Nyt 32" LCD TV
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74658
Udskrevet den: 21-April-2025 kl. 17:02
Emne: Nyt 32" LCD TV
Skrevet af: marty
Emne: Nyt 32" LCD TV
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 21:05
Hey, jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn.
Jeg Kommer til at være ca. 2 meter fra det og pladsen indbyder desværre ikke til mere end en 32"
Jeg har YouSee og skal have et CA-modul i med kort.
Jeg har selv fundet disse fire modeller:
Sony KDL32W5500 Samsung LE32B655T2W Panasonic TX-L32G10E LG 32SL8000
- Efter hvad jeg sådan har kunnet læse, så skulle der være nogle problemer med Sony'en at der ikke er lyd og billede i baggrunden når man åbner EPG.
- Ved Samsung'en skulle det ikke være muligt at lave om på placeringen af kanalerne?
Nogen der kan sige noget om disse TV - både gode og dårlige ting. Eller måske komme med et bud på et helt femte TV?
På forhånd tak.
|
Svar:
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 21:43
Hej, hvorfor ikke et Toshiba 636DN LCD tv? Og hvis det må være 37" så køb da et panasonic X10Y plasma tv. Hvorfor skal det være LCD?
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 21:56
Hej, hvor finder du den Toshiba henne? Synes ikke rigtigt jeg kan finde den.
Har bare læst, at Plasma er bedst når man kommer op på minimum 40" men kan være jeg tager fejl :)
En 37" bliver desværre lige en tand for stor :(
|
Skrevet af: E.Boje
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 22:08
[QUOTE=marty] Hej, hvor finder du den Toshiba henne? Synes ikke rigtigt jeg kan finde den.
Har bare læst, at Plasma er bedst når man kommer op på minimum 40" men kan være jeg tager fejl :)
En 37" bliver desværre lige en tand for stor :(
Elmutanten har den
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/tv/32AV636DN/toshiba-32-lcd-tv - http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/tv/32AV636DN/toshiba-32-lcd-tv 
------------- E.Boje
|
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 22:24
Surt du ikke har plads til en 37". Plasma er klart bedst uandet hvad. Computercity har Toshibaen til 3000.
|
Skrevet af: E.Boje
Skrevet den: 24-Januar-2010 kl. 22:50
marty skrev:
Hey, jeg er på udkig efter et nyt fjernsyn.
Jeg Kommer til at være ca. 2 meter fra det og pladsen indbyder desværre ikke til mere end en 32"
Jeg har YouSee og skal have et CA-modul i med kort.
Jeg har selv fundet disse fire modeller:
Sony KDL32W5500 Samsung LE32B655T2W Panasonic TX-L32G10E LG 32SL8000
- Efter hvad jeg sådan har kunnet læse, så skulle der være nogle problemer med Sony'en at der ikke er lyd og billede i baggrunden når man åbner EPG.
- Ved Samsung'en skulle det ikke være muligt at lave om på placeringen af kanalerne?
Nogen der kan sige noget om disse TV - både gode og dårlige ting. Eller måske komme med et bud på et helt femte TV?
På forhånd tak.
|
Hvis det er panaen du går efter, så skal du lige tage modellen V10 med i dine overvejelser, da den har Viera Cast (DNLA)  . Det bliver det næste LCD jeg vil prøve - ellers vil jeg vente på OLED 32" der evt kommer til næste år 
------------- E.Boje
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 18:09
Kan se at Sony KDL32W5500 også har DNLA - det er nok den og så LG'en jeg er mest hooked på. Nogen der kan anbefale en af dem?
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 23:08
Jeg har ikke set SL8000, men W5500 er op til 1000 Kr. billigere, og iøvrigt en helt igennem fornuftig skærm til den pris. Jeg har den selv i soveværelset, og rundt omkring på nettet vil du også kunne finde overvejende positive ord om den, blandt andet inde på flatpanels.dk, hvor du også kan finde en anmeldelse af SL8000, som ligeledes bliver rost som værende et rigtig godt tv. http://flatpanels.dk/tests.php - http://flatpanels.dk/tests.php
SL8000 bliver ligeledes rost, men jeg er ikke sikker på, at jeg ville give 1000 Kr. mere for den.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 23:37
Jeg ville absolut vælge én af disse to: Sony eller Panasonic'en.
