VU+ Duo Twin - Et godt alternativ til DM 8000
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74859
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 13:56
Emne: VU+ Duo Twin - Et godt alternativ til DM 8000
Skrevet af: mandarinen
Emne: VU+ Duo Twin - Et godt alternativ til DM 8000
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 13:53
Går egentlig og venter på IPbox 9900, da denne lyder som en god modtager, men er nu blevet opmærksom på en ny og meget spændende konkurrent, som der skrives en del om på tyske og engelske sider:
VU+ Duo Twin
Specs:
-
Open-Source Linux OS (Enigma2)
-
Broadcom Mips Prosessor
-
Twin DVB-S2 Tuner (Silicon tuner)
-
MPEG2/ H.264 Hardware decoding (DVB compatible)
-
Alphanumeric VFD Display
-
2 x Common Interface Slots
-
2 x Smartcard-Reader (Conax Embedded)
-
10/100 Mbit Ethernet Interface
-
3 x USB2.0 (1x Front /2x Back)
-
1 x intern SATA (3,5inch bracket)
-
1 x E-SATA
-
1 x V.24/RS232
-
HDMI connection V1.3
-
2 x Scart
-
YPrPb
-
1 x S/PDIF for digital Audio(optisch)
-
Extended EPG
-
MHW EPG
-
Fastscan plugin
-
Plugin Support (JPEG,MP3,XVID...)
-
Smartreader+ compatible
-
Compatible with enigma2 plugins en settings
-
Handy help button on the remote
-
Different skins to choose from
-
Videotext
-
DiSEqC 1.0,1.1 en 1.2
Video:
-
Video resolution CCIR 601 (720 x 576 lines), 576p, 720p, 1080i
-
Video decoding MPEG-2, MPEG-4 compatible
-
Input data rate 2-45 MSymb/s
-
S/N >53 dB
Audio:
-
Decoding AC 3, MPEG-4 (AAC-HE), MPEG-1, Layer 1, 2 and 3
-
Sampling rate 32/44.1/48 kHz
-
S/N > 65 dB
Power usage:
< 25W (in use, horizontal / 400mA LNB power)
< 20W (in use, withoutLNB)
< 1W (Deep-Standby-Mode)
Enheden bliver levert med Enigma2, lige som det er meningen at ABCOM Ipbox 9900 vil.
Hvis man googler lidt rundt, er det svært ikke at blive begejstret.
Den danske forhandler skriver, at den første sending blev revet væk (men hvis han kun fik få, er det jo også nemt at sige), så der må være nogen der har købt en i dk.
Er der nogen brugere her i dette forum der har en, eller en der har læst på lektien, og dermed har en mening?
|
Svar:
Skrevet af: Praun
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 18:14
Læst på lektien... he he lidt måske
Jeg har længe drømt om en dm8000 til at erstatte min gamle dm7000...
men har ikke kunne få mig selv til at give alle de penge ud til en
satbox... Jeg har så i mellemtiden kigget på flere forskellige som
f.eks. ipbox 9000, azbox, qbox alle lover en masse men holder det ikke.
Men jeg er også blevet helt vildt hooked på denne VU+ tingest...!
Og der er jo allerede flere alternative images ude til den og jeg håber der kommer flere...
Jeg venter egentlig bare på at der kommer en ordentlig "mediaplayer" til den. Så jeg kan bruge den som mkv player Eneste minus jeg kan finde ved den er at ikke er i stand til at sende dts lyd ud via hdmi eller optisk. (ac3 virker) Det kan dm8000...
Og så skulle dvb undertekster netop være blevet fikset i image fra i går, dog skulle de stadig være ldt "buggy" men det er jo et software problem vil blive løst. Sådan var det jo også med dreamboxen i starten...
Jeg har dog ikke hørt om den ipbox 9900 du omtaler
Ellers tror jeg godt, jeg kunne finde på at købe en VU+ men venter dog lidt endnu for at se om udviklingen fortsætter eller går stå som ved de andre (azbox, qbox)
Skriv endeligt hvis du finder ud af mere eller køber en!
------------- Hilsen Peter
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 18:39
Praun skrev:
Ellers tror jeg godt, jeg kunne finde på at købe en VU+ men venter dog lidt endnu for at se om udviklingen fortsætter eller går stå som ved de andre (azbox, qbox)
|
som jeg læser sat forums, så er boksen jo nær identisk med dm8000 på platform siden, og tunere skulle vist være kompatible med dm8000 drivere..
så udviklingen stopper kun hvis dm8000 stoppes.. derimod vil der altid kunne komme nye images i diverse varianter som set på andre bokse..
|
Skrevet af: sapi100
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 19:14
Undertekster virker både fra DVB og fra TXT.Der var lidt farve problem,men man kan selv rette den.
Kører meget stabil med den ny 2.6 original image.Man kan selv putte ccam som plugin så kører den bare.
Skifter meget hurtig kanaler også hvis der er kodet.
Motor installation med Usual var meget nemt,men har kun prøvet med en motor.
Og der er allerede mange plugins og alternativ image.
Jeg kunne ikke få den indbygget kortlæse til at virke med mit conax kort,men cam modul virker fra start.
Så min gammel Humax er gået på pansion.
-------------
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 19:43
Godt at høre sapi100. Nu har jeg bestilt en (er i Restordre), og satser på at den kommer i starten af februar. Får du nye spændende oplevelser, så er mine øjne og øre åbne!
Ja, Pendec, det var netop det jeg tænte.
Tak for bidrag, Praun. Hvis det den manglende mediaplayer er det eneste der holder dig tilbage, så er det jo blot vand på min mølle. Så må min popcorn A-110 vente med at komme ind i soveværelset lidt endnu.
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 20:02
Glæd dig.Jeg er meget glad for det.Du kan styre boxen fra computer via web.Og du kan se TV på op til 3 computer.For mig er vigtigt at den køre stabilt og de kanaler jeg vil se kører.Den kan mange ting,jeg er glad for at man kan hente mange ting direkt fra netet uden computer.Senere kommer wifi driver også til den.Og der er læsbare undertekster også på HD kanaler.
-------------
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 21:46
sapi100 skrev:
Glæd dig.Jeg er meget glad for det.Du kan styre boxen fra computer via web.Og du kan se TV på op til 3 computer. |
ikke for at nedgøre funktionaliteten.. men Abcom IPBOX har multiroom funktion, som gør at en IP9000 kan streame til andre bokse som står i andre værelser, så de fungerer som client ELLER du gør det via VLC som også understøttes.
men funktionen har været der i flere år, hvis ikke mange :-) og smart er det...
måske skulle man se nærmere på den.. 3300,- + fragt er jo en fin pris...
