Profiber med DVB-C test
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74581
Udskrevet den: 05-Juni-2025 kl. 09:42
Emne: Profiber med DVB-C test
Skrevet af: janbau
Emne: Profiber med DVB-C test
Skrevet den: 23-Januar-2010 kl. 23:03
Det har været nævnt at Profiber skulle være på vej med så man kan se tv Digitalt af denne vej . De kører tilsyneladende prøvekørsel nu så det bliver da godt da især kanalskift og Epg er meget bedre på Tvet og så kan jeg se at der er Dolby Digital Lyd på mange flere kanaler end på Tilgin boksen . Bla.n fra de tyske og Svt 1 og 2 og så kan der vælges sprog på Eurosport og disney med flere Hvilket ikke virker så godt på Tilgin boksen den skal faktisk stå på engelsk for at der er Dolby Digital lyd på Canal+ film kanaler . ( tv boks som så kan bruges til Hd kanaler og de kanaler som ikke findes i Kabelpakken )
Jeg har idag set et indlæg Fiber-udbydernes modtræk (til Yousee mv)? hvor emnet blev nævnt .
Og jo den er god nok  prøv at søge under kabel tv under digital opsætning .
Jeg har et Sony W 4000 går ind under Digital opsætning kabel Tv og sæter den til Auto og hurtig scaning og endelig ikke fuld scaning så fandt den kun 4 radioprogrammer .
Så det var digital opsætning vælg kabel tv vælg hurtigscaning og la alt andet stå til auto .
Har prøvet et par gange og fundet mellem 25 og 31 kanaler hvor Dr- Hd var med men mærkelig nok ikke endnu Tv 2 , MEN DET ER JO OGSÅ KUN PRØVEKØRSEL INTET ER NÆVNT PÅ PROFIBERS HJEMMESIDE .
Lykkes det ikke kan man også prøve at søge manuelt med følgende indstilinger .
Frekvens 143 Mhz ( Står dog på mit tv under manuel )
Netværksid skal stå Auto
Symbolrate 1,0 M/Sym Sek
Dette tal afgør hvor mange programmer der findes og i hvilken rækkefælge de instaleres .
Ved at sætte Symbolrate 1,0 M/Sym Sek hos mig fandt jeg 32 Kanaler Med alle de danske kanaler som mange Tv 2 Regional programmer og så lagde de med Dr 1 som nr 1 i kanallisten altså de danske først .
Har også prøver andre tal som feks 6,7 Hvor jeg finder 42 kanaler dog ikke med de danske kanaller først Osv Prøv selv da det er dette tal som afgør hvilke programmer som findes og i hvilken rækkefølge de ligger i kanal listen .
Desværre kan mine 2 tv Sony W 4000 og Sony E 4000 kun sende Dolby Digital 5,1 lyden videre til mine forstækere som PCM lyd . Men kan dog tydelig høre at lyden bliver langt mere kraftfuld når man vælger Et Dolby digital lydspor frem for et almindelig lydspor ( Vælges på Fjerbetjæning under lyd )
Rettelse kan godt køre lyden videre til forstærker som Dolby Digital Lyd man skal åbenbart sætte det rigtig op i opsætningen på Tv et .
|
Svar:
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 00:14
Har prøvet mange forskellige Symbolrate instillinger og fandt at tallet 7,5 M/Sym Sek giver 42 kanaler med Dr -1 som nr 1 og derefter langt de fleste danske efterfølgende dog med Tv 2 film og DrHd som sidste kan dog nemt flyttes , men det er faktisk et marerit at flytte kanalerene på Sony tv
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 12:54
Slet ingen Profiber brugere som har prøvet denne muglighed ???? Kunne være rart med nogle komentarer .
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 14:36
Følger interesseret med, men har pt. kun internet fra Profiber. Fravalgte TV fordi jeg ikke ønskede boks ved hvert TV, men det kan jo ændre sig hvis de tilbyder DVB-C.
|
Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 14:44
Det ser spændende ud og jeg kører også nu udelukkene analogt. Det lader til at Profiber vil gå i samme spor som Stofa og Yousee og det er da glædeligt at det går denne vej. Det skal nok også ses i sammenhæng med købet/fusionen med Smile content hvilket betyder helt nye muligheder med deres TV-boks.
------------- /Erik
|
Skrevet af: styker
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 16:45
Ja jeg har jo også fundet de 42 kanaler på DVB-C(horsens).
