Print side | Luk vindue

Panasonic AX200 - et ok køb?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74821
Udskrevet den: 10-Januar-2025 kl. 15:03

Emne: Panasonic AX200 - et ok køb?
Skrevet af: NesraL
Emne: Panasonic AX200 - et ok køb?
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 21:52
Hejsa eksperter

Jeg har længe gået med idéen om at anskaffe mig en projektor.
Det skal langt fra være et helt vildt seriøst eller ambitiøst setup, da projektoren vil stå i et rum med hvide vægge, og uden mulighed for komplet mørkelæggelse.
Projektoren vil mest blive brugt til PS3/film, og en smule tv engang imellem. Der er dog kun tale om sportsbegivenheder som landskampe, NFL mm.
Desuden er det mest i første omgang bare for at prøve hele projektor-universet, og jeg er af den grund ikke interesseret i at betale en masse penge for de nyeste nye 1080p projektorer.

Derfor har jeg kigget en del på de forskellige 720p projektorer (dvs læst om dem på nettet), og jeg bliver ved med at vende tilbage til Optoma HD65 og Panasonic AX200, hvor jeg nok er mest lun på Panasonic'en. (Tildels også Sanyo Z5 eller Z60, men de er vel ikke aktuelle længere?)

Det billigste jeg har set Panasonic'en til er 6500 på diverse netbutikker, hvilket jeg synes er en del både i forhold til hvor gammel den er, og hvor billige nye 720p projektorer er (Optoma HD 65 og BenQ W600 f.eks)

Så, er det hul i hovedet at købe den til 6500, når den nu er så gammel?
Eller er den måske i virkeligheden stadigvæk buddet på en rigtig solid 720p projektor, hvis man ikke er parat til at tage springet op til de seriøse 1080p projektorer?

På forhånd tak for hjælpen Star

Svar:
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 21:56
Det skal vel i øvrigt lige siges, at jeg regner med at købe en lærrede til projektoren på 75-80", med en sidde afstand på ca 2,5 meter. Hvis det da ellers lyder nogenlunde fornuftigt?

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 27-Januar-2010 kl. 23:01
Lidt læsestof:

http://www.projectorreviews.com/panasonic/pt-ax200u/ - http://www.projectorreviews.com/panasonic/pt-ax200u/

Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 07:54
Jo tak. Det review har jeg også været igennem en del gange. Det er desuden en af hovedgrundene til at jeg konstant vender tilbage til den. Umiddelbart er det jo en rigtig god allround projektor, uden nogle deciderede svagheder. Lige udover den måske lidt manglende skarphed, der bliver nævnt.

Det er også derfor jeg stærkt overvejer den, også i forhold til de aller billigste 1080p projektorer. F.eks en Optoma HD20. Den virker lidt som om at den lige nøjagtigt er acceptabel på alle de ting den skal være, uden rigtig at være stærk på nogen punkter.

Og når jeg ikke har tænkt mig at benytte mig af et større lærrede end 75-80", kan man så ikke få lige så fint billede, ved en rigtig solid 720p projektor, kontra de billigste 1080p projektorer?

Det virker da i hvert fald som om at både sort niveau, farver osv. er lige så gode, hvis ikke bedre på AX200'eren i forhold til Optoma HD20. Så er spørgsmålet om den ekstra opløsning virkelig spiller ind.

Print side | Luk vindue