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:18
Antager at du har set prisen på kr. 3300 på udenlandsk hjemmeside?
Den sælgers også i DK for kr. 3500,-, så prisforskellen er i min optik så lille at det trods alt er nemmere at handle med en DK forhandler.
|
Skrevet den: 28-Januar-2010 kl. 22:54
mandarinen skrev:
Den sælgers også i DK for kr. 3500,-, så prisforskellen er i min optik så lille at det trods alt er nemmere at handle med en DK forhandler. |
Er det http://www.tektronik.dk/catalog/da/vu-duo-twin-dvb-s2-linuxbaseret-parabolmodtager-enigma2-1128.html - her , du mener? det er korrekt, desværre ikke på lager før måske starten af februar, som flere udenlandske forhandlere også skriver.
men du har nok ret, ødelægges boksen af en timebomb , så er det nok fornuftigt at have en DK forhandler i baghånden.
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 13:24
Ja - var ikke helt sikker på om vi måtte henvise til forhandlere her i forumet.
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 15:37
Jeg vil da godt lige høre om det stadig er muligt at se cd's HD kanaler på en ikke godkendt box eller om de har lavet den samme svinestreg som viasat og parret deres kort til deres lorte boxe...?
Ellers kan jeg desværre ikke se nogen fidus i at købe denne box
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 16:07
@Praun
Ja.. jeg bruger Enigma2 på Fortis boks lige nu.. e2 på min boks er bare ikke færdig så HD kanaler "hicker" for meget.
Men svaret er: JA
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 16:31
@Praun
Kan man godt.Kortet er ikke parret med modtageren.
Men mange CAM moduler kan ikke klare symbolrate på 300000.
På min VU+ Duo jeg bruger kortlæser,den virker 100%.
Jeg har prøvet med 2 Cam moduler (ver 4 og Diablo) hvor ikke noget ad dem kunne klare symbolrate på 30000,men de andre HD kanaler virker fint.
-------------
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 18:22
sapi100 skrev:
@Praun
Kan man godt.Kortet er ikke parret med modtageren.
Men mange CAM moduler kan ikke klare symbolrate på 300000.
På min VU+ Duo jeg bruger kortlæser,den virker 100%.
Jeg har prøvet med 2 Cam moduler (ver 4 og Diablo) hvor ikke noget ad dem kunne klare symbolrate på 30000,men de andre HD kanaler virker fint. |
Det lyder jo super!
Så er spørgsmålet jo bare hvor længe det holder, man hører jo en masse rygter...
Bruger du så cccam eller lign. sammen med dit cd kort?
Ved du om alle emu'er som virker med enigma2 på f.eks dm800 også virker på vu+
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 19:53
Jeg kører cccam,fordi jeg har også et cryptoworks kort,så slipper jeg for ci moduler
Den kan kører både som server og client.Men conax skulle være indbygget fra starten.Mange plugins fra DM kører på Vu+.
Jeg testet lidt recording.4 HD kanaler fra samme TP uden problemer.Kanalskift meget hurtig selvom kanaler er kodet.
Stream virker også fint,En kanal på tv og en anden kanal på PC fra samme TP,fordi jeg har kun en lnb indtil videre.Selvfølgelig hvis du har flere lnb´er kan du skifte også til andre TP.
Jeg kører original image plus cccam.
-------------
|
Skrevet den: 30-Januar-2010 kl. 21:58
sapi100 skrev:
Jeg kører cccam,fordi jeg har også et cryptoworks kort,så slipper jeg for ci moduler
Den kan kører både som server og client.Men conax skulle være indbygget fra starten.Mange plugins fra DM kører på Vu+.
Jeg testet lidt recording.4 HD kanaler fra samme TP uden problemer.Kanalskift meget hurtig selvom kanaler er kodet.
Stream virker også fint,En kanal på tv og en anden kanal på PC fra samme TP,fordi jeg har kun en lnb indtil videre.Selvfølgelig hvis du har flere lnb´er kan du skifte også til andre TP.
|
Ok tak for rigtig god info!
Hvis du har lyst til at eksperimentere lidt... så kunne du måske tjekke om gbox emu kan køre på vu+ ...
Har man mulighed for at vælge at se en kanal på hdmi udgang og en anden på f.eks scart?
|
Skrevet af: Vatos
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 10:13
Er der kommet flere med erfaringer med denne boks?
Jeg overvejer den kontra IPbox 9000
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 13:42
Nu er der kommet en backup funktion også til,så kan du gemme din image,så efterfølgende kan du evt. prøve noget andre ting og hvis du ikke lide den ny så kan du bare indlæse din "gammle" image.
Kan køre med USB Writer lige som DM og USB smartkortlæse,kan læse NTFS på USB harddisk og kommer snart driver til USB WI-FI også.
Og kører stadivæk stabilt og hurtig.
-------------
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 13:45
Hej Vatos og andre der følger denne tråd.
jeg er ikke længere i tvivl, og har derfor valgt at bestille en VU+ hjem fra Tyskland. Den er i posten i disse dage, og når jeg har fået lidt erfaringer, skriver jeg dem gerne her.
Kan dog kun sige det samme som Vatos: Er der erfaringer med denne box, som endnu ikke er beskrevet, så kom frit frem. Kan vi samle en lille ERFA gruppe på denne box, vil det jo være fint!
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 13:46
Praun skrev:
sapi100 skrev:
|
Ok tak for rigtig god info!
Hvis du har lyst til at eksperimentere lidt... så kunne du måske tjekke om gbox emu kan køre på vu+ ...
Har man mulighed for at vælge at se en kanal på hdmi udgang og en anden på f.eks scart?
|
Jeg har læst at gbox kører ikke på boxen,men cccam virker ok både med intern kort og cs.
PÅ scar siden kan du vælge opløsning,men jeg har ikke sæt den funktion,men du kan jo bruge streamning.
-------------
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 13:49
Hej Sapi100
Det lyder godt.
Kan ikke se at der er kommet nyt image eller andet update de sidste dage. Hvor får du denn opdatering fra? Bruger du boxen med originalt image?