Men der er vist ikke helt styr på teknikken endnu, EPG er noget ustabil så er på nogen kanaler og ikke på andre det kan så ændre sig så det er nogle andre kanaler EPGen virker på en ½ time senere.
Det mærkelige er bare at ved mine forældre som har et 32V4000 finder den nogle programmer på 183Mhz og antallet varierer fra søgning til søgning med de samme parametre.
Men jeg vil først prøve med et antennekabel direkte fra fiberboksen til TVet, for at sikre mig at det ikke er antennekabel-installitionen der er fejl ved.
Men nu må vi jo væbne os med tålmodighed, det hjælper jo nok ikke at ringe til supporten før det er officielt at der er DVB-C fra fiberboksen.
Jeg synes nu det er simpelt at flytte rundt på programmerne(digitale) på et 40W4000
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 18:28
Ja det samme har jeg opserveret . Jeg har som sagt 2 ens fladskærme og jeg har endnu ikke kunnet søge på nøjagtig ens parameter .
Ja epg er ikke optimal endnu , men det er jo også kun test kørsel . Og så er der også forskel på hvor høj signalet er på de forskellige parametre .
|
Skrevet af: Mike Jensen
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 08:36
Jeg har prøvet at stille parameterne på DVB-C tuneren til AUTO. Der fandt jeg alle 42 TV-kanaler og 4 radio kanaler. Men hvis dette ikke virker, så skal parameterne sættes til:
Frekvens: 143 MHz
Modulation: 256QAM
NetværksID: 6000 eller Profiber
Symbol Rate: 6900 kS/s
Vh/ Mike
|
Skrevet af: Fabricius
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 10:54
Det er sikkert et grænseoverskridende dumt spørgsmål, men kan det gøres med et hvilken som helst tv, eller kræver det det et tv med en speciel DVB-C tuner?
M.v.h.
Henrik.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 11:06
Godt nu skriver du ikke hviket tv du har , men jeg tror bare folk skal prøve sig frem ang indstilling af parametre .
Har lige fundet Alle 42 + 4 radio ved at sætte den til Hurtig scanning og sætte frekvens til 127 mhz og alt andet til auto .
Sony 40 W 4020
Sony 26 E4000
Her står parameter til hurtig scanning frekvens 130 Mhz Sym til 9900
|
Skrevet af: kendoe
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 08:40
Det er vel fint at profiber begynder at komme op i stofa/yousee ligaen, da det godt nok er en sløj løsning oprindeligt. Men priserne for deres TV er stadig langt dyrere end eks. stofa. Jeg ser umiddelbart ikke et formål med at skifte til en dyrere udbyder. Hvorfor har i gjort det? Ingen stofa/yousee eller hvad?
|
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 09:04
Kan godt lide at du skriver i stofa/yousee ligaen, altså hvis man kan leve med dårlig komprimeret billeder som kommer fra både stofa og yousee, så er det jo fint nok :)
vil klart hellere betale for at få et meget bedre billede end at betale for et "dårligt" komprimeret billede som kommer fra Stofa og yousee. :) Men det er blot min meningen. :)
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 09:24
Ozzy skrev:
Kan godt lide at du skriver i stofa/yousee ligaen, altså hvis man kan leve med dårlig komprimeret billeder som kommer fra både stofa og yousee, så er det jo fint nok :)
vil klart hellere betale for at få et meget bedre billede end at betale for et "dårligt" komprimeret billede som kommer fra Stofa og yousee. :) Men det er blot min meningen. :) |
YouSee (og sikkert også Stofa) sender i den kvalitet de modtager fra kilden, så Profiber vil have pokkers svært ved at levere noget der er bedre.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 09:26
Hehe så vil jeg gerne se yousee og stofa sende deres HD kanaler mv. ud i den bw som de modtager dem i. Så nej det har du ikke ret i :)
------------- | Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 09:34
Ozzy skrev:
Hehe så vil jeg gerne se yousee og stofa sende deres HD kanaler mv. ud i den bw som de modtager dem i. Så nej det har du ikke ret i :) |
Hvordan skulle Profiber kunne sende f.eks. Kanal 5 HD i en højere bitrate end Canal Digital/Telenor distribuerer den i?
