Print side | Luk vindue

Popcorn hour c200 + optage tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74852
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 08:01

Emne: Popcorn hour c200 + optage tv
Skrevet af: Guldfisk
Emne: Popcorn hour c200 + optage tv
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 11:41
Hey
Har set på denne her Popcorn hour c200, det eneste den mangler, er en tv tuner, så man kan optage tv. Nogen der kender til sådan en box der kan det samme som popcorn hour c200, + optage tv på harddisk?
Jeg har nemmerlig en nas ds210j jeg vil streame hd fil fra osv osv.
Håber nogen har nogen gode råd

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Guldfisk Guldfisk skrev:

Hey
Har set på denne her Popcorn hour c200, det eneste den mangler, er en tv tuner, så man kan optage tv. Nogen der kender til sådan en box der kan det samme som popcorn hour c200, + optage tv på harddisk?
Jeg har nemmerlig en nas ds210j jeg vil streame hd fil fra osv osv.
Håber nogen har nogen gode råd

Det gode råd: accepter af DVB-x STB med PVR funktion (harddisk) og media player (som Popcorn Hour) skal være to forskellige maskiner.

Der er forskellige boxe som prøver at være media player og DVB PVR på samme tid, men du kommer til at gå på kompromis med funktionalitet og måske direkte mange væsentlige ting som DVB undertekster (eksempel: du kan få en DVB-T tuner til TviX 6600, men kun DVB-T og TviX'en kan ikke afspille DVB undertekster p.t).

Hvis det hele skal være i een maskine, er du formentlig nødt til at gå HTPC-vejen...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Guldfisk
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 13:10
syntes bare godt der kunne have lavet en box med det hele i :D når man laver sådan en HTPC så bruger de da meget strøm, i forhold til en popcorn hour c-200 ik..

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Guldfisk Guldfisk skrev:

syntes bare godt der kunne have lavet en box med det hele i :D

Popcorn Hour C-200 kan sælges i hele verden. Matroska og Blu-ray kan bruges overalt.

Digital TV har en masse lokale forskelle. Der er ikke mange lande som bruger DVB undertekster og HE-AAC lyd. Selve den digitale modtagelse er også forskellig. Der bruges forskellige jordbaserede tunere i Europa (DVB-T) og USA (ATSC). Det er ikke bare et spørgsmål om at købe en passende USB tuner, da Popcorn's Linux OS skal understøtte de forskellige tunere i kernel (eller kernel moduler), og producenterne af de forskellige USB tunere fokuserer primært på Windows.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Print side | Luk vindue