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 13:50
@Mandarinen: Hvorfor Tyskland?? De bliver også solgt i DK. Hvor i Tyskland har du bestilt?
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 13:57
mandarinen skrev:
Hej Sapi100
Det lyder godt.
Kan ikke se at der er kommet nyt image eller andet update de sidste dage. Hvor får du denn opdatering fra? Bruger du boxen med originalt image?
|
Ja,jeg bruger boxen med original 2,6 image.Jeg henter det andre ting som plugin.
Prøv at google vu+ support,så kommer en tysk side hvor er også engelsk corner.Der er mange spændende ting du kan læse.
VLI kommer snart med en ny image hvor er mange plugin er "indbygget" .Jeg kan bedst lige selv at vælge hved jeg vil bruge.
Jeg har noget menu billeder men jeg ved ikke om man kan sende her.
-------------
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 16:38
mandarinen skrev:
Hej Vatos og andre der følger denne tråd.
jeg er ikke længere i tvivl, og har derfor valgt at bestille en VU+ hjem fra Tyskland. Den er i posten i disse dage, og når jeg har fået lidt erfaringer, skriver jeg dem gerne her.
Kan dog kun sige det samme som Vatos: Er der erfaringer med denne box, som endnu ikke er beskrevet, så kom frit frem. Kan vi samle en lille ERFA gruppe på denne box, vil det jo være fint! |
Der var 2 ting jeg har rettet
- DVB TXT var pink farvet - lavet om til hvid og fjernet skygge
- Ved reboot KEYS mappen er blivet altid fjernet - Fixet også
Negativ ting ved boxen
- Måske for nogen er stadivæk problemer at den kan ikke afspille DTS lyd.
- Noget af filer ved afspillning kan ikke spoole frem
- På få TP på 4,8E (ikke dansk) CCCam går koldt,skal genstartes
- Undertekst virker ikke på noget andra ekstra skin (dårlig lavet skin)
- Jeg kan ikke streamer HD kanaler måske trådløs ikke hurtig nok.
Positiv ting ved boxen
- Kanalskift under 1 sec (ved CS 2-3sec)
- Hurtig, flot, nemt Menu på Dansk
- Meget stabil
- Larmer ikke,bliver ikke varm.(slukker ikke så tit)
- Mange Plugins
- Kan nemt styres fra PC lige som mange andre Linux box
- Meget nemt motor opsætning med USALS - du skal kun angive din position boxen klarer resten.
- Allerede meget godt support boxen er kun 6-8 uger gammel.
- Udvidelses muligheder med ekstern USB enheder
- Kan læse NTFS
- Kan optage mange kanaler på en gang - prøvet med 4 HD kanaler samme tid.
- Kan køre som server og client
- EPG virker fint
- Backup funktion så har du altid din image i sikkerhed på din USB nøgler og intern HDD.
Jeg bruger kun A Tuner,så derfor ved jeg ikke om hvordan boxen virker med 2 Tuner.
Jeg kommer til at sætte en ekstra skærm med motor op,så har jeg altid mulighed for at skifte sat position.Jeg bruger boxen som Sat box og ikke som multimediacenter,jeg ser ikke billeder på den måske afspiller noget film.
-------------
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 20:50
Vatos skrev:
@Mandarinen: Hvorfor Tyskland?? De bliver også solgt i DK. Hvor i Tyskland har du bestilt? |
Jeg fandt den på E-bay til 3500 incl. 1 TB harddisk, så det kunne jeg ikke stå for. Samtidig var det også lidt tid inden jeg kan få fat i en i DK. Bedste fald i næste uge.
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:04
sapi100 skrev:
Jeg bruger kun A Tuner,så derfor ved jeg ikke om hvordan boxen virker med 2 Tuner.
Jeg kommer til at sætte en ekstra skærm med motor op,så har jeg altid mulighed for at skifte sat position.Jeg bruger boxen som Sat box og ikke som multimediacenter,jeg ser ikke billeder på den måske afspiller noget film.
|
Det lyder som om du kommer til at bruge den på samme måde som mig. Har dog allerede trukket kabler til 2 hoveder, så det skal blive spændende at se om det virker lige så godt som alt det andet - men mon ikke.
Lige et par spørgsmål til min meget fine pro/con liste:
DTS lyd: Er antageligt ved brug som mediaplayer? mon ikke det kan løses ved software opdatering?
Spole: Når du har optaget noget? som mediaplayer? eller dækker "nogle filer" at der er tale om bestemte typer af filer?
CCCam der går kold: Sker det hver gang på bestemte kanaler eller er det mere tilfældigt? Hvis det er bestemte kanaler, hvor mange er det så?
Undertekster: Dette er kun ved skins, og således kun hvis man finder spændende skins i cyberspace, og ikke et problem ved brug af std. interface?
|
Skrevet den: 02-Februar-2010 kl. 21:34
mandarinen skrev:
sapi100 skrev:
|
Det lyder som om du kommer til at bruge den på samme måde som mig. Har dog allerede trukket kabler til 2 hoveder, så det skal blive spændende at se om det virker lige så godt som alt det andet - men mon ikke.
DTS lyd: Er antageligt ved brug som mediaplayer? mon ikke det kan løses ved software opdatering?
Spole: Når du har optaget noget? som mediaplayer? eller dækker "nogle filer" at der er tale om bestemte typer af filer?
CCCam der går kold: Sker det hver gang på bestemte kanaler eller er det mere tilfældigt? Hvis det er bestemte kanaler, hvor mange er det så?
Undertekster: Dette er kun ved skins, og således kun hvis man finder spændende skins i cyberspace, og ikke et problem ved brug af std. interface?
|
Jeg har undersøgt DTS delen. Det kan ikke løses ved en software opdatering, da det er hardwaren som ikke er i stand til det. ligesom DM800 forresten heller ikke kan.
|
Skrevet den: 03-Februar-2010 kl. 04:54
mandarinen skrev:
sapi100 skrev:
|
Spole problem er kun ved som mediaplayer.Optaget filer har ikke problemer med at spole.
Undertekster virker.Jeg bruger skin 750S.Ja hvis du finde noget andre skin kan man ikke være sikert at du få undertekster.De andre lande bruger ikke undertekster så de er ikke opmærksom når de laver skin´s.
Du vælge undertekster kun en gang på de kanaler du vil have og den indstilling huskes senere også.Du har også dansk bogstaver.
CCCam går kold ved Arqiva pakke på 5E.
|
-------------
|
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 15:03
Jeg har nu erhvervet mig en VU+, og jeg er meget imponeret.