Eller det kan de rent teknisk godt, hvis de reencoder kanalen, men det bliver billedet ikke bedre af.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 09:38
Så du mener at yousee og stofa kan sende kanal 5 ud i godt 15 - 18Mbit ??? Det vil jeg gerne se... alle ved at isp udbydere på coax er nød til at komprimere deres signal :)
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 09:42
Ozzy skrev:
Så du mener at yousee og stofa kan sende kanal 5 ud i godt 15 - 18Mbit ??? Det vil jeg gerne se... alle ved at isp udbydere på coax er nød til at komprimere deres signal :) |
Ifbm. DR HDs opstart blev der lavet mange målinger, og der blev det bl.a. målt at Stofa sender DR HD med samme 15mbps som Canal Digital gør (det er der de får den fra).
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 09:43
fair nok, men vil jeg gerne se. :)
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 09:51
Besøg en Stofa kunde?
I øvrigt var det priser der blev nævnt, og for at få de HD kanaler i super bitrate, skal man udover grundpakken have Family Mix til 179,- pr. måned (+ 2x210 i "digitalt tillæg"), HD pakken til 99,- pr. måned, ViasatFlex til 379,- pr. måned (+ 2x399 i serviceafgift) og til sidst Viasat HD pakke til 99,- pr. måned.
Det er 857,5 pr. måned for at kunne få den glæde af at have kanaler fra både CD og Viasat samt HD kanaler.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 09:55
ja 857,5 er også mange penge.
Og jeg vil gerne se de resultater du snakker om, for det jeg ved, så komprimere de nu stadigvæk.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 10:01
Du må hive fandt i nogen af dem herinde der kan måle. Jeg har ikke udstyret.
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 13:08
kendoe skrev:
Det er vel fint at profiber begynder at komme op i stofa/yousee ligaen, da det godt nok er en sløj løsning oprindeligt. Men priserne for deres TV er stadig langt dyrere end eks. stofa. Jeg ser umiddelbart ikke et formål med at skifte til en dyrere udbyder. Hvorfor har i gjort det? Ingen stofa/yousee eller hvad? |
For mig er det mere det modsatte.
At Profiber burde ( ) være i stand til levere HD med 15 eller højere MegaByte Rate, fordi det er det som Fibrene er beregnede til. Så et tale om DVB-C via fibre synes mig den forkerte vej, eller ordvalg.
Hvad det ER at Fiberselskaberne bevidst gør forkert skal jeg nok lade ligge. Som sagt opfatter jeg fibrene som fra dengang hvor tingene virkeligt ville komme til at F Y L D E. Men igen har jeg opfattet at man altid vil kvie sig ved (gøre modstand mod), udlægge et separat Kabel-net, selvom samme denne gang er lysleder baseret. Det er stadig separat, og selv et separat Antennenet baseret på Kobber skulle aldrig kunne leveres til samme husstand, så derfor heller ikke hvis det var lysleder baseret.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 13:21
moho skrev:
kendoe skrev:
Det er vel fint at profiber begynder at komme op i stofa/yousee ligaen, da det godt nok er en sløj løsning oprindeligt. Men priserne for deres TV er stadig langt dyrere end eks. stofa. Jeg ser umiddelbart ikke et formål med at skifte til en dyrere udbyder. Hvorfor har i gjort det? Ingen stofa/yousee eller hvad? |
For mig er det mere det modsatte.
At Profiber burde ( ) være i stand til levere HD med 15 eller højere MegaByte Rate, fordi det er det som Fibrene er beregnede til. Så et tale om DVB-C via fibre synes mig den forkerte vej, eller ordvalg.
Hvad det ER at Fiberselskaberne bevidst gør forkert skal jeg nok lade ligge. Som sagt opfatter jeg fibrene som fra dengang hvor tingene virkeligt ville komme til at F Y L D E. Men igen har jeg opfattet at man altid vil kvie sig ved (gøre modstand mod), udlægge et separat Kabel-net, selvom samme denne gang er lysleder baseret. Det er stadig separat, og selv et separat Antennenet baseret på Kobber skulle aldrig kunne leveres til samme husstand, så derfor heller ikke hvis det var lysleder baseret. |
Jeg er slet ikke i tvivl om at Profiber blot laver DVB-C for at vise at de også kan gøre det lige som yousee og Stofa gør.
Profiber levere også HD i højere båndbrede end 15Mbit.
