Fælles køb af JVC DR-MH300! - debat.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7461
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 03:20
Emne: Fælles køb af JVC DR-MH300! - debat.
Skrevet af: asanga
Emne: Fælles køb af JVC DR-MH300! - debat.
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 09:00
Ville høre om det kan lade sig gære at lave fælles køb af JVC DRMH300
hilsen thomas
|
Svar:
Skrevet af: Carsten Hjorth
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 09:35
Den er jeg med på, men hvor vil skal de så købes henne?
Jeg kan ikke finde dem nogetsteds endnu, selv om modellen skulle have været frigivet.
Håber på at det er fordi jvc vil have modellen 100% fejlfri inden den frigives!!!
/Carsten
PS: har haft skrevet til teknikdirekte.de, som har den på deres hjemmeside, men de kan ikke levere endnu. ( 3900,- dk incl. fragt )
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 09:48
Jeg har netop snakket med en forhandler som siger de nok først får dem om en mdr eller mere.
de mener det kan være jvc venter med at frigive den til de også er klar med deres nye 37" lcd skærm.
Så nu står jeg og tænker på om jeg skal købe en sony 710 eller en pioneer 530 ind til videre. nogen der har et bud
|
Skrevet af: laursen
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 09:58
asanga skrev:
Jeg har netop snakket med en forhandler som siger de nok først får dem om en mdr eller mere. |
Ja, det stemmer meget godt overens med de informationer jeg har fra JVC Danmark. De forventer at have den på markedet i slutningen af November (men planer kan selvfølgelig ændre sig)
Måske netop derfor er det en god idé at starte et fælleskøb op nu (hvad siger Thorvald?).
Vedr. spørgsmål til køb af anden optager, så start en ny tråd om det emne (så vi kan holde dette emne til et evt. JVC fælleskøb).
/Lars
------------- Redaktør, recordere.dk
|
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 09:58
For det første, så flytter jeg lige emnet til et mere passende sted.
For det andet er jeg begyndt på at undersøge muligheden og priser for fælleskøb på denne DVD-optager. Den skulle lande i slutningen af denne måned.
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 10:26
Fælleskøb af JVC DR-MH300!!
Nu skulle denne længe ventede nye topmodel fra JVC snart være på vej. Den skulle vistnok have været på markedet i sensommeren, men lanceringen er altså udskudt til i slutningen af november.
Modellen bliver den første to-i-en kombi, der får det nye design, som på DR-MX1. Desuden bliver det den første model med HDMI tilslutningsmulighed for digital overførsel af billede og lyd i ét kabel.
Af andre kendetegn er DV ind/ud (firewire), optagelse af DV-materiale i DV-kvalitet (25 Mbps), 8x DVD-brænder med mulighed for high-speed kopiering af optagelser med op til 64x, afhængig af optagekvalitet. Derudover er selvfølgelig alle de dejlige ting fra de andre DR-modeller, flot designede menuer, der er nemme at bruge, freezeless og framepræcis redigering, tilpasning af optagelse for udyldning af en DVD - "just"-funktionen, rigtig god billedkvalitet hele vejen igennem, indbygget hjælpefunktion osv.
Læs mere her: http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=394&z=9 - Info om DR-MH300 . (Med forbehold for ændringer, da det er noget siden artiklen er skrevet).
Det forventes at priserne falder i forhold til de priser DR-MH20/30/50 havde da de blev lanceret.
Vær med på et godt fælleskøb på denne nye topmodel fra JVC!!
Thorvald.
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 10:32
Den lyder til at være et godt køb.
Glæder mig til at hører mere om pris og hvornår der kan bestilles
Hilsen thomas
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 10:37
Fedt design, men kan det være rigtigt at den ikke kan afspille + skiver og DL ?
mvh L
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 10:46
lahan skrev:
Fedt design |
Ja, den er blevet rigtig flot - og så er jeg begejstret over at den kan fås i sort (se link længere nede).
Hvis man også kan slukke for det blå lys ('sexy blue light') - uden at slukke for resten af displayet, får den en pil opad i min bog.
lahan skrev:
kan det være rigtigt at den ikke kan afspille + skiver og DL ? |
Ifølge Brian (JVC) skulle den kunne afspille DVD+R/RW (se emnet http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4667 - JVC DR-MH300 har den HDMI?? hvor der også er et billede i sort udførelse) - men DVD+R9 DL står hen i det uvisse (Brian?).
/Lars
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 11:02
Jeg har lige investeret i et JVC LT-37S60BU tv, der kan man i hvertfald justere lysstyrken i bluelight, samt slukke helt for det.
/Carsten
|
Skrevet af: thapet
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 11:19
Det forventes at priserne falder i forhold til de priser DR-MH20/30/50 havde da de blev lanceret.
Nu er jeg helt ny inden for dette felt, og skal til at erhverve mig en maskine - hvor meget startede DR-MH20/30/50 på i pris da de blev lanceret? Bare så jeg har en ide om en mulig pris på JVC'en
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 11:28
Har jeg forstået det rigtigt at når maskinen tilbyder: DV indstilling (ca. 25 Mbps) + DV-ud så kan man overføre sine DV-bånd til hdd, redigere dem og føre dem tilbage på et DV bånd UDEN at miste kvalitet i processen?
|
Skrevet af: donØ
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 11:55
Jeg synes ikke det er smart at frigive en maskine, der ikke har multiformat optagelse (+R og -R og DL +R), når nu de nærmeste konkurrenter er begyndt at få - Sony og Philips.
Derudover står der, så vidt jeg kan se ikke noget om MP3 på harddisken, og dermed står man med den eneste (unødvendige?) forbedring. DV-ud med DV-kvalitet.
