returret hos elgiganten
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74568
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 10:47
Emne: returret hos elgiganten
Skrevet af: forzajuve
Emne: returret hos elgiganten
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 18:31
Hejsa.
Min mormor og morfar har købt et LG plasma tv til 5.500 kroner plus 500 kroner i levering. Jeg har set det samme tv til 4.350 plus 50 kroner i fragt.. De fik det leveret for 5 dage siden, er der nogen mulighed for at ophæve handlen, og det er vel under alle omstændigheder mine bedste forældre der skal betale for fragten eller hvad ?
på forhånd tak
------------- LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
Svar:
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 18:34
forzajuve skrev:
Hejsa.
Min mormor og morfar har købt et LG plasma tv til 5.500 kroner plus 500 kroner i levering. Jeg har set det samme tv til 4.350 plus 50 kroner i fragt.. De fik det leveret for 5 dage siden, er der nogen mulighed for at ophæve handlen, og det er vel under alle omstændigheder mine bedste forældre der skal betale for fragten eller hvad ?
på forhånd tak |
Når man køber via nettet har man som forbruger altid 14 dages retur ret. I skal selv betale for fragten. I elgiganten har de dog også retur ret hvis i havde købt det i butikken.
|
Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 18:51
Man kan som pipper skriver godt levere varer tilbage i elgiganten. De har jeg selv gjort et par gange og det har ikke været et problem. Fragten returneres ikke, og returfragt skal i selv betale for.
MVH tvkartoffel
|
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 19:04
Det er købt i elgigantens fysiske butik... Okay det siger jeg videre. Tak for hjælpen.
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 19:20
Man kunne jo også prøve at spærge om de vil matche prisen?
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 19:33
PerW skrev:
Man kunne jo også prøve at spærge om de vil matche prisen? |
Ja det er så en lidt sværere situation _efter_ købet.
Da jeg købte TV til min far før jul, havde jeg lige tjekket priserne på nettet inden. Og da de hørte de priser i Elgiganten, sagde de at dem ville de også godt sælge til. ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet af: Duelund
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 19:53
pipper skrev:
I elgiganten har de dog også retur ret hvis i havde købt det i butikken.
|
Elgiganten har droppet returRETTEN for køb i den fysiske butik, men man kan dog opleve at de stadig tager varer retur, det er bare ikke en ret man har, så man kan risikere at de ikke vil (tidligere reklamerede de med 30 dages returtret).
|
Skrevet af: quadrago
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 20:01
Er du virkelig sikker på det? De gik da fra 30 til 14 dage, men absolut intet hørt om at returretten skulle være indstillet?
Edit: Citat fra deres hjemmeside, om returnering af varer købt i deres fysiske butikker:
"I det tilfælde kan du returnere din vare inden for 14 dage efter
modtagelsesdatoen og få hele varens pris tilbage. Vi kalder det 14
dages fuld returret - for dig betyder det 100% tryghed."
|
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 20:14
Duelund skrev:
pipper skrev:
|
Elgiganten har droppet returRETTEN for køb i den fysiske butik, men man kan dog opleve at de stadig tager varer retur, det er bare ikke en ret man har, så man kan risikere at de ikke vil (tidligere reklamerede de med 30 dages returtret).
|
Der er stadig 14 dages retur ret. Jeg så det så sent som igår.
|
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 22:07
Ok, de har åbenbart stadig 14 dages returret. Sidst jeg skulle handle der, noterede jeg mig bare at returretten overhovedet ikke var nævnt nogle steder, tidligere hang der store skilte med "30 dages returret" - det samme med deres reklameavis. Og jeg kunne ikke finde noget på hjemmesiden der refererede til returret for køb i butikken.
Post lige et link.
|
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 22:34
Kampus skrev:
PerW skrev:
Da jeg købte TV til min far før jul, havde jeg lige tjekket priserne på nettet inden. Og da de hørte de priser i Elgiganten, sagde de at dem ville de også godt sælge til. ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif) |
Det oplever jeg slet ikke som en svær situation.
Alternativet er jo at du afleverer varen retur og så står de med en brugt varer de skal have solgt og den får de jo ikke fuld pris for. Jeg har da enkelte gange henvendt mig efter købet og fået pris differensen udbetalt.