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 13:26
DVB-C har som sådan ikke nogen båndbredde - grunden til fiberselskaberne gør det her er jo at de godt kan se at folk ikke gider en boks hvis de kan få det hele indbygget. Det store problem bliver nok for alle at de pengene som man havde regnet med at tjene på film udlejning etc. nu skal tjenes på anden vis.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 13:33
Mike S. skrev:
DVB-C har som sådan ikke nogen båndbredde - grunden til fiberselskaberne gør det her er jo at de godt kan se at folk ikke gider en boks hvis de kan få det hele indbygget. Det store problem bliver nok for alle at de pengene som man havde regnet med at tjene på film udlejning etc. nu skal tjenes på anden vis. |
Ahh Mike, der er nu masser som ikke har noget problem i at have en boks stående.
Og de har jo ikke VOD endnu, men har hørt at det snart kommer.
Som jeg lige har skrevet, er det blot for at se vise de også kan lave DVB-C osv.
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 16:42
Nu er det jo svært det med priser, vi bor i Horsenssyd hvor stor pakke koster 3694kr årligt incl alle viasats skod/genudsendelseskanaler.
Også skal man betale ca 270kr pr måned for en 25/1 internetforbindelse ved stofa fratrukket de 10% rabat, det er den hastighed jeg synes er rimelig at sammenligne med profibers 15/15 pga jeg kan ikke nøjes med mindre end 1mbit upload.
Dvs 12*270=3240 + 3694=6934kr for internet og stor pakke.
Profiber koster 298/måned for basisfiberpakke+179/måned for CD family mix=5724kr plus "kortafgift" 420kr/år ialt 6144kr pr år.
Altså er profiber for mig 790 kr billigere pr år.
Men kan man ikke leve uden viasats skodkanaler kan jeg godt se at antenneforeningen er billigere, personligt vil jeg bare hellere have de flere HD kanaler der er CD family mix pakken.
Desuden er der jo flere kanaler på profiber end der umiddelbart fremgår i pakkeoversigterne bl.a. TV2film og eurosport.
Ses i frekvensoversigten.
http://profiber.dk/default.aspx?m=2&i=439 - http://profiber.dk/default.aspx?m=2&i=439
Jeg her bestemt ikke fortrudt at have skiftet til profiber, jeg synes de har et meget bedre produkt en antenneforeningerne/stofa, specielt mht internetforbindelse.
Og det er jo ikke nogen hemmelighed at kabelTVnettene står overfor enorme udgifter til udskiftning af deres 30-50 år gamle tærede/forvitrede coaxialkabler så de bliver næppe billigere i fremtiden.
Og ja jeg gider ikke betale for at Viasat opfinder en ny dyr kanal hvert år til superligafodbold.
|
Skrevet af: beolion
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 18:07
Jeg bruger selv kun Profiber til Internet og Telefon og Stofa til TV, og er faktisk meget tilfreds med begge dele. Men EnergiMidt tilbyder DVB-C via Fiber allerede idag:
http://www.energimidt.dk/Omenergimidt/Nyheder/Sider/Digitalt-tv-uden-tv-boks.aspx - http://www.energimidt.dk/Omenergimidt/Nyheder/Sider/Digitalt-tv-uden-tv-boks.aspx
|
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 22:47
Jeg hilser også DVB-C velkommen hos Profiber da det er går meget hurtigere at skifte kanal . Da Tilgin boksen til tider ikke er verdens hurtigste .
Om man så kommer til at modtage alle de kanaler man har i sine tv pakker vil jeg da gå stærkt ud fra , men det kræver så Ca-modul og kort vil jeg gå ud fra .
Som det er nu har jeg de kanaler som IKKE kan findes på DVB-C på Tilginboksen . For den er Konen ikke ret god til at bruge , Hun så faktisk mange gange Tv på Analog kanalerene som jo nu sendes Digitalt .
Men det bliver da spændende at se hvad der sker i den kommende tid .
------------- Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
Skrevet af: lunapark
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 11:52
Jeg har netop også kørt en DVB-C søgning på Profibers tv-signal.
Har fundet alle de eksisterende analoge kanaler + lidt ekstra.
Ekstra: DR HD, P1, P2, P3 og P4 KBH.
EPGen halter lidt på nogle af kanalerne, men det er jo nok også kun test-signaler endnu,
da de endu ikke har meddelt officielt at det er startet.
Dog skjuler de ikke ved telefonisk henvendelse, at det er på vej.
Og kanal udbudet passer meget godt med det jeg har fundet.....