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 11:57
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 12:06
donØ skrev:
Derudover står der, så vidt jeg kan se ikke noget om MP3 på harddisken,
|
Nogle af os foretrækker stadig at høre vores musik i et ikke-komprimeret format. Ligesom vi foretrækker at se dvd-film fremfor DivX film
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 12:46
Stampe skrev:
Har jeg forstået det rigtigt at når maskinen tilbyder: DV indstilling (ca. 25 Mbps) + DV-ud så kan man overføre sine DV-bånd til hdd, redigere dem og føre dem tilbage på et DV bånd UDEN at miste kvalitet i processen? |
Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.
Thorvald.
|
Skrevet af: brr_dk
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 13:17
Godt initiativ med et fælleskøb. Jeg har ventet på denne model lige siden den blev præsenteret her på siden.
Afventer spændt nærmere info om priser og vilkår.
Hilsen Brian R.
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 13:38
Med hensyn til multiformat er det jo ligegyldigt at den kun kan optage på (-)formater, da redigeringen foregår på HDD, med efterfølgende overspilning til DVD.
[Quote=thapet] Nu er jeg helt ny inden for dette felt, og skal til at erhverve mig en maskine - hvor meget startede DR-MH20/30/50 på i pris da de blev lanceret? Bare så jeg har en ide om en mulig pris på JVC'en [/quote]
Jeg tror DR-MH30 startede med en pris på 8.000 - 9.000,- Nu kan den fås til 4000. Den nyeste (DR-MH200) kan fås til samme pris.
Thorvald.
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 13:47
Hej Thorvald,
Thorvald skrev:
Med hensyn til multiformat er det jo ligegyldigt at den kun kan optage på (-)formater, da redigeringen foregår på HDD, med efterfølgende overspilning til DVD. |
Det er jeg nu ikke helt enig i.
Jeg finder stadig at der er større fordele ved DVD+RW end DVD-RW (f.eks. kompatibilitet uafhængig af version, ingen finalize og genbrug af pladsfrigørelse). Yderligere kunne JVC jo risikere at fiske kunder hos konkurrenterne (nuværende Philips, Thomson, "Kina/Taiwan" brugere og plus tilhængere i det hele taget) - hvis de kunne genbruge hele deres samling af +R/RW medier.
Jeg synes også det er lidt uheldigt at JVC introducerer en optager på nuværende tidspunkt der slet ikke kan brænde på DL (+/-) medier. Konkurrenterne i dette segment får efterhånden alle den mulighed (men JVC må glæde sig over at DL medierne stadig er en tand for dyre).
/Lars
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 14:44
har den forøvrigt reklame overspring. lige som pioneer
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 19:19
asanga skrev:
har den forøvrigt reklame overspring. lige som pioneer |
Nej.
Og så lige et billede mere:
Thorvald.
|
Skrevet af: krborup
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 19:49
Jeg er meget interesseret i at deltage i et fælleskøb, såfremt prisen og øvrige vilkår bliver OK.
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 21:05
Hej Thorvald,
Thorvald skrev:
asanga skrev:
har den forøvrigt reklame overspring. lige som pioneer | Nej. |
Det forstår jeg ikke. Pioneer har da ingen speciel håndtering af reklamer?! Mig bekendt er der Skip search knapper på JVC optagerne til at springe 30 sek. frem eller tilbage i en optagelse - akkurat som der er commercial skip knapper på Pioneer optagerne.
/Lars
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 21:24
Øøøh laursen, jeg synes du modsiger dig selv i samme sætning. Først siger du at Pioneer ikke har speciel håndtering af reklamer og derefter siger du at Pioneer har commercial skip knapper.....
Altså: Hvad Pioneer kan ved jeg ikke, men JVC har ingen speciel håndtering af reklamer a la automatisk kapitelmærker ved reklamer eller lignende smarte tricks. Skip search er jo bare en måde at spole på.
Thorvald.
|
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 22:32
Hej Thorvald,
Thorvald skrev:
Øøøh laursen, jeg synes du modsiger dig selv i samme sætning. Først siger du at Pioneer ikke har speciel håndtering af reklamer og derefter siger du at Pioneer har commercial skip knapper..... |
Det var nu ikke meningen
Hvad jeg forsøgte at udtrykke var, at der ikke er nogen forskel i måden Pioneer og JVC tilbyder spring gennem en reklameblok på. Faciliteten går ud på at springe 30 sekunder frem i en udsendelse ved tryk på en knap (JVC har navngivet knappen Skip Search, hvor Pioneer bruger navnet Commercial Skip).
Måske der er en facilitet jeg har overset på Pioneer optagerne (så korrigér mig meget gerne).
/Lars
|
Skrevet af: alfaekko
Skrevet den: 03-November-2005 kl. 22:42
Jeg melder mig også gerne til et fælleskøb, hvis prisen bliver passende :-)
Anders
|
Skrevet den: 04-November-2005 kl. 07:32
Efter 22½ timer er vi oppe på 5 interesserede... Det bliver spændende at se hvad butikspriserne og fælleskøbsprisen bliver.
Thorvald.
|
Skrevet af: runebat
Skrevet den: 04-November-2005 kl. 09:12
Jeg er også interesseret. Skal dog lige se prisen først
Rune
|
Skrevet af: peg4608
Skrevet den: 04-November-2005 kl. 16:51
Interesseret afhængig af prisen.
|
Skrevet af: stigc
Skrevet den: 04-November-2005 kl. 17:35
Afhængig af prisen, så er jeg da også med..
Kan man bruge DV ind/ud til at overspille til PC ?
