Print side | Luk vindue

epg grabber

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74756
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 15:12


Emne: epg grabber
Skrevet af: smedev
Emne: epg grabber
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 18:17

Er der en grabber, som kan hente EPG information

ned til Media Center.  ?
 
hilsen steen


-------------
smedev



Svar:
Skrevet af: Mailand84
Skrevet den: 26-Januar-2010 kl. 18:44

BigScreenEpg kan gøre det.. bliv evt pro medlem inde på ontv.dk, der kan man sætte sine kanaler sammen og så få BCE til automatisk at hente xmltv-filen og sætte den ind i mce.



Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 14:52
Jeg har også lavet et tool direkte til ontv.dk, som i frit kan bruge.

Det kan downloades her: http://mcefun.nrossen.dk/tools/setupmcimportxmltv.exe - http://mcefun.nrossen.dk/tools/setupmcimportxmltv.exe
 
Men det kan de samme som BigScreenEPG men er gratis og målrettet mod ontv.dk's data.

Det er dog kun beregnet til Windows 7. Hvis man ønsker et program til Vista, kan jeg se der er lavet tilsvarende programmer, de kan findes i ontv.dk's forum


Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af NielsR NielsR skrev:

Jeg har også lavet et tool direkte til ontv.dk, som i frit kan bruge.

Det kan downloades her: http://mcefun.nrossen.dk/tools/setupmcimportxmltv.exe - http://mcefun.nrossen.dk/tools/setupmcimportxmltv.exe
 
Men det kan de samme som BigScreenEPG men er gratis og målrettet mod ontv.dk's data.


Genialt!


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 18:26
Hej NielsR

Det ser spændende ud, detsvære så kan jeg ikke få programmet til at hente min epg
Når jeg har sat mit unikke link ind og trykker hent epg, så starter der et en command promt op, den står så lige og tænker lidt, derefter går programmet ned.

jeg bruger win7 x64
er der en logfil jeg kan sende?

mvh
Kongedam


-------------
http://mce.datatools.dk - http://mce.datatools.dk - http://dpvideo.dk - http://dpvideo.dk - http://a18.dk - http://a18.dk


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 19:48
Jeg har prøvet at starte programmet fra en command promt og fik så følgende fejl:

MCImportXMLTV v1.2c for ONTV.DK Started, (C)2010 Niels Rossen

Ikke-afviklet undtagelse: System.InvalidCastException: Ændringen fra strengen "G
AMEPLAYHDogdenGlobalegamingliga" til typen 'Double' er ikke gyldig. ---> System.
FormatException: Inputstrengen var ikke i et korrekt format.
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ParseDouble(String Val
ue, NumberFormatInfo NumberFormat)
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value,
 NumberFormatInfo NumberFormat)
   --- Slut på staksporing af indre undtagelser ---
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value,
 NumberFormatInfo NumberFormat)
   ved Microsoft.VisualBasic.Conversion.Int(Object Number)
   ved MCEImportXMLTV.Main.BuildProgramAndSchedules(XmlDocument oXMLTV, XmlDocum
ent oSettingsFile, XmlDocument oMXF) ved MCEImportXMLTV.Main.Main()


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 02:19
Oprindeligt skrevet af kongedam kongedam skrev:

Jeg har prøvet at starte programmet fra en command promt og fik så følgende fejl:

MCImportXMLTV v1.2c for ONTV.DK Started, (C)2010 Niels Rossen

Ikke-afviklet undtagelse: System.InvalidCastException: Ændringen fra strengen "G
AMEPLAYHDogdenGlobalegamingliga" til typen 'Double' er ikke gyldig. ---> System.
FormatException: Inputstrengen var ikke i et korrekt format.
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ParseDouble(String Val
ue, NumberFormatInfo NumberFormat)
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value,
 NumberFormatInfo NumberFormat)
   --- Slut på staksporing af indre undtagelser ---
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value,
 NumberFormatInfo NumberFormat)
   ved Microsoft.VisualBasic.Conversion.Int(Object Number)
   ved MCEImportXMLTV.Main.BuildProgramAndSchedules(XmlDocument oXMLTV, XmlDocum
ent oSettingsFile, XmlDocument oMXF) ved MCEImportXMLTV.Main.Main()
Jeg har ingen anelse om hvad fejlen er, men jeg prøver altid lige at køre kommandoprompt som administrator, hvis jeg har problemer. Start>alle programmer>tilbehør>højreklik på kommandoprompt, kør som administartor

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 14:40
Hej det kræver ingen administrator rettigheder at afvikle programmet.
Men ud af den fejl du har vist her, ser det ud til at der står en streng "GAMEPLAYHDogdenGlobalegamingliga" i et felt hvor der forventes et tal. Er det muligt du kan emaile mig en kopi af din XMLTV fil, programmet gemmer en kopi i C:\ProgramData\NRSoft\MCImportXMLTV under navnet ImportedXMLTV.xml. Send den til min email addresse mailto:mcefun@nrossen.dk - mcefun@nrossen.dk , så kigger jeg på hvad der går galt.


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 18:48
Så er fejlen rettet, et lille problem med xmltv filen, der indholdt hvad jeg vil kalde forkerte data for kanalen Rush HD. Men det kan programmetr håndtere nu.


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 19:07
Sådan, hold da op det er et fedt program.
Det tager bare lige lidt tid at tilpasse kanaler med epg.

1000 tak for programmet
/Kongedam


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 09:24
@NielsR

Som sagt så er det et rigtig lækkert program, jeg har en lille request:
Kunne du indbygge en option så xmltv filen bliver kørt igennem TVTweak før den bliver sendt til MCE?

TVTweak gør det muligt at sætte "episode nr." i subtitle linien så det bliver synligt i MCE
Eks. så ville serien venner se sådan her ud:

Normal EPG fra ONTV:
Venner
"Amr. komedieserie"

EPG kørt igennem TVTweak:
Venner
"Amr. Komedieserie. (EP#11:236)"

programmet er command line basseret så jeg skulle mee at det skulle være muligt at lave uden de store problemer, det ville være lækket hvis man kunne slå det til og fra, da der sikkert er nogle der ikke vil bruge det.

TVTweak finder du her:
http://feebdack.com/archives/tvtweak.aspx - http://feebdack.com/archives/tvtweak.aspx
man skal bare slå Expose "On Screen" Episode Numbers til


mvh
Kongedam



Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 11:30
Jeg har fået det input fra flere, jeg vil se om jeg ikke får tid til at gøre noget ved det. Jeg er helt enig det er en god ide.