Min søgning var på et Sony fjernsyn med disse indstillinger:
Frekvens: 143 Mhz
Netværks ID: Auto
Symbolrata: 6.7000
God fornøjelse :-)
|
Skrevet af: jachan
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 20:23
Er der nogen der har prøvet med HDHomeRun? Jeg forsøgt nogle gange at løbe alle qam-indstillinger igennem men har ikke haft held til at fange et eneste program.
|
Skrevet af: nipmads
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 14:42
Hej. Hvis nogen har interesse, kan jeg oplyse om at profiber helt officielt frigiver DVB-C til kunderne - og det kører i dag ved "alle" som den kære mand i teknisk support sagde for 5 min siden...
der er håb!
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 24-Februar-2010 kl. 17:00
Har pt. TV fra Yousee, men hører gerne om jeres erfaringer med DVB-C fra Profiber, det kan jo være man skal skifte
|
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 12:40
Hej.
Efter lang tids søgen, og en masse bøvl for at sige det på godt Jysk - har jeg fundet frem til (nok ikke revolutionerende) Det som jeg mener er de rette frekvenser, som eksempel har jeg kun fundet DR HD og 4 radio kanaler indtil nu, men ikke rigtig noget mere end det...
MEN - via transedit som er en app til DVBViewer og FireDTV, har jeg frekvenserne (som også kan bruges i end TV) som skal søges på...
symbolrate: 6900
QAM: 256 eller auto
netværksid (hvis påkrævet): 6000
frekvens: (her i KHz, ellers tag 3 nuller fra for MHz)
151000
159000
167000
175000
183000
191000
Jeg prøvede først med 143, så fik jeg oplyst 151 - men så opdagede jeg at nogen af kanalerne var på hver sin frekvens - f.ex så er DR HD som eneste kanal på 191
Men disse gjorde at jeg kunne se TV på almindelige apparater med almindelige DVB-C tunere, og hvad mere interessant for mit vedkommen er at jeg nu kan trække det over medie center.
Dog er det jo som nævnt før kun kabeltv pakken, hverken mix kanaler eller viasat er repræsenteret her.
håber det kan bruges.
hilsen,
Nipmads
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 00:36
Hvordan ser det ud hos jer? DVB-C er lukket fra i går tirsdag på profiber, supporten kan bekræfte de har slukket for det... men kendte ikke nogen tidsplan.
nogen der har noget nyt?
|
Skrevet den: 15-April-2010 kl. 20:38
Jeg snakkede også med Suporten igår og den dame jeg snakkede med havde ikke engang fået noget at vide fra Teknikerene om at de havde slukket for signalet .
Hun kunne ikke sige hvad der skulle ske fremover . Nu har jeg ellers købt en DVB-C tuner med muglighed for at optage da den især skulle bruges til Vm i Fodbold .
Så jeg sagde til hende at de blev da nødt til at give sine kunder med Kabel Tv pakken ( Analog ) muglighad for at motage signalet Digitalt , Da både Stofa Og Yousee jo kører via DVB - C hvis de skal kunne opfylde folks krav til et moderne udbyder af Tv .
Ja de burde enda give sine kunder muglighad for at modtage alle Tv kanaler via DVB-C . Man skal så bare have udleveret et ca modul og kort .
------------- Lg 47L M760 T LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray
|
Skrevet af: jachan
Skrevet den: 16-April-2010 kl. 22:26
Jeg har lige sakset dette fra Profiber. Det er dateret den 16. april.
Bare de nu ikke flytter for meget rundt på kanalerne for det har været noget være bøvl at få sat HDhomeRun op. Det skulle nødig starte forfra.
Afbrydelser i det digitale testsignal på kabel-tv
 |
Alle testkunder, der har medvirket til at teste det digitale DVB-C signal, vil desværre få afbrydelser af deres signal. Det skyldes nødvendige tests, omlægninger og tekniske justeringer.
Det betyder at kunder som allerede har fundet vores digitale testsignal, vil ikke kunne modtage testsignalet. Vi forventer at testsignalet vil være i drift igen i uge 16. Det er muligt, at testkunderne skal foretage en ny kanalsøgning for at finde signalet.
Alle kunder som modtager kabel-tv signalet og fiber-tv via en tv-boks, vil ikke være berørt at ovenstående og fortsætter uændret |
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 11:36
Så er det mere officielt.
http://www.profiber.dk/clear - http://www.profiber.dk/clear
Og fra 1 juni skulle alle de kanaler man har i Family Mix pakken blive tilgængelige som DVB-C signaler,
Bare lidt mere træls at prisen stiger på CD family Mix, ligesom CDs priser på sat.