Og de har returret: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start?ContentKey=1936&MenuId=650 - http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start?ContentKey=1936&MenuId=650
|
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 22:43
Duelund skrev:
Ok, de har åbenbart stadig 14 dages returret. Sidst jeg skulle handle der, noterede jeg mig bare at returretten overhovedet ikke var nævnt nogle steder, tidligere hang der store skilte med "30 dages returret" - det samme med deres reklameavis. Og jeg kunne ikke finde noget på hjemmesiden der refererede til returret for køb i butikken.
Post lige et link. |
Det er meget underligt at skrive så stålsat ud fra egne formodninger. Et forum skal selvfølgelig skabe plads til spørgsmål og diskussion, men recordere lider af brugere i læssevis som skriver med en misforstået selvtillid der skaber bunkevis af indlæg med forkerte oplysninger. Det synes jeg ellers er sjældent på teknik-fora, men recordere spænder også meget vidt.
Duelund: Nu gik det selvfølgelig ud over dig, men dit var ikke lige frem det værste eksempel. Det ville bare glæde forummet, hvis brugerne nøjes med at skrive fakta, som reelt er fakta, og ikke gætværk.
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 00:09
Duelund skrev:
pipper skrev:
|
|
Du lyder meget skråsikker. Bevis det!
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 01:38
Kampus skrev:
Duelund skrev:
pipper skrev:
|
|
Du lyder meget skråsikker. Bevis det! |
du havde helt ret, elgiganten har ikke ændret på returret længe..
Uddrag fra websiden herunder
,
Returret
Relaterede emner
- http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start?ContentKey=1922&MenuId=650 - Returnering
I Elgiganten ved vi hvor svært det kan være at finde den rette vare. Selv om vi tilbyder dig vores vejledning og ekspertise, er det ikke altid, at varen lever op til dine forventninger.
I det tilfælde kan du returnere din vare inden for 14 dage efter modtagelsesdatoen og få hele varens pris tilbage. Vi kalder det 14 dages fuld returret - for dig betyder det 100% tryghed.
Vi forudsætter blot at varen er komplet, rengjort og i samme stand, som da du modtog den. For køb foretaget via hjemmesiden gælder, at varen skal returnes i væsentligt samme mængde og stand. Du skal selv afholde udgiften for returnering af varen.
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 10:36
Ok, jeg var måske lidt hurtig på aftrækkeren...
Men som udgangspunkt har ingen butikker returret, og hvis de alligevel praktiserer det, ville jeg formode at de 'højlydt' gør opmærksom på det i butikken, reklameaviser og på nettet. Ingen af disse steder finder jeg i dag at der explicit henvises til returret for butikskøb (det gjorde de meget ud af dengang de havde 30 dages returret).
Det kan være lidt svært at bevise at en forretning ikke yder en en service udover det lovbefalede, hvis de ikke ligefrem skilter med det.
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 11:19
Elgiganten skilter med returret på hjemmesiden, og i aviserne, mere kan man ikke forvente.
De føler vel ikke, at der er behov for at skilte stort med det. De 30 dage var en yderst gedigen super-service, som stort set ingen andre elektronikbutikker tilbød, hvorimod den nuværende returpolitik er mere almindelig, omend stadig bedre end nogle andre detail-butikker.
Mange mennesker udnyttede jo også de 30 dage, og El-Giganten endte derfor med rigtig mange gamle varer, som efterfølgende var svære at sælge som nye, og som i sidste ende kostede butikkerne dyrt. EG lærte dog af sin egen fejltagelse, med at skilte stort med det, evig og altid, og i stort set alle sammenhænge. Den fejl har de taget til sig, og derfor er returpolitikken, men også præsentationen af denne, mere beskeden.
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 11:36
Du har ret - jeg kan se at de nu også skilter med det i avisen. Det gjorde de ikke for kort tid siden (sidst jeg skulle købe noget i EG checkede jeg avisen grundigt, netop fordi en anden her i forum havde skrevet at deres returret var bortfaldet).
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 14:21
Det er af konkurrence hensyn at der efterhånden mange steder er 14 dg returret. Fona og Expert er også med. Og tidligere Merlin også.
Ja også Føtex, Bilka, Netto, Kvickly har 14 dg, og Aldi 30 dg
|
Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 14:34
Man skal dog lige passe på hvilken slags returret der er tale om. Hvis man handler over nettet må man genre tage varen i brug. Det må man ikke mange andre steder hvor man også har returret. Der skal varen stadig været plomberet i kassen
|
Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 16:14
Kampus skrev:
Det er af konkurrence hensyn at der efterhånden mange steder er 14 dg returret. Fona og Expert er også med. Og tidligere Merlin også.
