Print side | Luk vindue

Trådløst direkte fra Yousee kabel til Samsung-box?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74564
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 21:35

Emne: Trådløst direkte fra Yousee kabel til Samsung-box?
Skrevet af: HansHe
Emne: Trådløst direkte fra Yousee kabel til Samsung-box?
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 16:58
Kan man etablere en trådløs forbindelse direkte fra YouSee-kablets indgangssted i huset til Samsung 3126?
Bl. a for at undgå et 15 m langt antennekabel.
Jeg kører med en d-link DIR-855 router.

Nogen der kan hjælpe?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:02

Ja, med en Digital TV sender som kan vidersende alle S-Bånd frekvenserne til boxen, og en sådan findes ikke.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:03
Hvis man køber en antennekabel i en god kvalitet, så skulle de ikke være nogle problem med at trække et 15 meter langt antennekabel, bruge selv et 12 meter langt antennekabel, uden problem til en YouSee Samsung 3106.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 17:22

Ja, man kan få Internet forbindelsen til boxen trådløst til Router via en Gameadapter, hvis det er nødvendigt, men det er det kun hvis man har Webspeed, ellers er boxen på via forbindelsen i vægdåsen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af HansHe HansHe skrev:

Kan man etablere en trådløs forbindelse direkte fra YouSee-kablets indgangssted i huset til Samsung 3126?
Bl. a for at undgå et 15 m langt antennekabel.
Jeg kører med en d-link DIR-855 router.

Nogen der kan hjælpe?

Hvis jeg skal opfatte det således, at du ikke er meget for et langt antennekabel fra indgangsdåsen til boksen, så er svaret et klart NEJ.
Skal det opfattes således, at du gerne vil ha' boksen koblet op på internettet, så er svaret JA. Du kan bruge en trådløs game adapter. Har du ikke internet via YouSee/ Dansk Kabel-TV, så skulle der gerne være forbindelse til nettet i antennekablet, hvis det går direkte fra indgangsdåsen og i boksen.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet af: HansHe
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 02:37
Tak for jeres svar!
Pga. et ustabilt tv-signal var min oprindelige idé at skifte et 15 m langt, tilsyneladende dårligt afskærmet antennekabel ud med et i high-end kvalitet.
Derfor mit spørgsmål.
Men efter at have fået jeres svar gik jeg for alvor i gang med at lege detektiv.
Det lykkedes at diagnosticere to sygdomme:
1.  for stor indstråling pga. et nogle halvdårlige stikforbindelser
2. en uvorn, ustabil antenneforstærker (COMEGA MC24), som jeg har skiftet til en COMEGA DA-4PM.
Det hele kører nu som det skal.
Ang. en trådløs internet -> boks-forbindelse har jeg allerede i nogle måneder kørt fint med en game adapter (Netgear WGE111).
Med venlig hilsen
hanshe

Print side | Luk vindue