Den virker kanon!
Jeg kan godt anbefale den til alle.
Jeg har en DM7025 og har prøvet en Satnux 600s, og VU+ er bare bedre!
Jeg har endnu ikke prøvet optagelser, da jeg først i morgen får min e-sata disk.
|
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 15:59
Glæd dig.Meget nemt at optage og kan optage mange kanaler på en gang.Gemme alt,navn ,oplysning om emne hvis du bruger epg.
-------------
|
Skrevet den: 07-Februar-2010 kl. 20:29
Hvilke erfaringer har du gjort dig?
Jeg kører lige nu med
VTI V0.3-04.02.2010 image
DTv-HD Skin
Rytec.be XMLTV importer plugin (!! kan anbefales, jeg har 7 dages EPG på alle kanaler)
Det eneste jeg føler jeg "mangler" er picons på kanalerne og at multigraphEPG starter ved tryk på EPG knappen.
|
Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 12-Februar-2010 kl. 20:21
Jeg har netop testet http://digitalt.tv/atevio-av-7000-hd-pvr - Atevio AV7000 men VU+ Duo lyder også til at være spændende. Nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med producenten, så man måske kunne arrangere en test af den? Har googlet lidt men har ikke lige fundet nogen officiel side endnu.
------------- Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv
|
Skrevet af: irfo
Skrevet den: 13-Februar-2010 kl. 12:15
http://vuplus.com/ - http://vuplus.com/
|
Skrevet den: 14-Februar-2010 kl. 20:28
[QUOTE=digitalt.tv] Jeg har netop testet http://digitalt.tv/atevio-av-7000-hd-pvr - Atevio AV7000 men VU+ Duo lyder også til at være spændende. Nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med producenten, så man måske kunne arrangere en test af den? Har googlet lidt men har ikke lige fundet nogen officiel side endnu. [/QUOTE http://vuplus.com/ - http://vuplus.com/
|
Skrevet af: kieinge
Skrevet den: 15-Februar-2010 kl. 16:26
Finns det manual til VU+ på et nordisk språk?
|
Skrevet den: 16-Februar-2010 kl. 19:36
digitalt.tv skrev:
Jeg har netop testet http://digitalt.tv/atevio-av-7000-hd-pvr - Atevio AV7000 men VU+ Duo lyder også til at være spændende. Nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med producenten, så man måske kunne arrangere en test af den? Har googlet lidt men har ikke lige fundet nogen officiel side endnu. |
Er du kommet i kontakt med producenten ?
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 09:29
sapi100 skrev:
|
Hej igen,
Tak til sapi100, som har fået sat mig godt igang.
Har været dybt begravet i min nye VU+ Duo siden i fredags... Kan kun sige at jeg er meget tilfreds. Den virker stabil (har dog ikke så meget at sammenligne med, da dette er min første linux modtager af denne type) og nem at finde rundt i.
Mht. DVB TXT: har samme problem som dig - hvad gjorde du ved det?
Mht. KEYS mappen - ved ikke hvad det betyder, men det lyder farligt
Har begge tunere i brug, og når jeg har fået lidt mere erfaring med dette, så skal jeg nok komme tilbage med en samlet vurdering til alle der stadig overvejer et køb.
M
|
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 09:33
kieinge skrev:
Finns det manual til VU+ på et nordisk språk? |
Har kun fundet den på UK og DE, men for at være ærlig, så er den ikke meget bevendt.
Den fortæller f.eks.: "her er en rød knap" - og det kan jeg jo li´som godt se.
"Når du trykker på den røde knap kommer dette skærmbillede frem" - ja, det kan jeg også godt se.
Ved ikke hvem disse manualer skrives til...
|
Skrevet af: LaBman
Skrevet den: 17-Februar-2010 kl. 15:46
Er der nogen der ved om man kan få VU+ til at køre med DVB-C tuner i stedet for, og i så fald hvilken tuner kan anbefales. Jeg er desværre fastlænket til Stofa der hvor jeg bor, så DVB-C er den eneste mulighed for digitalt tv pt.
PFT.
|
Skrevet den: 18-Februar-2010 kl. 21:14
LaBman skrev:
Er der nogen der ved om man kan få VU+ til at køre med DVB-C tuner i stedet for, og i så fald hvilken tuner kan anbefales. Jeg er desværre fastlænket til Stofa der hvor jeg bor, så DVB-C er den eneste mulighed for digitalt tv pt.
PFT.
|
Jeg tror det desværre ikke LaBman. Det er ikke muligt at skifte tunere ud.
|
Skrevet af: culrich
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 09:26
Er I ikke bange for at jeres ellers fine investering ryger på gulvet hvis/når Canal Digital søsætter parring CAS-7?
Er selv meget træt af deres HD PVR boks, men der er rygter om nyt firmware, der skulle være en større opgradering. Måske baseret på Enigma2?
|
Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 19-Februar-2010 kl. 09:37
irfo skrev:
digitalt.tv skrev:
Jeg har netop testet http://digitalt.tv/atevio-av-7000-hd-pvr - Atevio AV7000 men VU+ Duo lyder også til at være spændende. Nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med producenten, så man måske kunne arrangere en test af den? Har googlet lidt men har ikke lige fundet nogen officiel side endnu. |
Er du kommet i kontakt med producenten ? |
Nej det er jeg ikke.
|
Skrevet den: 21-Februar-2010 kl. 21:20
mandarinen skrev:
sapi100 skrev:
|
Hej igen,
Tak til sapi100, som har fået sat mig godt igang.
Har været dybt begravet i min nye VU+ Duo siden i fredags... Kan kun sige at jeg er meget tilfreds. Den virker stabil (har dog ikke så meget at sammenligne med, da dette er min første linux modtager af denne type) og nem at finde rundt i.
Mht. DVB TXT: har samme problem som dig - hvad gjorde du ved det?
Mht. KEYS mappen - ved ikke hvad det betyder, men det lyder farligt
Har begge tunere i brug, og når jeg har fået lidt mere erfaring med dette, så skal jeg nok komme tilbage med en samlet vurdering til alle der stadig overvejer et køb.
M |
Du skal finde skin.xml filen.fks. /usr/share/enigma2/Kerni-HD1/skin.xml
Her skal du finde <subtitle> sectionen
<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;30" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
og rette til
<sub name="Subtitle_TTX" font="Regular;30" foregroundColor="#FFFFFF" shadowColor="#40101010" shadowOffset="3,3" />
Husk at gemme den original fil og skal genstartes.