Ja også Føtex, Bilka, Netto, Kvickly har 14 dg, og Aldi 30 dg |
Føtex kører med 1 måneds returret...
http://www.foetex.dk/service/Pages/Byttegaranti.aspx - http://www.foetex.dk/service/Pages/Byttegaranti.aspx
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 16:40
Det er jo ikke helt umulig at Elgiganten har droppet returRETTEN for køb i den fysiske butik, HIFI Klubben har jo gjort det, så hvorfor ikke Elgiganten.
Det er jo love at man har 14 dages returret for køb i en net butik.
|
Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 17:07
Elgiganten har stadig returret, brugte den i uge 1 i år, i den fysiske butik.
-------------
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 17:13
Jan.Larsen skrev:
Elgiganten har stadig returret, brugte den i uge 1 i år, i den fysiske butik. |
Men det gælde måske ikke alle kunde ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) ![Question Question](smileys/smiley25.gif)
Og er det et steder hvor det er står sort på hvidt
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 17:16
Skal vi ikke tage den eneste dokumentation vi har, for gode varer? På deres egen hjemmeside beskriver de 14 dage returret ved køb i de fysiske butikker.
Det er ingen naturlov at man absolut skal skrive et indlæg, fordi man har et tastatur og en idé om hvordan det omtrentlig skal bruges. På de fleste fora kan man anse antal indlæg som en god indikator for seriøsitet og vidensniveau, herinde er det næsten direkte modsat.
|
Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 17:22
quadrago skrev:
Det er ingen naturlov at man absolut skal skrive et indlæg, fordi man har et tastatur og en idé om hvordan det omtrentlig skal bruges. På de fleste fora kan man anse antal indlæg som en god indikator for seriøsitet og vidensniveau, herinde er det næsten direkte modsat.
|
Det har du fuldstændig ret i, hvorfor kom du så med dit input. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
-------------
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 17:26
Fnulder skrev:
Man skal dog lige passe på hvilken slags returret der er tale om. Hvis man handler over nettet må man genre tage varen i brug. Det må man ikke mange andre steder hvor man også har returret. Der skal varen stadig været plomberet i kassen |
I Elgiganten må man må godt tage varen i brug, og aflevere tilbage til butikken, bare emballagen og produktet er i væsentlig samme stand, som da man modtog den.
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 19:16
Nu så jeg lige at dansk supermarked blev nævnt, de har 30 dages returret, man skal bare være opmærksom på, at ikke må åbne kassen.
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 19:23
Klausens skrev:
Kampus skrev:
http://www.foetex.dk/service/Pages/Byttegaranti.aspx - http://www.foetex.dk/service/Pages/Byttegaranti.aspx
|
Ja det blir' det jo ikke ringere af
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 20:57
Kampus skrev:
Klausens skrev:
Kampus skrev:
|
Ja det blir' det jo ikke ringere af ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif) |
jo faktisk, her et uddrag fra føtex hjemmeside: Du skal blot medbringe varen i ubrudt og original emballage samt kassebonen, og vi bytter eller giver dig pengene tilbage.
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 21:29
Bilka har aldrig krævet at man ikke må åbne kassen. Jeg hart en del gange gjort brug af returretten og fået mine penge retur, selvom jeg har testet produktet.
Mht. Elgiganten så er der nogle undtagelser for deres returret: Gælder f.eks mobiltelefoner (gælder kun uæbnet kasser) og på GPS er der 5 eller 8 dage, hvis man har åbnet plomberingen (Nok så man ikke lige "låner" en GPS i Elgiganten, når man skal på ferie.
|
Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 22:30
Jeg syns at det er noget fis, at man vil returnere en varer bare fordi at den er billigere på nettet, efter min mening er det at p.... på forretning, for man kunne da have undersøgt markedet inden at man smed pengene hos elgiganten, men selvfølgelig i er i jeres gode ret efter i har 14 dages returret.
Men der er nok heller ikke helt samme service ved den internet "butik" som er der i elgiganten, der tror jeg at servicen er meget bedre, derfor ville jeg nok vælge at bruge lidt flere penge ved en fysisk butik istedet for internettet....
Men det er nok bare mig som er gal på den...
------------- Mvh.