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 13:07
self. hvis du kan lave det uden at bruge det program, så man eks. selv kunne vælge hvordan output skulle være. jeg syntes nemlig ikke at formatet (EP#11:236) er ret pænt.

For mig ville det være fint med (11:236)
men det er jo en smagssag :)




Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 19:18
Det er lige netop det jeg har gjort, har alligevel fat i serie data inde i programmet, så se om du kan bruge den version der ligger der nu.
Jeg har lavet logikken sådan at den vil placere info i Episode title teksten (Som dit eksempel foroven), men hvis der ikke er nogen episode titel vil den tilføje det til hoved titelen istedetfor.
Det slåes til via en ny option i config programmet, det er som default slået fra. 


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 15:37
Hejsa

Har lige testet dit program, den gør tingene som du skriver, men der er et problem.
Det dur ikke at tilføje "episode nr." til titlen, da man så ikke kan lave serie optagelser.
Du skal have den til at tilføje det til "subtitlen"

Kunne du ikke lave en option så man kan vælge at få info med ang. hvor mange afsnit der er?

eks:
Venner
Amr. Komedieserie. (11:236)


mvh
Kongedam




Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 08-Februar-2010 kl. 18:35
Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem.
Ifølge MXF format specifikationen på Microsoft's MSDN hjemmeside, så kan jeg ikke se navnet har nogen bestyning for serie optagelser, da jeg i MXF filen, specificerer serie info i de seperate felter som er beregnet til det.
Jeg tror kun det har betydning hvis der ingen serie info er specficeret ellers, og medie center kun har navnet at gå efter, og i dette tilfælde vil mit program jo heller ikke kunne tilføje serie info til titellinien, da jeg jo ikke kan skaber noget som ikke er i original materialet, i dette tilfælde XMLTV filen.


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 15:16
jo du har vist ret, ved ikke lige hvad der gik galt da jeg tjekkede sidst.


Skrevet af: #Henrik#
Skrevet den: 09-Februar-2010 kl. 23:26
Hej Niels
 
Super fedt program - det vil jeg få stor glæde af!
 
Jeg har dog problemer med serieoptagelse. Det virker fint med at tilføje episode nummer til titel, men når jeg planlægger en serieoptagelse af f.eks. "CSI: New York (22)", finder MCE ikke de øvrige efterfølgende episoder (23+). Og det er selv om der for "CSI: New York (22)" er serie-information i XML-filen.
 
Hvad gør jeg forkert?


Skrevet af: #Henrik#
Skrevet den: 11-Februar-2010 kl. 21:44
Hej igen
 
Jeg har en feature-request: Det irriterer mig at episode-nummer ikke er et synligt felt i MCE EPG'en. Jeg kunne godt tænke mig at have episode-nummer som en fast del af en serie-episodes 'description', så man nemt kan se hvilken episode der er optaget. Vil det være en idé (som valgfri option), at hvis der i XMLTV data findes et episode-nummer for en serie, vil dette blive tilføjet først i programmets beskrivelse. Eksempel:
 
<programme channel=" http://www.ontv.dk/tv/7 - " start="20100209210000 +0100" stop="20100209215500 +0100">
     <title lang="dk">CSI: New York</title>
     <desc lang="dk">En ung kvinde bliver dræbt på stedet, da hun bliver påkørt af en lastbil. Samtidig findes et
     lig på en parkeringsplads. Stella Bonasera bliver sat på sagen og finder snart ud af, at de to lig har en ting
     til fælles: de var begge fan af New Yorks pro ball team.</desc>
     <category lang="DK">serie</category>
     <episode-num system="onscreen">22</episode-num>
</programme>
 
...bliver til:  
<Program id="2062"
                uid="!Program!s5_20100209234500"
                title="CSI: New York"
                description="(22) En ung kvinde bliver dræbt på stedet, da hun bliver påkørt af en lastbil.
                    Samtidig findes et lig på en parkeringsplads. Stella Bonasera bliver sat på sagen og
                    finder snart ud af, at de to lig har en ting til fælles: de var begge fan af New Yorks
                    pro ball team."
                episodeTitle=""
                episodeNumber="22"
                isSeries="true"
                isSerial="true"
                keywords="c700" />
 
Hvad siger du til det?
 
Endnu engang tak for et fedt program!
 
/Henrik


Skrevet af: h8red
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 16:08
Ahh men hvor det dog styrer det program :)


Skrevet af: Bankz
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 21:13
Har hentet programmet og købt et pro abonnement hos ontv, men hvordan gøres data tilgængelig i MC7 når det lige skal igennem DVBlink og TVSource? I DVBlink kan man opsætte hvor stream skal tages fra, men den kan tilsyneladende ikke se de data jeg har hentet.

Nogen der kan hjælpe med en walk through?


Skrevet af: Bankz
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 21:51
Trial and error ledte til denne guide. I DVBlink kan guide sættes til none. I MC7 gøres sådan:

Tasks - Settings - TV - Guide - Edit Channels

Tryk på den kanal der skal redigeres

Edit Listings - der kan nu bladres mellem valgmulighederne - tryk på den valgte - Save - Save



Skrevet af: TueT
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 23:57

Hvordan ved man om ONTV XMLTV er blevet importeret, og at det ikke bare er MCE eget EPG man bruger.

Jeg har prøvet at ændre i kanal navnet, så "DR1 DK" hedder "DR1 TEST DK" - men det ændre ikke noget i MC?
 
Jeg kan se i dos promten at den henter data fra ONTV og der står at den importerer det til MC, men hvordan kan jeg se et bevis på at den rent faktisk har importeret dem?
 
EDIT: En af grundene til at jeg ikke tror den importerer dataen fra ONTV er, at jeg f.eks. kun program guide for kanal 5 i MC de næste 7 dage. Inde på ONTV's hjemmeside er der program for 14 dage. Mystisk at de ikke lægger alle de 14 op på MC (som de reklamerer med - 14 dage)
 
PS. Benytter windows 7 og har ONTV pro.


Skrevet af: Mailand84
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 09:17
Hvis du kalder den dr test dk og har valgt denne i programguide indstillinger i WMC så burde den  nu være ok. min har jeg valgt at den skal skrive programepisoden i mail titlen, hvilket jeg ved den "originale" ikke gør, så dette er endnu en måde at dobbelt tjekke.