-------------
|
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 07:58
Jeg tror at begge fejl er rettet i den nyeste software. Jeg bruger VTI 0.4 fra http://www.vuplus-support.com - www.vuplus-support.com
|
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 12:58
Rettet kun i standart skin,hvis du komme til at bruge anden skin skal du selv rette.Ja den anden fejl er hurtig rettet.Meget godt support.
-------------
|
Skrevet den: 22-Februar-2010 kl. 17:54
Sapi100: Ja, det var ikke det store problem.
Vatos: Mht. VTI, så synes jeg at kunne læse mig frem til at det kun er på tysk - er det rigtigt? Jeg overvejer at forsøge det. Jeg har tidligere forsøgt mig med PLI, men det gik ikke for godt. Det var meget ustabilt.
Du skriver tidligere at du benytter Rybec. Jeg har også forsøgt mig med dette (har org. 3.2 image), men uden det store held. Jeg kan se at der bliver downloaded en masse data, men jeg kan ikke se at det har ændret noget som helst i EPG billedet. Har jeg behov for en bestemt viewer?
findes rybec som plugin i VTI?
|
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 19:02
Jeg kan nu meddele at jeg tog fejl sammen med en masse andre!
I det nyeste image fra VTI virker DTS lyd har testet med MKV filer...
Der skulle også være 1080p support men det har jeg ikke kunnet få til at virke.
Denne maskine er for lækker!!
|
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 20:03
Så kommer måske imorgen endnu en ny image Dream Elite Black Hole for VU+ Duo
-------------
|
Skrevet af: thomasNY
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 21:51
Hej Sat-eksperter!
Jeg ved ikke så meget om emnet så bær over med mig
Jeg har canal digitals hd box med harddisk. Mit abonnement udløber snart. Derefter kan jeg købe boksen til 1995. Jeg kunne godt finde på at vælge viasats danmarkspakke i stedet, men det ved jeg ikke endnu. Jeg synes det er fedt at kunne optage og se en anden kanal samtidig. Hvis jeg anskaffer mig denne VU+ box, kan den så læse mit canal digital kort eller måske et viasat kort? Denne VU+ box har 2 sat tunere, men ingen T-tuner?
På forhånd tak
|
Skrevet den: 01-Marts-2010 kl. 22:57
VU+ boxen har 2 S2 tuner og ingen T-tuner.Hvad skal du bruger T-tuner til?Du kan se alt fra sat.
Boxen kan læse CD kortet og du kan se både SD og HD kanaler fra dem.
Jeg har ikke Viasat kort men hvis jeg har læst rigtigt,så kan boxen også læse kortet,men kan du sá kun se SD og ikke noget HD kanaler fra Viasat.
På VU+ kan du optage mange kanaler på engang og se en helt anden.
-------------
|
Skrevet af: bjarkekr
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 09:44
Jeg har nu også fået mig sådan en boks, men har lidt problemer med at få den til at virke. Jeg har installeret PLI image på den med mgcamd. Den skulle være sat op til at bruge thor 3,4,5 sateliten til canal digital, er det korrekt? Efter scanning af kanaler har den fundet omkring 600 kanaler, hvor mange af dem er danske. Hvis jeg derefter f.eks. prøver at se DR1, eller TV2, viser den et still billede, men intet live TV. Den kan også vise teksttv. Hvis jeg skifter kanal, fremkommer det nyeste stillbillede.
Derudover er jeg noget i tvivl om hvordan man sortere i kanalerne. Det giver ingen mening at vælge mellem alle 600 kanaler. Mange af dem er kodet og ikke nogle jeg kan se.
Håber i kan hjælpe.
|
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 20:54
bjarkekr skrev:
Jeg har nu også fået mig sådan en boks, men har lidt problemer med at få den til at virke. Jeg har installeret PLI image på den med mgcamd. Den skulle være sat op til at bruge thor 3,4,5 sateliten til canal digital, er det korrekt? Efter scanning af kanaler har den fundet omkring 600 kanaler, hvor mange af dem er danske. Hvis jeg derefter f.eks. prøver at se DR1, eller TV2, viser den et still billede, men intet live TV. Den kan også vise teksttv. Hvis jeg skifter kanal, fremkommer det nyeste stillbillede.
Derudover er jeg noget i tvivl om hvordan man sortere i kanalerne. Det giver ingen mening at vælge mellem alle 600 kanaler. Mange af dem er kodet og ikke nogle jeg kan se.
Håber i kan hjælpe. |
Du skal selv sætte den op til at bruge thor, som standard er der ikke konfigureret nogen satellitter. (kender dog ikke PLI image så det kan være jeg tager fejl)
Jeg kender ikke mgcamd så den kan jeg ikke hjælpe dig med. Men da jeg først modtog min VU+ og bare ville have bilede på med det samme, installerede jeg bare cccam,stoppede mit canal digital kort i kortlæseren og aktiverede cccam via emu manageren og der var billede på med det samme...
Vedrørende kanal sortering kan du starte med at få kanal listen frem, her kan du så bruge de
farvede taster til at sortere kanalerne, hvis du feks. vælger "gul"
knap så bliver kanalerne sorteret efter udbyder. Og hvis du leder efter
canal digitals kanaler på Thor salteliterne så skal du finde "telenor"
i listen over udbydere.
Hvis du vil oprette en favorit kanal liste, så trykker du på "blå" knap, og trykker på "menu" her kan du så vælge at oprette en ny favorit liste. når du står på en kanal i kanal listen som du ønsker at tilføje til dine favoritter, trykker du igen på menu og vælger "tilføj til favoritter" (eller noget i den retning). osv osv
|
Skrevet af: thomasNY
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 22:28
sapi100 skrev:
VU+ boxen har 2 S2 tuner og ingen T-tuner.Hvad skal du bruger T-tuner til?Du kan se alt fra sat.
Boxen kan læse CD kortet og du kan se både SD og HD kanaler fra dem.
Jeg har ikke Viasat kort men hvis jeg har læst rigtigt,så kan boxen også læse kortet,men kan du sá kun se SD og ikke noget HD kanaler fra Viasat.
