Print side | Luk vindue

Hvem kan løse opsætningsproblem?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74656
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 12:33

Emne: Hvem kan løse opsætningsproblem?
Skrevet af: bkhansen
Emne: Hvem kan løse opsætningsproblem?
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 20:43
Hej.
Problemet er at få koblet TV + Kiss Optager + Sydenergi Internet TV sammen.

Jeg har haft det til at virke, men nu er der smuttet et par kabler ud og jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde.

TV har to scart stik.
Kiss Optager har ind + udgang.
Sydenergi Boks har kun et scart stik. Den er sluttet til en stor boks via LAN kabel. Der henter den signaet fra.

Det Kiss optager bare skal kunne er at optage det hvad man ser i fjernsynet fra Syd energi boksen.

Håber i kan hjælpe.
Brian

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 20:49

Jeg vil da gå ud fra, at signalet kan føres fra STBen via Kissen til TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg vil da gå ud fra, at signalet kan føres fra STBen via Kissen til TVet.
Hej. Er det muligt du kan uddybe det lidt nærmere. Her tænker jeg på hvordan Scart kablerne skal gå.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 08:08

Det kan jo kun være fra STB til Scart In på Recorder, og fra Recorder TV Out til TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan jo kun være fra STB til Scart In på Recorder, og fra Recorder TV Out til TV.
Hej ... Nu har vi prøvet frem og tilbage ... Vi får det ikke til at virke. Tror IKKE det kan lade sig gøre.

Når jeg har gjort som du skriver ... (Fra Sydenergi-boks til indgang på Kiss'en - udgang Kiss til TV) - så sker der ikke noget. Når jeg slukker Kiss'en så ser jeg i et eller to sekunder en kanal fra Syd-energi boksen, men stopper så igen.

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre da Sydenergi boksen jo får signalet fra Internetttet? Men alligevel - Kiss'en skal BARE optage det der vises på TV'et.

Kan du hjælpe videre?
Mvh
Brian

Print side | Luk vindue