Skrevet af: Foxbat
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 19:01
Hej
 
Nu er jeg også skiftet til Niels lille dejlige program, let at sætte op og det hiver fint data ind i W(7)MC.
 
Men jeg har 2 problemer:
 
1) For kanal4 kommer episode nummerne i hoved titlen, istedet for i under titlen - selv om jeg ikke har hak ved "Altid i hoved title feltet"?
 
2) Jeg  kan ikke mere sætte "record series" ved f.eks "So ein Ding" eller "X-factor"?
 
Det er de rigtige data som kommer ind, for ved skift mellem ingen afsnit nummer, tilføj afsnit og altid i hoved title feltet - kommer afsnit nummeringen forskelligt ind....
 
Jeg benytter version 1.2h.
 
Håber der er nogle som kan guide mig i den rigtige retning - pfh tak.
 


-------------
/Foxbat


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 20:21
@ NielsR

Kan det lade sig gøre at du laver en option, så man kan vælge at den gemmer episode nr i "sub titel" linen og ikke i "Title"

mvh
Kongedam


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 21:26
Hej alle!

Det er korrekt, jeg har også fået nogen problemer med at skrive episode numre i titel feltet, det ser ud til der kræver at der tilføjes noget serieinfo i MXF filen for at det virker, det gør jeg pt. ikke.
Derfor har jeg rettet programmet så det altid putter det i Episode titel feltet, hvis dette felt ikke anvendes putter den selv "Episode XX" ind i feltet
I det nyeste buildskulle det virke bedre. Har selv kørt test i en dag med det :)
Den indeholder også noget test kode der forsøger at hente data ud fra klar teksten, som i evt. kan slå fra hvis i ser nogen problemer med det.


Skrevet af: Bankz
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 23:44
@ Niels R

Først af alt må jeg lige rose dig for et fantastisk program.

Jeg har også lidt feed-back til episodenr. i forbindelse med serieoptagelser. Jeg har i weekenden konstateret en del uhensigtsmæssigheder, så nedenstående observationer er alle gjort her til aften med den reviderede version (1.2j).

Fraiser på 6'eren.
Ligegyldig om jeg bruger data importeret med dit program eller fra stationen selv medfører en serieoptagelse kun, at det valgte program optages. Jeg har dog bemærket, at når jeg går i indstillinger for serieoptagelser, så fremkommer titlen 'Fraiser (59:260)', hvilket var det format, der blev importeret tidligere?? Kan der hænge gamle data i systemet? Fakta er ihvertilfælde, at Fraiser giver mulighed for at trykke på serieoptagelse, men det afstedkommer kun én optagelse. At der er korumperede data bestyrkes af, at der serieoptagelse af afsnit 60 samtidig tilføjes et afsnit af Americas funniest homevideo. Hvordan den så lige hænger sammen med Fraiser ved jeg ikke :-)

Becker på TV2 Charlie
Faktisk er data fra stationen bedre end fra ontv, men det kan man naturligvis ikke klandre dit program. Det undrer mig imidlertid, at man ikke kan få MC til at skelne mellem nye episoder og gamle. Til trods for episodenummer optages konsekvent identiske episoder.

My name is earl på 3+
Samme som ovenfor.

Andre test er gået fint. F. eks. giver en serieoptagelse på TV2 de ønskede afsnit af Desperate housewifes.


Skrevet af: Foxbat
Skrevet den: 23-Februar-2010 kl. 10:27
Hej Niels
 
Tak for hurtigt svar og et godt program - har lige testet 1.2j.
 
Episode nummerne kommer fint væk fra program titlen nu - smukt Tongue
 
Men jeg har stadig problemet med at jeg f.eks ikke optage alle "So ein ding" - og at episode nr forsvinder på Sverige 4.
 
Jeg checket lidt xml guider (xml filen fra onTV), din MXF og en anden MXF fil - og tror jeg begynder at forstå hvad der sker.
 
I xml'en kan episode-num står på forskellige måder, og ikke alle er lige gode...
Jeg har pt set (episode 4 i en serie med 18 afsnit) : "4", "4:18", "Del 4 av 18", "Episode 4" og en hel beskrivelse som burde have været i <sub-title>.
 
Jeg har noget VB.net kode som kan fixe ovenstående, hvis du ønsker den?
Finder episode nr, isolere episode nr (uden total antal eller lign) - og ligger det først i <sub-title> noden med en () omkring.
 
I din MXF ligger du episodeNummer ind, i en anden MXF har jeg set at han altid sætter følgenden ind 'isSeries="true" seasonNumber="0" episodeNumber="0"' - tror at det er det som gør at man kan vælge record serie til f. eks "So ein ding".
 
Jeg tror at ovenstående kan løse både Kongedam og Bankz's problemer.
 
Lad mig høre om du ønsker min kode til episoderne - eller hvis du har spørgsmål til ovenstående.
 
(jeg vil gerne være tester hvis du ønsker det).
 
Tak for et godt program... Tongue


-------------
/Foxbat


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 08:33
Super!!, Godt input mht. episodeNumber, det ser ud til at virke at undlade at udfylde det felt.
Det er lidt underligt for der står ikke at det er et problem på MSDN's dokumentation http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd776338.aspx - (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd776338.aspx ) omkring MXF formatet.
Men det virker ser det ud til :)

Mht. Sverige 4 så har jeg allerede kode der parser alle disse forskellige måder at skrive det på. Den parser nu også TV4 formatet korrekt. Men jeg vil dog sige ONTV bør kigge på deres parser, det er helt hen i vejret nogen gange i XMLTV filen på SVT1 og SVT2. Så hvis du mangler afsnits numre på nogen programmer, så check lige XMLTV formatet, og giv. evt. ONTV besked om evt. fejl.

Den nyeste version ligger klar via det originale link på min hjemmeside.


Skrevet af: Foxbat
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 17:19
Hej

Tak for en hurtig opdatering Smile 

Har lige testet, og syndes det virker meget bedre end i j versionen - god arbejde Tongue

Personligt havde jeg nok lagt episode nr først i "episodeTitle", da jeg syndes det er vigtigere end hvad der ellers står i dette felt - men det virker og det er skønt.

Jeg tror at Microsoft ser det som er feature, selv om alle vi andre mener at det er et problem - grænsende til en bug.... Syndes ikke deres beskrivelse er særlig let at følge, men der er mange muligheder...