På VU+ kan du optage mange kanaler på engang og se en helt anden. |
Hej Sapi100, tak for info. Kan jeg modtage de gratis danske kanaler på sat hvis jeg kun har 1 hoved som sidder i canal digitals retning? (1grad vest tror jeg). Det er derfor jeg spørger til T-Tuner.
|
Skrevet den: 02-Marts-2010 kl. 23:56
thomasNY skrev:
Hej Sapi100, tak for info. Kan jeg modtage de gratis danske kanaler på sat hvis jeg kun har 1 hoved som sidder i canal digitals retning? (1grad vest tror jeg). Det er derfor jeg spørger til T-Tuner. |
der er ingen danske gratis/åbne SAT baseret programmer på CanalDigital's pakke på Thor 1w.
og DVBT tuneren som du snakker om, bruges til luftbaseret signaler og ikke satellit og dem har canaldigital ingen magt over (hurrah for det)
|
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 09:37
Praun skrev:
bjarkekr skrev:
Håber i kan hjælpe. |
Du skal selv sætte den op til at bruge thor, som standard er der ikke konfigureret nogen satellitter. (kender dog ikke PLI image så det kan være jeg tager fejl)
Jeg kender ikke mgcamd så den kan jeg ikke hjælpe dig med. Men da jeg først modtog min VU+ og bare ville have bilede på med det samme, installerede jeg bare cccam,stoppede mit canal digital kort i kortlæseren og aktiverede cccam via emu manageren og der var billede på med det samme...
Vedrørende kanal sortering kan du starte med at få kanal listen frem, her kan du så bruge de farvede taster til at sortere kanalerne, hvis du feks. vælger "gul" knap så bliver kanalerne sorteret efter udbyder. Og hvis du leder efter canal digitals kanaler på Thor salteliterne så skal du finde "telenor" i listen over udbydere.
Hvis du vil oprette en favorit kanal liste, så trykker du på "blå" knap, og trykker på "menu" her kan du så vælge at oprette en ny favorit liste. når du står på en kanal i kanal listen som du ønsker at tilføje til dine favoritter, trykker du igen på menu og vælger "tilføj til favoritter" (eller noget i den retning). osv osv
|
Helt enig - ogås min opfattelse.
I en tid hvor der ofte er opdateret image, er der så nogen af jer der ved, om det er muligt at lave en backup af sin kanalliste, så man ikke skal til at søge dem alle ind igen.
Alternativt en backup af favoritlisten.
Sapi100 har talt om en generel backup af et helt image - hvordan gør man det?
|
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 09:49
mandarinen skrev:
Praun skrev:
bjarkekr skrev:
Håber i kan hjælpe. |
Vedrørende kanal sortering kan du starte med at få kanal listen frem, her kan du så bruge de farvede taster til at sortere kanalerne, hvis du feks. vælger "gul" knap så bliver kanalerne sorteret efter udbyder. Og hvis du leder efter canal digitals kanaler på Thor salteliterne så skal du finde "telenor" i listen over udbydere.
|
Helt enig - ogås min opfattelse.
I en tid hvor der ofte er opdateret image, er der så nogen af jer der ved, om det er muligt at lave en backup af sin kanalliste, så man ikke skal til at søge dem alle ind igen.
Alternativt en backup af favoritlisten.
Sapi100 har talt om en generel backup af et helt image - hvordan gør man det? |
Hvis du bruger VTI image, så har de en backup funktion (VTI Backup). Jeg tager en 1:1 back up (tager lidt tid) og restore så min kanalliste når jeg har lagt det nye VTI image på.
|
Skrevet den: 03-Marts-2010 kl. 14:24
Hvis du vil sortere,redigere osv.dit programmer kan du evt.bruge en program der hedder DREAMSET.Så kan du også gemme hele kanallisten på din PC.Meget nemmere at lave favoritliste med osv.
-------------
|
Skrevet af: nunbaggi
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 07:48
Bruger denne boks samme image som dm8000???
|
Skrevet den: 05-Marts-2010 kl. 12:58
Dream-Elite Image PLi Image VTI Team Image Hdfreaks-vuduo Image Original Images
-------------
|
Skrevet af: bjarkekr
Skrevet den: 10-Marts-2010 kl. 12:19
Praun skrev:
bjarkekr skrev:
Håber i kan hjælpe. |
Vedrørende kanal sortering kan du starte med at få kanal listen frem, her kan du så bruge de
farvede taster til at sortere kanalerne, hvis du feks. vælger "gul"
knap så bliver kanalerne sorteret efter udbyder. Og hvis du leder efter
canal digitals kanaler på Thor salteliterne så skal du finde "telenor"
i listen over udbydere.
|
Hej igen..
Først undskyld det lidt sene svar. Det med still billedet vidst sig at være fordi jeg havde instillet udganssignalet til TV forkert.
Derudover havde jeg en del problemer med scanning i PLI. Den stallede hele tiden så jeg mådte genstarte boksen. Det viste sig dog at være en bug, som udløstes når man opsætter den til single satelit, mener det er løst nu.
Kan kun sige at det hele spiller perfekt nu og jeg er meget glad for boksen.
|
Skrevet af: dyvel
Skrevet den: 06-April-2010 kl. 22:29
Jeg skal have opgraderet min dreambox DM7000 så jeg kan se HD video, og VU+ Duo er efter en del googlen blevet den jeg vil satse på som et prisbilligt alternativ til DM8000 der efter min mening er alt for dyr i forhold til hvad man får.
Men ihh.... det er ikke til at opdrive en VU+ pt - alle er udsolgt
|
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 09:27
Jeg havde samme problem da jeg købte min. Jeg endte med at købe den på ebay i Tyskland. At den så var lidt billgere end i DK var rart, men ikke det vigtigste.
|
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 09:30
Det ser ud som om der er en rev. 1.3 på vej, hvor problemet med optagelse fra deep standby er løst. Det kan være at det er grunden til at markedet rundt omkring tømmes.
Om dette er sandt ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke hvornår den skulle komme. Der tales om at der vil komme et opgraderingskit u/b til alle med med 1.2. Det kunne tyde på at det ikke kan løses med en SW opgradering.
Hvor meget aprilsnar der er i dette ved jeg ikke, så vi må vente at se.
|
Skrevet den: 07-April-2010 kl. 21:25
Men hvor er det typisk - når man endelig skal handle, så er de udsolgt over alt. Håber de kommer midt på måneden som det ser ud til, men en ting er jo hvad Kina lover, noget andet er hvad de kan holde. Hvis der kommer en ny revision, så er det jo også fjollet at handle en gammel model på ebay.