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet af: Jorgen
Skrevet den: 04-November-2005 kl. 18:23
Jamen nu hvor Sony har bekræftet at deres RDR-AX75-model
ikke bliver tilgængelig i Danmark (eller nogen steder uden for Japan
for den sags skyld) er jeg jo lige ved at blive fristet til at hævne
mig og vælge en JVC i stedet - så kan de lære det
Men den skal være billig - technikdirekt sælger den til 3700 kr. + fragt - ser jeg...
|
Skrevet af: tomaszo
Skrevet den: 05-November-2005 kl. 12:43
intra, men kommer osse an på prisen
Tomaszo
|
Skrevet den: 05-November-2005 kl. 13:28
stigc skrev:
Kan man bruge DV ind/ud til at overspille til PC ? |
Måske, jeg ved det ikke - men selvom man kunne, så kan man vel kun overføre med 1:1 hastighed, da computeren ikke ser HDD-optageren som en ekstern harddisk, nærmere som et digitalt videokamera. Så det er hurtigere at overføre til computeren via high-speed kopiering til DVD-RW, evt. DVD-Ram, hvis din computer kan læse sådanne.
Thorvald.
|
Skrevet den: 05-November-2005 kl. 13:46
Thorvald skrev:
stigc skrev:
Kan man bruge DV ind/ud til at overspille til PC ? |
Måske, jeg ved det ikke - men selvom man kunne, så kan man vel kun overføre med 1:1 hastighed, da computeren ikke ser HDD-optageren som en ekstern harddisk, nærmere som et digitalt videokamera. Så det er hurtigere at overføre til computeren via high-speed kopiering til DVD-RW, evt. DVD-Ram, hvis din computer kan læse sådanne.
|
tja, det kan du have ret i, gad vide om den kan udvides med en Firewire disc ? nå det må tiden jo vise, har du noget bud på en pris ?
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet den: 05-November-2005 kl. 22:17
stigc skrev:
tja, det kan du have ret i, gad vide om den kan udvides med en Firewire disc ? nå det må tiden jo vise, har du noget bud på en pris ? |
Der er endnu ikke kommet nogen officielle priser på DR-MH300 og dermed er der heller ikke mulighed for at give en pris til fælleskøbet.
Ekstern firewire HDD? Ja, ideen er da udmærket, da man så hurtigt ville kunne tømme HDD-optageren, eller blot enkelte optagelser for at tage dem med over på computeren. Men en sådan ekstern HDD skulle laves specielt til HDD-DVD-optageren for at det ville virke, da harddisken i HDD-optageren "snakker et andet sprog" end en computerharddisk, den er vist formatteret på en speciel måde. Men man kunne da godt forestille sig at JVC kunne udvikle en sådan ekstern harddisk uden at man behøver lave noget om i DR-MH300. Man kan jo bare lægge noget software og menu på den eksterne HDD, så man kan navigere i optagelserne på HDD-optageren og udvælge dem der skal kopieres eller vælge at kopiere alt på HDD til ekstern HDD.
God idé!
Thorvald.
|
Skrevet den: 06-November-2005 kl. 21:49
til alle jer JVC DR-MH300-interesserede er der her en gruppetest af
diverse HDD/DVD-optagere, hvor JVC’en vinder - bl.a foran Sony
RDR-HX910 og Pioneer DVR-530 - der er dog lige et enkelt men: testen er
på Hollandsk
http://www.mediatotaal.nl/downloads/DVD_Harddisk-Recorder_ Test.pdf
|
Skrevet af: Lyngedrengen
Skrevet den: 06-November-2005 kl. 22:24
Hej
Er ikke uinteresseret (til den rigtige pris )
Se i øvrigt dette link - her er den/bliver introduceret i DK til 5495,- og der står, at den kan optage på dual-layer .
http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=1803 - http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=1803
|
Skrevet af: NOEL.dk
Skrevet den: 06-November-2005 kl. 23:49
Thorvald skrev:
stigc skrev:
tja, det kan du have ret i, gad vide om den kan udvides med en Firewire disc ? nå det må tiden jo vise, har du noget bud på en pris ? |
Der er endnu ikke kommet nogen officielle priser på DR-MH300 og dermed er der heller ikke mulighed for at give en pris til fælleskøbet.
Ekstern firewire HDD? Ja, ideen er da udmærket, da man så hurtigt ville kunne tømme HDD-optageren, eller blot enkelte optagelser for at tage dem med over på computeren. Men en sådan ekstern HDD skulle laves specielt til HDD-DVD-optageren for at det ville virke, da harddisken i HDD-optageren "snakker et andet sprog" end en computerharddisk, den er vist formatteret på en speciel måde. Men man kunne da godt forestille sig at JVC kunne udvikle en sådan ekstern harddisk uden at man behøver lave noget om i DR-MH300. Man kan jo bare lægge noget software og menu på den eksterne HDD, så man kan navigere i optagelserne på HDD-optageren og udvælge dem der skal kopieres eller vælge at kopiere alt på HDD til ekstern HDD.
God idé!
|
Har set den i DK til 4442,00, blot til oplysning.
|
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 07:17
Lyngedrengen skrev:
Se i øvrigt dette link - her er den/bliver introduceret i DK til 5495,- og der står, at den kan optage på dual-layer |
[Quote=Techhaus] Dual Layer Disc Recording (up to 24 hrs) [/quote]
.... Hmm, gad vide hvordan de kommer frem til 24 timer...
NOEL.dk skrev:
Har set den i DK til 4442,00, blot til oplysning. |
Hvorhenne?