Tror jeg har løsningen på hvordan man får station logoer ind i stedet for station navnet som tekst - hvis det er en vej som du vil gå.... Wink

Episode nr er tilbage på Sverige 4, så du har helt sikkert ret - de har manglet fra ONTV's side, lad os håbe på at de får check på det. Jeg vil check xml filen hvis jeg ser sådanne problemer igen.

Er det dig som ligger (Gentag) ind i episodeTitle ved f.eks Mentalist (episode 11, som bliver genudsendt kl 4:55 tirsdag den 9. marts) - jeg kan ikke se det i XML filen.

PS: har jeg lavet en fejl når din grafiske dialog siger version 1.3e - og dos vinduet siger 1.2m??

Tak for et godt program



-------------
/Foxbat


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 18:04
Hejsa

Har lige et par spørgsmål :)
Når jeg køre import, sletter den så gamle data i epg filen?

Jeg forsøger at optage "Flash Forward" på kanal 5 som serie.
Men det kan bare ikke lade sig gøre, den finder altid kun "episode 7" & "Gentag episode 7"
Episode 8 vises ikke, selvom den er i epg guiden følgende søndag kl. 2100

kan i lige se om i kan få det til at virke?

mvh
Kongedam


Skrevet af: Foxbat
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 18:34
Hej Kongedam

Det første - ved jeg ikke...

Jeg har ikke kanal 5, så jeg kan ikke teste med "Flash Forward" - men har lige testet med "The Vampire Diaries" (episode 3 på TV3 i aften kl 21).

Den finder fint gentagelsen af episode 3, samt episode 4 og episode 4's gentagelse - alle bliver sat til record...

Mener bare at jeg med en tidligere xml til MXF converter, oplevede at den kun optog den ene af hver episode - altid den første, men hvis der var konflikt valgte den automatisk den anden.
Må lige teste lidt mere... Smile

Hvad sker der hvis du prøver at optage "The Vampire Diaries"??



-------------
/Foxbat


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 19:35
"The Vampire Diaries" sætter den til at optage alle + gentagelser
og det er selvom jeg har fravalgt gentagelser, jeg tror at det er fordi der står gentag foran, men er ikke sikker.

men Flashforward virker ikke... :(
Håber at NielsR finder en løsning, det er nemlig et gennialt program han har strikket sammen her.



Skrevet af: Foxbat
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 20:01
Mystifistisk...

Kan desvære ikke checke Flashforward...

Tror desvære ikke at det er nok at fjerne (Gentag), for at du slipper for ekstra optagelsen. 

Det er lang håret, men NielsR har lavet en kæmpe arbejde - og kan kun være enig i at det er et genialt program som han har fået kodet... Smile

Havde tænkt på selv at lave et ligende program, men er stadig langt fra at forstå MXF filen.... 

Lad os høre hvad NielsR finder ud af - han har sikkert overblikket... Big smile  




-------------
/Foxbat


Skrevet af: Bankz
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 23:12
Jeg kan også bidrage med test (1.2n) af Fraiser på 6'eren - og der er desværre ingen ændringer.

Dvs. man kan stadig vælge serieoptagelse, men den optager kun afsnit 63 som kommer i nat. Hvad der fortsat undrer mig er, at under 'Serier' fremstår optagelsen som "Fraiser (63:240)" - altså det gamle format fra 1.2h udgaven?


Skrevet af: addicted
Skrevet den: 25-Februar-2010 kl. 23:19
Hej
Det er et cool program du har lavet.
Jeg har et spørgsmål:
jeg får ikke epg på alle mine canaler det drejer sig om tv2-og canal digital.
 
mv
lars


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 08:59

Jeg kan simpelthen ikke få muligheden frem for at optage tv-serierne. Jeg har før brugt denne funktion meget flittig med den integrede EPG i MC.

Jeg bruger kører med 2 stk Terratec PCI DVB-C gennem TV Source.
 
Nogen der har en ide?


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 09:00

BTW: Den funktion hvor man kan gå ind og søge på kategorier. Eks. Film - Action mm. Den virker heller ikke. Jeg kan simpelthen ikke finde noget der.



Skrevet af: addicted
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af kongedam kongedam skrev:

Sådan, hold da op det er et fedt program.
Det tager bare lige lidt tid at tilpasse kanaler med epg.

1000 tak for programmet
/Kongedam
Hej kongedam.
 
hvad mener du med at tilpasse kanalerne med epg, jeg har en udfordring med at der er data i xmlfilen men de er ikke synelig i programguiden.
 
mv
 
Lars


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 13:24
Hejsa

Gå i Indstillinger/TV/Programguide/Rediger kanaler/
Vælg "kanal"
Vælg "Rediger Oversigter"

Find din EPG kilde og gem.

Mvh
Kongedam


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 14:58
Hej alle. Der er en ny build klar, det er mest ny funktionalitet der er synliggjort.
Bl.a. skriver den ikke (Gentag) mere, men (G) for genudsendelse, hvis man ønsker det.

Mht. serie optagelser, så er det korrekt at der stadig er visse ting der ikke fungerer helt.
Jeg er stadig igang med at test hvad præcis der går galt mht. til disse ting. men er pt. ramt af at efter jeg helt nulstillede min EPG database i Media Center (igen), vil min DVBLink TVSource denne her gang ikke konfigures mere i Media Center, jeg skal nok fortsætte testen, når jeg har fået det problem fjernet igen.


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 17:25
Men er det alle som er ramt af denne serieoptagelsesfunktion ikke virker. Har læst tråden flere, og kan forstå, at folk delvist har funktionen til at virke. Min virker overhovedet ikke.
 
Lige nu kører jeg kombineret XML guide med MC integreret, for at få de sidste kanaler som MC ikke har, da jeg ikke kan undvære ovenstående.
 
Mega fedt program ellers og meget nemt at opsætte. :)


Skrevet af: addicted
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 18:47
Hej Niels.
 
Først vil jeg sige tak for at du har lavet et program som folk virklig har taget til sig.
jeg har et spørgsmål. ca 50% af de kanaler som jeg henter epg til fra ontv der er der ingen data i programguiden. jeg køre windows7. når jeg tjekker exm filen f.eks BBC hd så er der masser af data men ikke i programguiden.
 
på forhånd mange tak
 
lars


Skrevet af: Bankz
Skrevet den: 26-Februar-2010 kl. 23:50
Nu er der ihvertilfælde konsistent f.s.v.a. serieoptagelse, idet ingen programmer længere opfattes som serie LOL

Glæder mig til at teste næste version.