Mon ikke også jeg kan undvære HD TV lidt endnu... men arghhhh... det er svært :D
|
Skrevet den: 18-April-2010 kl. 00:35
ang rev. 1.3 så fandt jeg denne her med billeder: http://www.avforums.com/forums/11874980-post344.html
|
Skrevet den: 19-April-2010 kl. 10:11
Til alle jer, der lige som jeg har købe en af de første modeller, men ikke har set denne meget vigtige nyhed:
Early production of Vu+ Duo does not support ‘Deep Standby Recording’. If the serial number of your box is from MSA5200001 to MSA5201500, then your box does not support ‘Deep Standby Recording’ feature.
Vu+ team has always been thankful for the early buyers. And we decided to support those valuable users with minimal cost.
For details, please contact the shop where you bought Vu+ Duo.
|
Skrevet af: Onaj
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 09:50
Skal havde en VU+ og har et par spørgsmål I måske kan hjælpe med :)
Nogen erfaringer med: www.tektronik.dk ? (de har pænt svaret på mail spørgsmål, om hvornår de regner med at de er på lager. +1 uges tid)
Den bedste og mest stille Harddisk til en sådan GB? / DB?
Har en sat modtager i forvejen med 1 tuner samt en parabol med fire LNB.
Jeg vil købe 2 quad LNB som tilsluttes til den gamle sat modtager og købe 2 diseqc og tilslutte disse 2 diseqc til hver sat indgang på VU+
Lyder det helt hen i vejret?
------------- Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 10:10
Umiddelbart så skulle det kunne lade sig gøre. Jeg har min sat op på samme måde som på venstre side af dit fine billede, bare med en 2/1 og en 4/1 disecq som går til hver sin tuner. Og det fungerer fint.
Og det skulle også kunne fungere med den anden boks på. uden at jeg vil garantere det
Men pas på med for billige disecq switche, da der på en eller anden måde kan ske "overløb" i dem og få Lnb'erne til at opføre sig mærkeligt.
|
Skrevet af: John A
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 20:47
Har lige købt en hos BM-radio han har dem på lager til 3400.-
Han er hurtig til og svare og servicen er også i top , glæder mig til næste uge
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 21:30
Håber at i har sikret jer at det er rev. 1.3 ...
|
Skrevet den: 30-April-2010 kl. 22:28
Det har jeg fået bekræftet af BM-radion at det er og fjenbetjeningen er den sorte udgave
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 16:13
Tis, nu er den sat op igen til 3800dkr. hos http://bmradio.dk/product_info.php?cPath=279&products_id=3383
Reklame off:
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 17:07
Han giver rabat til recordere medlemmer skriv til ham på bmradio@bmradio.dk
|
Skrevet den: 01-Maj-2010 kl. 21:04
Takker, har sendt en e-mail til dem, så må vi se :)
Reklame off:
|
Skrevet den: 02-Maj-2010 kl. 00:20
Så er der bestilt et stk.VU+ :-) hos BM-radio, super service de har.
Reklame off:
|
Skrevet af: DrWilken
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:22
Har lige modtaget min Vu+ Duo i dag (fra tv-radio-shoppen.dk)... :)
Er helt ny i denne verden. Havde CD's PVR boks før, men var godt træt af den... :)
Jeg kunne ikke få boksen til at vise nogle af CD kanalerne med CD kortet sat i øverste slot (som skulle være Conax slottet), med original firmware (nyeste). Så vidt jeg har forstået burde det "bare virke" så længe man bruger øverste slot.
Nu prøver jeg med VTi image og installerer CCCam hvis det skulle blive nødvendigt... :)
Forresten, da jeg installerede Harddisk i den så jeg at der stod Rev 2.2 på printet... ;)
------------- Panasonic TH-46PZ85 Vu+ Duo/PS3 (HDMI+TOSlink) Thinkpad T23 Jukebox (MF V-Link+SPDIF Coax) NAD T737 Dali 5005LE/102/SC-7 DYI Sub (Klipsch K-1072-A 15" + O Audio BASH 300W i 260L basrefleks kabinet)
|
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:53
Med CCcam eller Scam kommer det til at virker,bare husk vend chipen ned ad.
-------------
|
Skrevet den: 04-Maj-2010 kl. 15:56
Hehe... :D Ja, jeg fandt ud af det... ;)
VTi + CCcam og chip nedad... (den vendte op... DOH!) :D
Havde dog prøvet begge veje med original firmware men uden CCcam (fattede ikke helt hvordan jeg sku' installere det)... :)
Med VTi Plugin Manager er det jo lige ud af landevejen... ;)
------------- Panasonic TH-46PZ85 Vu+ Duo/PS3 (HDMI+TOSlink) Thinkpad T23 Jukebox (MF V-Link+SPDIF Coax) NAD T737 Dali 5005LE/102/SC-7 DYI Sub (Klipsch K-1072-A 15" + O Audio BASH 300W i 260L basrefleks kabinet)
|
Skrevet af: bQvle
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 10:07
Jeg har lige et par spørgsmål inden jeg vil indvistere i denne:
1. Er Canal Digital skiftet til CAS-7 parring? Og er der fundet et smuthul heri? 2. Er den en 100% kopivare af DM-8000, så man kan bruge samme firmware/software mv?
Er der en som vil teste om "DreaMote" som er gratis i Appstore (iphone). virker til Vu+ Duo.
------------- PT-AE4000 - Lissau 106" - Samsung 40" LE40R71 - MK 7.1 SURT55Tripole/750/550THX - Pioneer VSX-919AH-K - WDTV Live - PS3
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 11:20
1) Nej, jeg har lagt CCcam på og det virker bare. (bruger VTi image, men original image bør også virke med CCcam). 2) Det er ikke en kopivare, men den bruger også Enigma2 så du kan bruge de samme plugins o.s.v. Jeg kender til følgende Images/Firmware: Original, VTi, OpenPLi, Dream Elite. -> Se mere her -> http://dream-zone.dk/forumdisplay.php?f=231 - http://dream-zone.dk/forumdisplay.php?f=231 < ="-" ="text/; =utf-8">
Jeg kan godt prøve at lokke konen til at teste DreaMote... ;)
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 18:29
Det lydder spændende, det glæder jeg mig til at høre :)
Hvordan med Viasat's HD kanaler, havde de fundet en løsning så man kan se dem nu?