I øvrigt er billedet på fjernbetjeningen (på techhaus' hjemmeside) interessant, idet "setup" ikke længere er under et låg og dubbing knappen er flyttet (fordi der skulle være plads til en info knap). Derudover ser det ud til at der ikke er noget låg mere.
Thorvald.
|
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 10:33
Jeg skulle få nogen priser senere idag.
Thorvald.
|
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 19:41
Hej Thorvald har du fået nogle priser hjem eller går der lidt tid i nu
hilsen thomas
|
Skrevet af: Mr_101
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 22:58
Skrevet af: NOEL.dk
Skrevet den: 07-November-2005 kl. 23:03
Thorvald skrev:
Lyngedrengen skrev:
Se i øvrigt dette link - her er den/bliver introduceret i DK til 5495,- og der står, at den kan optage på dual-layer |
[Quote=Techhaus] Dual Layer Disc Recording (up to 24 hrs) |
.... Hmm, gad vide hvordan de kommer frem til 24 timer...
NOEL.dk skrev:
Har set den i DK til 4442,00, blot til oplysning. |
Hvorhenne?
I øvrigt er billedet på fjernbetjeningen (på techhaus' hjemmeside) interessant, idet "setup" ikke længere er under et låg og dubbing knappen er flyttet (fordi der skulle være plads til en info knap). Derudover ser det ud til at der ikke er noget låg mere.
[/QUOTE]
Lige her: http://www.m-e.dk/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=0&keyword=DR%2DMH300 - http://www.m-e.dk/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=0& keyword=DR%2DMH300
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 08:36
Jeg kan ikke sige noget om en pris til fælleskøbet endnu, men priserne ser fornuftige ud i forhold til DR-MH30, der lå på 8.499,- og en fælleskøbspris på 6.999,-
DR-MH300 kommer til at koste 5.499,- i butikkerne og er set til 4.999,- flere steder på "nettet", så det er nok den normale "netpris".
Desuden har jeg opdaget at den ser ud til at kunne spole med op til 360x hastighed mod DR-MH30's vistnok 60x - det er hurtigt! Det er det samme som på min HM-HDS1.
Thorvald.
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 10:46
Skrevet af: brr_dk
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 11:15
Det ser da fornuftigt ud med prisen - så herfra en 100% tilmelding i sølv.
Mvh, Brian R.
|
Skrevet af: alfaekko
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 11:33
Jeg vil også gerne købe en. Min skal være sort!
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 11:35
Hej Alle
I behøver ikke tilmelde jer her.
Jeg opretter en rigtig tilmeldings-formular i fælleskøbs-sektionen lidt senere.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 12:01
Men i må da gerne fortsat fortælle om I er interesserede i at være med, så vi kan følge med i hvor mange vi bliver på min liste - indtil Lars får oprettet tilmeldingsformularen - synes jeg...
Thorvald.
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 12:06
Stadig interesseret. Det skal være sølv
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 12:06
jeg er også interesseret - hvornår er sidste tilmeldingsfrist - og vigtigere: hvornår er leveringstid?
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 13:17
Levering er sidst i november / først i december - der arbejdes på at få det lidt mere sikkert.
Jeg vil mene at tilmeldingsfrist kan være på ca. samme tidspunkt, måske mandag d. 28. november kl. 24:00.
Så er der også god tid til at finde pengene og til at mange flere kan opdage dette fantastisk gode tilbud!
Thorvald.
|
Skrevet af: Corleone
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 13:49
Hej
Jeg er også interesseret min skal være sort.
Kan den leveres kodefri?
Martin
|
Skrevet af: mogens Aagaard
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 14:20
Hej!
Med et medlemsskab af denne fortræffelige forening, som kun er 1 time
gammel, er jeg allerede blevet hooked på deltagelse i fælleskøb af denne
maskine. Lige et spm.: Findes der nogen anmeldelser af produktet på dansk?
Har surfet lidt rundt her og kan ikke umiddelbart finde nogen anmeldelse.
Bedste hilsner
Mogens
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 14:33
mogens Aagaard skrev:
Lige et spm.: Findes der nogen anmeldelser af produktet på dansk? Har surfet lidt rundt her og kan ikke umiddelbart finde nogen anmeldelse. |
Jamen, velkommen til! Da maskinen ikke er kommet på markedet i Danmark endnu, bliver det meget svært at finde en dansk anmeldelse af den, vil jeg tro...
Thorvald.
|
Skrevet af: Corleone
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 14:57
hej Thorvald
Vidste du om man kan få den leveret kodefri, evt. mod tillæg?
Martin
|
Skrevet af: krborup
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 20:38
Er tilbuddet fra godpris.dk baseret på levering fra den danske importør og dermed med dansk garanti?
mvh
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 20:45
Fælleskøbet bliver over momsregistreret firma, ikk'?
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 20:46
krborup skrev:
Er tilbuddet fra godpris.dk baseret på levering fra den danske importør og dermed med dansk garanti? |
Yep - også i dén grad! "Vores" forhandler har god forbindelse til JVC Danmark.
Mr_101 skrev:
Fælleskøbet bliver over momsregistreret firma, ikk'? |
Hmm, jeg forstår ikke helt spørgsmålet - men i hvert fald er godpris.dk en absolut veletableret forhandler af DVD-optagere, fjernsyn og meget andet og er også e-mærket, eller hvad det nu hedder.
Thorvald.
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 21:18
Hej
Jeg kan se at der på godpris.dk's spec. at der står, kopiering kun hdd-->dvd.
Vil det sige at man ikke kan overføre, ikke kopibeskyttet matriale fra dvd til hdd ?