-------------
Zotac IONITX-D rev. 2, WMC7 Ultimate DK 32, Terratec HTC USB XS HD, DVBlink, Stofa DVB-C, Denver DVB-C 110HDMKII


Skrevet af: MaVa
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 09:57
Vil da også lige benytte lejligheden til at rose dette program. Super godt lavet :-)
Indtil videre har jeg løst problemet med optagelse af serier ved at oprette optagelse på "Standard nøgleord" F.eks "Futurama". Så optager den alle afsnit af Futurama. Dog kan den ikke skelne imellem genudsendelser. Det løser jeg dog ved at gå ind i planlagte optagelser og så manuelt fravælge de optagelser af den pågældende serie, som der står "Gentag" ved.
 
Lidt manuelt arbejde i ny og næ, men det virker Smile


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 11:12
Hej igen, det gik vist for stærk med sidste version ;)

Jeg beklager, men nu håber jeg det virker bedre nu. Jeg har fundet 2 fejl, som jeg har rettet.

Fejl 1. Ingen serie optagelser mere i forrige version, det er nu rettet. (Beklager, det gik vist for stærkt med at sende den ud)
Fejl 2. Nogen serie optagelser virker ikke, jeg fandt en anden fejl som nok har drillet hele tiden, den er også rettet.
 
Men hvis man stadig oplever serier som ikke virker, kan det være ONTV's fejl.
F.eks. programmet som "So ein ding" på DR HD, så virker de ikke pt. Men det er fordi der intet står om serie i XMLTV filen fra ONTV, så det kan jeg ikke ændre på. Det må ONTV rette op på :)
Så hvis man har mod på det så check XMLTV filen, om den angiver serie info for et program og klag til ONTV hvis det mangler.
 
Så 1.2o versionen som nu er lagt op, er serie enabled igen :)
Jeg vil dog fortsætte med at teste, da jeg stadig oplever nogen underlige forskelle mellem mit 32bit DVB-T test system og mit 64bit system "produktions" system i stuen med TVSource(Canal Digital).
På 32bit finder den selv ud af at den ikke behøver optage en gentagelse, men det gør mit 64bit system ikke, selv om det er samme data jeg loader ind i dem begge.
Kan jeg ikke få lidt feedback om hvad i oplever.
 


Skrevet af: Bankz
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 14:08
Endnu engang tak!

Så virker serieoptagelse igen - og i denne version er der sket den forbedring, at når der vælges serieoptagelse af Fraiser på 6'eren, så medtages samtlige afsnit og ikke kun det aktuelle. Ligeledes er det gamle problem med, at Fraiser under serier antog det gamle format (59:260) forsvundet.

Jeg kan dog stadig ikke få systemet til at skelne mellem ny og genudsendelse. Det forløber fint at indstille det, men i praksis vælger den alle afsnit til optagelse.

Men ingen tvivl om, at dette er det hidtil bedste build!


-------------
Zotac IONITX-D rev. 2, WMC7 Ultimate DK 32, Terratec HTC USB XS HD, DVBlink, Stofa DVB-C, Denver DVB-C 110HDMKII


Skrevet af: TueT
Skrevet den: 27-Februar-2010 kl. 14:09
Super fedt program - hold da op.
 
Og det har tilmed løst mit problem med, at jeg aldrig fik optaget hele programmet, og at den nogle gange ikke optog et program, men i stedet sendte meddelsen: TVtuner er ikke til stede (HDHomerun).
 
Mystisk - men super lækkert.. Tak


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 07:34
Har nu forsøgt lidt igen,
Hverken CSI eller Flashforward virkder, faktisk syntes jeg slet ikke at jeg kan få nogen serie optagelser til at virke.

Det underlige er at alle dem jeg prover at sætte til serie optagelse alle har "serie nr" i subtitle linien
Hvorfor virker det så ikke?

/Kongedam


Skrevet af: Bankz
Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 11:16
@ Kongedam

Jeg oplevede det samme som du beskriver, når jeg forsøgte at serieoptage de serier jeg allerede havde valgt - altså fra tidligere tests i denne uge. Ud fra en trial and error tilgang prøvede jeg derfor at starte med at annulere optagelse for efterfølgende at vælge serieoptagelse - og så virkede det.


-------------
Zotac IONITX-D rev. 2, WMC7 Ultimate DK 32, Terratec HTC USB XS HD, DVBlink, Stofa DVB-C, Denver DVB-C 110HDMKII


Skrevet af: smedev
Skrevet den: 28-Februar-2010 kl. 18:14
test


Skrevet af: MaVa
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 08:48
Jeg oplever et sjovt problem efter den ny opdatering.
 
Når jeg laver kørsel og sender OnTV kanaler ind i MCE7, så får jeg ikke alle med som jeg har ude i grabber programmet. Jeg har navngivet kanalerne, så jeg kan se de er fra OnTV. Får kun omkring 1/3 med ind i MCE.
 
Det er er testet på helt frisk Windows install.


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 12:30
Den nye update fungerer fint hos mig - også med Serie optagelserne.


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 15:34
Er der nogen som kan teste CSI og FLash Forward på kanal5?
Jeg kan slet ikke få dem til at virke, måske skal jeg slette hele epg DB, og sætte tunerne op igen.

/Kongedam


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 21:54
Jeg tester og optager pt. CSI og Flashforward på Kanal5 uden problemer som serie optagelse.


Skrevet af: Bankz
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 22:13
Samme resultat her.

-------------
Zotac IONITX-D rev. 2, WMC7 Ultimate DK 32, Terratec HTC USB XS HD, DVBlink, Stofa DVB-C, Denver DVB-C 110HDMKII


Skrevet af: popsi
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 05:39

Lækkert program der her er lavet. Køre som smurt.

Kan det gøres så man automatisere procesen, så den selv henter EGP data på et givent tidspunkt?
 
På forhånd tak.


Skrevet af: Mailand84
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 06:41
Ja, går ind i Start -> Programmer -> MCImportXMLTV  der skulle ligge en guide.. har selv fulgt denne og det er meget nemt. (Meget udførlig guide)


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:25
Ja, nemt at gøre under opgavestyring, og giver også en dejlig mulighed for, selv at sætte, hvornår EPG'en skal importeres.


Skrevet af: irming
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 13:59
Kanon program. Jeg har bare det problem at jeg ikke kan få det til at køre på mit mediacenter. Jeg får følgende fejl efter 84% import af data. Konverteringen kører fint, men import går galt.
 
object reference not set to an instance of an object ?
 