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 11:46
Det står der også i det brev jeg fik Fra Profiber. Men læser man efter hvad der står på hjemmesiden er det kun de kanaler man har i Kabeltvpakken altså dem som man har analog nu .
http://www.profiber.dk/clear - http://www.profiber.dk/clear
|
Hvilke tv-kanaler kan jeg se med digitalt tv uden boks? |
 |
 |
Du kan se de samme tv-kanaler, som der er i kabel-tv pakken - bare digitalt og derudover får du også DR HD. Vores analoge signal sendes i en meget høj kvalitet, og det kan være svært at se forskel på kvaliteten mellem vores analoge signal og det digitale signal gennem DVB-C. De digitale tv-signaler er mere stabile, og der vil derfor kunne ses kvalitetsforskelle.
Vil du have størst muligt udbytte af den digitale verden, anbefaler vi, at du vælger en fiberpakke og ser digitalt tv gennem fiber-tv. Fiber-tv er en helt ny måde at se tv på - tv-signalet leveres i en særdeles høj, digital kvalitet, hvilket giver dig en meget bedre billedkvalitet, da billedopløsningen er høj. |
|
Skrevet af: binderup
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 12:52
Ja så det ser desværre ud til at man stadig er nødt til at have IP boksen for at kunne se Discovery HD mv.
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 15:06
Ikke iflg det brev de har sendt ud ifbm med varsling af prisstigning.
Der står:
Fra den 1 juni 2010 kan du se alle dine TVkanaler i Family Mix digitalt uden brug af TVboks, hvis dit fladskærms-tv har indbygget DVB-C tuner.
Og det går jeg ud fra er alle de kanaler der er nævnt her plus de 2 gratis mix kanaler
http://profiber.dk/default.aspx?m=2&i=814 - http://profiber.dk/default.aspx?m=2&i=814
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 16:53
styker skrev:
Ikke iflg det brev de har sendt ud ifbm med varsling af prisstigning.
Der står:
Fra den 1 juni 2010 kan du se alle dine TVkanaler i Family Mix digitalt uden brug af TVboks, hvis dit fladskærms-tv har indbygget DVB-C tuner.
Og det går jeg ud fra er alle de kanaler der er nævnt her plus de 2 gratis mix kanaler
http://profiber.dk/default.aspx?m=2&i=814 - http://profiber.dk/default.aspx?m=2&i=814
|
Sådan læser jeg det også i det brev som jeg har fået fra Profiber . Og der står også i brevet at man vil kunne se alle kampe i Fuld Hd , som bekendt kommer Canal 9 og Tv 2 mede Hd udgaver igennem Canal digital .
http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/artikler/Se-alle-kampe-fra-VM-i-HD/ - http://www.canaldigital.dk/TV/parabol-tv/artikler/Se-alle-kampe-fra-VM-i-HD/
Dette står dog ikke under Ip Tv men den må jo være god nok da Profiber skriver det i Brevet .
På Canal Digitals Hjemmeside som er bedre opdateret end Profibers er den nye pakkestruktur nævnt med de nye priser .
Positivt er det dog at selv om Family Mix stiger som alle andre steder !! Falder prisen på Hd Pakken til 49 kr måned ( før 100 KR ) og så er Eurosport Hd Kommet i pakken . Så nu synes jeg faktisk at den pakke bliver atraktiv .
http://www.canaldigital.dk/IP-tv/ - http://www.canaldigital.dk/IP-tv/
Nu mangler der stadig bare Tv 3 Tv3 + Tv Puls Tv 2 Sport kommer i Family Mix Pakken som den er det hos dem som har kabeltv igennem en antenneforening .
http://www.canaldigital.dk/Kabel-tv-familymix/tv-produkter/Kabel-tv-med-agte-valgfrihed/Kabel-tv-med-agte-valgfrihed/ - http://www.canaldigital.dk/Kabel-tv-familymix/tv-produkter/Kabel-tv-med-agte-valgfrihed/Kabel-tv-med-agte-valgfrihed/
|
Skrevet af: binderup
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 09:27
Ja hvis de havde pakken som antenneforeningener har så ville det være perfekt.
|
Skrevet af: eichmeier
Skrevet den: 10-Maj-2010 kl. 15:16
Skrevet af: Mike Jensen
Skrevet den: 11-Maj-2010 kl. 08:07
Det er de analoge kanaler + DR HD som er tilgængelige via DVB-C.
|
|