/Carsten
|
Skrevet af: klabir
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 21:42
Jeg vil også gerne sætte mig på en i sølv
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 21:48
Carsten Hjorth skrev:
Jeg kan se at der på godpris.dk's spec. at der står, kopiering kun hdd-->dvd. Vil det sige at man ikke kan overføre, ikke kopibeskyttet matriale fra dvd til hdd ? |
godpris.dk skrev:
Kun overspilning (HDD-->DVD) |
Jeg ved ikke lige hvad det betyder, men jeg tror godt man kan godt overspille fra DVD til HDD (ikke kopi beskyttet).
Thorvald.
|
Skrevet af: 28929319
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 21:54
Jeg er ny på HD-markedet, og skla finde den rette maskine.
Så vidt jeg kan læse på denne KANON-side, er Sony RDRHX 710 et rigtig godt valg.
Nu læser jeg dette indlæg med fælleskøb af en JVC-maskine, som også ser attraktivt ud, men hvad skal jeg vælge ??
Jeg har endnu ikke LCD eller plasma-TV, men mon ikke det kommer.
Lad mig høre nærmere.
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 21:57
Lars skrev:
Jeg opretter en rigtig tilmeldings-formular i fælleskøbs-sektionen lidt senere. |
Øv, nåede det ikke i dag.
I må vente med tilmeldingerne til imorgen (aften)
Men bare rolig - de kan ikke leveres endnu så de løber ingen vegne.
/Lars
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 21:57
Intet som et fælleskøb til at få newbies frem
Rimeligt godt tilbud du har fået forhandlet dig frem til Thorvald
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 22:06
Det er selvfølgelig svært at anbefale én maskine frem for en anden, for de er måske principielt lige gode. Det er dog ikke så svært for mig, for jeg foretrækker JVC...
Nå men, Jeg synes JVC'erne har den fordel at der er ting som foregår automatisk, hvor man i andre modeller selv skal gøre lidt mere. JVC's live-memory er et eksempel som jeg elsker og jeg elsker ikke mindre den geniale mulighed for live-memory optagelse (ups-optagelse). JVC'erne er nemme at bruge i det daglige, leverer en meget god billedkvalitet - også selvom man anvender de lavere optagekvaliteter som EP-mode. Og så er der redigeringen, hvor resultatet på DVD'en automatisk fremstår med freezeless afspilning og frame-præcis klipning.
Derudover er DR-MH300 den eneste på markedet, der kan optage i DV-kvalitet fra tilsluttet digital videokamera - om man også kan optage tv-programmer i DV-kvalitet ved jeg ikke, men det ville også være overkill.
Ja, hvad mere skal jeg sige: Flot design i grafisk brugergrænseflade og ikke mindst markedets flotteste design af selve maskinen!
Thorvald.
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 22:10
Stampe skrev:
Rimeligt godt tilbud du har fået forhandlet dig frem til Thorvald | Takker. Jeg er selv ret overstadig ved tanken om denne nye lækre maskine. Jeg ved bare ikke helt hvor jeg skal finde pengene til den selvom den er billig. Jeg overvejer om jeg skal sælge min cykel og gå (6-7 km) på arbejde...
Thorvald.
|
Skrevet af: oscarp
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 23:25
Hej.
Jeg skal bla. overspille mange gamle VHS til HD og derefter til DVD og har derfor ovevejet at købe JVC MX1 eller Panasonic EH80 med begge dele.
Kan man overflytte VHS til DVD på denne maskine med samme kvalitet som på de kombinerede.
hilsen
Oscar
|
Skrevet af: ret64
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 23:38
Hej Thorvald !
Lad mig starte med at sige, jeg syntes det er en rigtig god pris du har
forhandlet frem til, og jeg vil ha' en hdd recorder nu, jeg gider ikke
vente længere.
Men ærlig talt så er jeg en smule skuffet over JVC, og er ikke så
positiv som du (.. dette gælder alle store producenter som sony,
pioneer osv.)
Hvis JVC'en er det nyeste skud på stammen hvorfor er der som minimum ikke en 250gb hd i, dette burde være minimum ???.
USB er altså opfundet for et stykke tid siden, hvorfor er der ikke lavet integration til dette.
Dual layer ??????, kom nu JVC, hvad er problemet.
Hvad med DivX ????, for pokker altså !!!!, de har jo alm. DVD-afspiller som kan afspille DivX.
Hvad med en ethernet-forbindelse ???.
..... med andre ord, hvis dette er topmodellen fra JVC, så syntes jeg altså ikke der er ret meget lir for pengene.
Så fik jeg afreageret, jeg er rimelig sikker på at JVC'en er en
kvalitets maskine, og den sikkert vil opfylde 90% af mine
krav, så jeg er højest sandsynlig også med på dette fælleskøb.
Et spørgsmål til dig Thorvald, kan mp3-filer gemmes og afspilles fra harddisken ???.
Mvh.
René
|
Skrevet den: 08-November-2005 kl. 23:54
oscarp skrev:
Kan man overflytte VHS til DVD på denne maskine med samme kvalitet som på de kombinerede. |
Ja, kvaliteten er formentligt tæt på at være den samme, fordelen ved kombi-maskinerne er dog at man ikke behøver tænke på kabelforbindelser.
[Quote=ret64] Et spørgsmål til dig Thorvald, kan mp3-filer gemmes og afspilles fra harddisken ???. [/quote]
Nej, det tror jeg ikke den kan, men den kan afspille MP3 fra CD.