Nogen det siger noget ?
 
Jeg har installeret det på min egen maskine, som også kører win7 - og her kører programmet fint. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad forskellen er.


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 15:56
Noget tyder på din EPG database ikke er sat korrekt op, normalt er det tilfældet hvis TV Setup ikke er gennemført på systemet.


Skrevet af: popsi
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 16:34
Som man siger i vores brance:
"Hvis alt andet svigter, så læs manualen"
 
Takker mange gange for hjælpen, nu spiller det hele 100% Thumbs Up


Skrevet af: irming
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 17:36
Tusind tak for svaret, jeg var nødt til at fjerne alle Guide data, og gennemføre TV setup fra bunden, og nu virker det som det skal.


Skrevet af: irming
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 18:35

Nu kører det super med Nrossens program, rigtig lækkert. Af en eller anden årsag så kan jeg ikke sætte Mediecenteret til at optage nogle programmer som en serie.. Hvad er det som trigger at man kan vælge serie optagelse ? - Og er der noget man kan gøre selv for at ændre det ? - Bl.a. Station 2 på TV2 kan ikke optages som serie ?



Skrevet af: KL
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 20:20

Fedt program. Stor hjælp i mit CanalDigital DVB-S 7mc projekt.

Jeg kan dog ikke få TV2 / Lorry til at blive vist. Alle andre vises fint!
 
Er 100% sikker på at jeg vælger den korrekte kilde da jeg har markeret alle kanaler med en *
 
Lurer lidt på om problemet er at der er en / i programnavnet der får xml koden til at blive ignoreret?
 
Har endda slettet al epg info i 7mc og startet config. forfra. Samme problem,
 
Som ny ontv pro bruger er det også lidt irreterende at jeg ikke kan få programmet til at hente flere gange daglig. Som ny ontv bruger må man hente xml  flere gange daglig de første 4 dage.
 
/Kim
 
 
/Kim
 


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af NielsR NielsR skrev:

Jeg tester og optager pt. CSI og Flashforward på Kanal5 uden problemer som serie optagelse.

Oki, nu slettede jeg hele epg databasen og satte mit tv op på ny i MCE.
Nu kan jeg godt få den til at finde alle afsnit af eks. Flashforward og CSI, Men den vil også optage alle genudsendelser.
Jeg har valg at den kun skal optage nye afsnit.

Hvad med din vælger den også at optage genudsendelser, selvom du har valgt at den ikke skal?
Hvis ikke, hvilke indstillinger har du/i så valgt i epg grabber programmet?

/Kongedam


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 17:25
Jeg oplever som sagt tidligere forskellige ting på x64 og x86.

På mit test system på x86 vælger den selv gentagelser fra. På mit x64 system optager den alt.
Underligt, begge er Windows 7 systemer.



Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 17:58
Oki, det kan være derfor jeg har et problem
Køre nemlig X64

Håber at der kan findes en løsning, men det gør der nok ikke.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 04-Marts-2010 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af NielsR NielsR skrev:

Jeg oplever som sagt tidligere forskellige ting på x64 og x86.

På mit test system på x86 vælger den selv gentagelser fra. På mit x64 system optager den alt.
Underligt, begge er Windows 7 systemer.

For god ordens skyld så er begge operativsystemer x86. x86 er betegnelsen for den arkitektur Chippen har, dvs. at den er kompatibel med den arkitektur (ihvertfald i princippet) som blev indført med Intels 8086 CPU. x64/x32 står for at der regnes med 64 bit eller 32 bit. Derfor hedder det x64 og x32Geek

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 07:31
Gad vide om brænde problemet også løses hvis man skifter til 32bit....
Der er måske flere problemer med x64.

Er der flere som kan bekræfte at serieoptagelse virker korrekt med 32bit og ikke med 64 bit?
Altså det med at den kan frasortere genudsendelser.


Skrevet af: Foxbat
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 08:30
Hej
 
Oprindeligt skrevet af kongedam kongedam skrev:


Oki, nu slettede jeg hele epg databasen og satte mit tv op på ny i MCE.
 
 
Jeg har også lidt forskellige problemer, og vil gerne forsøge med en clean epg database - men hvordan sletter man databasen??
 
Pfh tak.
 
 


-------------
/Foxbat


Skrevet af: MLS
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 16:25
Jeg har lige kigget ind på ontv.dk for at se, hvad det koster at få adgang til deres EPG.
 
Kan det virkelig være rigtigt, at det koster 1100 Euro ex moms pr. år for at få adgang til alle kanalers EPG???
 
ML


Skrevet af: Foxbat
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 18:04
Hejsa

Oprindeligt skrevet af ML ML skrev:

Jeg har lige kigget ind på ontv.dk for at se, hvad det koster at få adgang til deres EPG.
 
Kan det virkelig være rigtigt, at det koster 1100 Euro ex moms pr. år for at få adgang til alle kanalers EPG???
 
ML

Nej - det koster 89,- kr om året.

Klik på "Min profil" og derefter "ONTV Pro".




-------------
/Foxbat


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Foxbat Foxbat skrev:

Hej
 
Oprindeligt skrevet af kongedam kongedam skrev:


Oki, nu slettede jeg hele epg databasen og satte mit tv op på ny i MCE.
 
 
Jeg har også lidt forskellige problemer, og vil gerne forsøge med en clean epg database - men hvordan sletter man databasen??
 
Pfh tak.
 



Hejsa

Du skal slette mcepg-20.db i c:\programdata\microsoft\ehome.
Det vil slette din epg database, men du skal opsætte dine tuner + kanaler igen da den sletter alt.



Skrevet af: PeterDK
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 07:34
Det program ser da super interessant ud, faktisk så meget at jeg straks blev promedlem hos OnTV. Men her knækker filmen også, hvor fra siden henter i XMLTV filen, troede link til den lå under sin profil ?

-------------
HTPC: Windows 7 - ASUS M3N-HD/HDMI - AMD 4850e - 4Gb - 750GB - 3 X FloppyDTV - Samsung LE40A676 via HDMI - 2 Xbox 360 extenders


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af PeterDK PeterDK skrev:

Det program ser da super interessant ud, faktisk så meget at jeg straks blev promedlem hos OnTV. Men her knækker filmen også, hvor fra siden henter i XMLTV filen, troede link til den lå under sin profil ?

http://ontv.dk/xmltv - http://ontv.dk
Klik på produkter, derfter XMLTV
Login

Så har du dit link :)


Direkte link er  http://ontv.dk/xmltv - http://ontv.dk/xmltv



Skrevet af: PeterDK
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 08:38
Takker, virker perfekt :)

-------------
HTPC: Windows 7 - ASUS M3N-HD/HDMI - AMD 4850e - 4Gb - 750GB - 3 X FloppyDTV - Samsung LE40A676 via HDMI - 2 Xbox 360 extenders


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af NielsR NielsR skrev:

Jeg oplever som sagt tidligere forskellige ting på x64 og x86.

