyldigt ifht. billedkvalitet - JO - fuldstændigt - MEN hvis det er lyd der henvises til, så undrer det mig at KRP modellen får en god bedømmelse, det er såvidt jeg ved en monitor uden lyd indbygget!!!

Stadig med venlig hilsen - FNørd


Skrevet af: ole post
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 08:40
hej fnørd ja så bliver du nok nød til at købe bladet. det var jo ikke for at håne pioneer at jeg skrev dette inlæg. men kan nu konstatere at ligemeget hvilken test man henviser til bliver den sablet ned, medmindre at det er til pioneers fordel.
slut herfra.


-------------
Ole Hansen


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

hej fnørd ja så bliver du nok nød til at købe bladet. det var jo ikke for at håne pioneer at jeg skrev dette inlæg. men kan nu konstatere at ligemeget hvilken test man henviser til bliver den sablet ned, medmindre at det er til pioneers fordel.
slut herfra.


Nej. Men der bliver ikke henvist til én eneste objektiv test som ikke er til Pioneers farvør.

Når du kan det, så kan vi snakke om det.WinkWink



Print side | Luk vindue