Du er ikke alene med dine frustrationer - udviklingen går for langsomt... Manglende optagelse på dual-layer skyldes dog at formatet ikke er endeligt godkendt i DVD-forum endnu. 250 GB HDD - ja, det ville være fedt. DivX - tja, det er jeg ikke interesseret i. Ethernet - og programmering og mulighed for i det hele taget at arbejde med maskinen via internet - JA, det er en af mine kæpheste. Årsagen er også, at hvis de skulle putte alle disse ting og funktioner i, ville maskinen blive noget dyrere og kun være egnet til et smallere publikum.
Jeg synes også af og til udviklingen går for langsomt og jeg skubber til JVC alt det jeg kan, for at skubbe på udvikllingen.
Thorvald.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 00:27
Tror roligt i kan regne med,at hele problemstillingen mht divx og mp3 på HD,skyldes de store fabrikanters ulige kamp mod download og pirateri.Vi mangler også stadig den første af "de store", der i det mindste tillader afspilning af mp3, lagret på en dvd skive??!!.
Ellers enig i, at det ser ud som et spændende produkt til en rigtig god pris.
|
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 07:53
ret64 skrev:
Hej Thorvald !
Lad mig starte med at sige, jeg syntes det er en rigtig god pris du har forhandlet frem til, og jeg vil ha' en hdd recorder nu, jeg gider ikke vente længere.
Men ærlig talt så er jeg en smule skuffet over JVC, og er ikke så positiv som du (.. dette gælder alle store producenter som sony, pioneer osv.)
Hvis JVC'en er det nyeste skud på stammen hvorfor er der som minimum ikke en 250gb hd i, dette burde være minimum ???.
USB er altså opfundet for et stykke tid siden, hvorfor er der ikke lavet integration til dette.
Dual layer ??????, kom nu JVC, hvad er problemet.
Hvad med DivX ????, for pokker altså !!!!, de har jo alm. DVD-afspiller som kan afspille DivX.
Hvad med en ethernet-forbindelse ???.
..... med andre ord, hvis dette er topmodellen fra JVC, så syntes jeg altså ikke der er ret meget lir for pengene.
Så fik jeg afreageret, jeg er rimelig sikker på at JVC'en er en kvalitets maskine, og den sikkert vil opfylde 90% af mine krav, så jeg er højest sandsynlig også med på dette fælleskøb.
Et spørgsmål til dig Thorvald, kan mp3-filer gemmes og afspilles fra harddisken ???.
Mvh. René
|
Dette "brok" hører man tit - alt for tit. Og jeg skal endnu engang henlede opmærksomheden at der findes masser af maskiner der kan alt dette og meget mere til ............ HTPC.
Jeg ved godt at det folk i virkeligheden efterlyser er en maskinen der kan alt det en htpc kan UDEN alle de problemer med hardware og konfigurationerne man skal igennem der og så skal maskinen kunne udnytte alle mulighederne med en fjernbetjening med højest 4 taster. Og så skal den jo ikke koster en øre over 4000 kr.
Et surt opstød - javist, men lad være med at bebrejde Sony, JVC, Pioneer osv at de ikke gider kæmpe med alle htpc'ens problemer på jeres vegne.
Se på de mediacentre der tilbydes rundt omkring ........... og se på hvad de koster!
Personligt fatter jeg ikke at man investerer i en digitaloptager/afspiller med den seneste teknologi til maksimal udnyttelse af dvd-formatet (hdmi)og så vil bruge den til afspilning af stærkt komprimerede formater som DivX og MP3. Skal vi også bringe dampradioen og kassettebåndoptageren tilbage
|
Skrevet af: MIDO
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 08:08
Hej alle
Jeg kommer nok med et lidt dumt ?, men jeg kan se i et af de forrige indlæg at maskinen ikke kan brænde DL skiver, vil det sige at man i nogele tilfælde er nød til at dele en optagelse op på 2 skiver, i så fald hvor meget skal man regne med der kan værer på en alm. dvd skive ?, og i hvilken kvalitet.
Michael
------------- Michael
|
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 09:29
På en 4,7 GB DVD:
- XP: 1 time.
- SP: 2 timer.
- LP: 4 timer.
- EP: 6 timer.
- FR: op til 8 timer.
Thorvald.
|
Skrevet af: Quarker
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 09:49
Corleone skrev:
hej Thorvald
Vidste du om man kan få den leveret kodefri, evt. mod tillæg?
Martin
|
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide.
Mvh.
Benja
|
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 09:57
Hej igen
Hvilke medier er drevet kompatibel med, her tænker jeg ikke på + - men mærker, for på drev til pc kan der jo nogen gange værer problemer med nogle mærker.
Michael
------------- Michael
|
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 10:59
Kodefri - ja, det ser ud til at der vil kunne laves en kodefri løsning inkluderet i prisen. Men hæng mig ikke op på det, da det ikke er endeligt bekræftet endnu.
Medier - Det er jo svært at sige - men brug Verbatim, dem har jeg akdrig haft problemer med i min DR-MH30.
Thorvald.
|
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 12:10
MIDO skrev:
Hej igen
Hvilke medier er drevet kompatibel med, her tænker jeg ikke på + - men mærker, for på drev til pc kan der jo nogen gange værer problemer med nogle mærker.
Michael
|
På forgængeren (DR-MH30) har jeg endnu ikke haft problemer med skiver jeg har villet rippe på pc. Jeg bruger hovedsageligt Verbatim, men har også prøvet no-name. Til gengæld kan maskinen godt være lidt kræsen med no-name skiver, men det kan ligesågodt skyldes dårlige skiver.