Vilstrup ---------------- http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 22:46
PerW skrev:
Bilka har aldrig krævet at man ikke må åbne kassen. Jeg hart en del gange gjort brug af returretten og fået mine penge retur, selvom jeg har testet produktet.
Mht. Elgiganten så er der nogle undtagelser for deres returret: Gælder f.eks mobiltelefoner (gælder kun uæbnet kasser) og på GPS er der 5 eller 8 dage, hvis man har åbnet plomberingen (Nok så man ikke lige "låner" en GPS i Elgiganten, når man skal på ferie. |
Rent held, sådan er reglerne. Det er vist endda anført på kasserne. Jeg har et deltidsjob i en af deres elektronik afdelinger, kassen må ikke åbnes, sådan er reglerne bare. Der er så åbenbart nogle ansatte som ikke helt har forstået det. Men det er en helt anden snak.
Noget andet er at jeg også syntes det er noget fis, at returnere fordi man finder et produkt billigere et andet sted.
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 22:48
Det er da planetens bedste argument.. Hvis man kan spare 1.600 kroner på en ting til 6.000 så er det jo at foretrække, eller hvad ?? Tv´et fåes hos føniks som er en fysisk forretning samt en internet forretning..
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 23:11
forzajuve skrev:
Det er da planetens bedste argument.. Hvis man kan spare 1.600 kroner på en ting til 6.000 så er det jo at foretrække, eller hvad ?? Tv´et fåes hos føniks som er en fysisk forretning samt en internet forretning.. |
korrekt, det er værd at tage med plus det er nogle gode penge at spare, men jeg mener stadig at når det drejer sig om prisforskel, jamen så skulle man have undersøgt markedet før man købte det, for nu kan elgiganten selvfølgelig ikke forlange fuld pris for produktere mere, men selvfølgelig de har stadig 14 dages returret... men igen undersøg marked før man beslutter sig hvor man skal handle..
------------- Mvh.
Vilstrup ---------------- http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 23:19
baekgaard skrev:
Kampus skrev:
Klausens skrev:
Kampus skrev:
|
Ja det blir' det jo ikke ringere af ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif) |
jo faktisk, her et uddrag fra føtex hjemmeside: Du skal blot medbringe varen i ubrudt og original emballage samt kassebonen, og vi bytter eller giver dig pengene tilbage.
|
Ja så har de strammet reglerne. Har tidligere kunnet bytte elektronik der var afprøvet. Men de er nok trætte af at der mangler noget i kassen når de får den tilbage. Så det er hvad uærlighed fører til
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 23:26
Fnulder skrev:
Man skal dog lige passe på hvilken slags returret der er tale om. Hvis man handler over nettet må man genre tage varen i brug. Det må man ikke mange andre steder hvor man også har returret. Der skal varen stadig været plomberet i kassen |
EG har ingen problemer med det
Vi forudsætter blot at varen er komplet, rengjort og i samme stand, som da du modtog den. For
køb foretaget via hjemmesiden gælder, at varen skal returnes i væsentligt samme mængde og stand
det er ved butikshandel og internet.
|
Skrevet af: Wester
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 02:43
Det med brudt emballage synes jeg er problematiskt. Hi-Fi klubbens politik med absolut ubrudte kasser giver stor tillid til det nye produkt![Approve Approve](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley14.gif)
------------- NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 08:39
Det er intet mindre end svineri når folk tager ud, køber et produkt, afprøver det og så returnerer det igen. Grunden til dette er at jeg desværre tror at mange af disse varer bare ryger ud i butikken igen og sælges som nye... OG DET ER DE IKKE, når andre har haft fingre i dem. Jeg er selv altid meget krakilsk mht. at sørge for at den vare jeg får er FULDSTÆNDIG ny!
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 08:51
Strange skrev:
Det er intet mindre end svineri når folk tager ud, køber et produkt, afprøver det og så returnerer det igen. Grunden til dette er at jeg desværre tror at mange af disse varer bare ryger ud i butikken igen og sælges som nye... OG DET ER DE IKKE, når andre har haft fingre i dem. Jeg er selv altid meget krakilsk mht. at sørge for at den vare jeg får er FULDSTÆNDIG ny! |
Hvorfor er det noget svineri?
Hvis butikken tilbyder servicen, så kan man jo benytte sig af denne service. Jeg har kun elektronik i butikker der tilbyde returret, for jeg oplever ind imellem at jeg ikke er tilfreds med et produkt, når jeg får det hjem og testet under mine forhold.
