Print side | Luk vindue

Dreambox DM 800 HD PVR Image

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74841
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 13:00

Emne: Dreambox DM 800 HD PVR Image
Skrevet af: korben
Emne: Dreambox DM 800 HD PVR Image
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 09:06

Jeg vil som bare høre om der er nogle på denne side som har en Drembox DM 800 og hvad for et image i bruger til den.   jeg har set lidt på disse 3.

1. /Gemini/gemini2-4-60-for-DM800-BU-29-12-09.html - 2. /Nabilosat-Images/NabiloBlackHole-for-DM800-v0-12-BU-on-2009-10-19.html - 3. Newnigma2 v2.8.3

Svar:
Skrevet af: Moonglider
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 14:11

Hej

Jeg bruger Newnigma2 på dm800 og dm8000

Skrevet af: Damhus
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 18:42

Hejsa

Hos mig er Newnigma2 på  dm8000, det fungerer perfekt, det bedste image jeg har prøvet.Wink

Skrevet af: Caseman
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 21:35
hos mig også newnigma2

men kører gemini på min dm600

Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:09
ok det kunne jo godt se ud som om man skulle prøve Newnigma2  hvad med peterpan er det godt.
http://www.pp.digsat.net/ - http://www.pp.digsat.net/    har hørt meget godt om den

Skrevet af: cr0wn
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 01:45
Hej alle
Er der en der kan fortælle mig, hvorfor 2SUB ikke virker i PLI Image ?
Grunden til jeg vil bruge PLI, er at der i oversigten på fx favorit kanaler, er en tidsbar, hvor man kan se hvor lang tid der er tilbage af et program.
nogle forslag ?

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 10:29
Peter Pan virker rigtig godt og er målrettet mod det nordiske sat marked. Jeg startede selv med PP, men det image der er pt er over et år gammelt - med newnigma2 kommer der løbende opdateringer

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 12:44

Cr0wn  den fuktion vil jeg også meget gerne have og jeg har søgt og søgt.   Den var i min SD box med peterpan image.   og der var også et lille vindue hvor man kunne se hvad der var på den kanal.   Lige nu har jeg NLB på min IPbox910HD   og der er ikke denne EPG timeline på men den har det lille vindue.

Jeg kom frem til det samme som dig om peterpan.  Jeg kunne ikke finde en uptodate version og derfor vil jeg ikke bruge tid på den.   øvvv for jeg var glad for den til min SD box for 1 år siden.

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af cr0wn cr0wn skrev:

Hej alle
Er der en der kan fortælle mig, hvorfor 2SUB ikke virker i PLI Image ?
Grunden til jeg vil bruge PLI, er at der i oversigten på fx favorit kanaler, er en tidsbar, hvor man kan se hvor lang tid der er tilbage af et program.
nogle forslag ?
   Sorry men hvad er PLI image?

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 13:09
ok til jer der har. Newnigma2

Kan den disse ting.

1. Er der styr på SUB's på alle kanaler (hvis ikke hvad for et plugin kan løse dette)
2. Har den infobar ved kanal skifte pgm +/- knappen
3. Er der infobar med epg når man bruger sin fav liste.
4. Er der et lille vindue med billede af den kanal man står på når man bruge fav. listen
5. hvad med HDD køre det som det skal?

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af korben korben skrev:

ok til jer der har. Newnigma2

Kan den disse ting.

1. Er der styr på SUB's på alle kanaler (hvis ikke hvad for et plugin kan løse dette)
2. Har den infobar ved kanal skifte pgm +/- knappen
3. Er der infobar med epg når man bruger sin fav liste.
4. Er der et lille vindue med billede af den kanal man står på når man bruge fav. listen
5. hvad med HDD køre det som det skal?

Hej Korben

1. Ingen problemer, kører perfekt..
2. Du kan vælge om du vil have infobar ved kanalskifte, ved nyt program, eller slet ikke.
3. Der er en tids/infobar i højre side, med programinfo om den kanal man står på.
4. Der er intet vindue af dn kanal man står på.
5. Jeg kører med en synology nas, stort set uden problemer.

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 17:39
Jeg kan så lige tilføje at der heller ikke er problemer med intern harddisk (både på dm800 og dm8000)

Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 22:32
tak for jeres tid og svar.  jeg vil flash den i aften. og se hvad jeg siger til den.

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 00:03
Så fik jeg det image på.  det ser indtil nu rigtig odt ud. og jeg syntes da at det køre helt fint.  Men jeg har ikke prøvet så meget endnu.  jeg skal lige have lidt hjælp

Hvad pc editor bruger i.  til min IPbox910Hd brugte jeg Relook PCEditor   er der noget til min DM800 som kan lave FAV.liste

Skrevet af: sapi100
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 01:22
Dreamset 2.27

Jeg bruger selv.Du finder nok.