Sagt på en anden måde: køb Verbatim.
|
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 12:31
Takker for jeres input :-)
Michael
------------- Michael
|
Skrevet af: jan0112
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 12:33
Jeg er helt klar til at bestille 1 stk i silver.
|
Skrevet den: 09-November-2005 kl. 23:54
Hej Alle
Så er der åbent for tilmeldinger:
http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=681&z=13 -
JVC's nye topmodel. En lækker recorder, med HDMI. |
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 09:28
Hej Thorvald
Fruen og jeg er endnu ikke blevet enige om farven, men er stadig interesseret, medfølger der hdmi-Kabel i pakningen, eller kan vi få godpris.dk til at leverer et, selvfølgelig mod mer pris ?
------------- Stig
Blot min ringe mening !
|
Skrevet af: Vejgaard
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 09:44
Jeg bestemt også interessert i pakken, men vil også godt vide om der er hdmi-Kabel i pakningen, og om afspilleren er kodefri
------------- -----------
mvh
Vejgaard
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 10:29
Prøv lige at se hvad jeg fandt på jvc's japanske hjemmeside, mon dem der leveres i europa også er med 250 GB hdd ?
/Carsten
PS: jeg kunne også godt tænke mig et hdmi kabel, hvis det ikke er med kunne der så ikke findes en god pris på et sådant ?
|
Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 10:34
Thorvald skrev:
På en 4,7 GB DVD:
- XP: 1 time.
- SP: 2 timer.
- LP: 4 timer.
- EP: 6 timer.
- FR: op til 8 timer.
|
Er det de eneste optagekvaliteter eller har JVC flexible-recording (FR) når en DVD skal fyldes optimalt? Hvilke producenter er det lige der har FR? Ved at Pioneer har og mener at Panasonic har - ellers andre?
Claus
|
Skrevet af: Quarker
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 10:41
Jeg mangler bare lige 2 ting:
En lidt mere præcis leveringsdato ville også være rart
Bekræftigelse på at den kan leveres kodefri
Men går ud fra at vi hører nærmere lige så snart de vides noget med sikkerhed.
|
Skrevet af: mogens Aagaard
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 12:00
Som absolut Newbie på området har jeg noget svært ved at følge med i de forskellige debatter. Det fyger med mærkelige ord og forkortelser, så man bliver helt i tvivl om man overhovedet kan matche sådan en DVD-optager.
Findes der artikler om emnet der henvender sig til dummies?
Jeg har ingen interesse i videokameraer, skal bare bruge maskinen til at optage og brænde, evt. overføre DVD til maskinen og ud på en blank DVD. Så alle de features virker ganske overvældende på mig.
Og så lige denneher? Pro et contra for køb af JVC DR-MH300 ell. Pioneer 530?
Med venlig hilsen
Mogens
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 12:00
HDMI-kabel følger jeg lige op på.
Optagekvaliteter - der er ialt 63-64 optagekvaliteter hvis man regner FR-niveauerne med og ja, der er mulighed for enten at optage direkte på DVD med "udfyldningsfunktion" - og ja, der er mulighed for at overspille fra HDD til DVD med samme funktion (kaldet "just" = justering af optagekvalitet så den/de overspillede optagelser så vidt muligt fylder DVD'en ud).
Kodefri - bliver sandsynligvis med en CD, som brugeren selv skal indlæse i maskinen. Denne CD vedlægges DR-MH300 - om muligt, ellers eftersendes den (U/B). Det er den foreløbige melding jeg har p.t. Men det afhænger af hvad JVC siger til det.
Thorvald.
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 13:05
mogens Aagaard skrev:
Findes der artikler om emnet der henvender sig til dummies? |
Ikke såvidt jeg ved. Men bare spørg løs, så skal vi prøve at besvare det så godt som muligt.
mogens Aagaard skrev:
Og så lige denneher? Pro et contra for køb af JVC DR-MH300 ell. Pioneer 530? |
Her bør du oprette et nyt emne i forummet http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=6 - DVD & HDD Recordere , da dette emne bør holdes til snak om selve fælleskøbet
/Lars
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 13:06
Hej Thorvald
Er der et max antal på fælleskøbet ?, hvis ja hvormange er det så
Michael
------------- Michael
|
Skrevet af: Vejgaard
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 13:14
Vi mangler også en lidt mere præcis leveringstid
------------- -----------
mvh
Vejgaard
|
Skrevet af: Art.Vandalay
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 13:29
Hej allesammen,
Jeg er forholdsvis ny her på sitet, men kan allerede se at det er prop fyldt med super information til alle.
Det ser ud som et meget spændende fælleskøb på den JVC. Jeg har ingen
erfaring med recordere men har tænkt længe over at anskaffe mig en og
det er blevet mere relevant siden vores VHS, efter lang tids tro
tjeneste, måtte give op.
Jeg har derfor læst lidt op på 2 maskiner som jeg regnede med valget
skulle stå imod nemlig Sony's 710 og Pioneer 530, hvor 710'erne førte
på grund af WAF.
Nu kommer denne JVC så og skal gøre valget endnu sværere.
Spørgsmål:
Hvor kritisk er det at JVC'en mangler support for DL disks, hvis jeg
ønsker at optage film og gemme på en DVD, som er 2-3 timer lang (jeg
ved at DL skiverne er rimeligt dyre idag, men de falder vel i pris
efterhånden så man fremover ikke gider at købe singlelayer skiver)?
Umiddelbart virker det som et stort minus for mig, men da jeg ikke
rigtig kender til recordere, ville jeg høre andres mening om dette.
Mhp lyd, kan jeg se at den understøtter afspilning
af Dolby Digital / DTS / MPEG digital output, men hvad med de nyere
formater 6.1 og 7.1? Kan man overføre lyden via et HDMI kabel, så hvis
ens forstærker kan forstå nogle af disse mere eksotiske lydformater så
passer det hele?
