Print side | Luk vindue

Tvix 6600 og afbrydelse i .avi

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74815
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 07:19

Emne: Tvix 6600 og afbrydelse i .avi
Skrevet af: zulfo
Emne: Tvix 6600 og afbrydelse i .avi
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 21:09
Mojns til alle

Jeg har haft min lille Tvix 6600 i en uge ca. nu, og ud over dens små underligheder med ind i mellem at afvise at spille filer, som den efter 2 tryk mere sagtens kan afspille, eller at den tænder af sig selv, lige efter at jeg har slukket, så kører den fint.

Jeg har ind til idag kun brugt den til afspilning af .mkv, og det fungerer altså storartet.

Nu har jeg så nogle .avi (divx) ting liggende også på min NAS (Synology DS 209), og dem kan jeg også sagtens afspille, men de afbrydes dog før filen er færdigafspillet!?

Det sker ikke på samme tidspunkt i filen, og når den afbrydes, kan jeg f.eks. spole frem til hvor den blev afbrudt, og starte afspilningen derfra igen, men så stopper den måske igen efter nogle minutter. Den første afbrydelse kommer efter måske 30 minutter, eller 32 minutter osv.

Filerne ser ikke ud til at fejle noget, de kan sagtens afspilles på min PS3, uden afbrydelser, også hevet fra NAS'en.

Jeg har endnu ikke smidt en disk i Tvix'en - så det kan jeg ikke teste med...

Er der nogen der har oplevet samme problemer?

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Svar:
Skrevet af: jeps
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 07:24
Jeg kan desværre ikke tilbyde andet end, at jeg har oplevet det samme.
Det er på min Tvix dog ikke altid det samme sted den afbryder.

AVI streamet fra medie center på PC (Twonky)
Samme opsætning bare med 720P MKV filer kører uden problemer, så det er ikke netværket der er problemet. Jeg anvender heller ikke "Netshare", men burde man det eller hvad mener i?

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af jeps jeps skrev:

Jeg kan desværre ikke tilbyde andet end, at jeg har oplevet det samme.
Det er på min Tvix dog ikke altid det samme sted den afbryder.

AVI streamet fra medie center på PC (Twonky)
Samme opsætning bare med 720P MKV filer kører uden problemer, så det er ikke netværket der er problemet. Jeg anvender heller ikke "Netshare", men burde man det eller hvad mener i?

Det er jo ikke den store trøst Smile

Jeg tror ikke på at det er hastigheden, så jeg er sikker på at DLNA leverer rigelig med data - ellers ville der være problemer med de 1080p MKV filer jeg sagtens kan streame, uden afbrydelser.

Nå, man kan jo håbe på at der arbejdes på problemet, det er jo ikke umiddelbart enestående for min afspiller..

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Print side | Luk vindue