Print side | Luk vindue

DVBViewer & DR HD/TV2 Film HD?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74410
Udskrevet den: 01-Januar-2025 kl. 14:49

Emne: DVBViewer & DR HD/TV2 Film HD?
Skrevet af: Dr. Thor
Emne: DVBViewer & DR HD/TV2 Film HD?
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 10:19
Hej,

Efter at Canal Digital har flyttet disse over på Thor 6, kan jeg ikke få dem til at virke.

Da jeg ikke kan få DVBViewer til at skanne efter dem selv på Thor 6, har jeg prøvet at finde dem manuelt.

Nu er jeg nået så langt at der kommer EPG op og en signalstyrke bar op, når jeg skifter over på dem, men ingen billede eller lyd?

Der er ingen tvivl om at det er mig der kludre i det, men jeg kan ikke se mig ud af hvad det er.

Er der nogle af jer der bruger DVBViewer, som kan fortælle mig hvad der præcist skal stå i alle felterne? 

På forhånd tak, og med venlig hilsen

Morten.

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 11:32
...og du har indstillet DVBViewer til korrekt video- og audiodekoder til modtagelse af HD kanaler. Det kunne jo være, at Canal Digital har ændret kompressionsformat på disse kanaler i forbindelse med flytningen.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 13:26
Jeg har ikke testet DVBViewer men får inn transponderen uten "bitfeil" når jeg forsøker TransEdit som kan lastes ned fra www.DVBViewer.com/members

Den eneste forskjellen etter transponderbyttet er frekvensen.
10903Mhz
Pol: Vertikal (samme som tidligere)
SR=25000 8PSK 3/4 FEC (samme som tidligere)
TS_ID: 48   (samme som tidligere)
NetworkID: 70   (samme som tidligere)
Pilot=Off (samme som tidligere)

Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 16:12
Flemming, billedet er stadigvæk h.264 og lyden bruger jeg et codec der stortset æder det hele, så jeg tror ikke det er det.

Bobben, på alle de steder hvor de fortæller om flytningen til den nye frekvens, skriver de at det er med Horisontal pol. og ikke vertikal som du skriver??

Undskyld min uvidenhed, men det der hedder Trasnsponder A14, skal det tastes ind nogle steder?

Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Dr. Thor Dr. Thor skrev:

Bobben, på alle de steder hvor de fortæller om flytningen til den nye frekvens, skriver de at det er med Horisontal pol. og ikke vertikal som du skriver??

Undskyld min uvidenhed, men det der hedder Trasnsponder A14, skal det tastes ind nogle steder?

Jeg opplyste desverre feil pol.  Polarisasjonen skal være horisontal slik du skriver.   Det er Nat Geo HD,Silver HD og Rush HD som benytter 10903V...
Transpondernummer skal du ikke benytte til noe.

Skrevet den: 21-Januar-2010 kl. 21:24
Har løst det.  Fandt en ny transponder liste og fik den lagt rigtigt ind.  Så efter en ny søgning kom alle programmerne tilbage.  Tak for hjælpen.

Morten.

Print side | Luk vindue