Mvh
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 14:46
Godpris skrev:
HDMI-kabel med i kassen med DR-MH300? JVC tjekker op, hvis ikke det er med i kassen laver vi en special pris på HDMI kabel.
Kodefri løsning? Ikke noget nyt men jeg lover at efterlevere U/B
Er det helt sikkert at der kan leveres både sort og sølv farvet model?
Ja, den findes i begge farver.
|
Dual-layer disc kritisk? Det synes jeg på en måde ikke. Film på 2 - 3 timer lagt ned på en single layer disc får en udmærket god billedkvalitet på JVC'en, alternativt kan den deles op på to diske og lægges i en dobbelt CD jewelcase f.eks. Derudover er der det, at om relativt få år begynder HD-TV og HD-optagere at blive mere almindelige på markedet, måske med Blu-ray optager og så snakker vi en helt anden kapacitet end dual-layer.
Thorvald.
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 14:53
JVC & WAF: Jeg vil mene at JVC har en ligeså god WAF-faktor og måske bedre end de andre. Den er i hvert fald nem at bruge.
JVC og lyd: Da der ikke understøttes optagelse af 6.1, eller 7.1 lyd (ikke på nogen optagere p.t.), så er dette ikke en faktor - og der er heller ikke lydudgange for flerkanals lyd. Men ellers kan man godt føre lyd til receiver med HDMI hvis receiver har HDMI. Men det ville være bedre at bruge digital coax til dette formål og HDMI til fjernsyn.
Thorvald.
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 15:06
Thorvald skrev:
JVC og lyd: Da der ikke understøttes optagelse af 6.1, eller 7.1 lyd (ikke på nogen optagere p.t.), så er dette ikke en faktor - og der er heller ikke lydudgange for flerkanals lyd. Men ellers kan man godt føre lyd til receiver med HDMI hvis receiver har HDMI. Men det ville være bedre at bruge digital coax til dette formål og HDMI til fjernsyn.
|
Næh 5.1 recorderne kommer først i december.
Hmm der må da være en udgang på JVC for flerkanals lyd, det er da standard på alle recordere. Her tror jeg Thorvald tager fejl.
Der er ingen grund til at benytte digital coax til din receiver. Du kan køre HDMI fra din recorder til din receiver som kobler det videre til dit TV. DVS alt kører via HDMI. En anden grund til at vælge denne recorder fremfor Sony er guide +. Nu ser det endeligt ud som om der sker noget med Guide+ i DK.
|
Skrevet af: oscarp
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 15:31
Hej
Tilbage til overførsel fra VHS til HD eller DVD
Hvor meget kvalitetstab kan jeg forvnete ved oveflytning af VHS bånd?
Er der mulighed at farvejustere (gamle optagelser som er begyndt falme) under overførslen.
Findes mulighed for at forbedre kvaliteten i MX1 eller panasonic EH80
hilsen Oscar
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 15:35
Jeg er nu ikke så bange for manglen på DL understøttelse mere, da recorderen åbenbart kan klare helaftensfilm på en DVD i rimelig fornuftig kvalitet. Tak for info. Jeg er desuden enig med at HD eller Blu-ray formenlig gør nutidens recordere uinteressante pga den højere kvalitet samt kapacitet. Så må vi bare håbe på at der kan vælges en fornuftig standard og ikke dette forvirrende kamp.
Jeg er med på at de fleste recordere ikke kan optage 5.1 lyd pt. Så vidt jeg forstår er dette ikke det store tab, da udsendelserne i min kabelTV forening alligevel ikke bliver sendt med 5.1 lyd. Spørgsmålet går derfor primært på købe/leje film og afspilning.
Jeg underskylder hvis jeg er lidt langsom, men kan jeg venligst få det skåret ud i pap. Har jeg mulighed for at få f.eks. 7.1 lyd på en film der selvfølgelig har et sådanne lydspor på denne JVC recorder? Om jeg så benytter HDMI eller noget andet 100% digitalt overført kabel er lidt sekundært. Eller kan jeg kun presse DTS lyd ud gennem HDMI eller andet digitalt kabel, igen forudsat at jeg har mulighed for at vælge f.eks. 7.1?
Jeg takker for hjælpen.
Er der et sted hvor man kan læse lidt om Guide+ funktionaliteten samt dens forventede ankomst til DK?
Mvh
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 15:41
Ja du kan få 5.1/6.1/7.1 ud af denne recorder hvis din forstærker kan håndtere disse signaler.
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 15:43
Super, det var lige præcis det jeg gerne ville høre.
Tak for klarificeringen
Mvh
|
Skrevet den: 10-November-2005 kl. 17:00
oscarp skrev:
Hej
Tilbage til overførsel fra VHS til HD eller DVD
|
Alle mine svar nedenunder er baseret på mine erfaringer med forgængeren: DR-MH30 så ......
oscarp skrev:
Hvor meget kvalitetstab kan jeg forvnete ved oveflytning af VHS bånd? |
Ufatteligt lidt. Du vil ikke være i stand til at se forskel. Jeg har
overspillet >100 bånd og jeg kan ikke se forskel på orignalen og
kopien. Faktisk vil jeg vove at påstå at gamle slidte bånd bliver bedre at se på. Men det er blot en påstand baseret på mine
subjetive øjne.
oscarp skrev:
Er der mulighed at farvejustere (gamle optagelser som er begyndt falme) under overførslen. |
Nej. Jeg tror nok Sonyen har et filter af en eller anden art man kan
justere på. JVC'en har en dual-pass encoding, så signalet bliver
optimeret mest muligt inden det rammer hdd'en. Og deraf den forrygende
kvalitet.
|
|