På mit test system på x86 vælger den selv gentagelser fra. På mit x64 system optager den alt.
Underligt, begge er Windows 7 systemer.


Nu har jeg prøvet at rydde hele maskinen for at indstallere 32bit ultimate.
og jeg får samme resultat med en serie optagelse af "Flashforward"
Den vil optege genudsendelserne :(

Så lad være med at skifte til 32 bit for at komme problemert til livs :)




Skrevet af: MaVa
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 14:40
Jeg oplever samme problem med serieoptagelser på min mc7 64bit.
 
Det er selvfølgelig lidt træls, at det ikke fungerer automatisk, men der er en simpel måde at løse det på (læs: manuelt).
Jeg sætter den til at optage de ønskede serier og så går jeg ind i planlagte optagelser og manuelt fjerner genudsendelserne. Tager ikke mange minutter og skal ikke gøres så tit, da der kan optages ca. 14 dage frem i tiden.
 
Men et fantastisk program.


Skrevet af: MaVa
Skrevet den: 07-Marts-2010 kl. 15:01
Et tillægsspørgsmål.
 
Nogen der ved, hvordan man får flere udsendelser af samme serie til at stå under samme navn under "Optaget tv". Jeg har 4 optagelser af de "Unge Mødre" som står opført hver for sig, da de i navnet hedder "De unge mødre (episodenr.)". Eks.  "De Unge Mødre (235)"
 
Jeg har prøvet at ændre i egenskaber i filen ude i windows for at skrive episodenr. osv. ind selv, men mediacenter fanger det ikke. Og jeg ved godt at man kan vælge forskellige sorteringer under optaget tv. Denne er korrekt indstillet.
 
Til mit forsvar vil jeg lige for god ordens skyld, at optagelserne ikke er til mig selv Big smile Selvom det nu kan være underholdende tv.


Skrevet af: TueT
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 17:09
Jeg kører v1.2o og synes programmet er super.
 
Jeg har dog også problemer med at serieoptage Flashforward og CSI. Den optager kun det aktuelle afsnit.
 
Kan det virkelig passe at man skal ryde hele sin EPG databse, for derefter at sætte det hele op igen. Det tager jo en rum tid, da man skal importere fra TVsource, fjerne overskydne kanaler og manuelt specificere hverken epg kilde til hver kanal.
 
Har alle været igennem sådan en rydning (sletning af mappen i eHome) for at få v1.2o til at virke?


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 14-Marts-2010 kl. 18:22
Ja, det hjalp lidt med min, men jeg tror bare du kan lade den køre så retter det sig vel efter 14 dage, da den "gamle" epg så er brugt.

Men jeg har stadig problemer, med de 2 serier.
nu vil den altid optage genudsendelsen også.

Jeg har forsøgt at skifte til 32bit system, men det er det samme.

/Kongedam


Skrevet af: reiler
Skrevet den: 15-Marts-2010 kl. 10:13
Hej
 
Jeg er også en tilfreds bruger af epg grabberen.
 
Jeg har 2 spørgsmål:
 
1:
Jeg har tidligere brugt Big Screen EPG, her kunne man sætte kanallogoer ind, hvilket min datter var usædvanligt tilfreds med, da det gjorde at hun selv kunne finde DR Ramasjang og ligenende.
 
Jeg har downloadet Mychannellogos, men den siger at den ikke virker med XML-import.
 
Er der nogen der ved hvordan man kan få logoer på epg'en importeret fra ONTV.dk?
 
2:
Er det muligt at slå den indbyggede epg fra, så man ikke har så mange at vælge imellem når man skal tilføje oversigter til kanaler?
 
-og et tillægsspørgsmål: er der ikke en smart mand der kan lave noget software, som gør det nemt at tilrette sit kanalopsæt, når nu MS ikke kan finde ud af det? Tongue
 


-------------
mvh
Michael


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 15-Marts-2010 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af reiler reiler skrev:

Hej
 
-og et tillægsspørgsmål: er der ikke en smart mand der kan lave noget software, som gør det nemt at tilrette sit kanalopsæt, når nu MS ikke kan finde ud af det? Tongue
 

Ja lige netop det kunne være fedt.
Hvis man kunne matche kanal med epg direkte i windows.

En anden ting der kunne være rigtig cool var hvis denne epggrapper kunne over skrive hele ens EPG database med "ingen ting"

Så man fik en helt tom DB uden at skulle slette sin fil i windows.


Skrevet af: NielsR
Skrevet den: 15-Marts-2010 kl. 16:55

Ang. logo så har jeg ikke indbygget det da jeg ikke selv bryder mig om det. Men vil overveje at lave support for det i en senere version. Lige nu arbejder jeg på at forbedre gentagelser samt at kunne håndtere en "repair" af sin EPG Database. D.v.s. uden at skulle lave en ny TV Setup få en frisk EPG database. Det bliver dog nok svært at undgå Microsoft's EPG data, da de danner grundlaget for hele databasen, så vidt jeg kan se. Men i hører nærmere når jeg er klar med noget nyt.



Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 17-Marts-2010 kl. 17:51
@NielsR

Jeg har fundet et program hvor man har mulighed for at matche kanaler sammen med epg.
Men den kan ikke se den importered ONTV epg.

Man kan med programmet converter mxf filen så man kan se hvad der står i den,
Det ser ud til at der mangler data i regions. kunne du prøve at tilføje ontv der?

file:///C:/mxf.xml# - - <Regions>
file:///C:/mxf.xml# - - <Region id="490000000019F9" provider="5000000001216" country="dk" language="da" regionCode="7330">
file:///C:/mxf.xml# - - <lineup>
  <Lineup idref="1900000000134E" info="Manuel opsætning, antenne (analog)" />
  <Lineup idref="19000000001482" info="Manuel opsætning, antenne (digital)" />
  <Lineup idref="19000000001599" info="Manuel opsætning, kabel-tv (analog)" />
  <Lineup idref="190000000016B4" info="Manuel opsætning, kabel-tv (digital)" />
  <Lineup idref="190000000017CB" info="Manuel opsætning, satellit-tv (analog)" />
  <Lineup idref="190000000018E2" info="Manuel opsætning, satellit-tv (digital)" />
  </lineup>
  </Region>

programmet kan hentes her http://1geek1tool.com/guidetool

/Kongedam


Skrevet af: MLS
Skrevet den: 26-Marts-2010 kl. 18:37
 
Jeg har en antennenet-forbindelse og kører DVBViewer under Windows 7 Pro.
 