Jeg synes derimod at det er kanon serice og jeg handler efterhånden kun hvor jeg har returret. Butikker der ikke tilbyder servicen, har så heller ikke mig som kunde. Senest har jeg købt en projektor. Hifi klubben kunne ikek vise projektor frem, da den ikke var tilsluttet, skulle jeg bare købe den ud fra sælgers mening. NEJ. Jeg bestillte på nettet og så har jeg 14 dages returret.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 09:37
Det er da svineri hvis det produkt du har lånt med hjem og returneret sælges til fuld pris i butikken igen - eller det synes du ikke? Når jeg køber noget nyt skal det være NYT. Ellers skal de jo sælge det som en demo... Hvilket jeg også mener loven siger - men jeg har mine tvivl til hvor mange der lever op til dette.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 12:17
Har en ven med studiearbejde i en større dansk elektronikkæde, han siger at de returnerede varer sælges som demomodeller, medmindre det drejer sig om simple billige varer.
Jeg synes det er en fantastisk service, burde bare udvides til spil og film - det er nok dér man brænder flest penge af på elendige produkter med meget høj pris per time underholdning.
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 13:58
Jeg synes det er en fantastisk service, når man kan afprøve et produkt i sine hjemmeomgivelser og fortryde et køb, hvis produktet ikke lever op til forventningerne.
Men ligeledes synes jeg også at det ikke er fair at man afleverer sine produkter tilbage fordi man ikke har gjort sit hjemmearbejde godt nok. Indimellem træffer man nogle valg som koster lidt i livet og så prøver man at få andre til at betale for dem. - Det er efter min mening dårlig moral.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 14:33
Der er jo ingen der siger at det ikke er godt at man kan. Det jeg opponerer imod er hvis butikkerne sælger det som nyt til en anden – det er det jo ikke! En bil mister eksempelvis en stor del af sin værdi så snart den kører væk fra forhandleren. Det samme er da gældende om det er en dvd-afspiller eller lignende.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 14:39
quadrago skrev:
Jeg synes det er en fantastisk service, burde bare udvides til spil og film - det er nok dér man brænder flest penge af på elendige produkter med meget høj pris per time underholdning.
| ´
da flere personer allerede benytter sig af alternativer på det område, så vil det jo være prikket over i't hvis butikkerne skulle tage film retur, efter du har set dem.. så ville branchen da lukke helt ned.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 14:44
Af samme grund er jeg også tilhænger af en total omvæltning af branchen, dette gælder både musik, film og software. Det nuværende koncept indbyder til piratkopiering, og jeg forstår sagtens dem som henter ulovligt materiale - for at kunne prøve før de køber.
Det er dog en anden diskussion.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 15:12
Strange skrev:
Det er da svineri hvis det produkt du har lånt med hjem og returneret sælges til fuld pris i butikken igen - eller det synes du ikke? Når jeg køber noget nyt skal det være NYT. Ellers skal de jo sælge det som en demo... Hvilket jeg også mener loven siger - men jeg har mine tvivl til hvor mange der lever op til dette. |
Ifølge købeloven kan butikken godt sælge en brugt vare som ny, det forudsætter bare at varen/produktet er i væsentlig samme stand, og produktet ikke lider af skavanker.
Hvis butikkerne ikke havde denne sikkerhed, ville der nok heller ikke være nogen som tilbød denne service, og det ville i sidste ende gå ud over forbrugeren.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 15:17
Ikke enig. Jeg betalte hjertensgerne 500 - 1000 kr. mere for en vare som jeg vidste var fuldstænigt ny og ikke havde været lånt ud til en anden person først. Er du desuden helt sikker på din påstand - jeg hører altid butikker sige at de SKAL sælge tingene som demo modeller hvis andre har haft dem først og de så sælges videre. Hvis det du siger er rigtigt kan man jo ligeså godt købe sine ting i gul og gratis!!!