Panasonic'en har en noget bedre betragtningvinkel end Sony'en, og en smule bedre lyd. Sony'en ligger til gengæld inden med titlen som værende markedets mest fejlfri TV-produkter (sammen med Bang & Olufsen).
M.v.h.
|
Skrevet den: 25-Januar-2010 kl. 23:58
Hej Henrik!
Den har jeg ikke lige hørt, mest fejlfrie?
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 00:32
Jep. Sony har gennemsnitligt den laveste fejlprocent på markedet, når det gælder TV.
M.v.h.
|
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 16:58
Jeg takker for alle svarene :)
Valget er faldet på W5500'ern :)
|
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 19:20
Jeg håber ikke det er pga. det med fejlprocenten, fordi det er altså langt fra at de andre mærker sådan går i stykker i tide og utide... Har selv Panasonic og er super glad for det mærke.
|
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 19:34
marty skrev:
Jeg takker for alle svarene :)
Valget er faldet på W5500'ern :)
|
Husk at sætte Tv'et til "Cinema", for det giver det bedste og mest naturlige billede.
Til Strange: Jeg sidder netop med en 42" X10, og Sony 32" Sony E5520 i soveværelset. I bund og grund er der meget lidt forskel på de to skærme. Sony'en kræver dog ret omfattende justeringer for at nå X10, men det kan bestemt lade sig gøre. Jeg ville personligt også anbefale et Panasonic Plasma, men det primært grundet pris og størrelse.
|
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 19:39
Tror du jeg vælger fjernsyn udelukkende ud fra fejlprocenten? :)
|
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 08:24
Marty:
Nej, det tror jeg ikke, men så er det mig endnu mere ubegribeligt at du vil betale så meget mere for en Sony når Panaen alt i alt er bedre... Selvom den Sony der snakkes om her er en af de gode.
|
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 10:08
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 10:51
Strange skrev:
Marty:
Nej, det tror jeg ikke, men så er det mig endnu mere ubegribeligt at du vil betale så meget mere for en Sony når Panaen alt i alt er bedre... Selvom den Sony der snakkes om her er en af de gode.
|
Jeg er ikke enig i at X10 er bedre som sådan. Jo på nogle punkter, men ikke på andre. Som sagt, kræver det ret omfattende justering, men et eksempel er farvegengivelsen, som via Sony's hvidbalance-menu kan rettes til, så farvengengivelsen faktisk er mere korrekt og naturlig end X10, som mangler RGB-justering. Det er dog en helt anden snak, og det kræver mere tid til at sammenligne dem, men jeg kan bestemt godt forstå, at man anbefaler X10, da der prismæssigt ikke findes bedre.
|
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 10:51
Hvem siger de bliver nødt til at være enige? Det er vel fair nok lige at fortælle om alternativer
Vi kan sagtens blive enige om at Sonyen på visse punkter kan konkurrere med Panaen, og den model der her snakkes om har jeg selv set og ser imo fin ud.. Men prisforskellen er jo i netop tilfælde imellem disse to TV værd at tage i betragtning. At jeg (og andre) så synes at Panaen uanset hvad er et bedre tv er hvad det være vil. Jeg har skam også selv lcd...Men ikke som primært TV 
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 11:34
Nu bliver situationen jo lidt mere speget af, at de fleste af Panasonics serier findes både som PDP og som LCD...
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 12:12
Det har du ret i, men jeg tror at folk ved at når man siger Panasonic så er plasma implicit... Men ja, du har da ret... X10 som der snakkes om her laves mig bekendt dog ikke som lcd tv.
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 13:20
Strange skrev:
Det har du ret i, men jeg tror at folk ved at når man siger Panasonic så er plasma implicit... Men ja, du har da ret... X10 som der snakkes om her laves mig bekendt dog ikke som lcd tv. |
Der tager du jo så http://www.panasonic.dk/html/da_DK/2735795/module/general/compare/productsCategory.html - fejl . Som sagt fíndes stort set samtlige PDP serier også som LCD serie: V10, G10/15, S10 og sør'me også både X10 og C10. 
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 13:31
Du har ret, forkert formuleret af mig....men de er jo ikke så udbredt i DK. Jeg mener man kan ikke i en almindelig butik (Fona osv.) finde en V10 lcd X10 lcd osv... Eller er det noget der er gået mig forbi. I min optik synes jeg det er meget normalt at når man nævner panasonic tænker man plasma.... Men det kan være det bare er mig :-)
|
|