-------------

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 03:25
Den ser helt ok ud.  jeg kan bare ikke modtage filer fra min box.  når jeg laver test siger den ok til det hele.  Men jeg får en fejl når jeg prøver at download min liste fra box'en.      skal der sættes noget til i menuen på min box eller et plugin?

Skrevet af: sapi100
Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 03:30
Nej,det skal ikke noget ind på boxen.

-------------

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 10:35
på mac bruger jeg iDreamx - super godt program hvis man altså kører mac

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 11:34
Hvis det er til kanal lister, så bruger jeg Dreamboxedit : dreamboxedit.digsat.net

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 13:18
Jeg bruger Dreamboxedit, det fungerer super godt..
Husk at vælge den rigtige box..

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 15:00
Nu har jeg fået Dreamset og DreamboxEdit til at køre.   jeg har nu brugt Dreamset til at lave min liste.  Men efter jeg har set noget mere på DreamBoxedit tror jeg at det bliver den jeg kommer til at bruge.

er der en som på en nem måde kan fortælle mig hvordan jeg får DR HD og TV2 news frem.   Jeg er med på at det er fordi at den ikke søger på den frequency som de er på.  Men er der en nem måde at add dem på og så bare søge igen.  Eller er der en som har alle kanler på sin satellites.xml  for så kan jeg vel bare få en kopi af den og så lave en ny kanal søgning?

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 15:09
Jeg har en ide.  Er der ikke en som har alle 1W og 5E kanaler som vil copy/paste sin satellite.xml data her.   så kan folk jo bare paste den ind i ders engen og lave en ny kanal søgning.
Sådan her ser min ud lige nu for Sirius.  men brug den ikke for jeg har ikke det hele med.

-------------
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 15:15
Har du prøvet denne side : http://satellites-xml.eu/ - http://satellites-xml.eu/  til at lave en satelites.xml fil....

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 15:24
Nej.  tak den vil jeg se på.

Skrevet den: 31-Januar-2010 kl. 17:09
Så fik jeg TV2 news med.  Men jeg mangler stadig DR HD.   må lige bruge lidt tid på det i morgen.   Men llers må jeg sige at den her Dreambox DM 800 er noget HELT andet end min IPbox910HD.  Jeg syntes den her Dreambox med Newnigma2 Image lige giver de sidste 20%. Og der er bare så mange små ting som jeg syntes er fedt ved denne box.    Lige nu HAr jeg igen NLB software på min IPbox 910HD og jeg har prøvet enigma2 på den og jeg syntes bare ikke jeg kan få den 100% op hvor jeg vil have den.  der er altid lige et eller andet der ikke er med i deres image.

Så status PT er 1-0 til Dream 800 vs IPbox 910HD 

Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 20:34
Lidt mere hjælp.   Nu er min Dreambox DM 800 HD oppe at køre og jeg har nu kun en ting som jeg ikke helt har som jeg gerne vil.  EPG

Hvad gør i andre for at få EPG for mere end 1 program frem.   Hvad for et plugin og hvordan har i sat det op?..    Jeg vil meget gerne bruge EPG til at sætte min HDD til at optage programmer.    Så hvis der er en som kan hjælpe mig med EPG så tror jeg ikke jeg kan finde på mere :-)

nogle som kender den her.   http://epg.evolution.project-x.us/index.php - http://epg.evolution.project-x.us/index.php

-------------

Skrevet den: 01-Februar-2010 kl. 22:32
Nååå glem mit link.  den service er død og jeg har fået det til at køre med det EPG plugin der er med i det image jeg har på.     jeg må sige at Newnigma2 er et totel fedt image.  har ikke set noget bedre end dette til dato.

-------------

Skrevet af: dreamlover
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 11:14
Er der noger der ved om der findes gemini sw. til dreambox 800 hd clone ?

Skrevet af: vimmers
Skrevet den: 16-Marts-2010 kl. 14:04
det gør der bare søg efter ihad=i have a dreambox

-------------
rgs vimmers

Skrevet af: ilias1040
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 15:22
hej undskyld jeg kommer med et nyt spørgsmmål men vis men flasher den med en image hvilket som helst har men så alle kanaler ? Confused'
og vis nej hvad skal man gøre for at se alle kanlerne Cry

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af ilias1040 ilias1040 skrev:

hej undskyld jeg kommer med et nyt spørgsmmål men vis men flasher den med en image hvilket som helst har men så alle kanaler ? Confused'
og vis nej hvad skal man gøre for at se alle kanlerne Cry

Købe et lovligt abb.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 14-August-2011 kl. 17:54
Ja, du skal bruge diverse utils til at trække kanallister over i en PC verden.

-------------
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.

Skrevet af: ilias1040
Skrevet den: 18-August-2011 kl. 14:26
ved du hvordan jeg gøre det ??

Print side | Luk vindue