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 15:52
Strange skrev:
Ikke enig. Jeg betalte hjertensgerne 500 - 1000 kr. mere for en vare som jeg vidste var fuldstænigt ny og ikke havde været lånt ud til en anden person først. Er du desuden helt sikker på din påstand - jeg hører altid butikker sige at de SKAL sælge tingene som demo modeller hvis andre har haft dem først og de så sælges videre. Hvis det du siger er rigtigt kan man jo ligeså godt købe sine ting i gul og gratis!!! |
Det er korrekt hvad Vasif skriver, en vare må gerne sælges til samme pris selvom den har været solgt tidligere. Varen skal dog fremstå i samme stand som ny uden forringelse og kunden behøver ikke skulle oplyses om at det er en tidligere solgt vare på forhånd. Men jeg tror ikke sælger må lyve hvis kunden spørger om det er en tidligere solgt vare.
Men der er intet som forhindrer kunden i at prutte om prisen, det ville jeg gøre hvis den sidste vare der var tilbage havde åbnet emballage.
Nogle gange går det desværre galt og varen bliver ikke kontrolleret inden at den ryger ud til en ny kunde. Jeg købte i denne måned en mikrobølgeovn i Bilka og da jeg kom hjem og to den ud af emballagen, så var hele den ene side trykket 5 cm sammen. Det var så galt at papkasse og flamingo ville have været splittet til atomer, hvis skaden var fremkommet med ovenen indeni. Jeg fik en ny af bytteservice uden problemer.
Faktisk er det så galt at jeg får en defekt ting tæt på hver 4. gang jeg køber noget. ![Dead Dead](smileys/smiley11.gif)
Hvis jeg blev ansat som kvalitetsansvarlig, så kunne jeg gå ud på enhver virksomheds lager og åbne nogle kasser og fjerne varer. Hvorefter denne uges produktion var sikret fri for defekter... ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 16:12
Er enig i at man skal gøre hjemmearbejdet, uden tvivl.. Men jeg prøvede bare på at gøre mine bedsteforældre en tjeneste, og spare dem for 1.600 kroner. ikke altid de får ordentlig behandling i Elgiganten. De sagde at de kun for deres skyld, solgte den til 5.500 selvom jeg havde sagt til dem at de skulle købe et 50 " plasma panasonic, så fik de prakket dem et LG 42 tommer på ærmet, det synes jeg til gengæld heller ikke er fedt
|
Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 16:19
tvkartoffel skrev:
Man kan som pipper skriver godt levere varer tilbage i elgiganten. De har jeg selv gjort et par gange og det har ikke været et problem. Fragten returneres ikke, og returfragt skal i selv betale for.
|
Fragten skal betales tilbage af butikken hvis man har købt online. Returfragt betaler man dog selv. Så du er blevet snydt hvis du ikke har fået fragten tilbagebetalt.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 17:59
JohnH skrev:
tvkartoffel skrev:
|
Fragten skal betales tilbage af butikken hvis man har købt online. Returfragt betaler man dog selv. Så du er blevet snydt hvis du ikke har fået fragten tilbagebetalt.
|
Ved returret har du ikke krav på at få fragtpengene retur også, da det er en yddelse for at få den leveret... man kan kun få pengene retur for produktet ikke for fragten.
------------- Mvh.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 19:14
Når man handler på nettet (fjernsalg), så har man krav på at få hele beløbet refunderet. OGSÅ PORTOEN. Man skal dog slev sørge for/betale for at varen returneres til sælger.
Hvis nogen stadig er i tvivl, så check lige dette:
http://www.forbrugersikkerhed.dk/sw104.asp - http://www.forbrugersikkerhed.dk/sw104.asp
Her står:
10. Hvor stor en del af købesummen får jeg retur? Netbutikken skal tilbagebetale den samlede købesum (varens pris + porto/fragt) Når du fortryder, skal du dog selv betale omkostningerne ved at sende varen retur.
|
Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 19:36
PerW skrev:
10. Hvor stor en del af købesummen får jeg retur? Netbutikken skal tilbagebetale den samlede købesum (varens pris + porto/fragt) Når du fortryder, skal du dog selv betale omkostningerne ved at sende varen retur.
|
Lige præcis!
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 20:20
Kampus skrev:
PerW skrev:
Da jeg købte TV til min far før jul, havde jeg lige tjekket priserne på nettet inden. Og da de hørte de priser i Elgiganten, sagde de at dem ville de også godt sælge til. ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif) |
Bare som info. Vi havde i sidste uge købt en blænder til 999 kr i Elgiganten. I denne uge ser jeg at de har den samme til 555. Så jeg var forbi idag og fik 444 kr retur. Så det er faktisk ikke noget problem efter købet.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 21:37
Det er om at være vågen... Tænk sig alle de mennesker der ikke er det.
|
|