------------- PT-AE4000 - Lissau 106" - Samsung 40" LE40R71 - MK 7.1 SURT55Tripole/750/550THX - Pioneer VSX-919AH-K - WDTV Live - PS3
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 19:24
DreaMote virker... ;) Jeg bruger dog PLi image nu (brugte VTi igår... hehe)... :)
Jeg tror det vil virke generelt med alle Enigma baserede images, hvilket vil sige alle images til Vu+ Duo (så vidt jeg ved)... :)
RETTELSE: Nogle ting virker med DreaMote. Jeg kan f.eks. godt mute lyden og skrue op og ned for lyden, men ikke skrive en besked på skærmen eller bruge Remote Control funktionen. Om det er fordi jeg mangler at slå et eller andet til på Vu+'en ved jeg ikke (har kun haft den et par dage og før den havde jeg en CD PVR boks)... ;)
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 19:52
Fedt nok :)
Du må jo lige sige hvad der fungere bedst, VTi eller PLi. så jeg ved hvad jeg skal installere :)
ved du noget om Viasat problematikken?
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 19:58
VTi fungerer rigtig godt (nemt at installere CCcam til forskel fra standard imaget - husk lige dette er min første Linux PVR ) lige bortset fra at jeg ikke kunne finde ud af at få rytec plugin'et til at fungere (EPG), og uden ordentlig EPG er der jo ikke meget sjov ved en PVR... :D
PLi fungerer super, rytec + cccam (skal bruges med CD kort) kan downloades nemt via plugins menuen og det virker bare... ;)
Jeg mener at både VTi og PLi har online update funktion som også er vigtigt for mig (latest and greatest)... ;)
VTi virker umiddelbart lidt "bloatet" som standard, hvor PLi som standard er temmelig clean uden alt for meget ekstra gejl (det kan jo tilføjes bagefter via plugins menuen)... ;)
Jeg har kun Canal Digital abonnement så nej, jeg har ikke sat mig ind i Viasat problematikken... :/
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:03
Med VTI image fungerer EPG 7 dag frem uden noget andet plugin skulle bruges.
-------------
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:06
sapi100 - det gjorde det ikke for mig... :/
Hvad gjorde du for at få det sat op?
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:07
Er enig med DrWilken .... VTi er OK, men jeg foretrækker helt klart også PLi, da det hele er på engelsk (nogle menuer i VTi er på Tysk - i et hver tilfælde da jeg testede det), og PLi er "clean", og så kan man selv fylde det junk på som man ønsker fra plugin listen.
Det er min opfattelse af HD problematikken på kanaler fra VIASAT ikke er blevet løst endnu.
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:08
for mig virker epg også fremragende uden yderligere plugins. på vti image
Bare lige zap over på discovery world, så opdaterer skidtet med det samme :)
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:10
Praun... :D OK, det er da lidt sort... ;) (det stod der ikke noget om i manualen... haha)... :D
Det må prøves næste gang jeg prøver VTi (hvis ikke jeg bli'r ved PLi... :)
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:10
Gad også godt vide hvad Sapi100 gør, for jeg har også brug for Rytec for at få mere end 2 programmer frem. :-)
Som jeg husker det, så har det virker for Sapi100 uanset hvad image han har brugt??
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:14
Ha ha nej den manual er ikke det papir værd den er skrevet på, de fortæller os enda at vi skal vende vores programkort forkert
Jeg har aldrig prøvet pli image, men jeg er også fuldt ud tilfreds med vti. Men jeg har overvejet at prøve dream elite black hole, de skulle lave nogle fantatiske images til dreamboxene...
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:14
På VTi imaget hentede jeg selv xlmtvimport plugin'et fra rytec.be (og de 4 python pakker), men jeg lagde mærke til at den brokkede sig over en pakke der hed xmltvimport-rytec (som FINDES via PLi plugin menuen)...
Måske var det derfor jeg konstant fik 0 events når jeg manuelt forsøgte at hente EPG data i VTi...
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:15
Haha... Det lyder som om jeg ikke er den eneste der har vendt kortet forkert...
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:16
mandarinen skrev:
Gad også godt vide hvad Sapi100 gør, for jeg har også brug for Rytec for at få mere end 2 programmer frem. :-)
Som jeg husker det, så har det virker for Sapi100 uanset hvad image han har brugt?? |
Discovery world! prøv det det virker! det er den kanal som canal digital bruger til at opdatere epg på...
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:17
D.v.s. hvis jeg prøver VTi igen så skal jeg IKKE installere rytec? Det gælder måske også for PLi?
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:24
Har lige prøvet EPG ved DR1 og TV2.Jeg kun se frem til lørdag,så zappet over til Discovery Travel & Living og wupti,nu kan jeg se frem til næste onsdag.
Jeg bruger VTI 1.0 og HD Glass 13 skin.Lang tid kørt jeg med original image,aldrig brugt PLI pga ustabil ved starten,hver dag rettelse og boxen er meget stabil.Jeg ved ikke hvad VTI teamet puttet i image men jeg bruger ikke noget ekstra til at se EPG og jeg synes at der er ikke mange plugins.Jeg er glad for backup og system tools og er ikke noget på tysk mere.
-------------
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:27
Hmmm.... Jeg tror jeg må prøve VTi igen igen...
Har dog ikke oplevet at PLi har været ustabilt (men jeg har også kun brugt det nogle få timer jo)...
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:28
Pli var meget ustabil i starten december-januar
-------------
|
Skrevet den: 05-Maj-2010 kl. 20:30
OK...
|
Skrevet den: 06-Maj-2010 kl. 10:51
DrWilken skrev:
På VTi imaget hentede jeg selv xlmtvimport plugin'et fra rytec.be (og de 4 python pakker), men jeg lagde mærke til at den brokkede sig over en pakke der hed xmltvimport-rytec (som FINDES via PLi plugin menuen)...
Måske var det derfor jeg konstant fik 0 events når jeg manuelt forsøgte at hente EPG data i VTi... |
Hvis du finder ud af at du skal bruge Rytec, så kan jeg side, at jeg havde samme problem.
Jeg fandt ud af, at det er meget vigtigt at positionen på din LNB skal være den samme med den der står i sattelite.xml. Jeg havde min LNB til at stå som 0,9 vest, men i xml filen stod den til 0,8 vest. Da jeg rettede dette, strømmede der data ind, da jeg opdaterede EPG via EPG-plugin´et!
|
|