Ved læsning af denne tråd har jeg fået det indtryk, at NielsR's epg-grabber kun er anvendelig, når overførslen sker til et aktivt W7-mediecenter, som selv styrer optagelser mm. - er det korrekt forstået? 
 
Jeg ville allerhelst gerne have ontv's epg-informationer direkte ind i DVBViewer. Men det ville da også være nyttigt bare at få ontv-informationerne hjem til mit mere eller mindre passive W7-mediecenter, selvom det så kun er til orienteringsbrug.
 
Er der nogen erfarne folk, som kan skitsere mine muligheder?
 
/ML 


Skrevet af: MLS
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 09:46
 
Der er slet ikke nogen, der har budt ind på denne problemstilling.
 
Ved at se mig omkring har jeg fået det indtryk, at en mulig løsning kunne være DVBLink for DVBViewer eller DVBLink TVSource.
 
Det visr sig, at DVBLogic har indstillet sin support af DVBLink for DVBViewer, hvilket kunne tale for det andet. 
 
Er der nogen, som vil fortælle om deres erfaringer med hver af disse - eventuelt begge? (Der er en del bemærkninger rundt omkring i dette forum, men det er svært at skaffe sig overblik - synes jeg)
 
/ML 


Skrevet af: kongedam
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 15:20
DVBlink for DVB viewer og Tv-soruce er lavet til MCE.

DVBlink for DVB viewer laver virtuelle tunere i MCE,
Dvs. at man bruger DVB viewer som tuner program, jeg har prøvet det og det virker ikke ret godt, der er flere problamatikker med programmet. bland andet lukker den ikke tunerne i DVB viewer når man ikke bruger dem i MCE mere. det kan betyde stort CPU load hvis man har haft åben for 2 HD kanaler samtidigt.

TV-Source, er lidt det samme. Her er det bare TV-Source som er tuneren til MCE.
Og det fungere faktisk ret godt. der er stadig nogle problemer alt efter hvilket tuner kort du har.

Så hvis det er de 2 løsninger du kigger på, så er det MCE du skal bruge.
Jeg bruger selv TV-soruce og er ret godt tilfreds.

/Kongedam


Skrevet af: KL
Skrevet den: 30-Marts-2010 kl. 16:36
Nogen som oplever sommertidsproblemer?
 
Ville optage noget Drift motorsport fra Rush HD men fik noget bjergbestigning!
 
Det var så det program som skulle komme bagefter Drift udsendelsen!
 
Henter epg data fra ontv.dk
 
/Kim
 


Skrevet af: npa-at-rec
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 11:58

Er der andre end mig der har oplevet problemer med import af EPG data?

I "ExecutionHistory" filen kan jeg se, at LOADMXF.EXE returnerer værdien -1 som resultat siden 8/4.
Jeg kan også se når jeg kører MCImportXMLTV manuelt, at der kommer følgende fejl på skærmen:
 
Fejl: Der opstod følgende fejl under behandling af filen. Der afbrydes.
Strengen '0.-04-15T00:00:00:' er ikke en gyldig ALLXsd værdi.
 
Umiddelbart kan jeg ikke finde ovenstående streng i ImportedXMLTV.xml, men den findes i MXF_output.xml
 
Der er også begyndt at opstå "huller" i EPG'en så jeg antager, at jeg ikke har fået friske data ind siden 8/4.


Skrevet af: Gubbi
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af npa-at-rec npa-at-rec skrev:

Er der andre end mig der har oplevet problemer med import af EPG data?

I "ExecutionHistory" filen kan jeg se, at LOADMXF.EXE returnerer værdien -1 som resultat siden 8/4.
Jeg kan også se når jeg kører MCImportXMLTV manuelt, at der kommer følgende fejl på skærmen:
 
Fejl: Der opstod følgende fejl under behandling af filen. Der afbrydes.
Strengen '0.-04-15T00:00:00:' er ikke en gyldig ALLXsd værdi.
 
Umiddelbart kan jeg ikke finde ovenstående streng i ImportedXMLTV.xml, men den findes i MXF_output.xml
 
Der er også begyndt at opstå "huller" i EPG'en så jeg antager, at jeg ikke har fået friske data ind siden 8/4.
Jeg oplever nøjagtig det samme Confused


Skrevet af: npa-at-rec
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 20:39
@Niels Rossen:
HJÆÆÆÆÆÆLP Tongue
 
Synd, hvis dit fremragende program ikke kan bruges pga. en bug(?)
 


Skrevet af: MaVa
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 21:39
Lad være med at sætte kryds i "Brug genkendelse af nøgleord", så kan data importeres. Jeg oplevede samme fejl.
 
Det er en løsning indtil evt. bug findes, men tror nu det er data fra OnTV der er fejl i.


Skrevet af: npa-at-rec
Skrevet den: 14-April-2010 kl. 22:25

Tak for rådet, det vil jeg prøve.



Skrevet af: Jens Andersson
Skrevet den: 21-April-2010 kl. 23:13
Super fedt program, tak.
en skam ontv ikke kan tage sig sammen og inkludere episode håndtering direkte på deres feed.
savner en mulighed for export af xml efter behandling så kan fodres videre over i Big screen epg.


-------------
Blog -> http://jensca.dk


Skrevet af: h8red
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 09:38
Puuhhh... jeg har samme fejl.
 
Prøver det med genkendelse af nøgleord...


Skrevet af: npa-at-rec
Skrevet den: 22-April-2010 kl. 10:56
Jeg glemte egentligt at give en tilbagemelding: Prøvede at fjerne markering i "Brug genkendelse af nøgleord" og det har foreløbig virket fint.


Skrevet af: MaVa
Skrevet den: 23-April-2010 kl. 10:17
Hvis man søger i xml-filen, så kan man finde linien der fejler. Det ser ud til at OnTV får sendt noget "skrammel" engang imellem, som så får import til at fejle.



Print side | Luk vindue